Valikko
Aloita keskustelu
Hae sivustolta
Kirjaudu sisään
Keskustelu
Viihde
Alennuskoodit
Black Friday 2024
Lainaa
Treffit
Säännöt
Chat
Keskustelu24
profiilit
JumaIa
profiilit
JumaIa
JumaIa
Vapaa kuvaus
Aloituksia
1
Kommenttia
212
Uusimmat aloitukset
Suosituimmat aloitukset
Uusimmat kommentit
Kuulehan Miltä-bebis, sinun(kaan) ei pidä yrittääkään ottaa Jumalan asemaa eikä yrittää määritellä mitä minä ateisteille teen. Sinulle(kin) on lisäksi sanottava, että viimeisellä tuomiolla rehellinen ateisti ja rehellinen agnostikko ovat paljon paremmassa asemassa kuin tekopyhät ja valehtelevat uskovaiset, saati tekopyhiksi heittäytyvät uskovaisen teeskentelijät.
05.11.2015 11:18
Kuulehan uskon-bebis, olet äärimmäisen vaarallisilla poluilla väittäessäsi tietäväsi mikä Jumalaa miellyttää ja mikä ei. Olet kuolevainen ihminen, ei sinulla ole valtaa tietää mikä on Jumalan tahdon mukaista, eikä varsinkaan yrittää sanella sitä muille. Muista että Sanassakin sanotaan, että jos kuulijakunta ei ole otollista niin pakkaa tavarasi ja lähde naapurikaupunkiin, jos nyt tällaisen sanontatavan sallit. Muiden ihmisten yksityisasiat eivät kuulu sinulle vähääkään, ja kaikkein vähiten se mitä he yhdessä, keskenään, vapaaehtoisesti, kenenkään näkemättä tekevät.
Suoraan sanoen rehellinen ateisti miellyttää minua enemmän kuin kaltaisesi tekopyhä uskova, joka yrittää sanella muille miten heidän tulisi muka Jumalan tahdon mukaan elää. Sinä olet tehnyt Raamatusta itsellesi epäjumalan ja olet nostanut itsesi Jumalasi yläpuolelle. Sinä kuulut juuri niihin, jotka puhuvat omalla suullaan muka Jumalan sanoja, ja sellaista en pitkän päälle siedä.
Sinä olet hyvin lähellä suistua lopullisesti sille tielle, jonka päässä odottaa kadotus ja ikuinen tulihelvetti.
27.10.2015 13:35
Anteeksi, piti kirjoittaa: -- jotka ovat omasta raamatuntulkinnastaan itselleen epäjumalan tehneet --
Nuoremmat enkelit häiritsevät joskus kirjoitustöitäni.
27.10.2015 11:10
Kuulehan uskon-bebis, sinun uteliaisuutesi ei ole oikeanlaista eikä miellytä lainkaan. Sinä kuulut niihin, jotka ovat omasta raamatuntulkinnastaan itselleen tehneet, ja niihin, jotka sen mukaisesti haluavat kieltää muilta ihmisiltä kaiken, mikä ei heitä itseään miellytä. Otat hyvin vaarallisia vapauksia, kun väität tietäväsi mikä Jumalaa miellyttää, sillä niin tehdessäsi nostat itsesi Jumalasi asemaan. Tutkistele itseäsi ja mieti tarkkaan, ovatko kirjoituksesi kristillisen nöyryyden ja lähimmäisenrakkauden osoituksia, vai oletko sittenkin tuomitsemassa muita itse haluamillasi perusteilla. Puhumalla tuomitsevia puheita ja saarnaamalla lähimmäisillesi heidän yksityisasioistaan olet lähellä sitä vaarallista tietä, joka vie kohti Saatanaa, kadotusta ja ikuista tulihelvettiä.
27.10.2015 11:08
Kuulehan Taivaan-bebis, etkö huomaa ristiriitaisuuttasi? Sanot että tulkitset sitä mitä Raamatussa sanotaan. Tulkitset sitä kuitenkin omalla tavallasi, sillä ei ole kahta ihmistä, jotka Raamatun täsmälleen samoin ymmärtäisivät.
Olen myös aistivinani sinussa aavistuksen jumalanpilkkaajaa. Ole hyvin varovainen sanoissasi, ettet joudu liian pitkälle sille tielle, joka johtaa kadotukseen ja ikuiseen tulihelvettiin. Muista kristillinen nöyryys ja unohda ylpeyden synti, sillä vain siten voit ansaita itsellesi paikan Taivaassa.
25.10.2015 18:04
Kuulehan Taivaan-bebis, sinun tulisi olla hyvin varovainen saarnoissasi. Näen sinussa samaa taipumusta nostaa oma raamatuntulkintasi epäjumalaksi kuin uskonveljesi Mark5 on tehnyt. Niin tehdessään ihminen unohtaa kristillisen nöyryytensä, unohtaa Jumalansa! Tajuatko lainkaan, kuinka vaarallista se on? Sellaisella ihmisellä on hyvin suuri vaara sortua sille tielle, joka vie kohti kadotusta ja ikuista tulihelvettiä. Muista siis nöyryytesi ja lähde levittämään sanomaasi jonnekin, missä ihmiset ovat vastaanottavaisempia.
