Vapaa kuvaus

Aloituksia

23

Kommenttia

69

  1. Minä ajattelen että Draco oli ihastunut Hermioneen. En tiedä oliko Hermione kiinnostunut Dracosta. Kirjat ei anna selkeää vihjettä siitä. Minusta kirjat kuitenkin selvästi epäsuoraan osoittavat että Draco oli ihastunut Hermioneen. Minust se käy ilmi monista kohdista. Ja olen joskus lukenut jostain(en tiedä onko totta)että potterin kirjoittaja on sanonut Dracon olleen ihastunut hermioneen mutta antanut isänsä vuoksi asian olla.

    Eli minusta siis Draco oli ihastunut Hermioneen eikä minusta Hermionekaan erityisemmin Dracoa inhonnut.

    Minusta ei voi olla kirjoja lukiessa huomaamatta että Draco piti Hermionesta jos lukee ajatuksen kanssa. Mutta se on tulkintakysymys. Kaikki tulkitsee eritavalla eri kohdat.
  2. Moi+taas!☺Entinen+Tahkokangas+eli+Tahkokankaan+palvelukeskus+on+ollut+jo+muutaman+vuoden+nimellä+Osaamiskeskus+Konsti.+Konsti+sijaitsee+Peltolassa.+Tahkis+oli+Hiirosessa.+Tykkään+sekä+Konstista+että+Oys+Psykiatrisesta+sairaalasta.+Molemmissa+on+omat+puolensa.+Siitä+lähtien+kun+Tahkokangas+muuttui+Konstiksi+ja+muutti+Peltolaan+niin+meitä+kehitysvammaisia(sekä+lievemmin+että+vaikeammin+älyllisesti+kehitysvammaisia)on+hoidettu+Oys+psykiatrisessa+sairaalassa.+Syy+tähän+on+se+että+Konstiin+ei+monesti+mahdu.+Konstissa+on+vaan+tasan+30+potilaspaikkaa+eikä+saa+ottaa+pattiapaikoille.+Sen+sijaan+Konstin+viereisessä+Psykiatrisessa+sairaalassa+on+enemmän+potilaspaikkoja+ja+myös+mahdollisuus+ottaa+pattijoille.+Tämän+vuoksi+monet+älyllisesti+kehitysvammaiset+ovat+saaneet+olla+hoidossa+viereisessä+psykiatrisissa+sairaaloissa.+Eli+Oys+psykiatrian+klinikalla.+Toki+onhan+psykiatrisessa+sairaalassa+ennenkin+hoidettu+kehitysvammaisia+mutta+nykyään+paljon+enemmän.+Ennen+se+oli+enemmän+poikkeus.+Olen+sitämieltä+edelleen+että+ainakin+osa+lievemmin+kehitysvammaisista+hyötyy+myös+psykiatrisesta+hoidosta.+Riippuu+lievän+kehitysvamman+tasosta+sekä+siitä+onko+hänellä+mielenterveys+ongelmia.+Se+on+minusta+hyvä+että+lievemmin+vammaiset+ovat+monet+saaneet+olla+hoidossa+ja+saavat+jatkossakin+olla+hoidossa+psykiatrian+klinikalla.+Ne+jotka+hyötyvät+ja+tykkäävät+olla+siellä.++Siitä+lähtien+kun+Konsti+tuli+Peltolaan+niin+sekä+lievästi,keskivaikeasti+,vaikeasti+että+syvästi+vammaisia+on+hoidettu+psykiatrian+klinikalla.+Koska+Konstiin+ei+mahdu.+Niin:minun+mielestä+jotkut+lievästi+vammaiset+hyötyy+siitä+hoidosta+mutta+ei+välttämättä+enää+keskivaikeasti+kehitysvammaiset+tai+vaikeasti+ja+syvästi+vammaiset.+Konstista+tietyt+työntekijät+käyvät+välillä+tapaamassa+kehitysvammaisia+asiakkaita+psykiatrian+klinikalla+sekä+heidän+palavereissa.