Valikko
Aloita keskustelu
Hae sivustolta
Kirjaudu sisään
Keskustelu
Viihde
Alennuskoodit
Black Friday 2024
Lainaa
Treffit
Säännöt
Chat
Keskustelu24
profiilit
lihamylly1
profiilit
lihamylly1
lihamylly1
Vapaa kuvaus
Aloituksia
25
Kommenttia
1102
Uusimmat aloitukset
Suosituimmat aloitukset
Uusimmat kommentit
Moikka taas
Magneettikuvaukseen minut määrännyt lääkäti kannusti minua myös sanoilla puoleen vuoteen ei tapahdu mitään.Ihan kiva.
Mutta se homma vain on aloitettava ja sillä siisti.
Kiitos pitkästä kirjoituksesta ja vielä kerran hyvää loppukesää.
Taidan ottaa Irish coffet tämän päälle.
Kippis Masa
P.S. Tämä taisi hiukan mennä ohi veneaiheen.
01.09.2023 19:04
Terve Masa
Selkäni on mennyt niin huonoksi että en pysty enää hyppäämään veneseen
mutta minulla on lähete jumppaan niin katsotaan ensi keväänä mikä on tilanne.Taloyhtiöömme on tulossa putkiremontti niin kesäika meni kahden autotallin tyhjentämiseen jossa 36 vuoden romut, vanha willysjeppi osina vene oli maissa koko kesän.
En ole lopettanut nimimerkkini käyttöä, rupesi vain tökkimään nämä kirjoittjat jotka paskantavat ankkuriboxiin ja vastaavaa.
Masa, kaikkea hyvää.
P.S. Olen jo 74 v. Kaikkea hyvää muillekin.
31.08.2023 21:58
Tämä on sitä tasa-arvoa, et saa erottua joukosta. Kaksi vuotta siinä meni, ekana vuonna saaristo ja rannikko laivurikurssit ja tokana vuonna avomerilaivuri kurssi.Joka maanantai 1, 5 tuntia.
Avomerlaivurikurssi käsittelee sextantin käyttöä.Paikkana oli työväenopisto Helsingissä ja aika 1990.
26.06.2023 17:14
Minusta on kahdenlaista kipparilakkia.
Suomen Navigaatioliiton kokardillinen (1,2 tai 3 tähteä, riippuen siitä oletko saaristo rannikko tai avomerilaivuri).Näitä saat käyttää jos olet Navigaatioliiton jäsen ja sinulla on vastaavanlainen tutkinto.
Korkardi siis sanelee onko kipparilakki "aito" vaan tavallinen päähine jossa voi olla vaikka ankkuri.
Näin oli ainakin 1990 vuoden alussa kun suoritin avomerilaivuritutkinnon.
En kyllä ole kuullut että tähän olisi puututtu.Vältän kipparilakin käyttöä koska se aiheuttaa kommentteja kateutta ja ties mitä.
25.06.2023 20:54
Moi Masa
Ja että miten uusi vuosi on lähtenyt käyntiin. No ei ihan hyvin.Isäni (95 v.) kuoli lauantaina viikko ennen joulua ja nyt kerätään dataa perunkirjoituksia varten, että tällaista.Mutta elämä jatkuu ja jos ihminen on niin heikko että ei pääse tuolistakaan ylös ilman apua ... en tiedä mitä sanoa.Miten itse jakselet ? Sinäkään et tänne usein kirjoittele .
Kuten tuossa aikaisemmin annoin ymmärtää niin mielestäni tämä ei enää ole venepalsta. Jos pääaiheet on miten joku paskantaa ankkuriboksiin tai miten vedetään käteen tai naidaan naapurikipparin vaimoa niin ei sellainen ole mikään venepalsta.Tavallaan onhan nämä aika koomisia ja jopa hauskoja kommentteja mutta ei sovi tänne.
Kaikkea hyvää sinulle ja pitäähän siellä messuillakin käydä.
Terveisin
Lihamylly1
P.S. mitä tarkoittaa "Naamakirjaa" ?
22.01.2023 21:39
Jos tämä olisi mahdollista niin voimalaitoksia ei enää tarvittaisi.100 % bluffia.
22.01.2023 21:15
Puhut viisaita.Itse olen tullut siihen tulokseen että en kommentoi enää mitään tänne vaan olen siirtynyt Facebookiin, Veneet ja moottorit vianetsintä palstalle.Siellä ei esiinny vinoilua ja toisen mollaamista (esiinnymme omalla nimellä) .Samaan johtopäätökseen on näköjään tullut moni muukin koska kun joku esittää jonkun kysymyksen joka edellyttää tietoa niin siihen joko ei vastata ollenkaan tai siihen vastataan huulenheitolla.En kaipaa sellaista kanssakäymistä.
Silti : hyvää veneilykesää mahdollisille veneilijöille .
22.01.2023 12:26
Tosiaan, miten homma meni, tuliko valmista ? Projekti oli kyllä aika mittava .
17.01.2023 12:11
Eurokangas.Sieltä hankimme kankaat pari vuotta sitten kun uusimme sisustuksen.
