Valikko
Aloita keskustelu
Hae sivustolta
Kirjaudu sisään
Keskustelu
Viihde
Lainaa
Treffit
Säännöt
Chat
Keskustelu24
profiilit
InhottavaRealisti
InhottavaRealisti
InhottavaRealisti
Vapaa kuvaus
Aloituksia
323
Kommenttia
14591
Uusimmat aloitukset
Suosituimmat aloitukset
Uusimmat kommentit
Niinkö?+KAIKKI+maailman+tutkijatko+ovat+Sinun+linjoillasi?
12.09.2019 19:02
Minun+ymmärtääkseni+näkemys+siitä,+että+uudemmat+käännökset+olisivat+jotenkin+huonompia+kuin+vanhat+ei+perustu+oikein+tosiasioille.+Toki+fundamentalistipiireissä+pidetään+vanhahtavasta+kielestä+ja+erityisesti+jyrkemmistä+ilmauksista,+mutta+täsmällinen+vanhahtavien+ja+menneen+maailman+kielikuvien+kääntäminen+ei+ole+joka+pojan+hommaa.+Sitä+maailmaa,+jossa+esim.+VT+kirjoitettiin,+ei+enää+ole.
12.09.2019 17:24
Sinunkin+Rakas+Ystäväni+olisi+hyvä+oikein+AJATUKSELLA+lukea+Science-lehdestä+alkuperäinen+artikkeli,+johon+Lääkärilehti+vain+viittaa:
https://science.sciencemag.org/content/365/6456/869
Monien+alojen+asiantuntijana+epäilemättä+osaat+riittävästi+englantiakin+ja+siten+luultavasti+huomannet,+että+ihan+kaikki+osat+jutusta+eivät+mitenkään+erikseen+tue+uskovaisten+ajatuksia+"eheytyksestä".
12.09.2019 17:06
Kun+itseään+komppaaniin+omiin+juttuihinsa+alkaa+uskoa?
12.09.2019 15:32
Ai+ei+ole+vai?
12.09.2019 15:28
Mieleesi+EI+ole+tullut+ajatusta+siitä,+että+jotkut+Israelia+perustamassa+olleet+olisivat+halunneet+toteuttaa+Raamatun+ns+ennustusta?
12.09.2019 15:24
Täällä+riittää+näitä+"joka+alan+asiantuntijoita".+Ihme+touhua+tuo+järjetön+valehteleminen.+Ja+asialla+aina+samat+tyypit.
12.09.2019 15:22
Sitä+en+osaa+sanoa.+Olen+kuitenkin+ymmärtänyt,+että+ne+rajuimmat+kivut+on+myös+jotenkin+lääkittävä+pois.+Vaihtoehdot+eivät+ilmeisesti+ole+kovin+hyviä?
En+myöskään+oikein+kykene+uskomaan,+että+kaikki+pelkäisivät+kuolemaa.+Eiköhän+se+kaikkein+pisimpään+kituneille+ole+jo+helpotus.
12.09.2019 15:20
Jos+sitä+Sinusta+ei+pidä+olla+lainkaan,+kuulen+mielelläni+mielipiteesi+aiheesta!+Sitä+vartenhan+tämä+ketju+on+aloitettu!
Anna+siis+tulla+vain:+kerro+-+mieluiten+perusteltu+näkemyksesi+-+aiheesta.
12.09.2019 15:17
Mutta+entä+jos+ihminen+haluaa,+että+ei+koe+sitä+vaihetta,+kun+muuttuu+sekavaksi?+Kuka+lopulta+on+oikeutettu+kiistämään+toisen+oikeuden+tehdä+omaa+kärsimystään+koskeva+päätös?+Uskovaisilla+yksinkö+se+oikeus+on?
11.09.2019 18:45
Minä+taas+sanoisin,+että+poliitikot+voisivat+kuunnella+paljon+enemmänkin+käytännön+tason+työntekijöitä,+eli+juuri+niitä+virkamiehiä.+Hyvänä+esimerkkinä+toimivat+sekä+koulu-+että+terveyssektorit.+Koulu-uudistuksiakin+toteutetaan+vailla+mitään+halua+kuunnella+opettajia.+
Netin+aikakaudella+ihmisillä+on+mahdollisuuksia+vaikuttaa+politiikkaan+enemmän+kuin+ikinä+aikaisemmin.+Ihmisten+typeryys+ja+välinpitämättömyys+asioita+kohtaan+vain+on+kasvanut+niin+suureksi,+että+alati+suureneva+osa+ihmisistä+ei+esim.+äänestä.+
Hirveä+mussutus+on+siitä,+että+kaikki+puolueet+ovat+samanlaisia.+Kun+joku+puolue+sitten+toteuttaa+muutakin+kuin+samaa+kokoomuslaista+loputtomien+leikkausten+politiikkaa,+haloo+on+hirveä.
11.09.2019 18:38
Mistähän+tuo+Sinun+totaalinen+sikamaisuutesi+muita+kohtaan+juontaa+juurensa?
