Valikko
Aloita keskustelu
Hae sivustolta
Kirjaudu sisään
Keskustelu
Viihde
Alennuskoodit
Black Friday 2024
Lainaa
Treffit
Säännöt
Chat
Keskustelu24
profiilit
Svenne
profiilit
Svenne
Svenne
Vapaa kuvaus
Aloituksia
6
Kommenttia
9
Uusimmat aloitukset
Suosituimmat aloitukset
Uusimmat kommentit
fel+forum+skulle+vara+på+rkp
19.10.2016 22:45
Snälla låt Finland bli helt finskspråkigt men ta bort dom från norden då, ingen vill höra ett fult språk som inte har något gemensamt med resten av norden!
21.10.2015 18:37
En bra kompromiss skulle vara att Finland blir helt finskt men att dom ansluter sig bort från nordiska förbundet, man ska inte kommunicera på engelska där och ingen vill höra det fula finska språket!
21.10.2015 18:33
Med förfinskningen kommer Finland inte ha något gemensamt med resten av norden. Dom hör mer kulturellt och språkligt till de baltiska länderna!
21.10.2015 18:10
Det finns många fs som skäms över sitt språk, tex i Karleby svenska gymnasium pratade alla finska med varandra på rasterna, många fs gör att jag mår illa med deras självhatande så förfinskningen får gärna ske för mig!
21.10.2015 18:08
Vad jag inte gillar är att en sådan liten minoritet ska känna oss kränkta och rädda att prata det språk vi föddes med och behöva höra om hur mycket finnar hatar ''pakkoruotsi'' varje dag. Avskaffa pakkoruotsi då! Vad kommer de kränkta finnarna ha att klaga på då? Jag känner inget annat civilcerat land där en minoritet hackas på konstant!
15.10.2015 23:11
Jag förstår vad ni skriver och jag är helt finlandssvensk från Österbotten. De FS ni träffat är säkert sådana som skäms och bara pratar finska hela tiden. Jag ser mig själv som FS har inget gemensamt med finnarna därför flyttade jag till Sverige där jag får prata mitt modersmål! Jag gillar inte att finnarna försöker utrota svenskan i Finland. Förrästen bryr sig inte svenskarna om finnar och dom är inte avundsjuka. Ni har inget gemensamt med norden om svenskheten försvinner utan är bara rikare balter då!
14.10.2015 19:46
Ni finnar är roliga med eran okunskap och avundsjuka, läs en historiebok! :)
14.10.2015 17:41
Det finns många finnar jag verkligen respekterar som är högutbildade och öppensinnade. Det jag märkt med många finnar som hatar oss så mycket har aldrig träffat oss. Vi är inte invamdrare som flyttat till Finland utan vi är en del av historien. I Belgien pratar bara 1 % tyska men det är ändå officiellt språk eftersom dom grundade landet. Utan svenskan kommer Finland bara vara ett annat baltiskt land, jag tycker redan att Finland har inget gemensamt med Norden utan är kulturellt och språkmässigt närmare Baltikländerna!
14.10.2015 17:38
1 / 1