Valikko
Aloita keskustelu
Hae sivustolta
Kirjaudu sisään
Keskustelu
Viihde
Alennuskoodit
Black Friday 2024
Lainaa
Treffit
Säännöt
Chat
Keskustelu24
profiilit
Daavidintähti
profiilit
Daavidintähti
Daavidintähti
Vapaa kuvaus
Aloituksia
7
Kommenttia
1193
Uusimmat aloitukset
Suosituimmat aloitukset
Uusimmat kommentit
Matteus+5+-7
20.08.2016 18:17
Lue+Vuorisaarna.+Siinä+sinulle+todisteet.
20.08.2016 18:09
Jos+uskot,+että+Jeesus+on+VT:ssä+ennustettu+Messias+ja+Paavali+Hänen+apostolinsa+niin+se+on+jo+todiste.+Mutta+jos+et+tuota+usko+niin+et+usko+vaikka+kuolleet+heräisivät+sen+sinulle+kertomaan+:D
Minä+en+ala+kanssasi+jankuttamaan+joten+turha+toivo+alkaa+vaatimaan+"todosteitasi"+minulta+:D
20.08.2016 18:03
Luehan+huolella+ja+ajatuksella+tuo+17:15+viestini.
Jos+muslimit+tappavat+lain+vastaisesti+viattomia+ihmisiä+se+ei+voi+olla+muslimien+oma+asia+kai+sinä+sen+sentään+tajuat?
20.08.2016 17:59
Jotkut+noistakaan+eivät+ole+pysyväiskäskyjä+koska+niitä+ei+myöhemmin+Raamatussa+Jeesuksen+tai+Paavalin+toimesta+vahvisteta.+Toiset+taas+ovat+vaikka+ketään+ihminen+ei+enää+käsketäkään++toisia+noin+rankaisemaan.+
Kannattaa+siis+lukea+mitä+Jeesus+ja+Paavali+sanovat+noista+haureuden+synneitä+joita+tuossa+kuvasit.
20.08.2016 17:53
Kyllä,+eikä+missään+muualla+Raamatussa+käsketä+ketään+noin+toimimaankaan.
Muistetaan+ja+ymmärretään++kuitenkin,+että+Jumalan+kovien+rangaistustan+tarkoitus+oli+pitää+israelilaiset+Jumalan+tiellä+ja+tahdossa+yhtenäisenä+kansana+ja+rangaistukset+auttoivat+Israelilaisia+ymmärtämmän+miten+vakava+asia+on+Jumalan+käskyjen+noudattamatta+jättäminen.
20.08.2016 17:40
Joh.+1
1.+Alussa+oli+Sana,+ja+Sana+oli+Jumalan+tykönä,+ja+Sana+oli+Jumala.+
2.+Hän+oli+alussa+Jumalan+tykönä.+
3.+Kaikki+on+saanut+syntynsä+hänen+kauttaan,+ja+ilman+häntä+ei+ole+syntynyt+mitään,+mikä+syntynyt+on.
20.08.2016 17:36
Nuo+eivät+olleet+mitään+pysyväiskäskyjä+edes+israelilaisille+vaan+yhteen+tilanteeseen+Jumalan+antamia+määräyksiä.+Mutta+tietääkseni+Moolokille+ei+enää+uhrata+joten+senkin+takia+ei+ole+tarvetta+tuota+noudattaa.
Jumala+itse+ohjasi+Israelin+kansaa,+että+se+säilyi+puhtaana+ympäröivien+epäjumalia+palvelevien+kansojen+keskellä.+Kaikki+Jumalan+käskyt+ja+määräykset+olivat+hyvät+israelilaislle.
20.08.2016 17:31
Mistään+en+ole+Raamatusta+lukenut,+että+10-käskyä+ei+enää+koskisi+juutalaisia+jotka+ovat+lain+alla.