11.09.2019 18:25
Loppuvaiheessa+dementikko+kyllä+on+"vihannes".+Jos+olet+alan+ammattilainen,+tiedät+terveyskeskusten+vuodeosastojen+todellisuuden.
11.09.2019 18:25
Dementiassa+on+monia+asteita,+mutta+realiteetit+eivät+muiksi+muutu.+Näin+appiukkoni+dementoituvan+ja+häntä+anoppi+ainakin+piti+kotona+oikeastaan+jopa+pitempäänkin+kuin+oli+edes+järkevää.+Myös+dementoitumisprosessi+voi+olla+hyvin+erilainen+eri+ihmisillä.+Joillakin+muisti+"leppoisasti"+vähitelölen+heikkenee+ja+toimintakyky+samoin,+toisilla+taudin+eteneminen+taas+on+aggressiivista+ja+nopeaa.+Appiukkoni+oli+jo+alusta+lähtien+varsin+sekaisin.+Hänen+kykynsä+tehdä+oikeastaan+mitään+päätöksiä+oli+nolla.+Sitä+huolimatta+hän+sinnitteli+about+vuosikymmenen.+
Dementoituminen+on+kaikkea+muuta+kuin+mukavaa+omaisten+kannalta.+Muistin+myötä+katoaa+lopulta+kaikki+toimintakyky+ja+samalla+sitten+lopulta+fysiikkakin+romahtaa.+
Minusta+on+omituista+ajatella,+että+ihminen+ei+saisi+asioita+vielä+ymmärtäessään+tehdä+itseään+koskevaa+päätöstä.+Kun+dementia+on+tarpeeksi+pitkällä,+asioita+ei+enää+ymmärrä.+Eiköhän+oikeasti+vanhusten+kanssa+työtä+tekevä+tietäne+sen.+
Minua+kummastuttaa+eutanasian+suhteen+ensiksikin+se,+että+eläinten+kohdalla+kärsimykset+halutaan+lopettaa,+ihmisten+kohdalla+ei.+Toinen+minua+kummastuttava+asia+on+se,+että+käytännössä+eutanasioita+kuitenkin+toteutetaan+esimerkiksi+syövän+terminaalivaiheessa+olevien+suhteen.+Morfiinia+annetaan+niin+paljon,+että+käytännössä+hengitys+pysähtyy.+Tämä+on+ihan+oikeilta+ammattilaisilta+kuultua.
11.09.2019 18:23
Saattaa+olla+noinkin.+Minusta+näyttää+siltäkin,+että+Persut+imevät+osaa+entisistä+KD:n+kannattajista+puoleensa.
11.09.2019 18:15
Tuoko+Sinun+lainaamasi+on+se+ainoa+Lääkäriliiton+lause,+jolla+on+merkitystä?+Muilla+sen+kannanotoillako+ei+ole+mitään+merkitystä?
11.09.2019 16:33
Onko+se+aborttiin+viekoittelua,+jos+esim.+minä+käsken+tekemään+päätöksen+ihan+itse?
11.09.2019 16:31
Etköhän+Sinäkin+kuitenkin+ymmärtäne+dementian+luonteen?
Ihminen+menettää+kykynsä+hahmottaa+asioita.+Jos+esim.+minä+tekisin+vastaavan+päätöksen,+mitä+asia+muille+kuuluisi?+Kun+päätös+on+järjen+vielä+toimiessa+tehty,+onko+ihminen+dementoiduttuaan+kykenevä+tekemään+enää+mitään+päätöksiä?
Omalle+osalleni+ainakin+toivoisin+mieluummin+eutanasiaa+kuinvihanneksena+makaamista.
11.09.2019 16:30
En+ole+oikein+vakuuttunut+Räsäsen+"rikollisuudesta".+Sanoisin+mieluummin,+että+hän+on+syyllistynyt+tosiasioista+vieraantumiseen+ja+fundamentalismiin.+Hä+ei+oikein+millään+tunnu+käsittävän+sitä,+miltä+asiat+näyttävät.+
Se+on+selvää,+että+Räsäsen+poliitikonuran+kannalta+kohu+ei+ole+pahaksi.+Kannattajat+innostuvat+lisää.+Äänivyöry+on+varma.+Se+on+sitten+toinen+juttu,+mitä+muut+puolueet+ajattelevat+rouvan+uskottavuudesta.
11.09.2019 16:26
Joiltakin+osin+nykyihmiset+tuntuvat+olevan+myös+herkkänahkaisempia+kuin+ennen.++Tämä+näkyy+monin+tavoin.+
Täällä+somemaailmassa+on+mahdollista+sellainen+vinoilu,+joka+reaalimaailmassa+päättyisi+siihen,+että+pottuilija+saisi+pyyhkiä+verta+nenästään.+Ajoittain+tuntuu+siltä,+että+joillekin+päänaukojille+pieni+korvapuusti+tekisi+terää.+
No,+väkivalta+on+tietenkin+pahasta.
11.09.2019 15:39
119 / 730