Vapaa kuvaus

Aloituksia

23

Kommenttia

69

1. Toivottavasti+tämä+tapaus+selviää.+Jotenkin.+Toivottavasti+Antin+veljellä+on+kavereita+jotka+tukevat+häntä.++Yksi+tapa+ratkaista+tämä+tapaus+voisi+olla+se+mitä+osa+on+ehdottanut:+Porukalla+tekijöiden+luokse+vaatimaan+totuus.+Mitähän+kaikkea+Antin+veli+on+yrittänyt+ratkaistakseen+tapauksen?+En+tiedä+voinko+itse+tehdä+mitään+ratkeamisen+hyväksi,mutta+jotkut+muut+ehkä+voivat.++Toivottavasti+jotkut+saavat+tekijät+tunnustamaan.++Tietääkö+joku,että+yrittävätkö+jotkut+aktiivisesti+selvittää+tätä+Antin+katoamista?+Ei+tietenkään+poliisi,mutta+jotkut+muut.
  2. Minä+olen+24+vuotias+nainen+ja+minulla+on+diagnoosina+Lievä+älyllinen+kehitysvammaisuus.++En+ole+vieläkään+saanut+vastausta+siihen+olenko+kehitysvammainen+vai+en,+enkä+välttämättä+koskaan+saakaan+varmuutta+asiaan.++Olen+siis+aina+kyseenalaistanut+kehitysvammaisuuteni.++Ja+jos+olen+kehitysvammainen,niin+minulla+on+vaikeuksia+hyväksyä+sitä...++Olen+toisaalta+aika+varma,että+JOTAIN+puutetta+minulla+älyllisellä+puolella+on+,mutta+onko+se+lievää+kehitysvammaisuutta+vai+pelkkää+heikkolahjaisuutta,niin+en+tiedä........+++++++++Heikkolahjaisuushan+ei+ole+vielä+kehitysvammaisuutta+vaan+heikkolahjaisilla+on+korkeampi+älykkyys+kuin+kehitysvammaisilla.+Paitsi+ei+kai+se+ihan+niinkään+mene?+Älykkyyttähän+on+monenlaista.+Oletan(En+ole+varma+oikein+mistään)+,että+esim+jotkut+heikkolahjaiset+saattavat+olla+joissain+asioissa+tyhmempiä+kuin+levästi+kehitysvammaiset.?+Onko+se+näin?+Olenko+oikeassa,ettei+se+älykkyys+ole+niin+yksiselitteistä?Meneekö+se+niin,että+kehitysvammaiseksi+määritellään+vain+TIETYNLAISEN+älykkyyden+perusteella?+Eli+jos+näin+olisi,niin+sehän+tarkoittaisi,että+kehitysvammaiset+voivat+osittain+olla+tosi+älykkäitä?+Eli+kehitysvammainen+voi+olla+osittain+älykkäämpi+kuin+heikkolahjainen+tai+normaali+älyinen?+Meneekö+se+niin?Minun+on+vaikea+hyväksyä+kehitysvammaisuuttani(jos+nyt+olen+kehitysvammainen),mutta+osallistun+ehkä+vuonna+2017+kehitysvammaisten+sopeutumisvalmennuskurssille+Oulaisissa+Taukokankaan+hyvinvointikeskuksessa.Se+saattaa+EHKÄ+auttaa+minua+olemaan+sinut+itseni+kanssa,hyväksymään+mahdollinen+kehitysvammaisuuteni.++Minullakin+on+ollut+aika+vaikea+elämä+ja+lapsuus+kun+äiti+oli+niin+++epävakaa+ja+isäkin+oli+tasapainoton.+Se+on+varmasti+vaikuttanut+psyykkeeni.+++Olisi+kiva+tietää+olenko+lievästi+älyllisesti+kehitysvammainen+vai+heikkolahjainen.+Terveisin+Anna+Arvaamaton