Valikko
Aloita keskustelu
Hae sivustolta
Kirjaudu sisään
Keskustelu
Viihde
Alennuskoodit
Black Friday 2024
Lainaa
Treffit
Säännöt
Chat
Keskustelu24
profiilit
oili.harjula
profiilit
oili.harjula
oili.harjula
Vapaa kuvaus
Aloituksia
16
Kommenttia
163
Uusimmat aloitukset
Suosituimmat aloitukset
Uusimmat kommentit
Jo, en tarkoitakaan mitään valmista, vaan kyllä vaan pohdin että jos pakolaiset ovat vaan toimettomina, niin onko se suurempi vaara että he 'eivät sopeudu', kun kuitenkinp itää olosuhteisiin jotenkin mukautua ainakin jonkun aikaa. Ja saisiko joku paikallinen ehkä hyvän työtilaisuuden? Ryhmän huoltajana, kouluttajana, sopeuttajana..
Itse en millään tulisi henkisesti itseni kanssa juttuun jos pitäisi pakosta olla toimettomana.
07.10.2015 13:30
No minähän en rajaa aloitteillani tulosta millään lailla, mutta sanon aina että RAJATTOMASTI! Ja se toki on paljon enemmän kuin tuo sinun älytön 10: niä miljooniasi.. mitäpä sanot tästä :)
25.09.2015 10:25
Kiitos! Tuo ehdotuksesi ansaitsee mitalin. Oma palsta vaihtoehtoisille teksteille Koti-Lappiin, toivotaan että näin käy. Voin laittaa viestiä Koti-Lapppiin heti tänään.
Ihmiset; keskustelkaa avoimesti, se on paljon kiintoisampaa kuin ikuinen nurkkakuntaisuus.
24.09.2015 10:46
Kerrottu biojalostamohanke edustaa vanhaa aluepolitiikkaa, eikä se ole kannattavaa varmaan yleisesti. Jokin pieni piiri pyörittää ideaa, ja sille ei löydy Kemijärveltä paljon kannattajia. Tuommoinen hanke vaatisi paljon rahaa jo heti, ja aiottu tulos on kyseenalaista.
Matkailu on iso trensi yleensäkin Lapissa; 'me' voimme erikoistua täällä Kemijärvellä, ja siinä koko menestys. Suomun uusi omistaja on hyvässä ja positivisessa vedossa, ja sille meidän kannattaa antaa kaikki tuki.
Oma ideani myös on hyvin synergiassa Suomun uuden tulon kanssa.
24.09.2015 10:41
Netti on melko hyvä ja nopea saada ajatuksiaan esille, mutta kaikkihan eivät netissä ky, siinä mielessä sanomalehti on parempi ehkä jos se on laajalevikkeinen. Mielenkiintoista nähdä mitä uusi Koti-Lappi sitten on, eli julkaistaanko mm. mieleipiteitä tasapuolisemmin, toivotaan.
Paljon tosiaan ovisi kirjoittaa mutta sensuuri iskee näemmä Itä-Lapissa paljon.
24.09.2015 08:33
Hauki-Heikillle, kommentoin kyllä erityisesti tuota Riipin aivotoimintaa, Loso-Heikkiäkään en tunne enkä tiedä kuka on, mutta hyvä että saan aikaan keskustelua.
En usko sellun tekoon, ei se ole mikään taivas eikä suuri bisnes enää. Matkailun suhteen vieläpä erittäin vahingollista; puhdas luonto ja ympäristö ei sellua kaipaa.
Pelimerkkejä: Mitä tarkoitat kivikasalla?
23.09.2015 18:52
Kiitos paljon Kaarlo. Ja kiitokset tsempeistä, ehkä Suomun asia joskus toteutuu, miten ja milloin, sitäkään emme vielä tiedä.
Jaksamista sinulle.
03.09.2015 22:32
"Niinhän se on, mitään ei saa ilmaista itsestään, etteivät muut ala aiheuttamaan ikävyyksiä." Mutta jospa silti ja alkaisiko siitä avoimuus täällä Kemijärvellä? Ja ne jotka alkavat aiheuttamaan ikävyyksiä, eivät koskaan koe mitään, eikö se näin ole? Siis rohkeutta se vaatii. Ajatelkaapa Kaarloa; ei hän pelkää mitään.
Olen minäkin ilmiöitä taivaalla nähnyt. Mitä ne ovat, sitä emme tiedä.
(Särkikangas; ilmiöitten paratiisi..:))
03.09.2015 22:29
Niin, siinäpä kysymys. Miksi salaillaan? Miksi yleensä salaillaan ja kuka mitäkin salailee. Mikä tarkoitus sellaisella on? Kemijärvellä nyt salaillaan melkein kaikkea, itsensä mm. täällä foorumilla, ei haluta paljastaa mitä ajatelee, kun mitähän siitäkin sitten ajateltaisiin?
Kertokaapa nyt tänne aivan omalla mimellä oletteko tavanneet UFOn, tai siihen viittaavan asian? Olisi mukava tietää.
