Valikko
Aloita keskustelu
Hae sivustolta
Kirjaudu sisään
Keskustelu
Viihde
Alennuskoodit
Black Friday 2024
Lainaa
Treffit
Säännöt
Chat
Keskustelu24
profiilit
Daavidintähti
profiilit
Daavidintähti
Daavidintähti
Vapaa kuvaus
Aloituksia
7
Kommenttia
1193
Uusimmat aloitukset
Suosituimmat aloitukset
Uusimmat kommentit
Ihminen+itse+tuomitsee+itsensä+hylkäämällä+Hänet.+Minä+uskon+siihen+mitä+Jeesus+sanoi.+Väitätkö+sinä+Jeesuken+valehdelleen+vai+mitä+yrität+sanoa?
11.08.2016 19:13
Matt+15:1-14+++Silloin+tuli+fariseuksia+ja+kirjanoppineita+Jerusalemista+Jeesuksen+luo,+ja+he+sanoivat:+"Miksi+sinun+opetuslapsesi+rikkovat+vanhinten+perinnäissääntöä?+Sillä+he+eivät+pese+käsiään+ruvetessaan+aterialle.+"Mutta+hän+vastasi+ja+sanoi+heille:+"Miksi+te+itse+rikotte+Jumalan+käskyn+perinnäissääntönne+tähden?+Sillä+Jumala+on+sanonut:+'Kunnioita+isääsi+ja+äitiäsi',+ja:+'Joka+kiroaa+isäänsä+tai+äitiänsä,+sen+pitää+kuolemalla+kuoleman'.++Mutta+te+sanotte:+Joka+sanoo+isälleen+tai+äidilleen:+'Se,+minkä+sinä+olisit+ollut+minulta+saapa,+on+annettu+uhrilahjaksi',+sen+ei+tarvitse+kunnioittaa+isäänsä+eikä+äitiänsä.++Ja+niin+te+olette+tehneet+Jumalan+sanan+tyhjäksi+perinnäissääntönne+tähden.++Te+ulkokullatut,+oikein+teistä+Esaias+ennusti,+sanoen:+'Tämä+kansa+kunnioittaa+minua+huulillaan,+mutta+heidän+sydämensä+on+minusta+kaukana,+mutta+turhaan+he+palvelevat+minua+opettaen+oppeja,+jotka+ovat+ihmiskäskyjä'."+Ja+hän+kutsui+kansan+tykönsä+ja+sanoi+heille:+"Kuulkaa+ja+ymmärtäkää.++Ei+saastuta+ihmistä+se,+mikä+menee+suusta+sisään;+vaan+mikä+suusta+käy+ulos,+se+saastuttaa+ihmisen."++Silloin+opetuslapset+tulivat+ja+sanoivat+hänelle:+"Tiedätkö,+että+fariseukset+loukkaantuivat+kuullessaan+tuon+puheen?"++Mutta+hän+vastasi+ja+sanoi:+"Jokainen+istutus,+jota+minun+taivaallinen+Isäni+ei+ole+istuttanut,+on+juurineen+revittävä+pois.++Älkää+heistä+välittäkö:+he+ovat+sokeita+sokeain+taluttajia;+mutta+jos+sokea+sokeaa+taluttaa,+niin+he+molemmat+kuoppaan+lankeavat."