+Osa+kehitysvammaisista+potilaista+on+koko+hoitojakson+psykiatrian+klinikan+puolella+ja+kotiutuu+sieltä+jossain+vaiheessa.+Osa+taas+siirtyy+psykiatrian+puolelta++Konstiin+myöhemmin.+Se++siis+vaihtelee.+Yleensä+syvästi+ja+vaikeasti+ja+keskivaikeasti+vammaiset+potilaat+siirretään+ensin+Konstiin+heti+jos+sieltä+paikka/paikkoja+vapautuu.+Monet+lievemmin+vammaiset+sen+sijaan+ovat+koko+hoitojakson+psykiatrian+puolella+mutta+osa+heistäkin(tilanteesta+riippuen)siirtyy+myöhemmin+jatkamaan+hoitoa+Konstiin.+OYS+kehitysvammahuollon+eli+Konstin+lisäksi+kaikentasoisia+kehitysvammaisia+hoidetaan+siis+nykyään+myös+Psykiatrisessa+sairaalassa.+Ja+kuten+sanoin,+minun+mielestä+molemmissa+paikoissa+on+hyvät+ja+huonot+puolet.+En+siis+pidä+kumpaakaan+hoitopaikkaa+huonona.+Esimerkkinä+mainittakoon+Konstin+hyvistä+puolista+se+että+Konstissa+jokaisella+asiakkaalla+on+oma+kylpyhuone+tilavassa+huoneessaan.+Ja+oma+pieni+keittokomero.+Psykiatrian+klinikalla(ainakaan+akuuttiosastoilla)ei+saa+aina+edes+omaa+huonetta.+Ja+kylpyhuoneet+on+yhteiset.+Ei+omia.
  3. Tahkokankaan+lääkärini+on+kertonut,että+Peltolassa+hoidetaan+JONKIN++VERRAN+älyllisesti+vammaisia,riippuu+TILANTEESTA(mitä+se+sitten+tarkoittaneekin)+ja+PSYKIATRISTAKIN+voi+riippua.+++Yleensä+vissiin+kuitenkin+ohjautuu+pois/muualle+jos+kehitysvamma.+++Lääkärini+samaa+mieltä,että+väärin+kun+minua+kohdellaan+syrjivästi+psykiatrian+klinikassa+kehitysvammaisuuteni+vuoksi.+++Jos+joskus+mulla+vielä+sairaalahoidon+tarve,eli+paha+olo+ja+ongelmia+niin+toivottavasti+JOSKUS+saan+hoitoa+myös+Peltolan+Psykiatrisesta+sairaalasta.+++Minun+mielestä+lievemmin+vammaisia+pitää+hoitaa+siellä+jos+on+sairaalahoidon+tarve.++Nykyään+asun+omassa+asunnossa+Oulun+keskustassa!+:+)++Osittain+olen+tyytyväinen+elämääni.++++Kaipaan+enemmän++seuraa,minulle+sopivaa+seuraa,ystäviä+ja+mieskumppanin.+Enimmäkseen+olen+yksin+päivät+asunnossani+kun+ei+täällä+kaupungissa+ole+ystäviä.+++Odotan+että+saan+kumppanin+ja+ystäviä/yritän+löytää+ystäviä+ja+miehen.+++Saa+nähdä+milloin+löytyy+ja+mistä.++Minulla+on+YKSI+hyvä+naispuolinen+ystävä,mutta+hän+asuu+kauempana,eli+Haukiputaalla+joten+enimmäkseen+pidämme+yhteyttä+spostilla+ja+puhelimitse+silloin+kun+yövuoroissa.+Joskus+voimme+nähdä.+Huomenna+tämä+hyvä+ystävä+tulee+ensimmäistä+kertaa+käymään+asunnossani+ja+PITKÄSTÄ+AIKAA+näen+hänet+kasvotusten!+:+)++Olen+tyytyväinen+kun+tapaan+hänet+huomenna+ja+ihana+jutella.Tämä+on+mulle+aivan+MAHTAVAA+kun+hän+tulee.+Pitkästä+aikaa+jotain+tosi+ihanaa.
