Vapaa kuvaus

Aloituksia

7

Kommenttia

1193

1. Ihminen+itse+tuomitsee+itsensä+hylkäämällä+Hänet.+Minä+uskon+siihen+mitä+Jeesus+sanoi.+Väitätkö+sinä+Jeesuken+valehdelleen+vai+mitä+yrität+sanoa?
  2. Matt+15:1-14+++Silloin+tuli+fariseuksia+ja+kirjanoppineita+Jerusalemista+Jeesuksen+luo,+ja+he+sanoivat:+"Miksi+sinun+opetuslapsesi+rikkovat+vanhinten+perinnäissääntöä?+Sillä+he+eivät+pese+käsiään+ruvetessaan+aterialle.+"Mutta+hän+vastasi+ja+sanoi+heille:+"Miksi+te+itse+rikotte+Jumalan+käskyn+perinnäissääntönne+tähden?+Sillä+Jumala+on+sanonut:+'Kunnioita+isääsi+ja+äitiäsi',+ja:+'Joka+kiroaa+isäänsä+tai+äitiänsä,+sen+pitää+kuolemalla+kuoleman'.++Mutta+te+sanotte:+Joka+sanoo+isälleen+tai+äidilleen:+'Se,+minkä+sinä+olisit+ollut+minulta+saapa,+on+annettu+uhrilahjaksi',+sen+ei+tarvitse+kunnioittaa+isäänsä+eikä+äitiänsä.++Ja+niin+te+olette+tehneet+Jumalan+sanan+tyhjäksi+perinnäissääntönne+tähden.++Te+ulkokullatut,+oikein+teistä+Esaias+ennusti,+sanoen:+'Tämä+kansa+kunnioittaa+minua+huulillaan,+mutta+heidän+sydämensä+on+minusta+kaukana,+mutta+turhaan+he+palvelevat+minua+opettaen+oppeja,+jotka+ovat+ihmiskäskyjä'."+Ja+hän+kutsui+kansan+tykönsä+ja+sanoi+heille:+"Kuulkaa+ja+ymmärtäkää.++Ei+saastuta+ihmistä+se,+mikä+menee+suusta+sisään;+vaan+mikä+suusta+käy+ulos,+se+saastuttaa+ihmisen."++Silloin+opetuslapset+tulivat+ja+sanoivat+hänelle:+"Tiedätkö,+että+fariseukset+loukkaantuivat+kuullessaan+tuon+puheen?"++Mutta+hän+vastasi+ja+sanoi:+"Jokainen+istutus,+jota+minun+taivaallinen+Isäni+ei+ole+istuttanut,+on+juurineen+revittävä+pois.++Älkää+heistä+välittäkö:+he+ovat+sokeita+sokeain+taluttajia;+mutta+jos+sokea+sokeaa+taluttaa,+niin+he+molemmat+kuoppaan+lankeavat."Mark+7:1-13+++Ja+fariseukset+ja+muutamat+kirjanoppineet,+jotka+olivat+tulleet+Jerusalemista,+kokoontuivat+hänen+luoksensa.++Ja+he+näkivät,+että+muutamat+hänen+opetuslapsistaan+söivät+leipää+epäpuhtailla,+se+on+pesemättömillä,+käsillä.++Sillä+eivät+fariseukset+eivätkä+ketkään+juutalaiset+syö,+ennenkuin+ovat+tarkoin+pesseet+kätensä,+noudattaen+vanhinten+perinnäissääntöä,++ja+torilta+tultuaan+he+eivät+syö,+ennenkuin+ovat+itseään+vedellä+vihmoneet;+ja+paljon+muuta+on,+mitä+he+ovat+ottaneet+noudattaakseen,+niinkuin+maljain+ja+kiviastiain+ja+vaskiastiain+pesemisiä.++Niin+fariseukset+ja+kirjanoppineet+kysyivät+häneltä:+"Miksi+sinun+opetuslapsesi+eivät+vaella+vanhinten+perinnäissäännön+mukaan,+vaan+syövät+leipää+epäpuhtailla+käsillä?"++Mutta+hän+sanoi+heille:+"Oikein+Esaias+on+ennustanut+teistä,+ulkokullatuista,+niinkuin+kirjoitettu+on:+'Tämä+kansa+kunnioittaa+minua+huulillaan,+mutta+heidän+sydämensä+on+minusta+kaukana;++mutta+turhaan+he+palvelevat+minua+opettaen+oppeja,+jotka+ovat+ihmiskäskyjä'.++Te+hylkäätte+Jumalan+käskyn+ja+noudatatte+ihmisten+perinnäissääntöä."++Ja+hän+sanoi+heille:+"Hyvin+te+kumoatte+Jumalan+käskyn+noudattaaksenne+omaa+perinnäissääntöänne.++Sillä+Mooses+on+sanonut:+'Kunnioita+isääsi+ja+äitiäsi',+ja:+'Joka+kiroaa+isäänsä+tai+äitiänsä,+sen+pitää+kuolemalla+kuoleman'.++Mutta+te+sanotte,+että+jos+ihminen+sanoo+isälleen+tai+äidilleen:+'Se,+minkä+sinä+olisit+saava+minulta+hyväksesi,+on+korban'+-se+on+uhrilahja--++ja+niin+te+ette+enää+salli+hänen+antaa+mitään+avustusta+isälleen+tai+äidilleen.++Te+teette+Jumalan+sanan+tyhjäksi+perinnäissäännöllänne,+jonka+olette+säätäneet.+Ja+paljon+muuta+samankaltaista+te+teette."Jeesus+ei+tuominnut+vaan+opetti+ja+oikaisi+fariseuksia+keksimästä+Jumalan+sanaan+mitään+omiaan.
  3. Hyvä+idea!+On+huvittavaa+kun+ei+muuta+keksitä+niin+käytetään+sanoja+joiden+merkitystä+ei+edes+itse+hallita+ja+sitten+ammuskellaan+norsupyssyllä+ja+ollaan+itseensä+tyytyväisiä+:=)Fundamentalisti+kristillisyys++on+Raamatun+sanan+ja+ilmoituksen+sekä+Jumalan+tahdon+kirjaimellista+ymmärtämista+ja+noudattamista+niin+minä+pyrin+fundamentalismiin+ja+olen+siitä+nöyrän+ylpeä+:=)