Mark+7:1-13+++Ja+fariseukset+ja+muutamat+kirjanoppineet,+jotka+olivat+tulleet+Jerusalemista,+kokoontuivat+hänen+luoksensa.++Ja+he+näkivät,+että+muutamat+hänen+opetuslapsistaan+söivät+leipää+epäpuhtailla,+se+on+pesemättömillä,+käsillä.++Sillä+eivät+fariseukset+eivätkä+ketkään+juutalaiset+syö,+ennenkuin+ovat+tarkoin+pesseet+kätensä,+noudattaen+vanhinten+perinnäissääntöä,++ja+torilta+tultuaan+he+eivät+syö,+ennenkuin+ovat+itseään+vedellä+vihmoneet;+ja+paljon+muuta+on,+mitä+he+ovat+ottaneet+noudattaakseen,+niinkuin+maljain+ja+kiviastiain+ja+vaskiastiain+pesemisiä.++Niin+fariseukset+ja+kirjanoppineet+kysyivät+häneltä:+"Miksi+sinun+opetuslapsesi+eivät+vaella+vanhinten+perinnäissäännön+mukaan,+vaan+syövät+leipää+epäpuhtailla+käsillä?"++Mutta+hän+sanoi+heille:+"Oikein+Esaias+on+ennustanut+teistä,+ulkokullatuista,+niinkuin+kirjoitettu+on:+'Tämä+kansa+kunnioittaa+minua+huulillaan,+mutta+heidän+sydämensä+on+minusta+kaukana;++mutta+turhaan+he+palvelevat+minua+opettaen+oppeja,+jotka+ovat+ihmiskäskyjä'.++Te+hylkäätte+Jumalan+käskyn+ja+noudatatte+ihmisten+perinnäissääntöä."++Ja+hän+sanoi+heille:+"Hyvin+te+kumoatte+Jumalan+käskyn+noudattaaksenne+omaa+perinnäissääntöänne.++Sillä+Mooses+on+sanonut:+'Kunnioita+isääsi+ja+äitiäsi',+ja:+'Joka+kiroaa+isäänsä+tai+äitiänsä,+sen+pitää+kuolemalla+kuoleman'.++Mutta+te+sanotte,+että+jos+ihminen+sanoo+isälleen+tai+äidilleen:+'Se,+minkä+sinä+olisit+saava+minulta+hyväksesi,+on+korban'+-se+on+uhrilahja--++ja+niin+te+ette+enää+salli+hänen+antaa+mitään+avustusta+isälleen+tai+äidilleen.++Te+teette+Jumalan+sanan+tyhjäksi+perinnäissäännöllänne,+jonka+olette+säätäneet.+Ja+paljon+muuta+samankaltaista+te+teette."
Jeesus+ei+tuominnut+vaan+opetti+ja+oikaisi+fariseuksia+keksimästä+Jumalan+sanaan+mitään+omiaan.
11.08.2016 18:31
Jos+väität+Jeesuksen+tuominneen+fariseukset+niin+meillä+on+erilainen+käsitys+tuomitsemisesta+samoin+kuin+Jeesuksen+omista+sanoista.
Joh+8+Jeesuksen+omat+sanat
15.+Te+tuomitsette+lihan+mukaan;+minä+en+tuomitse+ketään.+
16.+Ja+vaikka+minä+tuomitsisinkin,+niin+minun+tuomioni+o+l+i+s+i++oikea,+sillä+minä+en+ole+yksinäni,+vaan+minä+ja+hän,+joka+on+minut+lähettänyt.+
17.+Onhan+teidän+laissannekin+kirjoitettuna,+että+kahden+ihmisen+todistus+on+pätevä.+
18.+Minä+olen+se,+joka+todistan+itsestäni,+ja+minusta+todistaa+myös+Isä,+joka+on+minut+lähettänyt.
11.08.2016 18:22
Jeesus+ei+tuominnut+ketään+koska+tuli+julistamaan+evankeliumia+syntisille.+Tuomitsemisen+aika+on+sitten+kun+tulee+takaisin+toisen+kerran.+Silloin+on+tuomioiden+aika.
11.08.2016 17:52
Jos+halutaan+pysyä+Jeesuksen+omissa+sanoissa+siitä+keitä+Hän+piti+ystävinään+sen+Hän+kertoo+Joh+15:ssa+opetuslapsilleen
11+"Olen+puhunut+teille+tämän,+jotta+teillä+olisi+minun+iloni+sydämessänne+ja+teidän+ilonne+tulisi+täydelliseksi.+
12+Minun+käskyni+on+tämä:+rakastakaa+toisianne,+niin+kuin+minä+olen+rakastanut+teitä.
