Vapaa kuvaus

Aloituksia

245

Kommenttia

4572

1. "levoton+sielu+kyselee+riistettyä+elämäänsä."Sinulla+on+ilmeisesti+kuitenkin+asiasta+kokemus,+sillä+en+ole+kenenkään+muun+koskaan+kuullut+kertovan+moisesta.++Viliseekö+ihtiriekot?++Entä+jos+eiusko+mihinkään+sieluihin?+:))+Sinähän+olet+niin+monesti+vakuuttanut+täällä,+ettei+mistään+sielun+olemassaolosta+ole+mitään+todisteita.++Miten+ihmeessä+se+olematon+mitään+kyselee?++pitää+nyt+ottaa+tähän+pateettiseen+kannanottoosi+vastauksena+seuraava+tallentamani+kirjoitus:"Olin+25+-vuotias,+kun+eräänä+syysiltana+olin+palaamassa+kotiin+abortinvastustajien+Itiö-+Projektorin+nuortenmiestenkerhosta+jossa+pohdimme+sitä+joutuuko+masturboinnista+suoraan+helvettiin+vaiko+kiirastuleen.++Ajankohta+taisi+olla+syyskuu+eikä+ilta+ollut+kovin+myöhäinen,+sillä+valoa+oli+kuitenkin+vielä+sen+verran,+että+olisi+nähnyt+vaikka+lukea.+Asuimme+kylällä,+mutta+kotini+välittömässä+läheisyydessä+ei+ollut+katuvaloja.++Ajelin+mopollani+siis+hämärässä+kotiin,+mieleni+oli+huoleton+ja+muistelin+mitä+kaikkea+olimmekaan+poikien+kanssa+jutelleet++naisten+huorahtavasta+pukeutumisesta,+kuinka+se+on+jumalatonta+ja+johtaa+viattomat+miesparat+luovuttamaan+siittiönsä+ja+harrastamaan+mukavuus+seksiä+ilman+lisääntymistarkoitusta.+Kaikkialla+oli+hiljaista,+ihmiset+olivat+linnoittautuneet+televisioidensa,+tuon+syntisen+nurkkapirun+ääreen,+ja+loisti+paholaismaista+sineä+jota+en+voinut+kuitenkaan+olla+katsomatta,+tulihan+juuri+Salatut+Elämät,+ja+jaksossa+oli+syntisiä+ja+komeita+homoja,+joita+tykkään+katsella,+vaikkakin+he+joutuu+helvettiin+syntisinä.+Onneksi+minä+pääsen+taivaaseen.+Taivaalla+tuikki+jo+muutamia+tähtiä,+joita+tutkailin+puolityhjän+viskipullon+läpi.++Käännyin+tieltä+kotipihaan+hiekan+rahistessa+pappatunani+alla.+Nostin+katseeni+kohti+ulko-ovea+ja+samalla+näkökentässäni+häilähti+jotakin+outoa.+Se+jokin+sai+viskillä+terästetyn+vereni+virtaamaan+suonissani+ja+sydämeni+hakkaamaan+kuin+viimeistä+päivää.+Talomme+nurkalla+seisoi+vaaleata+sumupatsasta+muistuttava+olento,+joka+ikään+kuin+tuijotti+minua+ja+sillä+oli+pitkä+siimahäntä.Jähmetyin+paikalleni+ja+katsoin+sitä+takaisin.+Itse+asiassa+olin+niin+kauhuissani,+että+en+kyennyt+liikkumaan+enkä+huutamaan.+Tajusin,+että+se+oli+siittiöriekko,+tuo+tumputetuista+ja+kortsunokkaan+tapettujen+siittiöiden+henkiolento+eli+mällikummitus+joka+ei+jätä+rauhaan+mukavuusseksin+harrastajaa+vaan+seuraa+koko+loppuelämän+inisten+tuvannurkissa++ja+saapuu+uniin+piinaamaan+mukavuusseksiin+sortuneen+miesparan+lopun+ikäänsä+ja+muistuttaa+ettei+noin+58349+04564339+miljardia+siittiötä+saanut+syntyä+joka+vuosi+koska+julma+kyykyttäjän+kortsu+soi+hautani.Kukaan+perheestämme+ei+ollut+kokenut+vastaavaa+eivätkä+he+osanneet+suhtautua+vakavasti+näkyyni.+Luulen,+että+silloin+näin+oikean+mällikummituksen"Ehtaa+kansanperinnettä.+:))
