Jeesus ei tuominnut porton ammattia vaan hyväksyi heidät ystävikseen sellaisina kuin he olivat. Tässä oli syy miksi he mielellään oleskelivat Jeesuksen lähellä. Portot uskoivat Jeesuksen olevan Messiaan. Siksi Jeesus sanoi että nämä menevät ennen uskovia fariseuksia ja laintuntijoita Jumalan valtakuntaan.
Portot olivat Jeesuksen ystäviä
64
426
Vastaukset
- OletpaHauska
Laitako muutaman Raamatun kohdan toiveidesi tueksi, kiitos!
Kaikkihan nuo kohdat tuntee. Niinkuin senkin, ettei J.Nasaretilainen puhunut homoudesta mitään.
- OletpaHauska
sage8 kirjoitti:
Kaikkihan nuo kohdat tuntee. Niinkuin senkin, ettei J.Nasaretilainen puhunut homoudesta mitään.
Minä en tunne. Laitatkomsinä ne tähän, kiitos!
OletpaHauska kirjoitti:
Minä en tunne. Laitatkomsinä ne tähän, kiitos!
Sulla on aikaa niitä etsiä, minulla ei.
- OletpaHauska
sage8 kirjoitti:
Sulla on aikaa niitä etsiä, minulla ei.
Mihikäs sinulla nyt kiire tuli? Et edes taida tietää mitä höpötät?
- Jumalan.portto
Sellaisia raamatunkohtia ei yksinkertaisesti ole olemassa joissa Jeesus olisi tuominnut portot. Raamattu kertoo mm. Juudaasta joka käytti prostituoitujen palveluja. Sitä ei tuomittu millään tavalla.
Jumalan.portto kirjoitti:
Sellaisia raamatunkohtia ei yksinkertaisesti ole olemassa joissa Jeesus olisi tuominnut portot. Raamattu kertoo mm. Juudaasta joka käytti prostituoitujen palveluja. Sitä ei tuomittu millään tavalla.
Jeesus eimruominnut ketään mutta heidän syntinsä tuomitsi ja käski olla enää tekemättä syntiä, ettek heille vielä pahemmin kävisi. Missä sinä näet porttouden hyväksymisen Jeesuksen puheissa?
- OletpaHauska
Jumalan.portto kirjoitti:
Sellaisia raamatunkohtia ei yksinkertaisesti ole olemassa joissa Jeesus olisi tuominnut portot. Raamattu kertoo mm. Juudaasta joka käytti prostituoitujen palveluja. Sitä ei tuomittu millään tavalla.
Onko sellaisia Raamatun kohtia missä Jeesus hyväksyy porttouden?
- Jumalan.portto
Daavidintähti kirjoitti:
Jeesus eimruominnut ketään mutta heidän syntinsä tuomitsi ja käski olla enää tekemättä syntiä, ettek heille vielä pahemmin kävisi. Missä sinä näet porttouden hyväksymisen Jeesuksen puheissa?
Jeesus ei tuominnut porttona toimimista. Siksi nämä viihtyivätkin niin hyvin Jeesuksen seurassa. Mistään ei käy ilmi että nämä olisivat olleet entisiä porttoja. Uskovat fariseukset sen sijaan paheksuivat sitä että Jeesus seurusteli porttojen kanssa. Jos nämä olisivat olleet entisiä porttoja mitään pahennusta ei olisi ollut. Portot olivat kuitenkin yhteiskunnan marginaalissa kuten publikaanitkin.
Jumalan.portto kirjoitti:
Jeesus ei tuominnut porttona toimimista. Siksi nämä viihtyivätkin niin hyvin Jeesuksen seurassa. Mistään ei käy ilmi että nämä olisivat olleet entisiä porttoja. Uskovat fariseukset sen sijaan paheksuivat sitä että Jeesus seurusteli porttojen kanssa. Jos nämä olisivat olleet entisiä porttoja mitään pahennusta ei olisi ollut. Portot olivat kuitenkin yhteiskunnan marginaalissa kuten publikaanitkin.
Jeesus ei tuominnut ketään koska tuli julistamaan evankeliumia syntisille. Tuomitsemisen aika on sitten kun tulee takaisin toisen kerran. Silloin on tuomioiden aika.
- Jumalan.portto
Daavidintähti kirjoitti:
Jeesus ei tuominnut ketään koska tuli julistamaan evankeliumia syntisille. Tuomitsemisen aika on sitten kun tulee takaisin toisen kerran. Silloin on tuomioiden aika.
Ohhoh! Kyllä Jeesus tuomitsi aikansa uskovat fariseukset ja vieläpä hyvin kovin sanoin. Evankeliumit kertovat niistä konflikteista joita tavan takaa syntyi Jeesuksen ja eliittiuskovien välillä.
Jumalan.portto kirjoitti:
Ohhoh! Kyllä Jeesus tuomitsi aikansa uskovat fariseukset ja vieläpä hyvin kovin sanoin. Evankeliumit kertovat niistä konflikteista joita tavan takaa syntyi Jeesuksen ja eliittiuskovien välillä.
Jos väität Jeesuksen tuominneen fariseukset niin meillä on erilainen käsitys tuomitsemisesta samoin kuin Jeesuksen omista sanoista.
Joh 8 Jeesuksen omat sanat
15. Te tuomitsette lihan mukaan; minä en tuomitse ketään.
16. Ja vaikka minä tuomitsisinkin, niin minun tuomioni o l i s i oikea, sillä minä en ole yksinäni, vaan minä ja hän, joka on minut lähettänyt.
17. Onhan teidän laissannekin kirjoitettuna, että kahden ihmisen todistus on pätevä.
18. Minä olen se, joka todistan itsestäni, ja minusta todistaa myös Isä, joka on minut lähettänyt.Jumalan.portto kirjoitti:
Ohhoh! Kyllä Jeesus tuomitsi aikansa uskovat fariseukset ja vieläpä hyvin kovin sanoin. Evankeliumit kertovat niistä konflikteista joita tavan takaa syntyi Jeesuksen ja eliittiuskovien välillä.
Matt 15:1-14 Silloin tuli fariseuksia ja kirjanoppineita Jerusalemista Jeesuksen luo, ja he sanoivat: "Miksi sinun opetuslapsesi rikkovat vanhinten perinnäissääntöä? Sillä he eivät pese käsiään ruvetessaan aterialle. "Mutta hän vastasi ja sanoi heille: "Miksi te itse rikotte Jumalan käskyn perinnäissääntönne tähden? Sillä Jumala on sanonut: 'Kunnioita isääsi ja äitiäsi', ja: 'Joka kiroaa isäänsä tai äitiänsä, sen pitää kuolemalla kuoleman'. Mutta te sanotte: Joka sanoo isälleen tai äidilleen: 'Se, minkä sinä olisit ollut minulta saapa, on annettu uhrilahjaksi', sen ei tarvitse kunnioittaa isäänsä eikä äitiänsä. Ja niin te olette tehneet Jumalan sanan tyhjäksi perinnäissääntönne tähden. Te ulkokullatut, oikein teistä Esaias ennusti, sanoen: 'Tämä kansa kunnioittaa minua huulillaan, mutta heidän sydämensä on minusta kaukana, mutta turhaan he palvelevat minua opettaen oppeja, jotka ovat ihmiskäskyjä'." Ja hän kutsui kansan tykönsä ja sanoi heille: "Kuulkaa ja ymmärtäkää. Ei saastuta ihmistä se, mikä menee suusta sisään; vaan mikä suusta käy ulos, se saastuttaa ihmisen." Silloin opetuslapset tulivat ja sanoivat hänelle: "Tiedätkö, että fariseukset loukkaantuivat kuullessaan tuon puheen?" Mutta hän vastasi ja sanoi: "Jokainen istutus, jota minun taivaallinen Isäni ei ole istuttanut, on juurineen revittävä pois. Älkää heistä välittäkö: he ovat sokeita sokeain taluttajia; mutta jos sokea sokeaa taluttaa, niin he molemmat kuoppaan lankeavat."
