Valikko
Aloita keskustelu
Hae sivustolta
Kirjaudu sisään
Keskustelu
Viihde
Alennuskoodit
Black Friday 2024
Lainaa
Treffit
Säännöt
Chat
Keskustelu24
profiilit
oili.harjula
profiilit
oili.harjula
oili.harjula
Vapaa kuvaus
Aloituksia
16
Kommenttia
163
Uusimmat aloitukset
Suosituimmat aloitukset
Uusimmat kommentit
Oikein.+Taidan+laittaa+kyselyn+kaupunginjohtajalle+tästäkin+asiasta,+ja+teempä+heti+sen.
Kysyn+myös+että+jonko+odotettavaissa+että++"kansan+vallattomuus"++jatkuu+Kemijärvellä+edelleen.+Kansaa+pilkataan+mitä+törkeimmällä+tavalla.
On+aivan+naurettavaa+tämä+Kemihärven+kaupungin+toiminta.
19.10.2016 10:52
Olen+samaa+mieltä;+aivan+turhaa+on+rakentaa+keinotekoista+brändia+josta+muuten+en+itse+tiedä+mikä+se+on+Kemijärvellä?+Mihin+voimavaroihin+rakentuu?+
Brändiä+ei+voi+keksiä;+sen+on+tukeuduttava+johonkin+konkreettiseen+joka+jo+on+olemassa?+Suomu+on+olemassa;+se+olisi+aivan+yksinään+suuri+brändi,+mutta+tokkopa+se+on+mukana+suunniteltuun+brändiin.+Arvaan+mikä+se+on,+mutta+se+ei+todellakaan+liity+matkailuun,+arvaan.
10.10.2016 23:23
Kiitos!+Yhdistyksen+perustaminen+aloitettu+(olosuhteet+antaa+nyt+myöten).+Näinä+päivinä+siis.+:)
19.09.2016 18:29
Siis+käsittääkseni+ykistyisten+yritysten+mainostamiset+ei+kuulu+kaupunkilaisille.+MIten+on+moinen+moka+taas+päässyt+tapahtumaan.++Vaadin+kyselyn+poistettavaksi+kaupungin+sivuilta.
14.09.2016 11:56
Kuinka+tuota+yksityistä+yritystä+mainostetaan+kaupungin+sivuilla?+Onko+se+käytäntö+vai+onko+se+vaan+jonkun+tietyyn+tahon+oikeus?
Laittakaa+muutkin+kysely+kaupugin+sivuille,+että+mitä+mieltä+yrityksestänne;+menee+muuten+överiksi.
14.09.2016 11:33
Suomun+hanke+on+tärkeä+koko+Itä-lapin+alueelle,+hyvä+enegia+on+jo+alkanut+laajentua+pelkstään+siksi+että+hanke-idea+on+ollut+esillä+mielissä+ja+puheissa.+Esillä-olon+soisi+nyt+aloittavan+konkreettiset+toimenpiteet+hankeen+suunnitteluun+ja+toteutumiseen.++Hanke+voisi+saada+todellista+hyvää+aikaan+aivan+laajemmaltikin.
Pahat+ajatukset+voidaan+muuttaa+hyviksi,+se+on+aina+totta.
Aloite+tarkoittaa+yhteistyön+aloittamista.
18.08.2016 11:28
Ja+tietenkin+ed+lisäten;+luonto,+luonnontuotteet,+luontoelementti+itsestäänselvyytenä+kehyksenä+kaikelle+niinkuin+aloite+esittää.
02.08.2016 11:49
Kemijärven+Yrittäjät+eivät+ilmeisestikään+kykeke+eivätkä+ole+ylipäänsä+se+oikea+taho+jolle+tämä+aloite+pitää+suunnata,+vaan+alunperinkin+asia+olisi+pitänyt+mennä+toisin.+Onhan+nyt+melko+merkillistä+että+mitään+heillä;+KY:llä+ei+ole++tapahtunut,+enkä+itse+ohjaisikaan+enää+aloitetta+heille.
