Isän kuolema

Moi.Tässä kokemus isän kuolemasta.Siitä kuinka asiat jäävät kesken,syyllisyyden tunteesta ja surun käsittelystä.
catherinweb.wordpress.com

7

173

Äänestä

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Unimaissi1

      Itse menetin isäni yllättäen hieman yli 10vuotta sitten. Edelleenkin sen tapahtuman ajatteleminen saa minut itkemään. Kaipaamme perheeni kanssa isääni paljon! Kaikki juhlapyhät yms ovat aina vaikeita.
      Itse olen sellaisessa tilanteessa, että pitäisi mennä naimisiin, mutta pelkään siinä sitä, ettei minulla ole saattajaa (isän kuuluu "luovuttaa" tyttärensä) ja tämän vuoksi en kykene siihen.. Tämän takiai en halua mennä naimisiin.
      Pelkään kaikkia tilaisuuksia, joissa on sukulaisia, sillä isäni oli se joka piti yhteyttä kaikkien kanssa. Kaikilla on aina tietynlainen suru ja varovaisuus meitä (perhettä) kohtaan, sillä meidän isä oli suoraan sanottuna paras.
      Isäni rakasti meitä lapsia yli kaiken ja teki kaikkensa, että meillä olisi kaikki hyvin. Hän lähti yllättäen ja liian aikaisin..
      Olen joutunut moneen "läheltä piti" tilanteeseen ja uskon, että isäni on ollut suojelusenkelinä katsomassa, ettei mitään loputonta tapahdu.
      Viimeiset keskusteluni isäni kanssa olivat riitelyä. Niin paljon jäi sanomatta tai olla sanomatta.. Olin silloin teini enkä voinut ikinä tietää, että sanani silloin olisivat viimeiset.
      Kaipuu on suuri!

    • Hei

      Otan osaa menetykseenne, Catherin ja Unimaissi1.
      Niin kai se vain on, että aina asiat jäävät kesken. Koskaan ei voi tietää, mikä kohtaaminen on viimeinen, mikä sana on viimeinen. Mutta uskon, että rakkaamme ja läheisemme hyväksyvät meidät sellaisena kuin olemme. Että vaikka viimeinen kohtaaminen ei ollut sellainen kuin mitä se olisi ollut, jos olisimme tienneet..

      Mietin Unimaisiin kohdalla sitä, että mitähän isäsi toivoisi sinun ja muiden rakkaittensa elämään? Sitäkö, että elämä kapenee ja jäädään elämään puolitehoisesti ja varoen? Hän oli rakastava ja hieno ihminen, näin ymmärsin. Eikö hän toivoisi, että te hänen rakkaansa jatkatte elämää täysin rinnoin ja sydämin? Vaikkei hän olekaan fyysisesti läsnä häissäsi, hän varmaan olisi iloinnut ja iloitsee siitä, että tällainen hieno elämänvaihe on koittanut elämässäsi. Voisiko joku muu sinulle tärkeä ihminen saatella sinua alttarille?

      Lämmöllä,
      pappi Elisabet

      • Hei Unimaissi1!Minä uskon,että isäsi haluaisi sinun elävän elämääsi täysillä.Me emme koskaan voi elää elämäämme kuin viimeistä päivää.Kokonaisuus on se joka merkitsee,eli meidän tapauksissamme koko meidän yhdessä oloaikamme isiemme kanssa.Sinulla on varmasti siellä paljon niitä hyviä muistoja,ajattele niitä ja anna itsellesi anteeksi.Ja kuten kuunteleva_kirkkokin kysyi,mitä isäsi haluaisi elämääsi nyt? Minut saattoi alttarille vanhin veljeni,vaikka kaikesta huolimatta olisin siihen isäni toivonut.Elämästä ei koskaan tiedä,kokonaisuus ratkaisee.Minä menin naimisiin ja edelleen olen,isää ehdin kaivata myöhemminkin.Elämä on elämistä varten itselle ja niille läheisille,jotka siinä vielä ovat.Ettei heidän tarvitsisi jäädä epäröimään,jos vaikka minulle jotain sattuisi niin etten ole itse kertomassa.Silloin minä ainakin toivoisin,jos voisin,että olivat viimeiset sanat mitä tahansa,he muistaisivat sen kaiken muun.Ne hyvät hetket ja jatkaisivat elämäänsä.Jaksamista Unimaissi1,seuraa sydäntäsi!