Mark 7:1-13 Ja fariseukset ja muutamat kirjanoppineet, jotka olivat tulleet Jerusalemista, kokoontuivat hänen luoksensa. Ja he näkivät, että muutamat hänen opetuslapsistaan söivät leipää epäpuhtailla, se on pesemättömillä, käsillä. Sillä eivät fariseukset eivätkä ketkään juutalaiset syö, ennenkuin ovat tarkoin pesseet kätensä, noudattaen vanhinten perinnäissääntöä, ja torilta tultuaan he eivät syö, ennenkuin ovat itseään vedellä vihmoneet; ja paljon muuta on, mitä he ovat ottaneet noudattaakseen, niinkuin maljain ja kiviastiain ja vaskiastiain pesemisiä. Niin fariseukset ja kirjanoppineet kysyivät häneltä: "Miksi sinun opetuslapsesi eivät vaella vanhinten perinnäissäännön mukaan, vaan syövät leipää epäpuhtailla käsillä?" Mutta hän sanoi heille: "Oikein Esaias on ennustanut teistä, ulkokullatuista, niinkuin kirjoitettu on: 'Tämä kansa kunnioittaa minua huulillaan, mutta heidän sydämensä on minusta kaukana; mutta turhaan he palvelevat minua opettaen oppeja, jotka ovat ihmiskäskyjä'. Te hylkäätte Jumalan käskyn ja noudatatte ihmisten perinnäissääntöä." Ja hän sanoi heille: "Hyvin te kumoatte Jumalan käskyn noudattaaksenne omaa perinnäissääntöänne. Sillä Mooses on sanonut: 'Kunnioita isääsi ja äitiäsi', ja: 'Joka kiroaa isäänsä tai äitiänsä, sen pitää kuolemalla kuoleman'. Mutta te sanotte, että jos ihminen sanoo isälleen tai äidilleen: 'Se, minkä sinä olisit saava minulta hyväksesi, on korban' -se on uhrilahja-- ja niin te ette enää salli hänen antaa mitään avustusta isälleen tai äidilleen. Te teette Jumalan sanan tyhjäksi perinnäissäännöllänne, jonka olette säätäneet. Ja paljon muuta samankaltaista te teette."
Jeesus ei tuominnut vaan opetti ja oikaisi fariseuksia keksimästä Jumalan sanaan mitään omiaan.- raamatunlukija
Daavidintähti kirjoitti:
Matt 15:1-14 Silloin tuli fariseuksia ja kirjanoppineita Jerusalemista Jeesuksen luo, ja he sanoivat: "Miksi sinun opetuslapsesi rikkovat vanhinten perinnäissääntöä? Sillä he eivät pese käsiään ruvetessaan aterialle. "Mutta hän vastasi ja sanoi heille: "Miksi te itse rikotte Jumalan käskyn perinnäissääntönne tähden? Sillä Jumala on sanonut: 'Kunnioita isääsi ja äitiäsi', ja: 'Joka kiroaa isäänsä tai äitiänsä, sen pitää kuolemalla kuoleman'. Mutta te sanotte: Joka sanoo isälleen tai äidilleen: 'Se, minkä sinä olisit ollut minulta saapa, on annettu uhrilahjaksi', sen ei tarvitse kunnioittaa isäänsä eikä äitiänsä. Ja niin te olette tehneet Jumalan sanan tyhjäksi perinnäissääntönne tähden. Te ulkokullatut, oikein teistä Esaias ennusti, sanoen: 'Tämä kansa kunnioittaa minua huulillaan, mutta heidän sydämensä on minusta kaukana, mutta turhaan he palvelevat minua opettaen oppeja, jotka ovat ihmiskäskyjä'." Ja hän kutsui kansan tykönsä ja sanoi heille: "Kuulkaa ja ymmärtäkää. Ei saastuta ihmistä se, mikä menee suusta sisään; vaan mikä suusta käy ulos, se saastuttaa ihmisen." Silloin opetuslapset tulivat ja sanoivat hänelle: "Tiedätkö, että fariseukset loukkaantuivat kuullessaan tuon puheen?" Mutta hän vastasi ja sanoi: "Jokainen istutus, jota minun taivaallinen Isäni ei ole istuttanut, on juurineen revittävä pois. Älkää heistä välittäkö: he ovat sokeita sokeain taluttajia; mutta jos sokea sokeaa taluttaa, niin he molemmat kuoppaan lankeavat."
Mark 7:1-13 Ja fariseukset ja muutamat kirjanoppineet, jotka olivat tulleet Jerusalemista, kokoontuivat hänen luoksensa. Ja he näkivät, että muutamat hänen opetuslapsistaan söivät leipää epäpuhtailla, se on pesemättömillä, käsillä. Sillä eivät fariseukset eivätkä ketkään juutalaiset syö, ennenkuin ovat tarkoin pesseet kätensä, noudattaen vanhinten perinnäissääntöä, ja torilta tultuaan he eivät syö, ennenkuin ovat itseään vedellä vihmoneet; ja paljon muuta on, mitä he ovat ottaneet noudattaakseen, niinkuin maljain ja kiviastiain ja vaskiastiain pesemisiä. Niin fariseukset ja kirjanoppineet kysyivät häneltä: "Miksi sinun opetuslapsesi eivät vaella vanhinten perinnäissäännön mukaan, vaan syövät leipää epäpuhtailla käsillä?" Mutta hän sanoi heille: "Oikein Esaias on ennustanut teistä, ulkokullatuista, niinkuin kirjoitettu on: 'Tämä kansa kunnioittaa minua huulillaan, mutta heidän sydämensä on minusta kaukana; mutta turhaan he palvelevat minua opettaen oppeja, jotka ovat ihmiskäskyjä'. Te hylkäätte Jumalan käskyn ja noudatatte ihmisten perinnäissääntöä." Ja hän sanoi heille: "Hyvin te kumoatte Jumalan käskyn noudattaaksenne omaa perinnäissääntöänne. Sillä Mooses on sanonut: 'Kunnioita isääsi ja äitiäsi', ja: 'Joka kiroaa isäänsä tai äitiänsä, sen pitää kuolemalla kuoleman'. Mutta te sanotte, että jos ihminen sanoo isälleen tai äidilleen: 'Se, minkä sinä olisit saava minulta hyväksesi, on korban' -se on uhrilahja-- ja niin te ette enää salli hänen antaa mitään avustusta isälleen tai äidilleen. Te teette Jumalan sanan tyhjäksi perinnäissäännöllänne, jonka olette säätäneet. Ja paljon muuta samankaltaista te teette."
Jeesus ei tuominnut vaan opetti ja oikaisi fariseuksia keksimästä Jumalan sanaan mitään omiaan.Jeesus sanoi että ne jotka eivät usko häneen on jo tuomittu ja ovat Saatanasta. Vaikea nähdä tätä muuksi kuin tuomioksi
raamatunlukija kirjoitti:
Jeesus sanoi että ne jotka eivät usko häneen on jo tuomittu ja ovat Saatanasta. Vaikea nähdä tätä muuksi kuin tuomioksi
Ihminen itse tuomitsee itsensä hylkäämällä Hänet. Minä uskon siihen mitä Jeesus sanoi. Väitätkö sinä Jeesuken valehdelleen vai mitä yrität sanoa?
- raamatunlukija
Daavidintähti kirjoitti:
Ihminen itse tuomitsee itsensä hylkäämällä Hänet. Minä uskon siihen mitä Jeesus sanoi. Väitätkö sinä Jeesuken valehdelleen vai mitä yrität sanoa?
