Kysymys lakimuutoksesta

Anonyymi

Oisko nyt saatu vastaus toistuvasti esitettyyn kysymykseen tääällä:

"miksei kukaan oo kehdannu vielä alkaa vaatiin sitä täysvapaaks löysennystä jo muutenkin ylilepsuun lakiin. "


Nythän on sitten kehdattu alkaa vaatiin monen ihmisen voimin.

Nimiä on monituisia.

10

62

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

      Mistähän vuodelta tuonkin lauseen olet käynyt kaivamassa.. Hyvässä muistissa on kuitenkin täyslepsuutus-aloite, joka sai niinkin "monituisen" kansan kannatuksen kuin 1400 nimeä vähimmäisvaaditusta 50 tuhannesta. :D

      • Lisää ivailuja:

        "Miksi sinä tai kukaan muukaan ei oo tehny mitään täysvapautta vaativaa alotetta kun se niin monelle täälläkin tuntuu tärkee olevan? Kaikki puolustelijat on siis pelkureita ja niille on oma nahka tärkeempää kuin täysvaltanen "naisen oikeus"?

        https://keskustelu.suomi24.fi/t/12826401/eraan-gynekologin-kehityskertomus

        Oli varmaan aikamoinen ylläri, että sitä syiden keksimisen turhuutta on lähteneetkin poistovaatimaan asiantuntijat ja lääkärit etunenässä. Joiden piti olla ihan "pakotettuja" jonkun salaperäisen entiteetin ja jo edesmennen ministerin toimesta. Eikä kyse ole ensisijassa edes naisten oikeudesta vaan ihan työn helpottamista, lain nykyaikaistamisesta (lääkkeellisen abortin helppouden vuoksi) ja byrokratian vähentämisessä sekä rahan säästämisessä. Mutta varmasti sitä painetta tulee ihmisoikeusjärjestöiltäkin, jotka on olleet huolissaan suomalaisten naisten heikosta asemasta tässä aborttiasiassa ja epäilyistään naisten kyykyttämisestä lääkärin keksimillä verukkeilla ja tahallisella abortin viivästyttämisellä. Viimeksi mainittu ei aja kenenkään etuja.


      • Anonyymi

        joka sai niinkin "monituisen" kansan kannatuksen kuin 1400 nimeä vähimmäisvaaditusta 50 tuhannesta. :D

        Kyllä ne Kemppaisen sisarusten naisten seksinkieltämis aloitteet ja naisten hameen helman mittaamis aloitteet sai vain 20 kannatusta. Ei tosiaankaan noin paljon kuin väität. Oli niissä jotain eläinseksin kannatus asiaakin mutten muista tarkkaan kun sellaset ei omassa mielessä pyöri. Mut jotain 20eeikä tuhansia.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        joka sai niinkin "monituisen" kansan kannatuksen kuin 1400 nimeä vähimmäisvaaditusta 50 tuhannesta. :D

        Kyllä ne Kemppaisen sisarusten naisten seksinkieltämis aloitteet ja naisten hameen helman mittaamis aloitteet sai vain 20 kannatusta. Ei tosiaankaan noin paljon kuin väität. Oli niissä jotain eläinseksin kannatus asiaakin mutten muista tarkkaan kun sellaset ei omassa mielessä pyöri. Mut jotain 20eeikä tuhansia.

        Mitä höpiset? Luetko edes kunnolla mitä on kirjoitettu? Kyse oli tästä, "täyslepsuutus-aloite".


    • Minusta aborttilaki on kohtuullisen hyvä nykyisinkin. Abortinhan saa halutessaan ja sen pitäisi riittää. Jonkinlainen harkinta ennen aborttia on ihan hyvä asia. Mikään ehkäisykeino abortti ei saisi olla.

      • Anonyymi

        On kai aika itsestään selvää, ettei kukaan täysivaltainen ihminen käytä aborttia ehkäisykeinona. Ne joille on tehty useita abortteja pitäisi jo steriloida syystä, että ovat henkisesti jälkeen jäänneitä tai psykoosissa. Jotakin hoitoon ohjausta pitäisi kyllä siinä tapauksessa harkita.

        Miksi ihmiset eivät käytä ehkäisyä? Silleen voi ihan rauhassa rakastella vaikka pari kertaa päivässä joka päivä ilman pelkoa ei toivotusta raskaudesta.


      • Anonyymi kirjoitti:

        On kai aika itsestään selvää, ettei kukaan täysivaltainen ihminen käytä aborttia ehkäisykeinona. Ne joille on tehty useita abortteja pitäisi jo steriloida syystä, että ovat henkisesti jälkeen jäänneitä tai psykoosissa. Jotakin hoitoon ohjausta pitäisi kyllä siinä tapauksessa harkita.

        Miksi ihmiset eivät käytä ehkäisyä? Silleen voi ihan rauhassa rakastella vaikka pari kertaa päivässä joka päivä ilman pelkoa ei toivotusta raskaudesta.

        Yllättävän monilla ihmisillä on tosiasiassa ongelmia elämänhallinnassa nykyisin. Etkö ole huomanut? Kuva todellisuudesta muodostuu somemaailman kautta ja käsitystä siitä, mitä omista valinnoista seuraa ei vain ole.