    • Pahoittelut,että kommenttini meni kuuntelevan_kirkon kirjoituksen alle,kun sen oli tarkoitus tulla tähän jonon jatkoksi :)

    • joulukuu2010

      Vaikka kuulun kirkkoon, niin uskon että sielu ei kuole vaan on omaisten kanssa.

      Ennen kuin äiti soitti sairaalasta että isä on kuollut, niin pikkulintu napautti ikkunaan. Aivan kuin isä olisi ilmoittanut että nyt hän on vapaa sairaudestaan.

      Edellisenä yönä näin enne unen, siinä isä sanoi kuten oli jo tapahtunut 1970-luvulla. Hän sanoi pöytänsä äärestä,muistan tapahtuman, että isä on kuollut.

      Isäni kuoli 2010, oli niin raskas kokemus etten pystynyt ajamaan autoakaan hautajaisissa. Sen jälkeen iski väsymys. Oli joulukuu.

      Olin 3 kk ihan pois tolaltani, onneksi äidin kanssa.

      Keväällä valo aukaisi äidin surun, se oli ja on valtava. Äidin itku on todella syvää.

      Sen jälkeen elämä ei ole ollut entisensä, ei todellakaan.

      Teen historiikkia meidän perheestä, se auttaa paljon.

      Onneksi Jumala suojelee ja enkelit lohduttaa.

      • emmekuole

        Ei se sielu jää asumaan kotikulmille. Kun henkiruumis jättää kehon, joskus matkalla tuonpuoleiseen lähtevä käy hyvästelemässä hänelle rakkaita. Itsellänikin asiasta kokemusta.


    • joulukuu2010

      Itse uskon että pysyy omaisten luona, suojana.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Naiset miltä kiihottuminen teissä tuntuu

      Kun miehellä tulee seisokki ja ja sellainen kihmelöinti sinne niin mitä naisessa köy? :)
      Sinkut
      66
      4673
    2. Haistoin ensin tuoksusi

      Käännyin katsomaan oletko se todellakin sinä , otin askeleen taakse ja jähmetyin. Moikattiin naamat peruslukemilla. Tu
      Ikävä
      14
      2269
    3. Olet sä kyllä

      ihme nainen. Mikä on tuo sun viehätysvoiman salaisuus?
      Ikävä
      25
      1794
    4. Hiljaiset hyvästit?

      Vai mikä on :( oonko sanonut jotain vai mitä?
      Ikävä
      12
      1518
    5. Teuvo Hakkaraisesta tulee eurovaalien ääniharava

      Persuissa harmitellaan omaa tyhmyyttä
      Maailman menoa
      32
      1461
    6. Miksi kohtelit minua kuin tyhmää koiraa?

      Rakastin sinua mutta kohtelit huonosti. Tuntuu ala-arvoiselta. Miksi kuvittelin että joku kohtelisi minua reilusti. Hais
      Särkynyt sydän
      5
      1318
    7. Turha mun on yrittää saada yhteyttä

      Oot mikä oot ja se siitä
      Suhteet
      10
      1237
    8. Näkymätöntä porukkaa vai ei

      Mon asuu yksin. Mitas mieltä ootte ?
      Ikävä
      15
      1156
    9. 23
      1092
    10. Martinasta kiva haastattelu Iltalehdessä

      Hyvän mielen haastattelu ja Martina kauniina ja raikkaan keväisenä kuvissa.
      Kotimaiset julkkisjuorut
      291
      1024
    Aihe