Valikko
Aloita keskustelu
Hae sivustolta
Kirjaudu sisään
Keskustelu
Viihde
Alennuskoodit
Lainaa
Treffit
Säännöt
Chat
Keskustelu24
profiilit
InhottavaRealisti
profiilit
InhottavaRealisti
InhottavaRealisti
Vapaa kuvaus
Aloituksia
323
Kommenttia
14591
Uusimmat aloitukset
Suosituimmat aloitukset
Uusimmat kommentit
Jostakin+syystä+minun+katsos+on+hieman+hankalaa+uskoa+puheitasi.+Täällä+tuppaa+aika+moni+suomeksi+sanoen+valehtelemaan.+
Jos+oikein+muistan,+Sinäkin+olet+monenmoista+väittänyt+itsestäsi.+Jossakin+vaiheessa+esimerkiksi+olet+tainnut+julistaa+kouluttaneesi+sairaanhoitajia+ja+luennoineesi+heille.+Kun+sitten+kysyin+tarkennuksia+aiheesta,+Sinun+mielenkiintosi+aihetta+kohtaan+katosi.+En+oikein+usko,+että+kyseessä+olisi+ollut+eri+henkilö+kuin+nyt.+
Minua+myöskin+kyllästyttää+se,+että+vaikka+Sinäkin+väität+olevasi+hyvinkin+pitkälti+"asiantuntija"+-+siitähän+tuossa+kyse+on+-+Sinulla+kuitenkaan+ei+ole+pokkaa+lähteä+käymään+TODELLISTA+keskustelua+aiheesta.+Käytät+ilmauksia+ja+sanontoja,+jotka+tuntuvat+varsin+lapsellisilta+-+"suosija",+"abortööri"+jne.+Koulutettu+ja+oikeasti+keskustelua+kaipaava+ihminen+ei+niin+toimi.+Hän+ymmärtää+asioiden+monimutkaisuuden+ja+sen,+että+aina+se+mustavalkoisuus+ei+ainoa+totuus+ole.+Keskustelun+pitäisi+pysyä+asiapohjaisena+eikä+ylidramatisointi+mitään+hyödytä.+Oletko+eri+mieltä?
Lisäksi,+et+tunnu+olevan+kykenevä+pidättäytymään+yhden,+selkeästi+erottuvan+nimimerkin+käytössä.+Totuus+tällaisilla+keskustelualustoilla+on+aina+se,+että+kun+ihminen+pelleilee+eri+nimimerkeillä+ja+kirjoittelee+anonyyminä,+hän+välttelee+jotakin.+Hän+ei+halua+olla+tunnistettava.+Hän+voi+sitten+aina+paeta+anonyymiteetin+taa+ja+kiistää+"lipsahdukset".+Eikös+vain?+Kiistätkö+tämän?
Niin+kauan+kuin+alkio+on+olemassa+vain+lähinnä+DNA:n+kasautumana,+on+periaatteessa+järjetöntä+määritellä+se+yksilöksi.+Olemme+vääntäneet+kanssasi+asiasta+lukemattomia+kertoja.+En+minä+ala+loputtomasti+samoja+asioita+jankata.+Kaikki+on+periaatteessa+sanottu+jo+lukuisia+kertoja.+Kyse+on+määrittelystä:+MIKÄ+on+"elämää".+Jo+solutasossa+ne+Sinun+biologisi+määrittelevät+solun+eläväksi.+Tämä+on+läpikäyty+monia+kertoja.+Onko+jo+alkio+sitten+jotenkin+olemassa+yksilönä?+Pitäisikö+kenties+ihmisen+elämä+alkaa+laskemaankin+teoreettisesta+hedelmöityshetkestä?