      • Anonyymi kirjoitti:

        On kai aika itsestään selvää, ettei kukaan täysivaltainen ihminen käytä aborttia ehkäisykeinona. Ne joille on tehty useita abortteja pitäisi jo steriloida syystä, että ovat henkisesti jälkeen jäänneitä tai psykoosissa. Jotakin hoitoon ohjausta pitäisi kyllä siinä tapauksessa harkita.

        Miksi ihmiset eivät käytä ehkäisyä? Silleen voi ihan rauhassa rakastella vaikka pari kertaa päivässä joka päivä ilman pelkoa ei toivotusta raskaudesta.

        "Miksi ihmiset eivät käytä ehkäisyä? "

        1) 2/3 niistä jotka päätyy aborttiin on käyttäneet ehkäisyä
        2) Ehkäisyn kalleus
        3) Synnytyksen jälkeen ei voi käyttää hormonaalista ehkäisyä
        4) Kukaan ei tule raskaaksi vahingossakaan ilman siittiöitä


      • Anonyymi
        tieteilijä kirjoitti:

        "Miksi ihmiset eivät käytä ehkäisyä? "

        1) 2/3 niistä jotka päätyy aborttiin on käyttäneet ehkäisyä
        2) Ehkäisyn kalleus
        3) Synnytyksen jälkeen ei voi käyttää hormonaalista ehkäisyä
        4) Kukaan ei tule raskaaksi vahingossakaan ilman siittiöitä

        Jos miehet lopettaa seksin vaatimisen ja vonkaamisen naisilta niin eikait abortteja tarvittaisikaan. Vain lisääntymisseksiä eikä muuta. Miksi naisten muka pitää kantaa vastuu miesten huvista?


      • Anonyymi
        tieteilijä kirjoitti:

        "Miksi ihmiset eivät käytä ehkäisyä? "

        1) 2/3 niistä jotka päätyy aborttiin on käyttäneet ehkäisyä
        2) Ehkäisyn kalleus
        3) Synnytyksen jälkeen ei voi käyttää hormonaalista ehkäisyä
        4) Kukaan ei tule raskaaksi vahingossakaan ilman siittiöitä

        "1) 2/3 niistä jotka päätyy aborttiin on käyttäneet ehkäisyä"

        Väittää käyttäneensä. Perustuu niiden omiin sanomisiin.

        "2) Ehkäisyn kalleus"

        Pillereihin ainakin saa sossusta tukea, kuten muihinkin reseptilääkkeisiin. Ja miksei sitten abortti kävisi yhtä hyvin "ehkäisynä" kun ei kerta suosijasakin mukaan ketään tarvi tappaakaan eikä siinä ole mitään moraalisesti epäilyttävää, ja varmaan tulisi käyttäjälle halvemmaksikin kuin muut ehkäisyt?

        "3) Synnytyksen jälkeen ei voi käyttää hormonaalista ehkäisyä"

        Mutta kumia voi. Ja kyllä myös progestiinipillereitä.


    Ketjusta on poistettu 2 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Mikä on loppuelämäsi suunnitelma

      Kaivattuasi kohtaan? Olet päättänyt jotain?
      Ikävä
      109
      1185
    2. Sinkkumiehet hukkaavat tärkeän ässän hihastaan kun

      ...eivät suostu kavereiksi naisten kanssa. Mikä voi olla heillä syynä? Hyväksyvät vain naisen, joka suorastaan anelee sa
      Ikävä
      117
      1014
    3. Uskaltaisitko vielä

      Lähestyä vai et kaivattuasi?
      Ikävä
      125
      906
    4. Keitä täällä on??

      Kertokaa nimenne!! 🤔
      Ikävä
      94
      771
    5. "Kaikkien miesten asia" - kampanja on alkanut

      Miehillä on naisiin kohdistuvan väkivallan lopettamisessa merkittävä rooli. Ei riitä, ettei itse tee väkivaltaa. Miesten
      Maailman menoa
      287
      722
    6. Tiedät, että en voi enää laittaa viestiä

      Aikaa kulunut. Eikä se näyttäisi enää luontevalta vastata näin pitkän ajan jälkeen. Tiedän myös, että sinä et enää lait
      Ikävä
      74
      641
    7. Lautakunta käsittelee Iisalmen kulttuuri- ja vapaa-aikajohtajan virkasuhteen purkua koeajalla:

      Lautakunta käsittelee Iisalmen kulttuuri- ja vapaa-aikajohtajan virkasuhteen purkua koeajalla: "Aina valinta ei mene nap
      Iisalmi
      54
      606
    8. Lienee aika luopua siitä kaikesta

      mitä meillä ikinä olikaan. Hassua, koska juuri mitään ei ole edes ollutkaan. En vaan jaksa tätä mahdotonta juttua enää j
      Ikävä
      64
      582
    9. Kun kohtaatte rakkauden, tarttukaa siihen

      Toimisinko jälkiviisaana toisin? Varmasti. Vaikka silloin kuvittelin tekeväni, niin kuin on oikein. Mahdollisimman siist
      Ikävä
      48
      569
    10. Mitä toivot

      Kaivattusi suhteen?
      Ikävä
      75
      504
    Aihe