Väitän että Jeesus tarkoitti juuri sitä mitä hän sanoi:
Joh. 3:18
Sitä, joka uskoo häneen, ei tuomita, mutta se, joka ei usko, on jo tuomittu, koska hän ei uskonut Jumalan ainoaan Poikaan. [Mark. 16:16; Joh. 5:24; Ap. t. 4:12]
Jeesus ei siis sano että on itse tuominnut itsensä vaan että hänet on jo tuomittu. Näin kieliopillisesti. - raamatunlukija
raamatunlukija kirjoitti:
Väitän että Jeesus tarkoitti juuri sitä mitä hän sanoi:
Joh. 3:18
Sitä, joka uskoo häneen, ei tuomita, mutta se, joka ei usko, on jo tuomittu, koska hän ei uskonut Jumalan ainoaan Poikaan. [Mark. 16:16; Joh. 5:24; Ap. t. 4:12]
Jeesus ei siis sano että on itse tuominnut itsensä vaan että hänet on jo tuomittu. Näin kieliopillisesti.Joh. 8:44 "Te olette lähtöisin Saatanasta." Maltillista opetuspuhettako?
raamatunlukija kirjoitti:
Väitän että Jeesus tarkoitti juuri sitä mitä hän sanoi:
Joh. 3:18
Sitä, joka uskoo häneen, ei tuomita, mutta se, joka ei usko, on jo tuomittu, koska hän ei uskonut Jumalan ainoaan Poikaan. [Mark. 16:16; Joh. 5:24; Ap. t. 4:12]
Jeesus ei siis sano että on itse tuominnut itsensä vaan että hänet on jo tuomittu. Näin kieliopillisesti.Kuten edellä sanoin, ihminen tuomitsee itse itsensä.
Ihminen on joko Jumalasta tai saatanasta. Ei Jeesuksella ole mitään tarvetta sitä kaunistella enkä,puhunut mitään maltillissesta opetuskesta vaan opetuksesta. Jeesus puhuu jokaiselle heidän omalla kielellään. Eiköhän tuo mennyt fariseuksille perille niinkuin Jeesus tarkoitti.- raamatunlukija
Daavidintähti kirjoitti:
Kuten edellä sanoin, ihminen tuomitsee itse itsensä.
Ihminen on joko Jumalasta tai saatanasta. Ei Jeesuksella ole mitään tarvetta sitä kaunistella enkä,puhunut mitään maltillissesta opetuskesta vaan opetuksesta. Jeesus puhuu jokaiselle heidän omalla kielellään. Eiköhän tuo mennyt fariseuksille perille niinkuin Jeesus tarkoitti.Ei muuten vaikuta menneen perille koska huusivat Jeesuksen vähän myöhemmin ristille.
raamatunlukija kirjoitti:
Ei muuten vaikuta menneen perille koska huusivat Jeesuksen vähän myöhemmin ristille.
Kenelle meni kenelle ei. Ihan sama on meidänkin aikana.
- jeesuksenportto
Daavidintähti kirjoitti:
Matt 15:1-14 Silloin tuli fariseuksia ja kirjanoppineita Jerusalemista Jeesuksen luo, ja he sanoivat: "Miksi sinun opetuslapsesi rikkovat vanhinten perinnäissääntöä? Sillä he eivät pese käsiään ruvetessaan aterialle. "Mutta hän vastasi ja sanoi heille: "Miksi te itse rikotte Jumalan käskyn perinnäissääntönne tähden? Sillä Jumala on sanonut: 'Kunnioita isääsi ja äitiäsi', ja: 'Joka kiroaa isäänsä tai äitiänsä, sen pitää kuolemalla kuoleman'. Mutta te sanotte: Joka sanoo isälleen tai äidilleen: 'Se, minkä sinä olisit ollut minulta saapa, on annettu uhrilahjaksi', sen ei tarvitse kunnioittaa isäänsä eikä äitiänsä. Ja niin te olette tehneet Jumalan sanan tyhjäksi perinnäissääntönne tähden. Te ulkokullatut, oikein teistä Esaias ennusti, sanoen: 'Tämä kansa kunnioittaa minua huulillaan, mutta heidän sydämensä on minusta kaukana, mutta turhaan he palvelevat minua opettaen oppeja, jotka ovat ihmiskäskyjä'." Ja hän kutsui kansan tykönsä ja sanoi heille: "Kuulkaa ja ymmärtäkää. Ei saastuta ihmistä se, mikä menee suusta sisään; vaan mikä suusta käy ulos, se saastuttaa ihmisen." Silloin opetuslapset tulivat ja sanoivat hänelle: "Tiedätkö, että fariseukset loukkaantuivat kuullessaan tuon puheen?" Mutta hän vastasi ja sanoi: "Jokainen istutus, jota minun taivaallinen Isäni ei ole istuttanut, on juurineen revittävä pois. Älkää heistä välittäkö: he ovat sokeita sokeain taluttajia; mutta jos sokea sokeaa taluttaa, niin he molemmat kuoppaan lankeavat."
Mark 7:1-13 Ja fariseukset ja muutamat kirjanoppineet, jotka olivat tulleet Jerusalemista, kokoontuivat hänen luoksensa. Ja he näkivät, että muutamat hänen opetuslapsistaan söivät leipää epäpuhtailla, se on pesemättömillä, käsillä. Sillä eivät fariseukset eivätkä ketkään juutalaiset syö, ennenkuin ovat tarkoin pesseet kätensä, noudattaen vanhinten perinnäissääntöä, ja torilta tultuaan he eivät syö, ennenkuin ovat itseään vedellä vihmoneet; ja paljon muuta on, mitä he ovat ottaneet noudattaakseen, niinkuin maljain ja kiviastiain ja vaskiastiain pesemisiä. Niin fariseukset ja kirjanoppineet kysyivät häneltä: "Miksi sinun opetuslapsesi eivät vaella vanhinten perinnäissäännön mukaan, vaan syövät leipää epäpuhtailla käsillä?" Mutta hän sanoi heille: "Oikein Esaias on ennustanut teistä, ulkokullatuista, niinkuin kirjoitettu on: 'Tämä kansa kunnioittaa minua huulillaan, mutta heidän sydämensä on minusta kaukana; mutta turhaan he palvelevat minua opettaen oppeja, jotka ovat ihmiskäskyjä'. Te hylkäätte Jumalan käskyn ja noudatatte ihmisten perinnäissääntöä." Ja hän sanoi heille: "Hyvin te kumoatte Jumalan käskyn noudattaaksenne omaa perinnäissääntöänne. Sillä Mooses on sanonut: 'Kunnioita isääsi ja äitiäsi', ja: 'Joka kiroaa isäänsä tai äitiänsä, sen pitää kuolemalla kuoleman'. Mutta te sanotte, että jos ihminen sanoo isälleen tai äidilleen: 'Se, minkä sinä olisit saava minulta hyväksesi, on korban' -se on uhrilahja-- ja niin te ette enää salli hänen antaa mitään avustusta isälleen tai äidilleen. Te teette Jumalan sanan tyhjäksi perinnäissäännöllänne, jonka olette säätäneet. Ja paljon muuta samankaltaista te teette."
Jeesus ei tuominnut vaan opetti ja oikaisi fariseuksia keksimästä Jumalan sanaan mitään omiaan.Matteus jatkaa 15: 14-20 ( "...juuri sydämestähän lähtevät pahat ajatukset, murhat, aviorikokset, siveettömyys, varkaudet, väärät todistukset ja herjaukset. nämä ne ihmisen saastuttavat..."
Jos halutaan pysyä Jeesuksen omissa sanoissa siitä keitä Hän piti ystävinään sen Hän kertoo Joh 15:ssa opetuslapsilleen
11 "Olen puhunut teille tämän, jotta teillä olisi minun iloni sydämessänne ja teidän ilonne tulisi täydelliseksi.
12 Minun käskyni on tämä: rakastakaa toisianne, niin kuin minä olen rakastanut teitä.
13 Suurempaa rakkautta ei kukaan voi osoittaa, kuin että antaa henkensä ystäviensä puolesta.
14 Te olette ystäviäni, kun teette sen minkä käsken teidän tehdä.
15 En sano teitä enää palvelijoiksi, sillä palvelija ei tunne isäntänsä aikeita. Minä sanon teitä ystävikseni, olenhan saattanut teidän tietoonne kaiken, minkä olen Isältäni kuullut.