Vasta+moderni+lääketiede+on+taannut+sen,+että+kehittyneissä+maissa+suurin+osa+lapsista+elää+aikuisuuteen.+Meillä+on+menneisyydestä+löydettävissä+hyvinkin+erilaisia+esimerkkejä+siitä,+miten+lapsiin+ja+heidän+elämäänsä+on+suhtauduttu.+Se,+milloin+lapsi+on+edes+määritelty+ihmiseksi,+on+kovasti+vaihdellut.++Tämänkin+Sinä+epäilemättä+tiedät.+
Kun+esitän+kysymyksen+siitä,+mitkä+ovat+"alkion+oikeudet",+kyse+on+hyvin+yksinkertaisesta+asiasta:+MIKÄ+tai+KUKA+määrittelee+sen,+mitä+nainen+raskaustilanteessa+tekee.+Sinun+logiikkasi+on+se,+että+naisen+tahto+on+ohitettava,+jos+se+on+"väärä".+Toisin+sanoen,+koska+alkio+ei+puhumaan+pysty,+sitä+valtaa+käyttävät+muut,+joiden+mielipide+on+oikeampi+kuin+raskaana+olijan.+Tästä+kyse+on.+Voitko+kiistää+sen?
Sinun+maailmassasi+siis+naisella+ei+lopulta+ole+valtaa+tilanteessa.+Se,+kokeepa+nainen+mitä+tahansa+asioita+päässään,+on+toissijaista.+Valtaa+käytetään+yli+naisen.+Nainen+ei+ole+päätösvaltainen+eikä+kykenevä+eikä+edes+oikeutettu+tekemään+päätöstä+asiassa,+joka+vaikuttaa+kuitenkin+häneen+itseensä+enemmän+kuin+muihin+koko+loppuelämän+ajan.+Kiellätkö+tämän?+Jos+nainen+on+"väärässä",+muiden+on+se+osoitettava+hänelle.+
Sinun+maailmassasi+alkio+aina+ja+ehdottomasti+haluaa+syntyä.+Alkiolla+ei+ole+tosiasiassa+valinnanvaraa,+vaan+senkin+asian+"tietävät"+paremmin+ne+tahot,+jotka+tekevät+päätöksen+myös+naisen+raskaudesta.+Usein+ne+tahot+ovat+miehiä+-+kas+kummaa.+Usein+taustalla+kummittelee+tosiasiassa+uskonnollisuus+-+asia,+jota+Sinäkään+et+omalla+kohdallasi+vaikuttimeksi+myönnä+-+vaikka+sitten+urputatkin+minulle+luterilaisuuspuolella.+Sinäkin+koetat+ujuttaa+mukaan+"faktoja",+mutta+kuten+Sinulle+on+USEITA+kertoja+osoitettu,+abortista+ei+ole+yhtä+totuutta.+Sinun+maailmassasi+on:+Sinä+edustat+luonnollisesti+ainoaa+oikeaa+tapaa+ajatella.+Muut+tavat+ovat+"vääriä".+Eikös+vain?
MITÄ+se+elämä+siis+on?+Jos+elämä+ei+ikinä+toteudu+mitenkään+kohdun+ulkopuolella,+voidaanko+puhua+elämästä?+Eivätkö+elämään+liity+mitenkään+tunteet?+Kokemukset?+Identiteetti?+Ymmärrys+minästä?
Vastaa+minulle+hyvin+yksinkertaiseen+kysymykseen:+ONKO+naisen+mielipide+oman+raskauden+jatkamisesta+merkityksetön?
23.02.2020 09:45
Raamatun+syntyprosessit+ovat+helposti+löydettävissä+ja+on+äärimmäisen+hankalaa+mitenkään+todistaa+sitä,+että+jossakin+vaiheessa+olisi+jokinyliluonnollinen+voima+siihen+vaikuttanut.+
Minä+alan+uskoa+välittömästi,+jos+Jumala+jotakin+knkreettista+ja+itsensä+todistavaa+tekee.+Muistettava+on+myös+se,+että+minä+en+periaatetasolla+ole+ateisti:+minä+vain+en+usko+siihen,+että+Jumala+olisi+sellainen+kuin+väitetään.
23.02.2020 08:40
Oikeastaan+on+turhaa+edes+kiinnittää+koko+liikkeeseen+mitään+huomiota.
23.02.2020 08:37
Kiitelläkö+Putinia+pitäisi,+kun+hänen+trolliarmeijansa+sotkee+USA:n+vaaleja?
23.02.2020 08:35
Mitä+tarkoitat+osaansa+tyytymisellä?+Kertoisitko+tarkemmin?
