Valikko
Aloita keskustelu
Hae sivustolta
Kirjaudu sisään
Keskustelu
Viihde
Alennuskoodit
Black Friday 2024
Lainaa
Treffit
Säännöt
Chat
Keskustelu24
profiilit
Catherin
profiilit
Catherin
Catherin
Vapaa kuvaus
Aloituksia
8
Kommenttia
16
Uusimmat aloitukset
Suosituimmat aloitukset
Uusimmat kommentit
Tällaiset+on+kurjia+juttuja.
Sitoutumattomuus+tuossa+suhteessa+oli+kyllä+sun+onni!Sun+hälytyskellot+on+soineet.Vaistojaan+on+hyvä+seurata.Ehkäpä+tuon+jälkeen+tunnistat+niiden+soinnin+vieläkin+paremmin+:)
22.11.2019 08:36
Avioliitto+on+monen+haave+ja+odotus.Kun+ihmisellä+on+paljon+odotuksia,niin+tulee+väistämättä+myös+pettymyksiä.
Avioitumisen+jälkeen,kun+se+haave+on+toteutettu,mikä+on+seuraava+odotus+parisuhteessa?Moni+suhtautuu+avioitumiseen+niin,että+se+on+se+viimeinen+etappi+ja+sitten+kaikki+on+siinä,valmista.Alkaa+tulla+turhautuminen,että+tässäkö+tämä+nyt+oli.
22.11.2019 08:33
Ei+sitoutumisessa+mitään+vikaa+ole.Useimmiten+vika+niissä+syissä,miksi+sitoutuu+:)+Avioliitto+sinänsä+ei+kerro+mitään+siitä,onko+sitoutunut+parisuhteeseen+vai+ei.
20.11.2019 14:16
Hei+vaan,eipä+nuo+tekstit+tuolta+minnekään+karkaa+:)
09.04.2017 23:16
No+hei!Ei+mitään+kiirettä+:)+Kiva+kuulla+mielipiteitä+ja+kommentteja!
05.04.2017 21:41
Ihokuopat+on+virallisesti+Lipoatrofiaa+:)+Nyt+meni+Copa+vaihtoon.Tänään+viimeinen+piikki+ja+torstaina+alkaa+Tecfidera+(:kohan+se+kirjotettiin..).Se+on+yhtälailla+100%+kelakorvattava+tablettilääke,jota+syödään+aamuin+illoin.Nykyään+siihen+rytmiin+ei+liene+hankala+tottua,koska+vedän+kaikki+vitamiinitkin+aamuin+illoin+:")+Plus+mulla+myös+Terolut+naisten+vaivoihin+aamuin+illoin+sekin+tietyin+ajoin..Yllättävän+nopeesti+hoitui+lääkevaihto+sitten+kun+lopulta+sai+jonkun+kiinni.Ei+tarvinu+edes+lääkärillä+käydä,puhelimessa+ms-hoitsun+kans+sovittiin.Tänään+piti+käydä+verikokeessa+ja+jos+kaikki+hyvin,ne+ei+huomenna+soita+ja+peruuta+lääkevaihtoa+:)+Kyllä+oli+pistäminen+todella+syvältä...olo+keveni+sata+kiloa,kun+saa+tuon+tabletin.Sitten+vaan+sivuoireita+ootellessa..