+13+Suurempaa+rakkautta+ei+kukaan+voi+osoittaa,+kuin+että+antaa+henkensä+ystäviensä+puolesta.+
14+Te+olette+ystäviäni,+kun+teette+sen+minkä+käsken+teidän+tehdä.
+15+En+sano+teitä+enää+palvelijoiksi,+sillä+palvelija+ei+tunne+isäntänsä+aikeita.+Minä+sanon+teitä+ystävikseni,+olenhan+saattanut+teidän+tietoonne+kaiken,+minkä+olen+Isältäni+kuullut.+
16+Ette+te+valinneet+minua,+vaan+minä+valitsin+teidät,+ja+minun+tahtoni+on,+että+te+lähdette+liikkeelle+ja+tuotatte+hedelmää,+sitä+hedelmää+joka+pysyy.+Kun+niin+teette,+Isä+antaa+teille+kaiken,+mitä+minun+nimessäni+häneltä+pyydätte.+17+Tämän+käskyn+minä+teille+annan:+rakastakaa+toisianne.
11.08.2016 17:46
Jeesus+eimruominnut+ketään+mutta+heidän+syntinsä+tuomitsi+ja+käski+olla+enää+tekemättä+syntiä,+ettek+heille+vielä+pahemmin+kävisi.+Missä+sinä+näet+porttouden+hyväksymisen+Jeesuksen+puheissa?
11.08.2016 17:33
Kerro+sinä+vihdoin+ne+Raamatun+kohdat+missä+puhutaan+homoseksistä+myönteisesti.+Minä+en+niitä+ole+löytänyt+mutta+homoseksin+tuomitsevia+on+vaikka+kuinka.
11.08.2016 17:19
Room.1
22.+Kehuessaan+viisaita+olevansa+he+ovat+tyhmiksi+tulleet+
23.+ja+ovat+katoamattoman+Jumalan+kirkkauden+muuttaneet+katoavaisen+ihmisen+ja+lintujen+ja+nelijalkaisten+ja+matelevaisten+kuvan+kaltaiseksi.+
24.+Sentähden+Jumala+on+heidät,+heidän+sydämensä+himoissa,+hyljännyt+saastaisuuteen,+häpäisemään+itse+omat+ruumiinsa,+
25.+nuo,+jotka+ovat+vaihtaneet+Jumalan+totuuden+valheeseen+ja+kunnioittaneet+ja+palvelleet+luotua+enemmän+kuin+Luojaa,+joka+on+ylistetty+iankaikkisesti,+amen.+
26.+Sentähden+Jumala+on+hyljännyt+heidät+häpeällisiin+himoihin;+sillä+heidän+naispuolensa+ovat+vaihtaneet+luonnollisen+yhteyden+luonnonvastaiseen;+
27.+samoin+miespuoletkin,+luopuen+luonnollisesta+yhteydestä+naispuolen+kanssa,+ovat+kiimoissaan+syttyneet+toisiinsa+ja+harjoittaneet,+miespuolet+miespuolten+kanssa,+riettautta+ja+villiintymisestään+saaneet+itseensä+sen+palkan,+mikä+saada+piti.+
28.+Ja+niinkuin+heille+ei+kelvannut+pitää+kiinni+Jumalan+tuntemisesta,+niin+Jumala+hylkäsi+heidät+heidän+kelvottoman+mielensä+valtaan,+tekemään+sopimattomia
11.08.2016 17:07
Et+siis+sinäkään+tiedä+kohtaa+missä+Raamatussa+hyväksytään+homoseksuaaliset+aktit?
11.08.2016 16:32
Vastaan+sitten+kun+sinä+olet+ensin+vastannut+minun+kysymykseeni+:=)
11.08.2016 16:22
Allah+on+muslimien+kuun+jumalaa+kuten+Koraani+ilmoittaa.
Meidän+kristittyjen+Jumalan+nimi+on+JHWH,+Aabrahamin+Iisakin+ja+Jaakobin+Jumala,+Elohim,+Adonai+ja+Jechua+kuten+Raamattu+ilmoittaa.