Kuitenkin+Jeesus+vapautti+omansa++laista+ja+antoi+Vuorisaarnassa+tarkemmat+käskyt+ilman+sapattikäskyä.+Matteus+5
Avain+tämän+kysymyksen+ymmärtämiseen+on+tiedostaa,+että+Vanhan+testamentin+laki+annettiin+Israelin+kansalle+eikä+kristityille.+Joidenkin+lakien+tarkoituksena+oli+osoittaa,+kuinka+israelilaiset+osaisivat+olla+kuuliaisia+Jumalalle+(esim.+kymmenen+käskyä).+Joidenkin+lakien+tarkoituksena+oli+neuvoa+israelilaisia,+kuinka+palvella+Jumalaa+ja+uhrata+syntien+edestä+(uhrijärjestelmä).+Jotkut+lait+puolestaan+erottivat+israelilaiset+muista+kansoista+(ruokaa+ja+vaatetusta+koskevat+säädökset).+Mitkään+Vanhan+testamentin+laeista+eivät+koske+meitä+kristittyjä.+Kun+Jeesus+kuoli+ristillä,+hän+sulki+Vanhan+testamentin+lain+(Room.+10;4;+Gal.+3:23-25;+Ef.+2:15).
Vanhan+testamentin+lain+sijaan+me+olemme+Kristuksen+lain+alaisia+(Gal.+6:2),+jonka+mukaan+"rakasta+Herraa,+Jumalaasi,+koko+sydämestäsi,+koko+sielustasi+ja+mielestäsi...+rakasta+lähimmäistäsi+niin+kuin+itseäsi"+(Matt.+22:37-39).+Näitä+kahta+käskyä+noudattamalla+me+täytämme+kaikki+Kristuksen+vaatimukset:+"Näiden+kahden+käskyn+varassa+ovat+laki+ja+profeetat"+(Matt.+22:40).
+Tämä+ei+kuitenkaan+merkitse,+että+Vanhan+testamentin+lait+ovat+nykyaikana+merkityksettömiä.+Monet+Vanhan+testamentin+laeista+kuuluvat+samoin+luokkiin+kuin+"rakasta+Jumalaa"+ja+"rakasta+lähimmäistäsi".+Vahan+testamentin+laki+voi+toimia+hyvänä+ohjenuorana+Jumalan+rakastamiseksi+ja+lähimmäisen+rakkauden+osoittamiseksi.+
On+kuitenkin+väärin+sanoa,+että+nykyajan+kristityn+on+noudatettava+Vanhan+testamentin+lakeja.+Vanhan+testamentin+laki+muodostaa+kokonaisuuden+(Jaak.+2:10).+Joko+se+soveltuu+meihin+kokonaisuudessaan+tai+mikään+siinä+ei+kosketa+meitä.+Jos+Kristus+täytti+siitä+osan,+kuten+uhrina+olemisen,+hän+täytti+sen+kokonaisuudessaan.
"Sitähän+Jumalan+rakastaminen+on,+että+pidämme+hänen+käskynsä,+eivätkä+ne+ole+raskaita+noudattaa"+(1.Joh.+5:3).+Kymmenen+käskyä+olivat+itse+asiassa+koko+Vanhan+testamentin+lakien+yhteenveto.+Yhdeksän+kymmenestä+käskystä+on+selvästi+toistettu+Uudessa+testamentissa+(kaikki+paitsi+sapatin+noudattaminen).+Onhan+selvää,+että+jos+me+rakastamme+Jumalaa,+emme+palvo+vääriä+jumalia.+Jos+me+rakastamme+lähimmäisiämme,+emme+tapa+heitä,+valehtele+heille,+tee+huorin+tai+himoitse+heidän+omaisuuttaan.+
Vanhan+testamentin+lain+tarkoituksena+oli+osoittaa+lain+pitämisen+mahdottomuus+ja+siten+ohjata+meidät+huomaamaan+Jeesuksen+Kristuksen+tarpeellisuus+pelastuaksemme+(Room.+7:7-9;+Gal.+3:24).+Jumala+ei+koskaan+tarkoittanut+Vanhan+testamentin+lain+olevan+maailmanlaajuinen+kaikille+tarkoitettu+lakikokoelma.+Meidän+kaikkien+on+rakastettava+Jumalaa+ja+lähimmäisiämme.+Jos+teemme+niin+tunnollisesti,+pidämme+kaikki+Jumalan+käskyt.
