Vapaa kuvaus

Aloituksia

235

Kommenttia

1663

1. --"Jospa+tuo+mainitsemasi+nimimerkki+onkin+vitsinikkari+ja+suuri+humoristi?"--Jos+viittaat+"yksi-usko"+nimimerkkiin,+niin+kyllä+hän+ihan+tosissaan+vaikuttaa+olevan+laukomisissaan.+Hänen+tapaisiaan+ihmisiä+maailmassamme+on+paljon.+He+luulevat+omaavansa+kaiken+tiedon+ja+taidon+ylivertaisesti+ja+kaikki,+mitä+he+ilmoille+päästelevät+on+totisinta+totta.+Niin+he+itse+vakaasti+uskovat+ja+uskottelevat+muillekin.
  2. --"Minua+huolestuttaa+yhtäältä+se,+että+jotkut+palstalla+kirjoittaneet+vaikuttavat+siinä+määrin+tärähtäneiltä,+että+heiltä+voi+odottaa+mitä+tahansa+kimppuun+käymistä+ja+toisaalta,+en+erityisemmin+kaipaa+takaisinkäännytyksen+yrityksiäkään."--Uskon+kuitenkin,+että+ne+kaikkein+tärähtäneimmät+eivät+lue+tätä+palstaa,+vaan+vaanivat+tilaisuutta+muutoin+käydä+saaliinsa+kimppuun+vaikkapa+sitten+siellä+lauantaiaamun+tilaisuuksissa.Kaikkeen+pitää+suhtautua+varauksella+ja+sinun+ehdotukseesi+myös+v.aari.+Eihän+sitä+koskaan+tiedä,+vaikka+sinäkin+olisit+yksi+niistä+"maksetuista",+jotka+vaanivat+saada+selvyyden+siitä,+keitä+nämä+luopiot+täällä+palstalla+ovat?+(Vitsi,+vitsi.)Itse+olen+niin+monta+kertaa+nähnyt+sen,+miten+julmasti+ja+säälimättömästi+adventtikirkon+piirissä+osataan+toimia,+varsinkin+ns.+lahkon+päättäjien+taholta,+että+olen+tullut+hyvinkin+varovaiseksi+sen+suhteen,+mikä+liittyy+jollain+tasolla+uskovaisiin+ja+luottamiseen+heihin.+Suomessa+olisi+kyllä+tilaus+vaikkapa+Web-sivuille,+joissa+käsitellään+vaikkapa+sitä,+miten+minusta+tai+sinusta+tuli+entinen+adventisti.Itselläni+on+esim.+kymmenien+vuosien+kokemus+kotisivujen+ylläpidosta+ja+tuottamisesta,+joten+nykyisillä+alustoilla+sellainen+työ+ei+paljoa+resursseja+söisi+työn+ohella.+Mitään+blogiahan+ei+sinne+sivuille+kannata+rustata,+mutta+esim.+sähköpostien+välityksellä+anonyyminä+infoa+ylläpidolle+voisi+toimittaa.+Silloin+olisi+myös+mahdollista+karsia+kiusaavat+adventistit+helpommin+pois+viesteistä.+Tällaiselle+olisi+mielestäni+tilaus?(ps.+harkitsen+kuitenkin+ehdotustasi)