25.10.2015 10:52
Kuulehan Tarkoitus-bebis, sinulle on aika antaa samanlainen muistutus kuin monille uskonveljillesi. Teet turhaa työtä saarnatessasi ja pauhatessasi ateisteille. Sinun tulisi muistaa kristillinen nöyryytesi ja tutkailla itseäsi ja miettiä, onko saarnaaminen todella se tapa, jolla haluat toteuttaa Jumalan tahdon. Muista se mikä Sanassakin sanotaan: jos et saa korvia kallistumaan puoleesi, lähde muualle ja yritä löytää otollisempi yleisö. On aivan turhaa tuhlata aikaa ja voimavaroja tuon kaltaiseen saarnaamiseen.
Lisäksi havaitsen sinussa olevan aluillaan samanlaisen kehityksen kuin on tapahtunut uskonveljellesi Mark5: olet tekemässä Raamatusta ja omasta raamatuntulkinnastasi itsellesi epäjumalaa. Kavahda sellaista ja pyri takaisin oikealle tielle, sillä epäjumalaa tekemällä olet matkalla sille tielle, joka vie kadotukseen ja ikuiseen tulihelvettiin.
22.10.2015 20:31
Kuulehan Mark5, en ihmettele että maallistuneemmat veljesi ovat kyllästyneet sinuun. Höpötyksesi käy välillä jumaltenkin hermoille. Ateisti on omassa maailmassaan oikeassa, jos hän sanoo ettei Jumalaa ole - mikäli hän tarkoittaa kristinuskon Jumalaa. Muista kuitenkin, että Aurinkoakin on palvottu jumalana, joten jos ateisti väittää ettei mitään jumalia ole, hän on väärässä.
Sinä taas olet omassa maailmassasi oikeassa, mutta sinun maailmasi sijaitsee yksinomaan sinun aivokopassasi.
Nimimerkki Kalju_Pitkätukka kirjoittaa näin: "Olen rehellisesti sitä mieltä, että en usko Jumalaa olevan olemassa."
Sinä et voi saada häntä uskomaan omaan Jumalaasi, mutta hän on paljon rehellisempi kuin sinä.
Anteeksi, en nyt ehdi kirjoittaa enempää - paratiisissa on kuulemma nähty valmistusvikainen, hiiriä syövä käärme.
20.10.2015 20:02
Kuulehan Mark-bebis, haluaisin sinun aivan rehellisesti kertovan mihin pyrit, kun tehtailet aloituksia palstoilla joille ne eivät kuulu. Oletko koskaan tykönäsi pohtinut, mitä yrität todistaa ja kenelle yrität todistaa? Minä olen (kuten tiedät) seurannut sinua jo hyvän aikaa ja ikävä tosiasia on, että pohjimmiltasi haluat vain haastaa riitaa. Hylkää oma raamatuntulkinnasta tekemäsi epäjumala ja usko ateisteja silloin kun on kyse luonnontieteellisistä asioista, joita sinä et tunne. Sinun muka leikkisää vertaustasi hiukan muuntaen voisi sanoa, että Evofobiasi ja Kosmofobiasi estävät sinua näkemästä maailmankaikkeuden ihmeitä ja salaisuuksia, koska et HALUA tietää niistä mitään. Sellainen on turhaa ylpeyttä ja tekopyhyyttä, ja sinulle jos kenelle on aihetta huomauttaa, että olet alituiseen nostamassa itseäsikin omaksi epäjumalaksesi.
20.10.2015 17:49
Kuulehan SeEiOle-bebis, minun on sanottava - katseltuani ihmisiä tuhannet vuodet - että rehellinen ateisti taikka agnostikko on paljon enemmän minun mieleeni kuin vilpillinen ja valehteleva uskovainen. Heitä on uskovaisten piirissä enemmän kuin koskaan, ja he voivat syyttää vain itseään. Minua surettaa suuresti, miten yhä useampi kristitty tekee Raamatusta ja omasta raamatuntulkinnastaan itselleen epäjumalan ja yrittää sillä hallita toisia. Sellainen ei ole oiekaa kristillistä nöyryyttä, sellainen on ylpeyden ja tekopyhyyden syntiin sortumista.
20.10.2015 17:44
Kuulehan Älkää-bebis, huomaan surukseni että sinä(kin) olet tehnyt Raamatusta ja omasta raamatuntulkinnastasi itsellesi epäjumalan. Kavahda tajuamaan tekosi, muista kristillinen nöyryytesi ja kadu ajattelemattomuuttasi, sillä siten tekemällä miellytät minua enemmän. Sinun on aina muistaminen, että Raamattu on oman aikansa ihmisten mielten heijastamaa sanaa, ihmisten joilla ei ollut sitä tietoa luonnontieteistä joka nykyisin elävillä ihmisillä on. Olet erittäin vaarallisella tiellä, jos yrität tulkita Raamattua oman vilpillisen mielesi kautta, olet sillä tiellä, joka johtaa kadotukseen ja ikuiseen tulihelvettiin.
20.10.2015 17:17
Kuulehan Tavat-bebis, olet vaarallisella tiellä kun otat jumalasi valtuuksia itsellesi. Sinä olet kuolevainen ja vajavainen ihminen, etkä voi tietää mikä jumalaasi miellyttää. On kuitenkin (ikävä kyllä taas kerran) sanottava, että rehellinen ateisti tahi agnostikko miellyttää minua huomattavasti enemmän kuin valehteleva ja tekopyhä uskovainen. Sellaisia on uskonveljiesi joukossa aivan uskomatoman paljon. Tarkkaile siis sinäkin itseäsi, nöyrry ja unohda ylpeytesi, ettet hairahtuisi sille polulle, joka vie kadotukseen ja ikuiseen tulihelvettiin.
20.10.2015 13:40
11 / 11