20.08.2016 17:21
Anna+joku+tarkka+esimerkki.+Muuten+en+voi+vastata+koska+ei+ne+olla+yhtä+mössöä.
20.08.2016 17:13
Mitä+VT:n+määräyksiä++tarkoitat?
20.08.2016 17:10
Mitä+VT:n+määräyksiä+tarkoitat?
20.08.2016 17:07
Miten+voit+olla+kristitty+kun+et+edes+tiedä+onko+kristittyjen+ja+muslimien+jumala+sama+vai+eri?
Hyväksytkö+muslimeiden+väitteen+ja+uskontunnustuksen,+että+Jumalalla+ei+ole+Poikaa?++Mikä+on+oma+kanstasi+asiaan?
20.08.2016 15:44
Kyllä+tuo+oli+ihan+sinun+oma+käsityksi+ja+niiden+muiden+jotka+yrittävät+selittää,+että+Raamatun+ja+Koraanin+Jumala+on+sama.
20.08.2016 15:37
Ennen+tuota+kannattaa+k+a+t+s++o+a++Cafe+Raamattu
TV7+19.30
Café+Raamattu:+Rakkauden+draama
Pasi+Turunen+ja+Mailis+Janatuinen+keskustelevat+Hoosean+kirjan+pohjalta+profeetan+erikoisesta+avioliitosta+ilotyttö+Goomerin+kanssa.
20.08.2016 15:17
Jos+luet+koko+Matteuksen+evankeliumin+tai+edes+Vuorisaarnan+alun+huomaat,+että+Jeesus+puhui+opetuslapsilleen+eli+uskoville+omilleen.
Matt.5+
"Hän+istuutui,+ja+opetuslapset+tulivat+hänen+luokseen.+2+Silloin+hän+alkoi+puhua+ja+opetti+heitä+näin:"
On+siis+täysin+omaa+tulkintaasi,+että+uskovien+tulisi+tehdä+kaikille+ihmisille+mitä+he+haluavat+heille+tehtävän.
20.08.2016 15:08
Hyväksytkö+muslimeiden+väitteen+ja+uskontunnustuksen,+että+Jumalalla+ei+ole+Poikaa?
20.08.2016 14:43
"Juutalaisuus+poikkeaa+aika+tavalla+kristinuskosta.+Toki+koen+että+islam+on+enemmän+ihmisvetoinen+uskonto,+mutta+se+ei+ole+syy+sen+vihaamiseen.+Silti+Jumala+voi+olla+sama+-+me+emme+sitä+tiedä."
Kiitos+rehellisestä+vastauksestasi.+Jos+sinä+et+usko+Raamatun+ilmoittamaan+Jumalaan+ja+muutenkaan+Raamatun+ilmoitukseen+miten+sitten+kutsut+itseäsi+kristityksi?
Koska+sinulla+ei+ole+uskoa+ja+Pyhää+Henkeä+turvaudut+tietoon+etkä+koskaan+voi+löytää+Jumalaa.+Luuletko,+että+Jumala+olisi+niin+ristiriitainen+ja+kavala,+että+olisi+sekä+Raamatun+että+Koraanin+jumala+ja+näin+eksyttäisi+niitä+jotka+Häntä+vilpittömästi+etsivät?
Kun+löydät+Jumalan+Jeesuksessa+Kristuksessa+ja+Pyhässä+Hengessä+et+enää+epäile+kuka+Hän+on.