23.02.2020 08:34
Lienet+Arto+huomannut,+että+tuokin+kirjoittaa+sanoo,+että+ei+epäile+ilmastonmuutosta?+Tuliko+Sinun+luettua+koko+juttua+edes+läpi?+Kirjoittaja+kritisoi+enemmän+hieman+muuta+asiaa.+Kai+käsitit+sen?
Sinunko+Arto+ON+sitten+hyvinkin+vaikea+ymmärtää+sitä,+että+kun+ilmasto+muuttuu,+se+saattaa+tosiaankin+näkyä+monilla+eri+tavoilla?+Et+pysty+tuota+asiaa+hahmottamaan?
MIKÄ+tai+KUKA+Arto+on+saanut+Sinut+skeptiseksi+asiaa+kohtaan?+Uhkaako+Sinun+maailmaasi+jollakin+tavalla+se,+jos+ilmastonmuutos+olisi+totta?+Onko+Sinusta+huono+asia+esim.+se,+että+ympäristöä+koetetaan+suojella?+Onko+se+Sinulta+jotakin+pois?+Mitä?
23.02.2020 08:31
Millä+tavalla+olet+aiheeseen+perehtynyt?+Kertoisitko+tarkemmin?
Kertoisitko+myöskin+sen,+miten+jotakin+voi+menettää,+jos+sitä+ei+ole+vielä+ollut?+Elämähän+kuitenkin+on+jotakin+muutakin+kuin+vain+sitä,+että+on+olemassa+solutasossa.+Millä+perusteella+lapsen+oletettu+tahto+on+merkittävämpi+kuin+jo+olemassa+olevan+yksilön?
23.02.2020 08:27
Kerrohan:+millä+nikeillä+SINÄ+kirjoittelet?
Ongelmasi+on+se,+että+vastailet+eri+tyyleillä,+kun+saat+teksteihisi+kommentteja.+Tämä+näkyy+yläpuolellakin.+
Minä+olen+käyttänyt+täällä+eri+nimimerkkiä+ja+olen+kertonutkin+sen+ihan+avoimesti.+Jo+pitempään+olen+pidättäytynyt+tähän+yhteen+ja+samaan.+Sinä+taas+et+kykene+samaan,+vaan+pelleilet+sekä+nikeillä,+anona+että+eri+tyyleillä+ja+kuvittelet,+että+kukaan+ei+sitä+ymmärrä.+
Älykäs+toimintasi+on+huipentunut+siihen,+että+olet+ajoittain+seurannut+minua+jopa+luterilaisuuspuolelle+kommentoimaan+tyystin+eri+aihetta.+Lapsellista.+Niinkö+koville+ottaa?
23.02.2020 08:23
On+aika+lailla+turha+puhua+siitä,+mitä+"kansa"+USA:ssa+haluaa.+Maan+väestö+on+jakautunut+kahteen+leiriin+tavalla,+joka+on+lähinnä+järkyttävä.+Tiedät+hyvin,+että+jos+suurkaupungit+ja+suuremmat+osavaltiot+olisivat+päättäneet,+Trump+ei+vallassa+olisi.+Republikaanien+on+pakko+takertua+lähes+naurettavaan+ja+epäloogiseen+vaalijärjestelmään,+jotta+voivat+edes+teoriassa+säilyttää+mahdollisuutensa+vaalivoittoihin.+Kaikki+väestön+lisäys+sataa+lähinnä+Demokraattien+laariin+ja+ihmetellä+täytyy+vain+niitä+ihmisiä,+jotka+eivät+äänestä+Jenkkilässä.+
Mielelläni+luen+uutisia+muurin+tulosta.
22.02.2020 17:56
Ihmetellä+sopii+Trumpin+kannattajien+ajatusmaailmaa.+Ilmeisesti+millään+ei+ole+väliä,+kun+vain+on+jokin+sellainen+ominaisuus,+joka+tuntuu+hyvältä.+Trumpillahan+niitä+"ominaisuuksia"+riittää.
22.02.2020 17:52
Trumpista+on+kyllä+kertynyt+asiaa+siihen+malliin,+että+josa+USA:n+järjestelmä+edes+jotenkin+toimisi,+hän+jo+olisi+poissa+virasta.+Jotakin+USA:n+poliittisen+järjestelmän+toiminnasta+kuitenkin+kertoo+se,+että+Republikaanit+antavat+tuon+tyyppisen+ihmisen+tehdä+käytännössä+mitä+vain.+
Jos+olisin+amerikkalainen,+olisi+jo+hermostunut.+Täytyy+muistaa+se,+että+mikään+ei+ole+ikuista.++Valta+vaihtuu+kuitenkin+aina+lopulta.
