Vapaa kuvaus

Aloituksia

245

Kommenttia

4572

1. 1.+"Tässäkään+ei+suosijafanaatikko+näe+mitään+moraalista+ongelmaa"En+käsitellyt+asian+moraalista+puolta,+vaan+pelkästään+juridisia+faktoja.+Ihan+niitä,+jotka+koskee+kaikkia+kansalaisia,+ja+joista+tietämiseen+on+jokaisella+kansalaisella+oikeus.+2.++"Vaikka+jokin+asia+olisikin+laissa,+se+ei+vältämättä+ole+oikein+ihmisyyden+kannalta."Sinä+voit+vapaasti+muuttaa+maahan,+missä+on+omasta+mielestäsi+oikeanlaiset+lait.++Meillä+kun+on+tämä+edustuksellinen+demokratia,+mikä+ei+kaikille+tietenkään+sovi.+3.++"Jos+sinulla+olisi+15+v+tytär,+joka+tulisi+raskaaksi,+niin+etkö+haluaisi+niin,+että,+jos+lapsesi+menee+salaa+hakemaan+aborttia,+että+lain+mukaan+lääkäri+joutuisi+olemaan+sinuun+yhteydessä+ennen+mitään+ratkaisuja?"Haluaisin+olla+luottamuksen+arvoinen+omille+lapsilleni,+että+he+uskaltaisivat+kertoa+ongelmistaan+ilman+pelkoa.+Jos+lapsi+joutuu+tekemään+jotain+vakavaa+salaa,+olisin+epäonnistunut+äitinä.+Joku+vakava+syy+täytyy+olla,+jos+ei+voi+kertoa+vanhemmille+näin+isosta+asiasta.+Se+syy+on+ilmeisesti+pätevä,+jolloin+lääkäri+tai+sosiaalityöntekijä+on+oikea+ihminen+auttamaan+lastani.+++Minulla+on+tytär+ja++tyttäreni+keho+kuuluu+hänelle+itselleen+eikä+äidilleen,+joten+hän+tekisi+ratkaisunsa+tässä+itse+ja+tukisin+siinä+häntä.+Jos+tällainen+olisi+esim.+jo+tapahtunut,+enkä+tietäisi+mitään+asiasta,+niin+ihan+turha+sitä+olisi+enää+sitten+vatvoa.+Kuulisin+mielelläni+kyllä,+miksei+tyttö+(nyt+aikuinen)+olisi+uskaltanut+kertoa+aikoinaan.Voisitko+muuten+joskus+keskustella+ilman+joutavaa+ja+loukkaavaa+nimittelyä?+Kaikki+kommentitko+pitää+aloittaa+jollain+solvauksella?+Miten+kuvittelet+itse+saavasi+kunnoitusta+kun+et+kunnioita+ketään,+tai+edes+keskustele+asiallisesti?
  2. "Aborttiväki+kokee+eksistenssin+tuskaa+ja+ilmoitti,+ettei+ole+olemassa.+Herkullisen+paradoksaalista+on,+että+aborttiasiamies+todistaa+itseään+vastaan+ja+puhuessaan+osoittaa+väitteensä+vääräksi,+mutta+on+jorinassa+totuuden+siemen."Mukava,+että+se+"aborttiväki",++jonka+olemassa+olosta+on+ollut+vain+jotain+ihmettelyä+alkaa+löytyä.+Siis+aborttiväkeä+on+se,+jonka+puheet+on+paradoksaalisia+ja+osoittaa+omat+johtopäätökset+vääriksi?+Eli+varsinkin++ne+älyttömät+ehkäisy-+ja+aborttikieltoaloitteet+esimerkiksi,+jotka+on+olleet+vuosia+ehtymättömän+huomion+kohteena?+Tuleehan+tätä+paradoksia+lisää+ihan+joka+päivä.+Ensin+oli+se,+että+vertaat+naisia+karjaan,+ja+paheksut+sitten+ihmisiä,+jotka+nimittävät+naisia+lehmiksi,+vaikka+itse+asiassa+ihmiset+paheksuvat+sitä,+että+sinä+kutsut+naisia+lehmiksi.+:)))1..+Tässä+taas+mainio:"Tällä+hetkellä+pätevä+biologinen+fakta+on,+että+yksilön,+myös+ihmisyksilön+elämä+alkaa+hedelmöityksestä!+Epäfaktisilla+perusteluilla+kuten+etiikka,+lainsäädäntö,+mutu,+luuleminen+tms+voi+tietysti+perustella+mitä+vain,+mutta+ei+faktaa"+(kunhan_vastaan+17.9.2018+10:28)Sanot,+että+etiikka+on+epäfaktista.+Sitten+kuitenkin+alat+luulemaan+ja+mutuilemaan+vetoamalla+mainitsemaasi+etiikka+-+epäfaktaan:"Se+on+eettisestä+näkökulmasta+vääryys+pientä+puolustuskyvytöntä+yksilöä+kohtaan.+"2.++Toinen+epäjohdonmukaisuus:+"Siksipä+useimmissa+maissa+on+laadittu+erityinen+aborttilainsäädäntö,+jonka+tehtävä+on+tasapainottaa+yksilöiden+keskinäisiä+oikeuksia+ja+pitää+huolta+myös+syntymättömien+oikeuksista+omaan+elämäänsä"Pidät+siis+aborttilainsäädäntöämme+yksilön+oikeuksia+tasapainottavana,+eikä+lainkaan+esim.+vääryytenä+puolustuskyvytöntä+yksilöä+kohtaan.+:)))Ei+se+mitään,+tämä+vaan+on+ihan+parasta.+Sinun+ajattelu+on+niin+sekavaa+ja+jäsentymätöntä,+lähes+lukukelvotonta+ja+kumoat+heti+kaikki+omat+väitteesi,+ettei+muiden+tarvi.++Tästä+tunnistaa+aina+kirjoittajan.+++Se+vaan+on+minusta+tosi+erikoinen+ja+jännittävä+ilmiö,+ettet+itse+havaitse+näitä+vaan+ymmärrät+vasta,+kun+joku+selittää+ne+sinulle.
  3. Minusta+hyvä+pointti+tuli+myös+tuolla+luterilaisuus-palstalla:"Tiukan+aborttilain+ei+ole+tarkoitus+suojella+vain+“elämän”+pyhyyttä,+vaan+ennen+kaikkea+uskonnollisia+tunteita.+Abortin+vastustajasta+on+loukkaavaa,+että+tuntemattomat+ihmiset+tekevät+hänen+pyhien+arvojensa+vastaisia+valintoja,+vaikkei+se+oikeastaan+hänelle+kuulu."https://yle.fi/uutiset/3-10385511hyvä+linkki.++Omat+arvot+ja+oma+oikeassa+oleminen+saa+vain+kolauksen,+kun+joku+menee+ja+toimii+kuten+parhaaksi+tilanteessaan+näkee.+++Kyse+ei+ole+ihmiselämän+loukkaamattomuudestakaan,+koska+abortinvastustajat+eivät+kaihda+loukata+naisen+ja+tytön+ihmisarvoa,++itseisarvoa.++Sitä+ei+itse+asiassa+edes+ole+heidän+maailmassaan.+Nainen+on+heille+vain+kävelevä+pilde+ja+kohtu.