20.02.2017 20:19
Sattuuhan+tämä+lukemaan+myös,kunhan+muistaa+:)+Eilen+olin+vakaasti+aikonut+jo+kommentoida,mutta+netti+vei+mukanaan+muualle+ja+unohdin+:"D+Mulla+on+Copaxone.Minkään+lääkkeen+ei+luvata+parantaa+oireita,ainoastaan+jarruttaa+uusien+tulehduspesäkkeiden+syntymistä.Minäkin+mietin+tuota+koekaniini+puolta+ennen+kuin+lääkityksen+aloitin...ja+myös+sitä+valtavaa+sivuoirelistaa.Sen+vuoksi+päädyinkin+Copaan,pienin+sivuoireriski+masennukseen.Aloitin+lääkkeen+kesäkuussa+ja+sen+vaikutus+alkoi+siis+siitä+puolen+vuoden+päästä+joulukuussa.Joillain+se+kuulema+voi+helpottaa+fatiikkia.Salaa+epäilen,että+saatan+kuulua+tuohon+onnelliseen+ryhmään.Jokatapauksessa+lääke+menee+nyt+vaihtoon.Syö+ihosolukkoa+kuopalle.Seuraava+lääkevaihtoehto+ei+ole+pistettävä+ja+siinä+on+suurempi+riski+saada+se+masennusoire.Toivon+välttäväni+sen,kerran+jo+läpi+käyneenä..Kuitenkin+tablettivaihtoehtoja+on+ja+saa+valita.Tosin+kaikki+eivät+ole+100+%+korvattavia,kuten+Copa.Katsotaan+nyt+kuinka+kauan+menee,että+saa+vaihdettua.Hoitajan+soittoaikakin+oli+jo+kahden+vkon+päässä+ja+pitäähän+siitä+vielä+neuronkin+kanssa+jutella.Hidasta.Harmi,muuten+hyvä+lääke+joka+ei+aiheuttanut+edes+niitä+kuuluisia+flunssaoireita.Olen+sitten+koekaniini+tai+en,taivuin+lääkkeen+puoleen+jos+vaikka+sattuisi+käymään+niin+hyvin,että+tulehdukset+rauhoittuisivat.Niitä+on+aivoissani+ja+kaularangassa+jo+aika+paljon.Pari+viime+viikkoa+olen+parannellut+vähän+elämäntapoja.Sokeri+on+kokonaan+tauolla,kahvia+hurjasti+vähemmän,terveellistä+ruokaa+ja+tupakointi+vähentynyt+2/3+osaa.Lähdin+kokeilemaan+myös+mitä+kuntosali+saa+aikaan.Viimeisin+muisto+siitä+on+karmea+lihastulehdus+ja+huono+olo.Nyt+ei+ole+tullut.Jos+huijaisin+itseäni,voisin+kuvitella+olevani+terve.Mutta+en+ole.Kyllä+siitä+muistutetaan.Pistän+muistutuksille+hanttiin+niin+paljon+kuin+pystyn,aion+vielä+elää.Ettei+tarvitse+sitten+harmitella,kun+ei+ole+enää+mahdollista.
Tämä+tauti+on+perseestä,kun+ei+tiedä.Ei+tiedä+pärjääkö+miten+ilman+lääkettä?Ei+tiedä+minkälaatuinen+oma+ms+yleensäkin+on?Eteneekö+lääkityksestä+huolimatta+vai+pysyykö+hyvin+taustalla?Ei+tiedä+mihin+kohti+seuraava+tulehduspesäke+tulee+ja+mitä+se+aiheuttaa?Ei+vaan+voi+tietää.Kuten+ei+huomisesta+yleensäkään.Täytyy+yrittää+tehdä+kaikkensa+nyt+ja+onko+se+turhaa+sittenkään,vaikka+huomenna+iskisikin+vuosisadan+pahis?Voihan+olla,että+se+olisi+pahempi,jos+ei+olisi+yrittänyt...tai+sitten+ei.Mutta+tulipahan+elettyä.
12.02.2017 11:39
Ei+auta+kuin+toivoa,ettei+tämä+siirry+lapsille!Että+jäisi+tosiaan+suvun+ainoaksi+:)+Lasten+seurassa+kyllä+myös+unohtuu+se+oma+menneisyys+ja+saa+upota+siihen+mielukuvitukseen+ja+hetkeen+:)+Se+on+ehdottomasti+yksi+parhaista+selviytymiskeinoista!+:)
22.01.2017 21:25
Toistaiseksi+ei+vielä+muita+ollut+keskusteluun+liittynyt+:)+Niin+kuulostaa+tutulta+fatiikilta!Se+on+kuin+elävältä+haudattaisiin.Mulle+määrättiin+siihen+Amanthadinea,mutta+ensimmäisen+pillerin+otettuani,nukahdin.Autoon.Siksi+aikaa+kun+mies+vei+lapsen+liikennepuistoon.En+ottanut+toista+kertaa.Lääkäri+tosin+oli+sitä+mieltä,että+pitäisi+kokeilla,koska+väsymys+ei+mitenkään+kuulu+sen+lääkkeen+sivuoireisiin.Ilmeisesti+ehti+jo+fatiikkikohtaus+sitten+alkaa..Fatiikkia+kesti+mulla+muutaman+kuukauden+ja+hyvin+vähän+kerrallaan+alkoi+helpottaa.Olin+töissä+silloin.Nyt+en+ole+ja+luulen,että+fatiikki+olisi+paljon+pahempi+jos+olisin+töissä.Kaikki+pitää+yrittää+ennakoida,että+jaksaa+päivän+aikana+tehdä.Eikä+voi+jäädä+odottamaan,että+lepään+sitten+kun+siltä+tuntuu.Kun+se+ei+tule+varotellen,vaan+täysin+puskista+niinku+isku+vasten+kasvoja.Onneksi+se+on+osoittautunut+myös+ohi+meneväksi,joten+siinä+ajatuksessa+ainoa+postiivinen+jossa+roikkua.Jaksamista+sulle+sen+kanssa!