  4. Tahkokankaan+lääkärini+on+kertonut,että+Peltolassa+hoidetaan+JONKIN++VERRAN+älyllisesti+vammaisia,riippuu+TILANTEESTA(mitä+se+sitten+tarkoittaneekin)+ja+PSYKIATRISTAKIN+voi+riippua.+++Yleensä+vissiin+kuitenkin+ohjautuu+pois/muualle+jos+kehitysvamma.+++Lääkärini+samaa+mieltä,että+väärin+kun+minua+kohdellaan+syrjivästi+psykiatrian+klinikassa+kehitysvammaisuuteni+vuoksi.+++Jos+joskus+mulla+vielä+sairaalahoidon+tarve,eli+paha+olo+ja+ongelmia+niin+toivottavasti+JOSKUS+saan+hoitoa+myös+Peltolan+Psykiatrisesta+sairaalasta.+++Minun+mielestä+lievemmin+vammaisia+pitää+hoitaa+siellä+jos+on+sairaalahoidon+tarve.++Nykyään+asun+omassa+asunnossa+Oulun+keskustassa!+:+)++Osittain+olen+tyytyväinen+elämääni.++++Kaipaan+enemmän++seuraa,minulle+sopivaa+seuraa,ystäviä+ja+mieskumppanin.+Enimmäkseen+olen+yksin+päivät+asunnossani+kun+ei+täällä+kaupungissa+ole+ystäviä.+++Odotan+että+saan+kumppanin+ja+ystäviä/yritän+löytää+ystäviä+ja+miehen.+++Saa+nähdä+milloin+löytyy+ja+mistä.++Minulla+on+YKSI+hyvä+naispuolinen+ystävä,mutta+hän+asuu+kauempana,eli+Haukiputaalla+joten+enimmäkseen+pidämme+yhteyttä+spostilla+ja+puhelimitse+silloin+kun+yövuoroissa.+Joskus+voimme+nähdä.+Huomenna+tämä+hyvä+ystävä+tulee+ensimmäistä+kertaa+käymään+asunnossani+ja+PITKÄSTÄ+AIKAA+näen+hänet+kasvotusten!+:+)++Olen+tyytyväinen+kun+tapaan+hänet+huomenna+ja+ihana+jutella.Tämä+on+mulle+aivan+MAHTAVAA+kun+hän+tulee.+Pitkästä+aikaa+jotain+tosi+ihanaa.
  5. Tahkokankaan+lääkärini+on+kertonut,että+Peltolassa+hoidetaan+JONKIN++VERRAN+älyllisesti+vammaisia,riippuu+TILANTEESTA(mitä+se+sitten+tarkoittaneekin)+ja+PSYKIATRISTAKIN+voi+riippua.+++Yleensä+vissiin+kuitenkin+ohjautuu+pois/muualle+jos+kehitysvamma.+++Lääkärini+samaa+mieltä,että+väärin+kun+minua+kohdellaan+syrjivästi+psykiatrian+klinikassa+kehitysvammaisuuteni+vuoksi.+++Jos+joskus+mulla+vielä+sairaalahoidon+tarve,eli+paha+olo+ja+ongelmia+niin+toivottavasti+JOSKUS+saan+hoitoa+myös+Peltolan+Psykiatrisesta+sairaalasta.+++Minun+mielestä+lievemmin+vammaisia+pitää+hoitaa+siellä+jos+on+sairaalahoidon+tarve.++Nykyään+asun+omassa+asunnossa+Oulun+keskustassa!+:+)++Osittain+olen+tyytyväinen+elämääni.++++Kaipaan+enemmän++seuraa,minulle+sopivaa+seuraa,ystäviä+ja+mieskumppanin.+Enimmäkseen+olen+yksin+päivät+asunnossani+kun+ei+täällä+kaupungissa+ole+ystäviä.+++Odotan+että+saan+kumppanin+ja+ystäviä/yritän+löytää+ystäviä+ja+miehen.+++Saa+nähdä+milloin+löytyy+ja+mistä.++Minulla+on+YKSI+hyvä+naispuolinen+ystävä,mutta+hän+asuu+kauempana,eli+Haukiputaalla+joten+enimmäkseen+pidämme+yhteyttä+spostilla+ja+puhelimitse+silloin+kun+yövuoroissa.+Joskus+voimme+nähdä.+Huomenna+tämä+hyvä+ystävä+tulee+ensimmäistä+kertaa+käymään+asunnossani+ja+PITKÄSTÄ+AIKAA+näen+hänet+kasvotusten!+:+)++Olen+tyytyväinen+kun+tapaan+hänet+huomenna+ja+ihana+jutella.Tämä+on+mulle+aivan+MAHTAVAA+kun+hän+tulee.+Pitkästä+aikaa+jotain+tosi+ihanaa.