Valikko
Aloita keskustelu
Hae sivustolta
Kirjaudu sisään
Keskustelu
Viihde
Lainaa
Treffit
Säännöt
Chat
Keskustelu24
profiilit
lihamylly1
lihamylly1
lihamylly1
Vapaa kuvaus
Aloituksia
25
Kommenttia
1102
Uusimmat aloitukset
Suosituimmat aloitukset
Uusimmat kommentit
Kiitos+jätkät.+Nyt+on+siis+oikea+hetki+hankkia+tämä+sovellus+kiinalaistablettini.+Joku+varoitti+siitä+aikaisemmin,+saas+nähdä+miten+äijän+käy+!
23.07.2016 09:45
Oletan+että+jääkaappisi+kuluttaa+keskimäärin+1+A+(meidän+tekee+niin).Se+tekee+vuorokaudessa+jo+24+Ah+ja+paneelisi+lataa+1,87+A+kertaa+10+h+(oletettu+arvio)siis+noin+18,7+Ah/vuorokausi.+Siis+paneelisi+teho+ei+riitä+edes+syöttämään+jääkaappia.+Jos+vielä+huomioidaan+akun+hyötysuhde+85%+ja+se+että+aurinko+ei+paista+10+h+joka+päivä+lataa+paneeli+noin++18,7+x+0,85+noin+15+Ah.+Ei+skulaa.
18.07.2016 17:07
En+usko.+Tai+sitten+toimit+maasähkön+varassa,+33+W+paneeli+ei+pysty+tuohon.
18.07.2016 15:02
No+lisään+vielä+;+2,90+Euroa/vuosi,+hintansa+väärtti.
10.07.2016 08:17
Hyvä+sivu.+Ilmainen+2+viikkoa.
07.07.2016 18:33
Silloin+tulee+mieleen+iso+kylmälaukku+(tai+laukut)+joissa+pakastimessa+käytettyjä+isoja+vedellätäytettyjä+kokispulloja+++muita+tavaroita.+Silläkin+on+pärjätty.+Lykka+till.
07.07.2016 11:27
Ehdottaisin+jotakin+Waecon+mallia,+arkku+tai+tavanomainen.+Kaikki+riippuu+siitä+tilasta+mikä+sinulla+on+käytettävänä.+Leveys+on+ehkä+kriittisin+mitta+(oli+meillä).+Sanoisin+että+ota+mahdollisimman+iso.+Samoin+pitää+olla+yli+100+Ah+akku.+Akun+pitää+olla+niin+iso+että+pärjäät+yli+viikonlopun+ilman+aurinkopaneelia.+Yhteishinta+noin+1000+Euroa+tai+vähän+päälle.
Sitten+pitää+kai+sanoa+että+on+myös+kaasuvaihtoehto+mutta+uudet+määräykset+vaativat+tietääkseni+että+pakokaasut+viedään+veneen+ulkopuolelle+(reikä+veneen+kylkeen?)+sekä+jotakin+muuta+mitä+en+nyt+muista.+Tällaisen+arkun+saa+alle+300+Euroa+++kaasupullo+(veneen+ulkopuolelle+?)+ja+säädin.
Mutta+eka+juttu;+kaappi+tai+arkku+sekä+kaapin/arkun+leveys.
P.S.+Kysyit+testeistä.+En+tiedä,+kovin+montaa+valmistajaa+ei+ole,+Waeco+lienee+suurin.
07.07.2016 09:42
Tuleeko+hintoihin+jonkinsortin+ALV+(ilmeisesti+Englannin)+?
Jos+Ei+tule+niin+hinta+hyvä.
07.07.2016 08:33
Kokeilin+muutama+viikko+sitten+miten+varjostaminen+vaikuttaa+paneelin+tuottoon.+Kyseessä+on+yksi+60+W+kenno.+Heitin+käsipyyhkeen+kennon+päälle+ja+uusi+virtamittaus+kertoi+että+virta+tippui+1/10+osaan.+Kennoja+siis+ei+pidä+varjostaa.
05.07.2016 18:48
Yep,+juuri+näin.+Jatketaan+...
05.07.2016 18:32
Kiitos,+tähän+voi+vain+lisätä+että+voidaan+unohtaa,+ainakin+veneilijän+kannalta.+Odotin+kuka+ottaa+ekana+esille+aurinkopaneelit,+ja+sinä+teit+sen.+Minun+mielestä+ne+on+paras+Ah+lisääjä+koska+generaattoria+ei+kehtaa+käyttää.
05.07.2016 15:42
Mitä+semmoinen+polttokenno+mahtaa+maksaa,+suuruusluokka+riittää?+Millä+ne+toimii+?
05.07.2016 15:21
Muuten,+mikäli+meillä+on+samanlaiset+kalvot+niin+se+niitti+joka+kalvossa+on+kiinni+on++rosteria+ja+erittäin+v-mäinen+porata+irti,+minulta+meni+2+poranterää.
Ja+se+manuaali:
http://www.varmedoktorn.com/_filebank/download.asp?file=/_filebank/Handbok-WallasThermo1400.pdf
Täältä+löytyy+myös+muita+ohjekirjoja,+lähinnä+vanhempiin+lämmittimiin.
05.07.2016 14:49
Minulla+on+Thermo+1700+.+Se+näyttää+hyvin+samanlaiselta+kuin+Thermo+1400.+Jos+näin+on+kannattaa+kysyä+täältä+http://www.nallenvenehuolto.fi/.Laitten+ohjekirja+tulee+perässä.+On+ruotsiksi.
05.07.2016 14:24
että_näin+
Todella+mielenkiintoinen+raportti.+Millä+vehkeellä+muuten+mittasit+auringon+säteilytehon+?
05.07.2016 14:00
Ha,+tämä+on+trolli.
Eilen+oli+näin+:+Yksityisveneily+kiellettävä!+
Tänään+++++++++++:Yksityisasuminen+kiellettävä!
Huomenna++++:+???
Ei+kannata+vastata+!
04.07.2016 15:45
Sinun+pitäisi+ottaa+akusta+jännitemittaus,+siis+navoista+ei+liittimistä,+silloin+kun+painat+moottorin+käynnistysnappulaa.+Jos+jännite+romahtaa+on+akku+finaalissa.+Näin+voi+akun+testata.+En+kuitenkaan+usko+tähän+koska+kone+starttasi+"jumpperilla".
04.07.2016 12:53
Hyvät+Herrat
Ei+ole+hyvä+eikä+viisasta+loukata+toista+ihmistä.+Siitä+tulee+vain+huonolle+tuulelle.+Tarkk+on+ihan+oikeassa.+Mielestäni+meidän+pitäisi+yhdessä+pohtia+meidän+yhteisiä+huolia+ja+pyrkiä+YHDESSÄ+ratkaisemaan+ne+ja+ilman+loukkauksia.+Minä+ainakin+olen+saanut+teiltä+ihan+hyviä+neuvoja,+kiitos+niistä.+Tätä+Minor700+aloittamaa+keskustelua+on+ollut+mukava+seurata.
03.07.2016 21:31
Kyllä,+eiköhän+tämä+juttu+ole+selvä.+Ajatus+on+hölmö.+Lopetan+kirjoittelun+tähän.+Hyvää+sunnuntai+päivää+kaikille.
03.07.2016 12:07
saarelainenolen+
+Alähän+nyt+ota+minua+tosissaan.+Yritän+vain+näyttää+kuinka+hölmö+aloittajan+ajatus+on.
03.07.2016 11:49
50 / 56