11.08.2016 15:19
En+ole+löytänyt+yhtään+tätä+palstaa+koskevaa+kirjoitusta+saatika+mainittavan+niitä+henkilöitä+joita+fundiksiksi+täällä+sanotte.
11.08.2016 13:59
Ei+jordanialaiset+ja+syyrialaist+ole+palestiinalaisia+vaan+juutalaiset.
Palestiinan+kansa+on+Arafatin+keksintö,+että+heille+voitaisiin+vaatia+juutalaisten+maa.
Ihan+smalla+tavalla+vlosit+siis+syyttä+suomalaisia+siitä,+että+olemme+halunneet+oman+maamme.
Arabeilla+on+98%+lähi-idän+maa-alasta+joten+voisivat+antaa+juutalsiten+asua+rauhassa+omassa+maassaan.
Miksi+muuten+palestiinalaisten+suunnittelemaan+Palestiinan+valtioon+ei+saisi+jäädä+yhtään+juutalaista+eikä+sinne+myöskään+otettaisi+pakolaisarabeja+pakolaisleireiltä?
11.08.2016 12:59
Missä+Raamatun+kohdissa+tulkitset+Jumalan+osoittavan+hyväksyvänsä++homoseksuaaliset++aktit?
11.08.2016 12:51
Sinä+yrität+usein+syyllistää+täällä+ihmisiä+fundamentalismista.+Miten+siis+sinä+tuon+sanan+suurkuluttajana+määrittelet+fundamentalistin?+Nyt+siis+ei+puhuta+islamista+vaan+kristinuskosta+ja+tämän+palstan+kirjoittajista.
11.08.2016 12:48
Tämä+on+väite+joka+kannattaa+käsitellä+tosiaankin+avoimesti+ja+mummomuori+sanosikin+nyt+mitä+nikkejä+pitää+fundamentalisteina+ja+miksi.
Ja+toivonkin,+että+ketju+säilyy+asiallisena.
Omalta+kohdaltani+voin+sanoa,+että+sana+fundamentalismi+ei+ensinnäkään++kuulu+kristinuskoon+eikä+fundamentalistisia+kristittyjä+ole+olemassakaan.+
Fundamentalismi+on+muotisana+jolla+pyritään+syyllistämään+ateistien+ja+liberaalien+taholta+Raamattu-uskolliset+vertaamalla+heitä+islamisteihin.
Sanan+käyttö+siis+samaa+sarjaa+kuin,+suvaitsematon,+rasisti,+homofoobikko+jne
08.08.2016 11:02
Mitäpä+jos+ihan+omana+itsenäsi+vain+tekisit+parannustasi+ja+opettelisit+tulemaan+itsesi+kanssa+toimeen+:=)
08.08.2016 10:33
Hyvä+idea!+On+huvittavaa+kun+ei+muuta+keksitä+niin+käytetään+sanoja+joiden+merkitystä+ei+edes+itse+hallita+ja+sitten+ammuskellaan+norsupyssyllä+ja+ollaan+itseensä+tyytyväisiä+:=)
Fundamentalisti+kristillisyys++on+Raamatun+sanan+ja+ilmoituksen+sekä+Jumalan+tahdon+kirjaimellista+ymmärtämista+ja+noudattamista+niin+minä+pyrin+fundamentalismiin+ja+olen+siitä+nöyrän+ylpeä+:=)
08.08.2016 09:18
Onpa+sinulla++erikoinen+käsitys+fundamentalismista.+Me+muut+ymmärrämme+noilla+kuvaamillasi+asioilla+liberaaliteologeja.+
Tarkistapa+käsityksiäsi+niin+on+helpompi+ymmärtää+keitä+kulloinkin+solvaat+:=)
08.08.2016 09:13
Kysy+uskovilta+niin+saat+kaikilta+todistuksen+hengellsestä+ja+ruumiiliisesta+pelastumisesta.
08.08.2016 09:09
44 / 60