16 Ette te valinneet minua, vaan minä valitsin teidät, ja minun tahtoni on, että te lähdette liikkeelle ja tuotatte hedelmää, sitä hedelmää joka pysyy. Kun niin teette, Isä antaa teille kaiken, mitä minun nimessäni häneltä pyydätte. 17 Tämän käskyn minä teille annan: rakastakaa toisianne.- toisaalta-taas
Niin puhut sen ajan ihmisistä. Nyt on kuitenkin tilanne jolloin portot ovat alkaneet fariseuksiksi.
Länsimaiset portot ovat (ja heitä on montaa laatua) ovat paremminkin esim. sen ajan naisia, siis siihen aikaan istutettuna, kuten tuo portto, joka vaati Johannes Kastajan pään lautaselle. Käytän nyt portto-nimitystä sellaisesta, joka ei muka myy itseään.
Ei Jeesus missään roomalaisissa orgioissa viihtynyt. - raamatunlukija
Raamatun ajan yhteiskunnassa miehellä oli oikeuksia joita naisilla ei ollut. Mies otti vaimoja ja sen lisäksi kävi prostituoiduilla kuten Juuda. Eikä sitä paheksuttu. Vastaavia oikeuksia ei ollut naisella.
- ymmärrä.lukemasi
Hyväksyykö Raamattu moniavioisuutta? Niin voisi ajatella, kun lukee esimerkiksi Jaakobin tarinaa, mutta onko asia näin? Vieraana Mailis Janatuinen, joka on kirjoittanut mm. kirjan "Nainen ja hänen miehensä."
http://vod.tv7.fi/vod/cafe_raamattu/cafe_raamattu-423-w.MP4 - raamatunlukija
ymmärrä.lukemasi kirjoitti:
Hyväksyykö Raamattu moniavioisuutta? Niin voisi ajatella, kun lukee esimerkiksi Jaakobin tarinaa, mutta onko asia näin? Vieraana Mailis Janatuinen, joka on kirjoittanut mm. kirjan "Nainen ja hänen miehensä."
http://vod.tv7.fi/vod/cafe_raamattu/cafe_raamattu-423-w.MP4Kyllä hyväksyy. Vaimojen suuri lukumäärä katsotaan jopa Jumalan siunaamaksi asiaksi mm. Daavidin kohdalla.
- turha.toivo
raamatunlukija kirjoitti:
Kyllä hyväksyy. Vaimojen suuri lukumäärä katsotaan jopa Jumalan siunaamaksi asiaksi mm. Daavidin kohdalla.
Sinä et kuitenkaan ole Daavid :D
- raamatunlukija
turha.toivo kirjoitti:
Sinä et kuitenkaan ole Daavid :D
Onko joku niin muka väittänyt?
- anna_arvo_lahjalle
Jeesus Kristus opetti anteeksiannon merkitystä. Anteeksiannolla ei ole mitään merkitystä jos jatkuvilla elämän tavoilla ei ole mitään merkitystä.
Anteeksianto ei merkitse sitä, että saa elää "hällä väliä" tyylillä.
Anteeksisaajalla on oma osuutensa eli hänen pitää osoittaa arvostavansa sitä saamaansa anteeksiantoa. Anteeksiantaminen ja anteeksisaaminen ovat saman asian eri puolia.
Moni puhuu kyllä anteeksiantamisesta paljon, mutta monikaan ei ymmärrä mitä merkitse se "anteeksisaaminen".
Tätä anteeksisaamista voidaan arvostaa muuttamalla oman elämän tyyliä ja luopua tuosta "hällä väliä" asenteesta.
Anteeksisaamisen merkitystä ei voida vähätellä eikä sivuuttaa. Jos jokin teko saadaan anteeksi ei sitä samaa tekemistä voida jatkaa hällä väliä tyylillä.
Juuri tämä anteeksisaamisen lahja on se jonka Jeesus Kristus toi ihmisille.
Tämä on juuri sitä kristillistä uskoa, me voimme saada syntimme anteeksi. Tämä lisää meidän arvostustamme anteeksiantajaamme kohtaan. - raamatunlukija
Portot olivat Raamatun ajan yhteiskunnassa alempiarvoista väkeä, mutta porttous ja portoilla käyminen ei ollut syntiä eikä kiellettyä. Samoin monien vaimojen pitäminen katsottiin Jumalan siunaamaksi asiaksi. Orjat olivat myös alempiarvoisia mutta orjana oleminen ei ollut syntiä eikä orjien pitäminen ollut syntiä. Publikaaneja eli tullimiehiä pidettiin maan pettureina ja alempiarvoisina ihmisinä koska he keräsivät rahaa miehittäjälle. Jeesus ei vaatinut heiltäkään ammatinvaihdosta. Ajat muuttuvat Eskoseni:) Jos ajatellaan palstan kestoaihetta eli suhtautumista homoihin, on vaikea nähdä että Jeesus olisi suhtautunut eritavalla tähänkään ihmisryhmään. Usko Jeesukseen oli tärkein, ei seksuaalinen suuntautuneisuus, orjana oleminen, prostituoituna toimiminen tai miehittäjien auttaminen.
"Portot olivat Raamatun ajan yhteiskunnassa alempiarvoista väkeä, mutta porttous ja portoilla käyminen ei ollut syntiä eikä kiellettyä"
Todisteet, kiitos!- raamatunlukija
Daavidintähti kirjoitti:
"Portot olivat Raamatun ajan yhteiskunnassa alempiarvoista väkeä, mutta porttous ja portoilla käyminen ei ollut syntiä eikä kiellettyä"
Todisteet, kiitos!Lue vaikka VT:sta tapaus Juuda joka kävi prostituoidulla. Tapausta ei paheksuttu Jumalan sanassa mitenkään, vaan pidettiin ikäänkuin yleisiin tapoihin kuuluvana arkisena asiana. Jos et löydä, annan kyllä tarvittaessa paikan sinulle.
- raamatunlukija
Daavidintähti kirjoitti:
"Portot olivat Raamatun ajan yhteiskunnassa alempiarvoista väkeä, mutta porttous ja portoilla käyminen ei ollut syntiä eikä kiellettyä"
Todisteet, kiitos!Aiheesta lisää:
PROSTITUUTIO RAAMATUSSA
Israelin huoneen kanta-isä Jaakob hankki vaimon rahalla (vaimokauppaa):
1Moos.29:15
Ja Laaban sanoi Jaakobille: "Olet tosin sukulaiseni, mutta palvelisitko silti minua palkatta? Sano minulle, mikä on palkkasi oleva." ... Raakelilla oli kaunis vartalo ja kauniit kasvot. Ja Jaakob rakasti Raakelia; niin hän sanoi: "Minä palvelen sinua seitsemän vuotta saadakseni Raakelin, nuoremman tyttäresi."
Juudan sukukunnan kantaisä Juuda oli seksin ostaja:
1Moos.38:15
Kun nyt Juuda näki hänet, luuli hän häntä portoksi; sillä hän oli peittänyt kasvonsa. Ja hän poikkesi hänen luokseen tiepuoleen ja sanoi: "Anna minun yhtyä sinuun." Hän näet ei tiennyt, että nainen oli hänen miniänsä. Tämä vastasi: "Mitä annat minulle saadaksesi yhtyä minuun?" Hän sanoi: "Lähetän sinulle vohlan laumastani."
Jumala käski profeetta Hooseaa naida "haureellinen vaimo".
Hoos.1:2
Kun Herra alkoi Hoosealle puhua, sanoi Herra Hoosealle: "Mene, ota itsellesi haureellinen vaimo ja haureudesta syntyneet lapset, sillä maa on peräti rikkonut avion luopumalla Herrasta."
Profeetta Simson käytti prostituutiopalveluja.