No,+uuden,+ehkä+naiskaupunginjohtajan+johdossa+aloite+lähtee+konkreettiseen+toimintaan+sillä+aloite+on+kauttaaltaan+ns.+pehmeiden+arvojen+aloite.+Kykeneekö+mm.+teknisesti+kouluttautunut+'pehmeisiin+arvoihin'?+
Hoitoja,+kulttuuria,+tiedettä,+taidetta;+siinä+sapluuna+aluksi+voisi+olla.
Siis+koko+Kemijärven+hallinnon+tulisi+olla+suuntautunut++em+teemoihin.+Kun+tämä+ketju+on+'POLITIIKKAA*,+niin+miksi+politiikka+Kemijärvellä+on+toisenlaista+kuin+asiat+edellyttäisivät?`Onkin+mielenekiintoista.
Aloitetta+varmankaan+ei+valmistele+kukaan+muu+sillä+kokonaisuus+on+vain+minun+hallussani.
02.08.2016 11:40
Tietenkään+aloite+ei+ole+salainen.+Aloitteet+jotka+tehdään+valtuuston+käsitelyyn+ovat+aina+julkisia+(kaikki+kuntalaiset+ovat+oikeutettuja+saamaan+tietoa+aloitteista+koska+valtuutetut+on+valittu+yleisillä+vaaleilla)
Aloite+(mm.+aloitteeni)++on+vasta+ehdotelma+tavoiteista+ja+se+pitäisi+olla+aina+kuntalaisten+käytettävissä+tutkittavaksi.+(kirjaamo+laittakoon+vaan+aloitteen+sinne+esille+kunnan+sivuille+uudestaan)
Ehdotan+kansanäänetystä+tästä+aloitteeni+asiasta,+jotta+se+pääsee+jonkinlaiseen+monia+hyödyttäväksi+konkreettiseksi+toiminnaksi.
Onko+kaupunginjohtaja+kuulolla+kuntalaisten+toiveissa?
07.07.2016 10:17
Menkääpä+joku+joutessanne+kirjaamoon+jotta+laittavat+sen+aloitteen+uudestaan+tänne++luettavaksi+niin+on+mistä+kirjoittaa....
06.07.2016 22:20
Ei+toki+ole+tarkoitus+olla+mitenkään+poliittinen.+Onhan+Kemijärvellä+paljonkin+yhdistyksiä+joiden+perustaja+voi+olla+jonkin+poliittisen+ryhmän+jäsen+mutta+yhdistys+ei+sinänsä+ole+poliittinen,+vaan+kaikki+kiinostuneet+tervetulleita.+Esim+Kemppateatteri+,+jonka+jäsen+myös+itse+olen+mutta+yhdistys+ei+ole+poliittinen+yhdistys.
Kemijärven+Yrittäjä-yhdistys+saattaa+ola+poliittinen,++ja+ehkä+se+sitä+on.
30.06.2016 17:19
Itse+en+tiedä,+mutta+aivan+hyvin+saa+liittyä.
Ilmoitan+että+yhdistysen+perustaminen+(minun+kautta)+viivästyy+koska+en+ole+vielä+ns.+'vapaana'+itsestäni+riippumattomista+syistä.
Jospa+heinäkuu+toisi+tilaa+asialle
30.06.2016 11:19
Jospa+tuo+Koti-Lappi-lehti+haastattelisi+kansanraatia!?+Tulisi+laajemmin+tietoisuuteen+että+mitä+mieltä;+voisiko+joku+vihjaista+Koti-Lappiin+asiasta.
No,+kauhistuttaa+tuo+suunnitelma+yhdestä+EU-supervaltiosta+jossa+kansallisvaltiot+lakkautusi;+no+ei+sovi+mulle.
Muutospuolue+ajaa+suoraa+demokratiaa++ja+se+merkitsee+sitovien+kansanäänestyksien+järjestämisestä+päätöksentekoon.+Suomen+tulisi+kyllä+järjestää+kansanäänestys+Suomen+kuulumisesta++Euroopan+Unioniin,+se+olisi+välttämätöntä+jo+melko+pian.