22.01.2017 21:19
Kiitos!Kyllä+joka+sana+on+ihan+totta+:)+Mutta+eipä+silti...ei+sitä+tahdo+itsekään+enää+uskoa,kun+aikaa+on+mennyt+ja+nyt+on+täysin+erilainen+elämä.Se+saa+tuntemaan+itsensä+150+vuotiaaksi+:"D+On+tarvittu+jääräpäisyyttä,määrätietoisuutta,järjestelmällisyyttä,moraalikäsitystä,rauhallisuutta+ja+aikaa,selviytymiseen.Tänä+päivänä+pidän+itsestäni,enkä+olisi+minä+ellei+tuota+taustaa+olisi.Siinäpä+lyhyestä+virsi+kaunis.Vaikkei+se+tie+nyt+mikään+lyhyt+ollut+tähän+päivään+:D
Se+on+hyvä,että+vanhempana+kyseenalaistaa+omaa+vanhemmuuttaan.Sitähän+se+on,kasvamista.Useimmiten+saa+kuitenkin+lopulta+olla+ylpeäkin+itsestään+ja+huokaista+helpotuksesta+:)
Minä+olen+omasta+elämästäni+oppinut+ne+asiat,mitä+en+halua+omalle+lapselleni.Aika+näyttää+minkälaiseksi+versoni+tuosta+kasvaa.Itselleni+tärkeää+on,etten+menetä+sitä+kuuluisaa+maalaisjärkeä,enkä+ajaudu+menneisyyden+tunnetiloihin+jotka+helposti+voisivat+aiheuttaa+jopa+hysterisointia+oman+lapseni+kasvatuksessa.Minun+täytyy+elää+hetkessä+ja+tiedostaa+lapseni+oma+persoona+:)
Niin,ei+ollut+mäsä+minun+vanhemmillani.Isän+kuolinsyy+oli+sepelvaltimotauti.Äiti+kärsii+psorista+nykyään+ja+loputkin+selviää+viime+postauksista.Mutta+eipä+se+minun+elämässäni+mitään+muuta.Menneisyyteen+ei+vaan+ole+pyyhekumia,jolla+pyyhkiä+ja+korjata+asioita.Niiden+kanssa+on+vain+elettävä.Jokainen+itse+valitsee,että+miten.Positiivinen+asenne+vai+negatiivinen+asenne?
19.01.2017 13:13
Juu,kyllä+liikunta+on+tärkeää!Itse+huomaan,että+jos+jättää+vähän+välistä+niin+heikkenee+tosi+nopeasti.Sama+juttu+myös+ihan+ajatustyössä.Ei+tämä+mulla+silti+vielä+ylitse+pääsemätöntä+ole.Se+väsymys+kun+tulee,niin+se+on+pahinta.Jaa-a,masennuksen+ja+fatiikin+ero?+Itse+huomaan+eron+siitä,että+vaikka+kunnon+fatiikin+tullessa+sitä+käy+todella+syvissä+syövereissä+sohvan+pohjalla+lamaantuneena,se+ei+jatku+koko+ajan.Kun+on+nukkunut+kunnolla+ja+jaksaa+sen+maks.+muutaman+tunnin+olla+taas+suht.+normaali+ihminen,ne+ajatukset+ja+tunteet+ei+ole+masentuneet.Koko+ajan+kyseenalaistin+itseäni+ja+sitä+olenko+sittenkin+masentunut.Kyllä+luotin+siihen,mikä+oli+olotila+unen+jälkeen...tai+siis+heräämisen+jälkeen..Herääminen+kestää+kauan+:"D+Oli+ne+tavalliset+ilon+aiheet+edelleenkin+olemassa.Mun+masennuksessa+fiilikset+vaihteli+siinäkin,mutta+ei+se+ahdistava+tunne+koskaan+siitä+niin+selkeesti+häipynyt.Oli+koko+ajan+olemassa+oleva+puristus+ja+negatiivisuus+ja+huoli+ja+ilon+aiheita+ei+ollut.Vuosi+sitten+oli+muutaman+kuukauden+mittainen+fatiikkikausi.Aloin+jo+epäillä,että+kuvittelen+jo+varmaan+sen+väsymyksen+itselleni,että+taisin+vain+tottua+ja+laiskistuin+ehkä+masennuinkin?Sitten+koitti+se+päivä,kun+se+meni+ohi+ja+tajusin+etten+todellakaan+ollut+kuvitellut+mitään!Masennus+ei+katoa+kuin+salama+kirkkaalta+taivaalta.Tämä+toki+vain+minun+kokemukseni.
