Vapaa kuvaus

Aloituksia

22

Kommenttia

3525

1. Ymmärrän+kyllä,+ettei+se+tehoa+kaikkiin,+ja+olen+huomannut,+että+tietöissä+on+usein+ekana+joku+raskaampi+ajoneuvo+kylttiperävaunun+kanssa.+Mutta+varmasti+niihin+ajoneuvoihin+törmättäisiin+enemmän,+jos+niissä+ei+olisi+vilkkuja.+Samoin+se+maston+huippu+näkyy+paremmin+vilkun+kanssa+kuin+ilman+vilkkua.+Voihan+sinne+maston+huippuun+laittaa+markkinoiden+tehokkaimman+vilkun,+led-aikana+sähkön+saanti+ei+ole+ongelma.+IKH.n+vehkeissä+ei+kerrottu+valotehoja,+mutta+se+nyt+ei+olekaan+ihan+ammattilaiskauppa.
  2. Pystyy,+mutta+mikä+vaikutus+sillä+on?++Ensi+hätään+voi+vahingossa+siirtyä+lähemmäs+moottoriveneen+kulkureittiä.+Ei+ole+helppoa+ihan+tarkkaan+tietää,+mistä+kohtaa+vene+edes+menee.+Sehän+voi+olla+parhaillaan+vaikka+kaartamassa.+Itsekin+ajelen+aika+usein+nopealla+n.+8m+moottoriveneellä.+20+solmun+nopeutta+kun+etenen,++purjeveneiden+liikkeitä+on+usein+vaikea+hahmottaa+ja+ne+ovat+lähinnä+paikallaan+seisovia+poijuja.+Ei+ole+järkevää+olettaa,+että+ne+väistävät+ja+edetä+suoraa+reittiään+purjevenettä+kohti,+jos+ei+itse+ole+väistämisvelvollinen.+Niiden+liikkeen+havaitakseen+joutuu+tuijottamaan+venettä+niin+kauan,+että+on+paljon+helpompi+väistää+itse.