07.01.2023 18:36
Meidän vanhin joustava (flexible) paneeli on vuodesta 2015 ja se antaa edelleen sen reilut kolme ampeeria kuten silloin kun se oli uusi.Se on teholtaan 60 W .Kun jääkaappi hankittiin niin piti ostaa vielä toinen samanlainen 60 W.Näillä molemmilla paneeleilla jääkaappi toimii itsenäisesti koko kesän.Meilä on moottorivene ja paneelit on asennettu kattoluukun päälle samalla säteellä kuin kattoluukku.Sanoisin että osta flexible paneelit ja MPPT säädin.
26.11.2022 13:32
Kerro lähemmin mitä ajat takaa sieltä nimimerkin puskasta.
16.10.2022 12:23
Hyvät herrat.
Saavi on .Nyt on kyseessä moottorin sisäinen jäähdytys, nesteen liikkuminen, ei raakavesipumpun aiheuttama vedenkierto.
16.10.2022 12:20
Kiitos,+olipa+mielenkiintoinen+juttu.Tämä+oli+minulle+täysin+uutta.
13.09.2022 13:02
Kiitän+kannustavista+kommenteista.Niitä+tarvitaan.
12.09.2022 18:44
Kiitos+kommentista.No+joo,+se+kyllä+kolahtaa+niin+että+vaimo+pelästyi.+Sitä+olen+vaan+miettinyt+että+voiko+moottorin+225+hp:tä+välittyä+kahden+tällaisen+liukupinnan+kautta,mutta+kaipa+sitten+voi+?
12.09.2022 18:39
Vaikuttaa+siltä+että+on+kyseessä+täsmälleen+sama+osa,+3807613.Ennenkuin+vaihdat,+koetaan+ensin+selvittää+toimiiko+oma+vaihto+!!!
Kaiken+huipuksi,+en+tiedä+miten+tarpeellisista+on+se+kolahduksen+kuuluminen.En+tiedä+edes+onko+pelkkää+tämän+palstan+hälinää.Asia+on+kuitenkin+minun+osaltani+selvitettävä+koska+osa+on+jo+perävetolaitteessa.
12.09.2022 14:30
Asia+alkaa+selviämään.Vaikuttaa+siltä+että+kyseessä+on+ns+käytön+puute.Roplasin+(laiturissa)+vaihdetta,+päälle+pois,+päälle+pois+...+++Ja+rupesi+toimimaan+huomattavasti+paremmin.Vaikuttaa+siltä+että+nämäkin+",pitää+ajaa+sisään".Kunhan+vene+on+maissa+voi+sitten+kokeilla+suoraan+vaihdevipua+kääntämällä,+onko+edelleen+jäykkä.
12.09.2022 10:11
Siitä+syystä+että+kun+vaihde+mene+päälle+lonksattamatta+se+on+oire+siitä+että+jonakin+kauniina+päivänä+se+ei+kytkeydy+ollenkaan+vaan+peruuttamalla+pitää+tulla+pois.+Tämä+siis+koskee+Volvon+perävetolaitteita.
Kesän+ajosuorite+oli+niin+pieni+koska+en+halunnut+lähteä+reissuun+huonolla+perävetolaitteella.
06.09.2022 12:06
Kiitos+molemmille+kommenteista.Muistaakseni+perävetolaitteessa+on+joku+säätö+mutta,+kuten+sanottua,+en+ole+koskenut+mihinkään+vielä.Edessä+on+veneen+nosto,+silloin+voin+kytkemällä+vaihdevaijeri+irti+yrittää+selvittää+miksi+vaaditaan+niin+suuri+voima+pakin+saamiseksi+päälle.
Saattoi+olla+virhe+"ostaa+kun+halvalla+sai".
En+silti+tajua+tätä+hommaa,+perävetolaite+on+ollut+minulla+yli+20+vuotta+ja+ei+koskaan+mitään+vaihdeongelmia.Katsotaan+miten+äijän+käy.Kerron+sitten+miten+äijän++kävi.
Ei+muuta+mutta+vene+on+ajettu+lasku+paikalta+laituriin+ja+siinä+se+on+seissyt+koko+kesän,
kliffaa+hei+!
05.09.2022 16:44
Sain+vihdoinkin+vaihdettua+sen+kartioktkimen+mutta+en+ole+säätänyt+sitä+mitenkään.+Nyt+on+niin+että+eteen+menee+vaihde+klonksahtaen+päälle+(normaalisti)+mutta+taakse+vaihdettaessa+vaatii+voimaa+ja+ei+helpolla+mene+päälle.+En+ole+yrittänyt+säätä+järjestelmää+mutta+onko+tämä+normaalia+(kun+kartiokytkimen+vaihtaa)+?
Kartiokytkimen+ostin+Kiinasta+ja+se+maksoi+alle+100+€+kun+Hollannista+maksaa+yli+450+€.Ne+näyttävät+ihan+samanlaisilta.
03.09.2022 11:14
1 / 56