EU:n+piti+olla+itsenäisten+valtioiden+liitto,+mutta+siitä+aiotaan+tehdä+liittovaltio+jossa+kansalliset+oikeudet+häviäisivät.
27.06.2016 23:02
Näin+juuri!++Kiitos+runosta!+:)
01.06.2016 13:43
Kiitoksia paljon! Laittakaapa kannattajakortteja Muutospuolueelle! Jäseneksikin saa liittyä!
http://muutospuolue.fi/
19.05.2016 18:05
Oletko tosissasi aivan? Ministerit ovat rahallisesti rikkaita, ja kykenevät tekemään päätöksiä mihin suuntaan vaan kun rahaa riittää, kansalla ei ole aivan niin paljoa. Kyllä kansalta pitää ensin kysyä näin suurista hankkeista.
Jos trollaat, ymmärrän viestisi.
Veikkaampa että kaiken yhtiöittämisellä toimeentulotukirahat eivät kunnissa enää riitä. Jäämmekö tuuliajoille?
24.04.2016 18:27
Vaan jos ei kansakunta muutu ajatuksiltaan samassa vauhdissa ei uudistuksilla ole mitään merkitystä. Siksi kansanäänestys liikenneasioista (kin) on paikallaan.
Kenekä vuoksi näitä uudistuksia tehdään, on joillekkin epäselvää varmaan.
23.04.2016 10:23
http://www.iltalehti.fi/uutiset/2016041721429399_uu.shtml
Ja tämä pääasia ensisijaisesti kansanäänestykseen. Tottakai eiks niin.
18.04.2016 13:20
No olihan tuo toinen omaishoidon tiimoilta pohdiskelu-tekstini viime viime numerossaan, mutta lähetin sen 7 kuukautta sitten, ja asiat ovat jo paljonkin muuttuneet; mm. terv.keskuksen vuodeosasto on nykyään osasto 2.
Ei siis aivan näin hidasta toimintaa medialta toivoisi.
Eipä silti; sos. ja terv. asiat ovat aina akuutteja asioita, etenkin tuo omaishodon asia. Omaishoitoon tarvitaan valtiovallalta lisää panostuksia KOSKA omaishoitajat väsyvät liikaa, mm. itse väsyn niin että on läydettävä toisenlaisia ratkaisuja.
14.04.2016 08:09
Kiitos. Ja yydän anteeksi, siis se on Kotikiekerö. (virheitä sattuu)
Näytelmä tämän hetkisestä Kemijärvestä olisi hieno, ja kirjoittajjiahan Kemijärveltä löytyy, mutta onko innostusta, mene ja tiedä.
Mutta tämä Kotiseutuyhdistys'kin kaipaisi lisää poweria. Jos vertaa Salla-seuraan (Sallan kotiseutuyhdistys), niin toiminta on ollut melko vaatimatonta, ja ehkä kommentiti luovuuden typistämisestä on aivan asiallista ja aiheellilsta. (ketään loukkaamatta)
Tuossa Kotikiekerön tilaisuudesa sain tietää myös sen, että tuo Annaliisankatu-nimi tulee siitä, että aikoinaan oli eräs Anna-Liisa- niminen henkilö, joka piti kahvilaa tuolla 'Annaliisankadulla'. Kahvila oli ensimmäinen laatuaan Kemijärvellä. Eli 'meillä' ovat naiset kuitenkin olleet vaikutusvaltaisempia? Lyyli Perunka (joka loi kauneutta, ja haki tuotteensa aina Pariisista saakka), tämä Anna-liisa; kahvilanpitäjä, Yrittäjänaiset (junakapinan pioneerit), tällä hetkellä vaikuttaa suuresti kuvataitelija Pirkko Mäkelä-Haapalinna (kansainväistä julkisuutta kerännyt),ja onhan meillä ollut myös Kemijärven Hulda häntä unohtamatta.
Miksi, ja mikseipä Kemijärvi nousisi edelleen naisten voimin. Mistä aloitetaan?
Suomu-ideani on edelleen 'käytettävissä', mutta toki haluan olla itsekin mukana.
09.04.2016 09:04
5 / 9