  2. 1.++"Aborttiväelle+ja+muille+feministeille+"Tämän+perusteella+80%+Suomen+kansasta+on+aborttiväkeä+ja+feministejä,+muutamaa+KD:ta+lukuunottamatta+myös+eduskunta,+hallitus,+presidentti.++Sama+aborttiväki+ja+feministit+rahoittaa+abortteja+ja+naisia+vihaaville+eläköityneille+nuorukaisillekin+sen+sosiaaliturvan,+joka+mahdollistaa+kokopäiväisen+facebook-+ja+nettivihakirjoittelun+em.+ryhmiä+vastaan.2.+"Feminismiuskonnon+tavoite+on+patriarkaatin+kaataminen".Feminismi+ei+ole+uskontoa,+mutta+uskonnossa,+kuten+kristinuskossakin+on+feministinen+tulkintamahdollisuus+(alkanut+1980-luvulta)++joka+on+uutta+uskonnossa,+missä+uskontoa+on+perinteisesti+kirjoittaneet+ja+tulkinneet+vain+miehet.++Patriarkaattihan+perustuu+hierarkkisuudelle+eli+sille+että+naisen+kuuluu+olla+miehelle+alamainen.+Se+ei+enää+oikein+suomalaisessa+demokratiassa+päde,+kun+jokaisella+on+perustuslain+oikeutus+tasa-arvoon+sukupuoleen+katsomatta.++Jokaisella+on+oikeus+ansaita+elantonsa+ja+siten+taloudellisen+riippumattomuuden+takaamana+oikeus+myös+päättää+omista+asioistaan.+"Patriarkaatti"+on+jo+vähän+mennen+talven+lumia+meillä,+mutta+tosi+monessa+tiukassa+islamilaisessa+yhteisössä+ja+valtiossa+tavallista.++Onkohan+nämä+naiset+onnellisia+ja+tyytyväisiä+osaansa,+kun+elämä+on+tuomittu+tietynlaiseksi+vain+biologian+perusteella,+ilman++mahdollisuuksia+toteuttaa+lahjojaan?++Minä+ainakin+naisena+olen+oikein+tyytyväinen+demokratiaan+ja+siihen+että+sain+äänestää+naista,+joita+tulikin+eduskuntaan+ennätysmäärä.++Näin+ainakin+meillä+on+naisten+asiat+hyvällä+mallilla+ja+niiden+puolesta+pitääkin+edelleen+pitää+keskustelua+yllä,+mikään+ei+ole+itsestään+selvää,+kuten+emerita-piispa+Irja+Askola+totesi+haastattelussa.++Aiemmin++olet+väittänyt,+että+"aborttiväkeä"+on+ne,+jotka+ns.+edistää+abortteja+ja+aborttiin+turvautuvat+naiset+ovat+pelkästään+uhreja,+joita+kyykytetään+aborttiin.++Viimeisessä+kappaleessa+kuitenkin+syytät+nyt+taas+sitä+naista,+joka+mielestäsi+tuhoaa+perheensä++ja+toteuttaa+"uskoaan"+omaan+lapseensa.++Miten+täysin+syyntakeeton+uhri+onkin+taas+joku+aktiviinen+ja+vastuullinen+toimija?++Tämä++mustavalkoinen+epäjohdonmukaisuus+on+ollut+sinun+jutuissasi+vuodesta+2007+lähtien+tällä+forumilla,+etkä+vieläkään+ole+asiaa+ymmärtänyt,+vaikka+tätä+on+selitetty+tuhanteen+kertaan+varmaankin.Puolet+sosiaalisista+aborteista+tehdään+kuitenkin+perheenäideille+ja+sen+vuoksi,+että+tullaan+hyvin+pian+raskaaksi+sen+vuoksi,+kun+ehkäisy+ei+ole+synnytyksen+jälkeen+kunnossa+ja+voimavaroja+ei+ole+heti+uuteen+synnytykseen,+varsinkin+jos+on+ollut+vaikea+ja+erityisesti+voimia+vievä+prosessi.