Tuomarien kirja 16:1
Niin Simson meni Gassaan, ja hän näki siellä porton ja meni sen luo... Ja Simson makasi siellä puoliyöhön asti. [...] Sen jälkeen hän rakastui erääseen Soorekin laaksossa asuvaan naiseen, jonka nimi oli Delila. "
EPILOGUE
Nämä ihmiset joita monet Raamattua tuntemattomat kristityt saattavat syyttää "huoriksi" ovatkin itseasiassa Raamatun pyhimyksiä, uskon-isiä ja profeettoja.
Portto Raahab oli prostituoitu ja pyhimys jonka ei ole kerrottu vaihtaneen ammattiaan. Prostituutio ei ollut este ainakaan hänen uskolleen, eivätkä hänen rukouksensa olleet estyneet.
Profeetta Simson oli seksiseikkailuistaan huolimatta profeetta ja Jumalan väkevä ase. Simsonin sanotaan olevan "Jumalan nasiiri äitinsä kohdusta saakka" (Tuom.13:7)
Jaakob on mainittu Jumalan valtakunnan perillisenä, yhtenä ylösnousseena profeettojen joukossa (Luuk.13:28, Joh.4:12, Hepr.11:21). Ainakaan Jaakobin tapauksessa vaimon ostaminen ei liene ollut mitenkään synnillistä.
Juuda on yhden Israelin sukukunnan, eli Juudan sukukunnan, kanta-isä. Hänessä oli toteutuva Aabrahamin Jumalalta saamat lupaukset ja siunaukset.
Profeetta Hoosean kautta ilmoitettiin yksi Raamatun kirjoista, vaikka Hoosea nai haureellisen naisen.
Hebr.11:31
Uskon kautta pelastui portto RAAHAB joutumasta perikatoon yhdessä uppiniskaisten kanssa, kun oli, rauha mielessään, ottanut vakoojat luoksensa. Ja mitä minä vielä sanoisin? Sillä minulta loppuisi aika, jos kertoisin Gideonista, Baarakista, SIMSONISTA, Jeftasta, Daavidista ja Samuelista ja profeetoista, jotka uskon kautta kukistivat valtakuntia, pitivät vanhurskautta voimassa, saivat kokea lupauksien toteutumista, tukkivat jalopeurain kidat...
JEESUKSEN SUKULUETTELO ON ANNETTU PROSTITUOIDUN PUOLELTA
Juuda oli seksin ostaja, ja Taamar esiintyi prostituoituna. Jeesuksen sukulinjan on ilmoitettu periytyvän Juudan sukukunnasta, ja nimenomaan prostituoituna toimineen Taamarin kautta (Matt.1:3). Juudalla oli toki muitakin lapsia (1Moos.46:12) joiden jälkeläiset kuuluvat niinikään hänen sukuhuoneeseensa, mutta Jeesuksen sukupuu on ilmoitettu nimenomaan seksiä myyneen Taamarin puolelta.
Sekä Jeesus että juutalaiset fariseukset olivat kyllä tietoisia Juudan edesottamuksista. Sekä Jeesus että fariseukset tiesivät myös senkin ettei prostituutio ole huoruutta, ja siksi juutalaiset saattoivat sanoa: "He (juutalaiset) sanoivat hänelle: "Me emme ole aviorikoksesta syntyneitä; meillä on yksi Isä, Jumala." (Joh.8:41)
UT:ssä käydään useita kiistelyjä siitä ketkä ovat Aabrahamin jaloa sukukuntaa. Tiedettiin kyllä että Juuda (seksinostaja) oli Aabrahamin jaloa sukukuntaa, ja hänen sukuhuoneeseensa fariseukset väittivät kuuluvansa. Myös Jeesus väitti kuuluvansa Juudan sukuhuoneeseen. Jeesusta sanotaan Juudan suvun jalopeuraksi (Ilm.5:5) koska hän oli syntynyt jalosta Juudan sukuhuoneesta (Hebr.7:14). Mutta Jeesus joka itse oli Juudan sukuhuonetta kiisti fariseusten siihen kuuluvan ja sanoi käärmeen siemenen, eli käärmeen DNA:n vaikuttavan heissä enemmän kuin Jumalan siemenenen (Joh.8:44). Olennaista on käsittää että Jeesus ei ole aviorikoksesta syntynyt, vaikka hän on Taamarin sukuhaaran jälkeläisenä prostituoidun jälkeläinen. Tämä siksi että prostituutio ei ole huoruutta/aviorikos Raamatussa. Sillä sielä missä ei ole avioliittoa, sielä ei ole huoruuttakaan. raamatunlukija kirjoitti:
Aiheesta lisää:
PROSTITUUTIO RAAMATUSSA
Israelin huoneen kanta-isä Jaakob hankki vaimon rahalla (vaimokauppaa):
1Moos.29:15
Ja Laaban sanoi Jaakobille: "Olet tosin sukulaiseni, mutta palvelisitko silti minua palkatta? Sano minulle, mikä on palkkasi oleva." ... Raakelilla oli kaunis vartalo ja kauniit kasvot. Ja Jaakob rakasti Raakelia; niin hän sanoi: "Minä palvelen sinua seitsemän vuotta saadakseni Raakelin, nuoremman tyttäresi."
Juudan sukukunnan kantaisä Juuda oli seksin ostaja:
1Moos.38:15
Kun nyt Juuda näki hänet, luuli hän häntä portoksi; sillä hän oli peittänyt kasvonsa. Ja hän poikkesi hänen luokseen tiepuoleen ja sanoi: "Anna minun yhtyä sinuun." Hän näet ei tiennyt, että nainen oli hänen miniänsä. Tämä vastasi: "Mitä annat minulle saadaksesi yhtyä minuun?" Hän sanoi: "Lähetän sinulle vohlan laumastani."
Jumala käski profeetta Hooseaa naida "haureellinen vaimo".
Hoos.1:2
Kun Herra alkoi Hoosealle puhua, sanoi Herra Hoosealle: "Mene, ota itsellesi haureellinen vaimo ja haureudesta syntyneet lapset, sillä maa on peräti rikkonut avion luopumalla Herrasta."
Profeetta Simson käytti prostituutiopalveluja.
Tuomarien kirja 16:1
Niin Simson meni Gassaan, ja hän näki siellä porton ja meni sen luo... Ja Simson makasi siellä puoliyöhön asti. [...] Sen jälkeen hän rakastui erääseen Soorekin laaksossa asuvaan naiseen, jonka nimi oli Delila. "
EPILOGUE
Nämä ihmiset joita monet Raamattua tuntemattomat kristityt saattavat syyttää "huoriksi" ovatkin itseasiassa Raamatun pyhimyksiä, uskon-isiä ja profeettoja.
Portto Raahab oli prostituoitu ja pyhimys jonka ei ole kerrottu vaihtaneen ammattiaan. Prostituutio ei ollut este ainakaan hänen uskolleen, eivätkä hänen rukouksensa olleet estyneet.
Profeetta Simson oli seksiseikkailuistaan huolimatta profeetta ja Jumalan väkevä ase. Simsonin sanotaan olevan "Jumalan nasiiri äitinsä kohdusta saakka" (Tuom.13:7)
Jaakob on mainittu Jumalan valtakunnan perillisenä, yhtenä ylösnousseena profeettojen joukossa (Luuk.13:28, Joh.4:12, Hepr.11:21). Ainakaan Jaakobin tapauksessa vaimon ostaminen ei liene ollut mitenkään synnillistä.
Juuda on yhden Israelin sukukunnan, eli Juudan sukukunnan, kanta-isä. Hänessä oli toteutuva Aabrahamin Jumalalta saamat lupaukset ja siunaukset.
Profeetta Hoosean kautta ilmoitettiin yksi Raamatun kirjoista, vaikka Hoosea nai haureellisen naisen.
Hebr.11:31
Uskon kautta pelastui portto RAAHAB joutumasta perikatoon yhdessä uppiniskaisten kanssa, kun oli, rauha mielessään, ottanut vakoojat luoksensa. Ja mitä minä vielä sanoisin? Sillä minulta loppuisi aika, jos kertoisin Gideonista, Baarakista, SIMSONISTA, Jeftasta, Daavidista ja Samuelista ja profeetoista, jotka uskon kautta kukistivat valtakuntia, pitivät vanhurskautta voimassa, saivat kokea lupauksien toteutumista, tukkivat jalopeurain kidat...