19.01.2017 12:02
Eipä+tarvitse+avautumistaan+anteeksipyydellä+:)+Kuulostaa+tutulta+tuo+sun+kuvaus!Väkisin+ollaan+päälle+päin+skarppina+ja+energioita+saa+tosiaan+kerätä+ja+niinpä+ne+vaan+on+äkkiä+kaikki+käytetty.Turhauttavaa.Siksi+olenkin+koittanut+tarkkaan+valita,mihin+energiani+käytän+ja+mikä+elämässä+on+tärkeintä.Ettei+tarvitsis+ihan+jättää+elämättä.+Tasan+ei+käy+onnen+lahjat+tosiaan.Ehkäpä+se+merkitys+joku+kaunis+päivä+valkenee?Ite+täytyy+koittaa+päättää+tämän+hetkinen+merkitys.Yritettäänpäs+olla+antamatta+periksi!+:)+Ja+avautuminenkin+on+joskus+syytä+ottaa+vaikka+ihan+tavaksi,ei+se+pahaa+tee.
13.01.2017 00:11
No+kyllä+helpottaa+täälläkin,kun+kuulee+etten+ole+ainoa.Se+fiilis+fatiikissa+voi+olla+todella+syvä.Masennuksen+sairastaneena+tunnistan+niissä+paljon+samaa,mutta+myös+erot.Surkeeta+on,että+pitää+tehdä+valtavasti+töitä+ettei+puhkiväsynyt+ajatus+ota+ohjia+käsiinsä.No,joskus+fatiikin+saa+kärsiä+myös+ihan+rauhassa,kun+elämäntilannekin+sattuu+olemaan+tasainen.Se+on+hyvä+kokemus,opettaa+jotain+siitä+olosta+myös+vaikeiden+tilanteiden+varalle.Hankala+on+sellaisten+ymmärtää,joilla+ei+tätä+tautia+ole.Jaksamista+sinne!!!
09.01.2017 17:18
Pahoittelut,että+kommenttini+meni+kuuntelevan_kirkon+kirjoituksen+alle,kun+sen+oli+tarkoitus+tulla+tähän+jonon+jatkoksi+:)
14.12.2016 00:05
Hei+Unimaissi1!Minä+uskon,että+isäsi+haluaisi+sinun+elävän+elämääsi+täysillä.Me+emme+koskaan+voi+elää+elämäämme+kuin+viimeistä+päivää.Kokonaisuus+on+se+joka+merkitsee,eli+meidän+tapauksissamme+koko+meidän+yhdessä+oloaikamme+isiemme+kanssa.Sinulla+on+varmasti+siellä+paljon+niitä+hyviä+muistoja,ajattele+niitä+ja+anna+itsellesi+anteeksi.Ja+kuten+kuunteleva_kirkkokin+kysyi,mitä+isäsi+haluaisi+elämääsi+nyt?+Minut+saattoi+alttarille+vanhin+veljeni,vaikka+kaikesta+huolimatta+olisin+siihen+isäni+toivonut.Elämästä+ei+koskaan+tiedä,kokonaisuus+ratkaisee.Minä+menin+naimisiin+ja+edelleen+olen,isää+ehdin+kaivata+myöhemminkin.Elämä+on+elämistä+varten+itselle+ja+niille+läheisille,jotka+siinä+vielä+ovat.Ettei+heidän+tarvitsisi+jäädä+epäröimään,jos+vaikka+minulle+jotain+sattuisi+niin+etten+ole+itse+kertomassa.Silloin+minä+ainakin+toivoisin,jos+voisin,että+olivat+viimeiset+sanat+mitä+tahansa,he+muistaisivat+sen+kaiken+muun.Ne+hyvät+hetket+ja+jatkaisivat+elämäänsä.Jaksamista+Unimaissi1,seuraa+sydäntäsi!
14.12.2016 00:03
Tässä+elämästä+kertova+blogi+https://catherinweb.wordpress.com/+Käykäähän+katsomassa!
10.11.2016 01:31
1 / 1