Ja olisi melko hyvä jos tälläkin foorumilla Kemijärven ihmiset kirjoittelisivat omilla nimillään, sitten ei tulisi ainakaan ketään mustamaalattua, vai mitä?
Kaarlo ja mie uskalletaan.., on se hyvää alkua. Kaarlolle paljon tsemmppiä!
03.09.2015 20:34
Jos olisit nimetön ensin lukenut tuon aloituksen, niin ymmärtäisit mitä tarkoitin aloituksella. Kerroin että pöytäkirja ei ole netissä, ja kommentoin vähän sitä, mitä siellä aloitteessa olen tarkoittanut. Hae se pöytäkirja tänne, niin kaikki muutkin saavat tietää , mitä valtuusto on päättänyt ja antanut ohjeeksi elinkeinopäällikkö Merenheimon esityksen pohjalta. Et kai sinä nimetön ole niin typerä, että et käsitä selvää tekstiä? Jos olet valtuutettu niin sitä suuremalla syyllä, jos olet yrittäjä, niin vielä suuremmalla syyllä. Tämähän menee melko vakavaki tämä Kemijärven kehittäminen, vai mitä nimetön arvelet?
Tottakai mulla itsellä on varat kun toiminta alkaa, mutta 'mistä sulle ne saataisiin'? Eli suunnitelma on se, että se jolla ei ole varaa, ei voi Suomulle lähteä. Yrittäjä palkkaa sitten en henkilöt jotka hän tarvitsee.
Minulla on omat markinat, entä sinulla. Onko sinulla markkinoita? Vastaa.
Nyt menen taas töihini, minulla on paljon työtä päivittäin, en ehdi roikkumaan täällä Suomi-palstalla.
Hae ensin se pöytäkirja tänne, please. Ja esitä kysykset sähköpostiini niinkuin olen ilmoittanut.
Jos olet tottunut käskemään muita, tässä sulle erittäin suuri vastus.
27.08.2015 10:13
Kysymykset sähköpostiini, please. Mukavaa päivää kaikille!
26.08.2015 08:03
Saa keskustella, mutta miettikääpä mitä sanoin.
Tuokin esitetty luulo,' Harjula vissiin haluaa ilmaiset tilat.., no ei ei ollenkaan, en halaua. Mistä moinen luulo?
25.08.2015 17:52
Ne jotka suhtautuvat asiaan/aloitteeseen negatiivisesti ei tarvitse mitenkään kommunikoida asiaa, siitä voi pysyä poissa. On paljon ihmisiä jotka seuraavat ja ovat kiinnostunieta,
Yleensä ne jotka eivät jotain halua, ei tarvitse tulla sellaisiin paikkoihin, missä ei viihdy. Voi pysyä 'omassa'. Antaa näin tilaa heille, jotka viihtyvät. :)
25.08.2015 14:46
Puolue, tuo säälimätön kummajainen Kemijärven elämässä ja historiassa. Mitä puolue merkitsee? Se merkisee jonkin asian/aatteen/meiningin vankkumatonta ohjauksessa oloa. Voiko siitä päästä irti mm. tässä ketjussa? Ilmeisesti ei, eikä muissakaan ketjuissa. Eikä pääse irti ylipäänsäkään, siihen tuokseen tulee mitä enemmän Kemijärvellä asuu.
Erilaisuus ei ole puolueen suosiossa. Erilaisuus herättää puolueissa vihaa, koska 'muuta elämää ei ole' puoleiden ulkopuolella? Puolue on niin vankkumaton.
Kuitenkin Kemijärvi tarvitsee paljon vaihtoehtoja; se on ilmiselvää. Voiko puolueita muuttaa?
Emme voi toista muuttaa, niinpä pitää muuttaa itseään. Vain itseään voi muuttaa.
19.08.2015 12:47
Niin varmasti. Se että joillakin on Kemijärvellä niin paha olo on tietenkin hyvin surullista. (tämäkään ketju ei jää 'pahalta ololta' huomiotta, niin sen voi tietäää siitäkin) Mutta se ei auta että suoltaa jatkuvasti omaa pahaa oloaan muihin, vaan siinä heikentää vaan itseään; kukaan ei oikeasti sellaisesta välitä. Niinpä 'pahan olon' pitäisi kyetä nousemaan pahan olonsa ohi, alkaa pohtimaan miksi on paha olo, niin löytäisi apua. Kemijärvi kaupunkina kyllä on velvollinen 'pahat olot' hoitamaan, mutta toivotaan ettei ainoastaan lääkkeiten avulla.
Itse (tämä ei ole mainos) voin hoitaa maksuttomasti heitä, jotka paha olo vaivaa. Kokeilijat eivät saa maksutonta hoitoa minulta.
Hoitoni luonne on se, että saa mahdollisuuden alkaa miettiä elämäänsä myös mielekkääksi, ja aina.
Olkaa ihmiset rohkeita ja olkaa omia itsejänne. Niin minäkin tässä koko ajan teen, (ja on oikeUs olla) enkä pelkää mielipiteitä siitä. On vain yksi elämä kerrallaan, eikä sitä saa hukata kaikenlaiseen tyhjyyteen.