JEESUKSEN SUKULUETTELO ON ANNETTU PROSTITUOIDUN PUOLELTA
Juuda oli seksin ostaja, ja Taamar esiintyi prostituoituna. Jeesuksen sukulinjan on ilmoitettu periytyvän Juudan sukukunnasta, ja nimenomaan prostituoituna toimineen Taamarin kautta (Matt.1:3). Juudalla oli toki muitakin lapsia (1Moos.46:12) joiden jälkeläiset kuuluvat niinikään hänen sukuhuoneeseensa, mutta Jeesuksen sukupuu on ilmoitettu nimenomaan seksiä myyneen Taamarin puolelta.
Sekä Jeesus että juutalaiset fariseukset olivat kyllä tietoisia Juudan edesottamuksista. Sekä Jeesus että fariseukset tiesivät myös senkin ettei prostituutio ole huoruutta, ja siksi juutalaiset saattoivat sanoa: "He (juutalaiset) sanoivat hänelle: "Me emme ole aviorikoksesta syntyneitä; meillä on yksi Isä, Jumala." (Joh.8:41)
UT:ssä käydään useita kiistelyjä siitä ketkä ovat Aabrahamin jaloa sukukuntaa. Tiedettiin kyllä että Juuda (seksinostaja) oli Aabrahamin jaloa sukukuntaa, ja hänen sukuhuoneeseensa fariseukset väittivät kuuluvansa. Myös Jeesus väitti kuuluvansa Juudan sukuhuoneeseen. Jeesusta sanotaan Juudan suvun jalopeuraksi (Ilm.5:5) koska hän oli syntynyt jalosta Juudan sukuhuoneesta (Hebr.7:14). Mutta Jeesus joka itse oli Juudan sukuhuonetta kiisti fariseusten siihen kuuluvan ja sanoi käärmeen siemenen, eli käärmeen DNA:n vaikuttavan heissä enemmän kuin Jumalan siemenenen (Joh.8:44). Olennaista on käsittää että Jeesus ei ole aviorikoksesta syntynyt, vaikka hän on Taamarin sukuhaaran jälkeläisenä prostituoidun jälkeläinen. Tämä siksi että prostituutio ei ole huoruutta/aviorikos Raamatussa. Sillä sielä missä ei ole avioliittoa, sielä ei ole huoruuttakaan.Minä en näe mitään hyvää prostituutiosta. Kymmenessä käskyssä on aina lukenut "Älä tee huorin" ja se on minusta ihmiselle hyvä käsky ja ohje.
- upup
raamatunlukija kirjoitti:
Aiheesta lisää:
PROSTITUUTIO RAAMATUSSA
Israelin huoneen kanta-isä Jaakob hankki vaimon rahalla (vaimokauppaa):
1Moos.29:15
Ja Laaban sanoi Jaakobille: "Olet tosin sukulaiseni, mutta palvelisitko silti minua palkatta? Sano minulle, mikä on palkkasi oleva." ... Raakelilla oli kaunis vartalo ja kauniit kasvot. Ja Jaakob rakasti Raakelia; niin hän sanoi: "Minä palvelen sinua seitsemän vuotta saadakseni Raakelin, nuoremman tyttäresi."
Juudan sukukunnan kantaisä Juuda oli seksin ostaja:
1Moos.38:15
Kun nyt Juuda näki hänet, luuli hän häntä portoksi; sillä hän oli peittänyt kasvonsa. Ja hän poikkesi hänen luokseen tiepuoleen ja sanoi: "Anna minun yhtyä sinuun." Hän näet ei tiennyt, että nainen oli hänen miniänsä. Tämä vastasi: "Mitä annat minulle saadaksesi yhtyä minuun?" Hän sanoi: "Lähetän sinulle vohlan laumastani."
Jumala käski profeetta Hooseaa naida "haureellinen vaimo".
Hoos.1:2
Kun Herra alkoi Hoosealle puhua, sanoi Herra Hoosealle: "Mene, ota itsellesi haureellinen vaimo ja haureudesta syntyneet lapset, sillä maa on peräti rikkonut avion luopumalla Herrasta."
Profeetta Simson käytti prostituutiopalveluja.
Tuomarien kirja 16:1
Niin Simson meni Gassaan, ja hän näki siellä porton ja meni sen luo... Ja Simson makasi siellä puoliyöhön asti. [...] Sen jälkeen hän rakastui erääseen Soorekin laaksossa asuvaan naiseen, jonka nimi oli Delila. "
EPILOGUE
Nämä ihmiset joita monet Raamattua tuntemattomat kristityt saattavat syyttää "huoriksi" ovatkin itseasiassa Raamatun pyhimyksiä, uskon-isiä ja profeettoja.
Portto Raahab oli prostituoitu ja pyhimys jonka ei ole kerrottu vaihtaneen ammattiaan. Prostituutio ei ollut este ainakaan hänen uskolleen, eivätkä hänen rukouksensa olleet estyneet.
Profeetta Simson oli seksiseikkailuistaan huolimatta profeetta ja Jumalan väkevä ase. Simsonin sanotaan olevan "Jumalan nasiiri äitinsä kohdusta saakka" (Tuom.13:7)
Jaakob on mainittu Jumalan valtakunnan perillisenä, yhtenä ylösnousseena profeettojen joukossa (Luuk.13:28, Joh.4:12, Hepr.11:21). Ainakaan Jaakobin tapauksessa vaimon ostaminen ei liene ollut mitenkään synnillistä.
Juuda on yhden Israelin sukukunnan, eli Juudan sukukunnan, kanta-isä. Hänessä oli toteutuva Aabrahamin Jumalalta saamat lupaukset ja siunaukset.
Profeetta Hoosean kautta ilmoitettiin yksi Raamatun kirjoista, vaikka Hoosea nai haureellisen naisen.
Hebr.11:31
Uskon kautta pelastui portto RAAHAB joutumasta perikatoon yhdessä uppiniskaisten kanssa, kun oli, rauha mielessään, ottanut vakoojat luoksensa. Ja mitä minä vielä sanoisin? Sillä minulta loppuisi aika, jos kertoisin Gideonista, Baarakista, SIMSONISTA, Jeftasta, Daavidista ja Samuelista ja profeetoista, jotka uskon kautta kukistivat valtakuntia, pitivät vanhurskautta voimassa, saivat kokea lupauksien toteutumista, tukkivat jalopeurain kidat...
JEESUKSEN SUKULUETTELO ON ANNETTU PROSTITUOIDUN PUOLELTA
Juuda oli seksin ostaja, ja Taamar esiintyi prostituoituna. Jeesuksen sukulinjan on ilmoitettu periytyvän Juudan sukukunnasta, ja nimenomaan prostituoituna toimineen Taamarin kautta (Matt.1:3). Juudalla oli toki muitakin lapsia (1Moos.46:12) joiden jälkeläiset kuuluvat niinikään hänen sukuhuoneeseensa, mutta Jeesuksen sukupuu on ilmoitettu nimenomaan seksiä myyneen Taamarin puolelta.