Jeesuksen+sanat+Joh+14
10.+Etkö+usko,+että+minä+olen+Isässä,+ja+että+Isä+on+minussa?+Niitä+sanoja,+jotka+minä+teille+puhun,+minä+en+puhu+itsestäni;+ja+Isä,+joka+minussa+asuu,+tekee+teot,+jotka+ovat+hänen.+
11.+Uskokaa+minua,+että+minä+olen+Isässä,+ja+että+Isä+on+minussa;+mutta+jos+ette,+niin+uskokaa+itse+tekojen+tähden.+
12.+Totisesti,+totisesti+minä+sanon+teille:+joka+uskoo+minuun,+myös+hän+on+tekevä+niitä+tekoja,+joita+minä+teen,+ja+suurempiakin,+kuin+ne+ovat,+hän+on+tekevä;+sillä+minä+menen+Isän+tykö,+
13.+ja+mitä+hyvänsä+te+anotte+minun+nimessäni,+sen+minä+teen,+että+Isä+kirkastettaisiin+Pojassa.+
14.+Jos+te+anotte+minulta+jotakin+minun+nimessäni,+niin+minä+sen+teen.+
15.+Jos+te+minua+rakastatte,+niin+te+pidätte+minun+käskyni.+
16.+Ja+minä+olen+rukoileva+Isää,+ja+hän+antaa+teille+toisen+Puolustajan+olemaan+teidän+kanssanne+iankaikkisesti,+
17.+totuuden+Hengen,+jota+maailma+ei+voi+ottaa+vastaan,+koska+se+ei+näe+häntä+eikä+tunne+häntä;+mutta+te+tunnette+hänet,+sillä+hän+pysyy+teidän+tykönänne+ja+on+teissä+oleva.+
18.+En+minä+jätä+teitä+orvoiksi;+minä+tulen+teidän+tykönne.+
19.+Vielä+vähän+aikaa,+niin+maailma+ei+enää+minua+näe,+mutta+te+näette+minut;+koska+minä+elän,+niin+tekin+saatte+elää.+
20.+Sinä+päivänä+te+ymmärrätte,+että+minä+olen+Isässäni,+ja+että+te+olette+minussa+ja+minä+teissä.+
21.+Jolla+on+minun+käskyni+ja+joka+ne+pitää,+hän+on+se,+joka+minua+rakastaa;+mutta+joka+minua+rakastaa,+häntä+minun+Isäni+rakastaa,+ja+minä+rakastan+häntä+ja+ilmoitan+itseni+hänelle."
20.08.2016 12:20
"Ensin+juutalaiset+kehittivät+oman+uskontonsa.+"
Jumala+valitsi+juutalaiset+omaksi+kansakseen+ja+kansaksi+jonka+kautta+syntyy+Messias+ja+pakanatkin+pelastuvat+ja+tätä+sanotaan+kristinuskoksi.+Etkö+usko+mitä+Raamattu+sanoo?+
Koraani+ja+islam+on+ihan+ihmisten+omaa+keksintöä+ja+kristinuskon+matkimista+mutta+Jumalalla+sen+kanssa+ei+ole+mitään+tekemistä.
Sinä+siis+et+pidä+juutalasaisuutta+ja+kristinuskoa+islmista+poikkeavina+uskontoina+eikä+Raamattu+ole+sen+kummempi+kirja+kuin+Koraanikaan?
Onko+sinusta+myös+muslimeilla,+juutalaisilla+ja+kristityillä+sama+Jumala?
20.08.2016 10:21
Mikä+s+i+n+u+n+näkemyksesi+sitten+on+siitä,+että+miten+pohja+voi+olla+sama+jos+toisessa+se+on+Jumalan+sana+ja+toisessa+saatanan+sana?!
Kysyn+siis+s+i+n+u+n+o+m+a+a+näkemystäsi.+Vastaa+omin+sanoin+omia+ajatuksiasi+äläkä+mitään+postauksia+ja+linkityksiä+muiden+ajatuksista,+kiitos!
20.08.2016 09:44
41 / 60