22.02.2020 17:50
Poistosta+huolimatta+Trumpia+odottanevat+enemmänkin+ongelmat+ja+ehkä+jopa+uusi+oikeudenkäynti+-+viimeistään+presidenttiyden+jälkeen.
22.02.2020 17:43
Kun+joku+Persu+jotakin+kirjoittaa,+sen+täytyy+sitten+olla+totta?
Onko+tällä+Tiihosella+paljonkin+osaamista+tältä+osa-alueelta?
22.02.2020 17:43
Ymmärrätkö+Sinä+Arto+säätilan+ja+ilmaston+välisen+eron?+Jos+et,+minä+voin+Sinulle+sen+opettaa.+
Kun+ILMASTOA+tutkitaan,+perehdytään+pitemmän+aikavälin+säätilan+vaihteluihin.+Jos+et+ole+huomannut+sitä,+että+jotakin+on+tapahtunut+talvillemme,+olet+ilmeisen+sokea.+
Lisäpointti+jutussa+on+se,+että+osa+ilmastonmuutosta+on+säätilojen+ja+erikoisolosuhteiden+muuttuminen+arvaamattomammiksi+-+kuten+on+käynytkin.+
Minusta+on+lähinnä+koomista,+että+Suomessa+uskovaiset+vastustavat+tosiasioita.+Sen+ymmärrän,+että+USA:n+varakas+oikeisto+niin+saattaa+tehdä.+Se,+että+suomalaiset+omaksuvat+Jenkkilän+uskonnollisen+oikeiston+opit+sellaisenaan+onkin+sitten+pelkkää+tyhmyyttä.
22.02.2020 17:41
Suomalaiset+sotivat+aseilla.+Rukouksilla+ei+sotia+voiteta.+
Sodassa+kävi+miten+kävi+siksi,+että+Saksa+ei+kyennyt+voittamaan+lukuisia+vihollisiaan.+Suomi+sai+neniin+siinä+sivussa.+
Tali-Ihantalassa+voitettiin+siksi,+että+Ryti+uhrasi+itsensä+ja+kantoikin+seuraukset+vankilatuomion+muodossa.+
Jos+NL+ei+olisi+kokenut+etenemistä+Euroopassa+tärkeämmäksi,+seuraukset+olisivat+olleet+Suomen+kannalta+ikävät.
22.02.2020 17:15
Todennäköisempää+lienee+Trumpin+joutuminen+oikeuteen+uudelleen.
22.02.2020 17:08
Minusta+aborttilaki+on+kohtuullisen+hyvä+nykyisinkin.+Abortinhan+saa+halutessaan+ja+sen+pitäisi+riittää.+Jonkinlainen+harkinta+ennen+aborttia+on+ihan+hyvä+asia.+Mikään+ehkäisykeino+abortti+ei+saisi+olla.
22.02.2020 16:21
Anonyymien+kirjoittajien+keskuudessa+aiheella+ei+ole+oikeastaan+merkitystä.
Tilanne+on+toinen,+mikäli+joku+alkaa+julkisuudessa+kasvokkain+nimitellä+toisia+murhaajiksi.
22.02.2020 16:20
Oletko+laajaltikin+perehtynyt+siihen,+miten+helppoa+on+antaa+lapsi+pois?
Entä+oletko+tullut+ajatelleeksi+sitä,+että+ehkäpä+osa+aborttiin+päätyneistä+ei+ole+valmis+lähtemään+sille+tielle,+että+haluaa+raskauden+etenevän?
22.02.2020 16:17
Vastustat+abortteja+ja+julistat+perhe-elämän+autuutta+ja+sitä,+miten+helppoa+lasten+elättäminen+nykypäivän+Suomessa+on.+Näin+ollen,+on+loogista+olettaa,+että+Sinulla+on+aiheesta+kokemuksia.+Jos+ei+ole,+puhut+asiasta,+josta+et+tiedä+mitään.
22.02.2020 16:14
58 / 730