Sekä Jeesus että juutalaiset fariseukset olivat kyllä tietoisia Juudan edesottamuksista. Sekä Jeesus että fariseukset tiesivät myös senkin ettei prostituutio ole huoruutta, ja siksi juutalaiset saattoivat sanoa: "He (juutalaiset) sanoivat hänelle: "Me emme ole aviorikoksesta syntyneitä; meillä on yksi Isä, Jumala." (Joh.8:41)
UT:ssä käydään useita kiistelyjä siitä ketkä ovat Aabrahamin jaloa sukukuntaa. Tiedettiin kyllä että Juuda (seksinostaja) oli Aabrahamin jaloa sukukuntaa, ja hänen sukuhuoneeseensa fariseukset väittivät kuuluvansa. Myös Jeesus väitti kuuluvansa Juudan sukuhuoneeseen. Jeesusta sanotaan Juudan suvun jalopeuraksi (Ilm.5:5) koska hän oli syntynyt jalosta Juudan sukuhuoneesta (Hebr.7:14). Mutta Jeesus joka itse oli Juudan sukuhuonetta kiisti fariseusten siihen kuuluvan ja sanoi käärmeen siemenen, eli käärmeen DNA:n vaikuttavan heissä enemmän kuin Jumalan siemenenen (Joh.8:44). Olennaista on käsittää että Jeesus ei ole aviorikoksesta syntynyt, vaikka hän on Taamarin sukuhaaran jälkeläisenä prostituoidun jälkeläinen. Tämä siksi että prostituutio ei ole huoruutta/aviorikos Raamatussa. Sillä sielä missä ei ole avioliittoa, sielä ei ole huoruuttakaan.ylös hyvä tietopaketti
- raamatunlukija
Daavidintähti kirjoitti:
Minä en näe mitään hyvää prostituutiosta. Kymmenessä käskyssä on aina lukenut "Älä tee huorin" ja se on minusta ihmiselle hyvä käsky ja ohje.
Älä pakene käsittelemästämme aiheesta.
- tästä.puhe
Daavidintähti kirjoitti:
Minä en näe mitään hyvää prostituutiosta. Kymmenessä käskyssä on aina lukenut "Älä tee huorin" ja se on minusta ihmiselle hyvä käsky ja ohje.
Emme ole keskustelleetkaan mitä MIELTÄ sinä olet, vaan mitä Raamatussa kerrotaan prostituutiosta.
- mikä.mättää
tästä.puhe kirjoitti:
Emme ole keskustelleetkaan mitä MIELTÄ sinä olet, vaan mitä Raamatussa kerrotaan prostituutiosta.
Niin ja Raamattu sanoo ÄLÄ TEE HUORIN itsensä Jeesuksen suullakin!
- raamatunlukija
mikä.mättää kirjoitti:
Niin ja Raamattu sanoo ÄLÄ TEE HUORIN itsensä Jeesuksen suullakin!
Ei täällä ole keskusteltu aviorikoksesta eli vanhan käännöksen mukaan huorinteosta, vaan prostituutiosta Raamatussa.
- mikä.mättää
raamatunlukija kirjoitti:
Ei täällä ole keskusteltu aviorikoksesta eli vanhan käännöksen mukaan huorinteosta, vaan prostituutiosta Raamatussa.
Täällä keskustellaan siitä mistä kirjoitetaan ja jos sinulla on edes alkeellisimmat tiedot hallussasi niin prostituuio on aina huorintekemistä mutta huorintekeminen ei suinkaan aina ole prostotuutiota!
- raamatunlukija
mikä.mättää kirjoitti:
Täällä keskustellaan siitä mistä kirjoitetaan ja jos sinulla on edes alkeellisimmat tiedot hallussasi niin prostituuio on aina huorintekemistä mutta huorintekeminen ei suinkaan aina ole prostotuutiota!
Lue aloitus, äläkä muuta aihetta.
- mikä.mättää
raamatunlukija kirjoitti:
Lue aloitus, äläkä muuta aihetta.
Hyväksy oma tietämättömyytesi niin pääset vähemmällä tuskalla!!!
- valitettavasti
mikä.mättää kirjoitti:
Hyväksy oma tietämättömyytesi niin pääset vähemmällä tuskalla!!!
Sinun tietomäärälläsi ei ole asiallisen keskustelun edellytyksiä:(
- raamatunlukija
mikä.mättää kirjoitti:
Hyväksy oma tietämättömyytesi niin pääset vähemmällä tuskalla!!!
Minun tietomääräni kyllä riittää näihin keskusteluihin. Toisin näyttää olevan sinulla
- multinikki.vajakille
raamatunlukija kirjoitti:
Minun tietomääräni kyllä riittää näihin keskusteluihin. Toisin näyttää olevan sinulla
Sinä evl et muuta osaa kuin jankuttaa! Mene muualle munaanan itsesi täällä olet sen jo tehnyt!
Daavidintähti kirjoitti:
Minä en näe mitään hyvää prostituutiosta. Kymmenessä käskyssä on aina lukenut "Älä tee huorin" ja se on minusta ihmiselle hyvä käsky ja ohje.
Hu-huu! Täällä sitä taas ollaan. Sinulla on niin upean upea logo, etten malttanut olla sitä lainaamatta. Joku vakiintumaton, kukahan lie, oli poistattanut entiseni, joten piti rekata uusi.
Vaatimatommalle luonteellesi olisi vieläkin rehvakkaampi ja kiiltävämpi sopiva, vaan ei taida löytyä. On tämäkin hieno, aivan upea! Mutta käytä toki myös saksilogoasi, niin kuin käytät polymultinikkejäsi.
- dfgsdfhsfghf
Ei. Jeesus sanoi kaivolla tavanneelleen naiselle: "Mene, äläkä enää syntiä tee." Hän ei toivottanut naiselle hupaisia hetkiä avioliiton ulkopuolisen suhteensa kera. Hän rakasti ihmistä, mutta sanoi suoraan, jos ihmisen teot olivat syntiä.
- djjetiismx
Niin Jeesus ei sanonut kaivolla tapamalleen naiselle, vaan "mene ja kutsu miehesi". Älä taas puhu päättömiä. Opettele lukemaan ja lainaa Jumalan sanaa oikein.
- hei.haloo
djjetiismx kirjoitti:
Niin Jeesus ei sanonut kaivolla tapamalleen naiselle, vaan "mene ja kutsu miehesi". Älä taas puhu päättömiä. Opettele lukemaan ja lainaa Jumalan sanaa oikein.
Jeesus sanoi kuten Edellä sanottiin. Mitä yrität sönkätä?
- lue.ketjun.otsikko
Samarialainen nainen jonka Jeesus tapasi kaivolla Joh. 4) EI OLLUT PROSTITUOITU.
- kdisuryfjgl
hei.haloo kirjoitti:
Jeesus sanoi kuten Edellä sanottiin. Mitä yrität sönkätä?
Lue mitä Jumalan sanassa sanotaan. Äläkä itse sönkkää ja änkytä.
- hei.haloo
kdisuryfjgl kirjoitti:
Lue mitä Jumalan sanassa sanotaan. Äläkä itse sönkkää ja änkytä.
Mikä sinä olet ketään käskemään, vajakki?!
- jfusystdjf
hei.haloo kirjoitti:
Mikä sinä olet ketään käskemään, vajakki?!
Sinä vajakki olet koska et osaa edes lukea sönkkääjä
- raamatunlukija
Tämä tapahtui kaivolla. Lukekaan Raamattua älkääkä kirjoitelko omianne
Jeesus ja samarialainen nainen
1 Jeesus sai tietää fariseusten kuulleen, että hän kokosi ympärilleen enemmän opetuslapsia ja kastoi useampia kuin Johannes -- [Joh. 3:26]
2 tosin hän ei itse kastanut, vaan hänen opetuslapsensa.
3 Silloin hän lähti Juudeasta ja siirtyi takaisin Galileaan.
4 Hänen oli kuljettava Samarian kautta.
5 Matkallaan Jeesus tuli Sykar-nimiseen Samarian kaupunkiin. Sen lähellä oli maa-alue, jonka Jaakob oli antanut pojalleen Joosefille, [1. Moos. 33:19, 1. Moos. 48:22; Joos. 24:32]
6 ja siellä oli Jaakobin kaivo. Matkasta uupuneena Jeesus istahti kaivolle. Oli keskipäivä, noin kuudes tunti.