+Minusta+tämä+ei+todellakaan+tuhoa+perhettä+vaan+säästää+äidin+voimavaroja+olemassaoleville+lapsille.++Liian+tiheästi+syntyvät+lapset+vaarantavat+perhessä+sen+tärkeimmän+voimavaran+eli+äidin+ja+mahdollisuudet.+Kaikilla+äideillä+ei+ole+puolisoa,+joka+pystyy+tai+haluaa+tukea+riittävästi+näissä+elämäntilanteissa.++Kaikilla+naisilla+ei+ole+puolisoa+lainkaan.++++Naisten+ja+äitien+elämissä+on+niin+monenlaisia+tapauksia,+että+sitä+ei+oikein+voi+kukaan+ulkopuolinen+tietää,+että+mitä+kamaluuksia+tapahtuisi+jos+aborttioikeutta+ei+olisi.
  3. Mitä+muuten+tulee+siihen+henkäykseen,+minkä+mainitsit,+niin+juutalaiset+ainakin+(tietääkseni)+ymmärtävät+että+henki+tulee+ihmiseen+vasta+kun+fyysinen+maja+on+valmis,+eli+Jumala+puhaltaa+ihmisen+sieraimiin+elämän+hengen+eli+ihminen+hengittää.+1+Moos+2:7:+"Silloin+Herra+Jumala+teki+maan+tomusta+ihmisen+ja+puhalsi+hänen+sieraimiinsa+elämän+hengen,++ja+niin+ihmisestä+tuli+elävä+sielu."
  4. Niin+tosiaan+on+VT:n+puolelta.+Mutta+ei+Raamattu+ota+kantaa+missään+muuallakaan+raskauden+keskeytykseen.++Ei+siihen+aikaan+raskauden+keskeytystä+pidetty+tappamisena,+koska+sitä+ei+mainita+missään+lainkaan+henkirikoksena,+vaan+siis+omaisuusrikoksena.++Se+ei+siis+ole+ihmisen+tappamista,+eikä+ole+aiheuttanut+sanktioita+naiselle+tai+miehelle+henkirikoksena.+Abortin+määrittely+henkirikokseksi+on+myöhempien+aikojen+keksintöä+kirkkohistoriassa.++Muistaakseni+1600-luvulta+alkaen+vasta+sikiölle+alettiin+antamaan+sama+arvo+kuin+syntyneelle,+mutta+sekin+vaihteli.+Muistin+tämän+kirjoittamani+alla+olevan+tekstin+ja+mainitun+teoksen,+missä+asiasta+on+mainittu."Kirjassa+mainitaan,+että+syntymätöntä+sikiötä+lääketiede+ja+laintuntijat+alkoivat+pitää+yksiselitteisesti+elävänä+olentona+vasta+1600-luvun+kuluessa+(...)+ja+silloinkin+vasta+kun+sikiö+on+alkanut+liikahdella+jne)https://keskustelu.suomi24.fi/t/10808497/mielenkiintoista-historiaa("Ujostelemattomat.+Kätilöiden,+synnytysten+ja+arjen+historiaa"+(FT+Kirsi+Vainio-Korhonen).Mainittu+Ituun+viittaaminen+on+Psalmissa+139:"Sinun+silmäsi+näkivät+minut+jo+idussani.Minun+päiväni+olivat+määrätytja+kirjoitetut+kaikki+sinun+kirjaasi,ennenkuin+ainoakaan+niistä+oli+tullut."Tuo+ei+ota+kyllä+yhtään+mitenkään+kantaa++aborttiin+tai+moraaliin,+vaan+siihen+että+Jumala+on+sen+abortinkin+siis+nähnyt+ennakolta,+koska+on+ne+päivät+on+jo+määrätyt+olipa+kyseessä+syntyminen,+spontaani+keskenmeno+tai+tarkoituksellinen.