Ystävällisesti
18.08.2015 10:23
Paluumuuttajana sitä huomaa monet sellaiset hyvät asiat joita ei mielestäni voi mitenkään sellainen kokea, joka on aina täällä Kemijärvellä asunut. Tämä ei ole pilkkaa eikä solvausta, vaan kun palaa entisille paikoille, näkee ne aivan toisin. Varmasti moni paluumuuttaja on samaa mieltä. Suomu on minulle yksi kohde jonka olen nähnyt hyvin toisenlaisena kun lapsuudessa ja nuoruudessa sen olen kokenut. Asuin Suomun juurella monet vuodet, joten voin tästä mainita. Suomu on myös entistä lappalaisten asuinaluetta, joten siellä on hyvin paljon myös mystiikkaa, jota eivät ihmiset vielä tiedä; kokiessaan sen, voisivat saada siitä jotakin. Toivoisi ettei Suomu jäisi entisen toimintansa vangiksi.
Vesien ympäröimä Kemijärvi on (Kemijärven vesistä myös taiteilija Haapalinna maalaa; vedellä on sanomansa) loistelias asia.
Kemijärvellä toimii vilkas harrastajateatteritoiminta, joka jättää varjoonsa monet saman toiminnan aikeet (kin) . Esitykset ovat loisteliaita olleet.
Kemijärvellä on hyvää hoitaa itseään; kukaan ei uskoakseni jää hoidotta?
Myös vaihtoehtohoito-asiaan Kemijärvi sopisi erinomaisesti, ja siitä toivon kemijärviläisten nyt puhuvan yhdessä varsinaisen terveydenhoidon tueksi.
(Suomu edelleen)
Ym., Ym..
17.08.2015 18:52
Kiitos, niin kai pitäisi, mutta mitään ei kuulu tapahtuvan. Itse olen saanut tietää että Suomu on yritetty ostaa 7 milj. eurolla, mutta omistaja on hylännyt tarjouksen. Siis se ei onnistu. Mutta vieressä olevan englantilaisten paikka maksaisi 600000 euroa, joten olisiko se parempi ostos? Mielestäni olisi, sillä jos ajattelee tätä ehdotukseni luonnetta, niin se soveltuisi paremmin tarkoitukseen.
Miksi tuo Kota-hotelli pitäisi ostaa, en näe siinä oikein tarkoitusta.
29.07.2015 11:24
Kyllä vaan Harjula tietää mikä on edustuksellinen demokratia, ja sehän ei ole demokratiaa lainkaan. Hallinto on rahalla tehty, ja suomalaiset maksaavat puoluetukina yli bkt:n teille isoille puolueille. Siinäkin kansalaiset hävivät rahansa.
Kreikan tilanteessa suurin voittaja on IMF, joka kuppaa kohta kaikkien EU-maiden rahat ellette pidä varaanne. Mitä teette kun näin tapahtuu? Jos pitää oikeaa politiikkaa puhua, niin tässpä on. Ihmisten itsemäärämisoikeus on viety, ja Kreikassahan se on viety aivan kokonaan. Oikea valinta olisi, jos lähetettäisiin asiantutijoita järkeistämään Kreikan hallinto kuntoon ilman mitää rahaa, jonka IMF ottaa kuitenkin.
No, katsotaampa syksyllä miten asiat ovat. Veikkaan että uudet vaalit niin Suomessa kuin myös Kreikassa.
14.07.2015 10:12
Tässä toisen kiinnostavan puolueen (Kemijärvellä) kommentti kysymykseen.
Nyt kun Kreikka on taas saanut lupauksen tukipaketista, pitää Suomessa järjestää tietenkin kansanäänestys asiasta; ei Suomen hallitus voi päättää paketista, koska annettava rahat olisivat kaikkien suomalaisten. Nyt vakavasti ihmiset tämä tukipaketti-asia. Suurin osa menisi taas vaan pankeille, ja entisten velkojen maksuun, joten ei mikään muutu Kreikassa. Lisää velkaa ja millä he sen maksaisivat, ei se onnistu enää.
Maailma on muuttunut ihmiset, tuo hirveä rahan kanssa pesmeltäminen saa loppunsa ajallaan kuitenkin.
13.07.2015 23:47
Kuviteletko että minä (Muutospuolue) alan tässä ajamaan SDP:n tai muunkaan puoleen asioita? JOs teillä on luokkataisteluja, ne on teidän omia. En olen etenkään kommunismista kiinnostunut minkään vertaa, joten asia kai selvä. En liittoudu
Kommentoin vaan ja ainoastaan sitä, kenet sitten todellisuudessa velvoitetaan rahat mm. Kreikalle antamaan; ehkä eivät kaikki sitä joudu tekemään (mm. virkamihet) ja se on se ongema, mikä tässä yks:ssa on. Asiathan päätetään aina liittoneuvotteluissa, joten ei Suomen hallitus pysty vaikuttamaan.
Enkä tämän enempää ala täällä Suomi-palstalla meskaamaan, tavataan esim. paneeleissa, tai muissa virallisissa yhteyksissä, jos niihin kelpuutetaan paikallinen.
06.07.2015 08:51
8 / 9