7 Eräs samarialainen nainen tuli noutamaan vettä, ja Jeesus sanoi hänelle: "Anna minun juoda astiastasi."
8 Opetuslapset olivat menneet kaupunkiin ostamaan ruokaa.
9 Samarialaisnainen sanoi: "Sinähän olet juutalainen, kuinka sinä pyydät juotavaa samarialaiselta naiselta?" Juutalaiset eivät näet ole missään tekemisissä samarialaisten kanssa. [Esra 4:3; Sir. 50:25,26; Luuk. 9:53; Ap. t. 10:28]
10 Jeesus sanoi naiselle: "Jos tietäisit, minkä lahjan Jumala on antanut, ja ymmärtäisit, kuka sinulta pyytää juotavaa, pyytäisit itse häneltä, ja hän antaisi sinulle elävää vettä."
11 Nainen sanoi: "Herra, eihän sinulla edes ole astiaa, ja kaivo on syvä. Mistä sinä lähdevettä ottaisit?
12 Et kai sinä ole suurempi kuin isämme Jaakob, jolta olemme saaneet tämän kaivon? Hän joi itse tämän kaivon vettä, ja sitä joivat hänen poikansa ja hänen karjansakin."
13 Jeesus vastasi hänelle: "Joka juo tätä vettä, sen tulee uudelleen jano,
14 mutta joka juo minun antamaani vettä, ei enää koskaan ole janoissaan. Siitä vedestä, jota minä annan, tulee hänessä lähde, joka kumpuaa ikuisen elämän vettä."
15 Nainen sanoi: "Herra, anna minulle sitä vettä. Silloin minun ei enää tule jano eikä minun tarvitse käydä täällä veden haussa."
16 Jeesus sanoi hänelle: "Mene hakemaan miehesikin tänne."
17 "Ei minulla ole miestä", nainen vastasi. Jeesus sanoi: "Totta puhuit: ei sinulla ole miestä.
18 Viisi miestä sinulla on ollut, ja se, jonka kanssa nyt elät, ei ole sinun miehesi. Siinä puhuit totta."
19 Nainen sanoi: "Herra, minä huomaan, että sinä olet profeetta. [Luuk. 7:16 ]
20 Meidän isämme ovat kumartaneet ja rukoilleet Jumalaa tällä vuorella, kun taas te väitätte, että oikea paikka rukoilla on Jerusalemissa." [5. Moos. 12:5; 1. Kun. 9:3; 2. Aik. 7:12]
21 Jeesus vastasi: "Usko minua, nainen: tulee aika, jolloin ette rukoile Isää tällä vuorella ettekä Jerusalemissa.
22 Te kumarratte sellaista, mitä ette tunne, mutta me kumarramme häntä, jonka tunnemme, sillä pelastaja nousee juutalaisten keskuudesta. [2. Kun. 17:29 | Room. 11:18]
23 Tulee aika -- ja se on jo nyt -- jolloin kaikki oikeat rukoilijat rukoilevat Isää hengessä
- seontotta
MInäkin kiihotun hieman huorahtavista naisista. Ne sängyssä parhaita.
- Talmud_tietää
Jeesushan oli itsekin huoranpenikka ja tämän äpärän isä oli roomalainen sotilas nimeltä Pandera.
- vajakeilletietoa
Aloituksessa ei puhuta aviorikoksesta, vaan prostituoiduista Raamatussa. Seuraavat kohdat puhuvat aviorikoksesta:
2. Moos. 20:14
"Älä tee aviorikosta. [3. Moos. 20:10; Matt. 5:27,28; Hepr. 13:4]
5. Moos. 5:18
"'Älä tee aviorikosta. [2. Moos. 20:14 ]
Matt. 5:27
"Teille on opetettu tämä käsky: 'Älä tee aviorikosta.' [2. Moos. 20:14 ; 5. Moos. 5:18 ]
Matt. 19:18
"Mitä käskyjä?" mies kysyi. "Näitä", vastasi Jeesus, "älä tapa, älä tee aviorikosta, älä varasta, älä todista valheellisesti, [2. Moos. 20:12-16; 5. Moos. 5:16-20; Room. 13:9]
Mark. 10:19
Käskyt sinä tiedät: älä tapa, älä tee aviorikosta, älä varasta, älä todista valheellisesti, älä riistä toiselta, kunnioita isääsi ja äitiäsi." [2. Moos. 20:12-16 ; 5. Moos. 5:16-20 ; Room. 13:9]
Luuk. 18:20
Käskyt sinä tiedät: älä tee aviorikosta, älä tapa, älä varasta, älä todista valheellisesti, kunnioita isääsi ja äitiäsi." [2. Moos. 20:12-16; 5. Moos. 5:16-20; Room. 13:9]
Room. 7:3
Jos hän miehensä eläessä antautuu toiselle miehelle, hän on avionrikkoja. Mutta miehensä kuoltua hän on vapaa lain määräyksestä eikä tee aviorikosta, jos menee naimisiin toisen miehen kanssa. [Matt. 5:32]
Room. 13:9
Käskyt "Älä tee aviorikosta", "Älä tapa", "Älä varasta", "Älä himoitse", samoin kaikki muutkin, voidaan koota tähän sanaan: "Rakasta lähimmäistäsi niin kuin itseäsi."
Jaak. 2:11
Hän, joka sanoi: "Älä tee aviorikosta", sanoi myös: "Älä tapa." Vaikka siis et teekään aviorikosta, olet lainrikkoja, jos tapat. - raamatunlukija
Ketjusta huomaa ettei vajakki-fundis myönnä koskaan erehtyvänsä vaan alkaa sönkätä asiaankuulumattomia juttuja omasta päästään.
- saitko.nenuusi
Saitko taas nenullesi multinikki?! :D
- multinikki------
saitko.nenuusi kirjoitti:
Saitko taas nenullesi multinikki?! :D
pyyhi räkäsi vivamolaisvajakki
- HAHHAHHOHOHOOO
multinikki------ kirjoitti:
pyyhi räkäsi vivamolaisvajakki
Ei se ole räkää vaikka siltä näyttää. Se on tämän vivamolaisvajakin aivot jotka valuvat ulos päästä.
- ottiko.nenuliinin
HAHHAHHOHOHOOO kirjoitti:
Ei se ole räkää vaikka siltä näyttää. Se on tämän vivamolaisvajakin aivot jotka valuvat ulos päästä.
Kuules nyt raamatunlukija, evl, luterilainen jne, MENE HOITOON!
- voi_päivää
zeesus kun ootte pihalla, ette ymmärrä edes omia tulkintoja, raamattuhan on tehty mutu tuntumalla ja nyt kun on matu tuntuma, ootte menny lopullisesti sekaisin...
- seksikästä_loppukesää
Huoraaminen ei ollut Jeesuksen aikana ollenkaan harvinaista. Sitä ei tuomittu eikä paheksuttu. Se oli miehille bonusta monien vaimojen lisäksi. Raamattu ei ole seksikielteinen. Nykyaikamme sen sijaan on.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 904332
Onko jollakin navetassa kuolleita eläimiä
Onko totta mitä facebookissa kirjoitetaan että jonkun navetassa olisi kuolleita eläimiä? Mitä on tapahtunut?442721Minä en ala kenenkään perässä juoksemaan
Voin jopa rakastaa sinua ja kääntää silti tunteeni pois. Tunteetkin hälvenevät aikanaan, poissa silmistä poissa mielestä1132481Miksi olet riittämätön kaivatullesi?
Mistä asioista tunnet riittämättömyyden tunnetta kaipaamaasi ihmistä kohtaan? Miksi koet, että et olisi tarpeeksi hänell1082258Tiedän, että emme yritä mitään
Jos kohtaamme joskus ja tilaisuus on sopiva, voimme jutella jne. Mutta kumpikaan ei aio tehdä muuta konkreettista asian281947- 321945
Aloitetaan puhtaalta pöydältä
Mukavaa iltaa mukaville. 😊 ❤️ ⚜️ Minusta ei kaikki täällä tykkää, eikä tarvitsekaan. Kun eivät ymmärrä, niin sitten ei2111642Näin pitkästä aikaa unta sinusta
Oltiin yllättäen jossain julkisessa saunassa ja istuttiin vierekkäin, siellä oli muitakin. Pahoittelin jotain itsessäni91617- 291598
- 791426