Vapaa kuvaus

Aloituksia

8

Kommenttia

16

  1. Tällaiset+on+kurjia+juttuja.Sitoutumattomuus+tuossa+suhteessa+oli+kyllä+sun+onni!Sun+hälytyskellot+on+soineet.Vaistojaan+on+hyvä+seurata.Ehkäpä+tuon+jälkeen+tunnistat+niiden+soinnin+vieläkin+paremmin+:)
  2. Sattuuhan+tämä+lukemaan+myös,kunhan+muistaa+:)+Eilen+olin+vakaasti+aikonut+jo+kommentoida,mutta+netti+vei+mukanaan+muualle+ja+unohdin+:"D+Mulla+on+Copaxone.Minkään+lääkkeen+ei+luvata+parantaa+oireita,ainoastaan+jarruttaa+uusien+tulehduspesäkkeiden+syntymistä.Minäkin+mietin+tuota+koekaniini+puolta+ennen+kuin+lääkityksen+aloitin...ja+myös+sitä+valtavaa+sivuoirelistaa.Sen+vuoksi+päädyinkin+Copaan,pienin+sivuoireriski+masennukseen.Aloitin+lääkkeen+kesäkuussa+ja+sen+vaikutus+alkoi+siis+siitä+puolen+vuoden+päästä+joulukuussa.Joillain+se+kuulema+voi+helpottaa+fatiikkia.Salaa+epäilen,että+saatan+kuulua+tuohon+onnelliseen+ryhmään.Jokatapauksessa+lääke+menee+nyt+vaihtoon.Syö+ihosolukkoa+kuopalle.Seuraava+lääkevaihtoehto+ei+ole+pistettävä+ja+siinä+on+suurempi+riski+saada+se+masennusoire.Toivon+välttäväni+sen,kerran+jo+läpi+käyneenä..Kuitenkin+tablettivaihtoehtoja+on+ja+saa+valita.Tosin+kaikki+eivät+ole+100+%+korvattavia,kuten+Copa.Katsotaan+nyt+kuinka+kauan+menee,että+saa+vaihdettua.Hoitajan+soittoaikakin+oli+jo+kahden+vkon+päässä+ja+pitäähän+siitä+vielä+neuronkin+kanssa+jutella.Hidasta.Harmi,muuten+hyvä+lääke+joka+ei+aiheuttanut+edes+niitä+kuuluisia+flunssaoireita.Olen+sitten+koekaniini+tai+en,taivuin+lääkkeen+puoleen+jos+vaikka+sattuisi+käymään+niin+hyvin,että+tulehdukset+rauhoittuisivat.Niitä+on+aivoissani+ja+kaularangassa+jo+aika+paljon.Pari+viime+viikkoa+olen+parannellut+vähän+elämäntapoja.Sokeri+on+kokonaan+tauolla,kahvia+hurjasti+vähemmän,terveellistä+ruokaa+ja+tupakointi+vähentynyt+2/3+osaa.Lähdin+kokeilemaan+myös+mitä+kuntosali+saa+aikaan.Viimeisin+muisto+siitä+on+karmea+lihastulehdus+ja+huono+olo.Nyt+ei+ole+tullut.Jos+huijaisin+itseäni,voisin+kuvitella+olevani+terve.Mutta+en+ole.Kyllä+siitä+muistutetaan.Pistän+muistutuksille+hanttiin+niin+paljon+kuin+pystyn,aion+vielä+elää.Ettei+tarvitse+sitten+harmitella,kun+ei+ole+enää+mahdollista.Tämä+tauti+on+perseestä,kun+ei+tiedä.Ei+tiedä+pärjääkö+miten+ilman+lääkettä?Ei+tiedä+minkälaatuinen+oma+ms+yleensäkin+on?Eteneekö+lääkityksestä+huolimatta+vai+pysyykö+hyvin+taustalla?Ei+tiedä+mihin+kohti+seuraava+tulehduspesäke+tulee+ja+mitä+se+aiheuttaa?Ei+vaan+voi+tietää.Kuten+ei+huomisesta+yleensäkään.Täytyy+yrittää+tehdä+kaikkensa+nyt+ja+onko+se+turhaa+sittenkään,vaikka+huomenna+iskisikin+vuosisadan+pahis?Voihan+olla,että+se+olisi+pahempi,jos+ei+olisi+yrittänyt...tai+sitten+ei.Mutta+tulipahan+elettyä.
  3. Hei+Unimaissi1!Minä+uskon,että+isäsi+haluaisi+sinun+elävän+elämääsi+täysillä.Me+emme+koskaan+voi+elää+elämäämme+kuin+viimeistä+päivää.Kokonaisuus+on+se+joka+merkitsee,eli+meidän+tapauksissamme+koko+meidän+yhdessä+oloaikamme+isiemme+kanssa.Sinulla+on+varmasti+siellä+paljon+niitä+hyviä+muistoja,ajattele+niitä+ja+anna+itsellesi+anteeksi.Ja+kuten+kuunteleva_kirkkokin+kysyi,mitä+isäsi+haluaisi+elämääsi+nyt?+Minut+saattoi+alttarille+vanhin+veljeni,vaikka+kaikesta+huolimatta+olisin+siihen+isäni+toivonut.Elämästä+ei+koskaan+tiedä,kokonaisuus+ratkaisee.Minä+menin+naimisiin+ja+edelleen+olen,isää+ehdin+kaivata+myöhemminkin.Elämä+on+elämistä+varten+itselle+ja+niille+läheisille,jotka+siinä+vielä+ovat.Ettei+heidän+tarvitsisi+jäädä+epäröimään,jos+vaikka+minulle+jotain+sattuisi+niin+etten+ole+itse+kertomassa.Silloin+minä+ainakin+toivoisin,jos+voisin,että+olivat+viimeiset+sanat+mitä+tahansa,he+muistaisivat+sen+kaiken+muun.Ne+hyvät+hetket+ja+jatkaisivat+elämäänsä.Jaksamista+Unimaissi1,seuraa+sydäntäsi!