Voisitteko vihdoinkin kertoa minkälaisia teille kelpaavia konkreettisia todisteita te kaipaatte itsellenne Jumalasta ja siitä, että Raamattu on Jumalan sanaa ihmisille?
Päästäisiin vihdoinkin siitä, ettei teidän tarvitse lähes jokaisessa ketjussa tivata niitä todisteita.
Hyvä jumalattomat
96
<50
Vastaukset
- Anonyymi
Pudis55, no aletaan vaikka siitä että manaatte Jessen takaisin maan päälle. Se olisi hyvä alku.
- Anonyymi
Etkö usko Hitlerinkään eläneen, ennen kuin tapaat hänet?
- Anonyymi
Onko varma, ettet sinä alkaisi väittää, että Hän ei ole Jeesus?
Anonyymi kirjoitti:
Etkö usko Hitlerinkään eläneen, ennen kuin tapaat hänet?
Hitleristä on äärettömän paljon näyttöä ja hänet nähneitäkin ihmisiä elää vielä. Jeesuksesta ei ole mitään muuta kuin tarinoita, joista suurin osa on keksitty jälkeenpäin.
- Anonyymi
Raamatun epäaitous on jo todistettu. Kristinusko on kopiouskonto, jonka kirjoitukset perustuu aabrahamilaisiin aiempiin uskontoihin, sekä sumerilaisiin uskomuksiin, josta mm. vedenpaisumuskertomus on peräisin. Kristinuskon jumalakin on omittu, tai lainattu, juutalaisuudesta. Ja myös se on historiallisista näytöistä osoitettu, että Jeesus/Jesus -nimisestä henkilöstä ei ole mitään merkintöjä ennen 1600-lukua, jolloin ko. hahmo esiintyi ensimmäisen kerran King Jamesin raamattuversiossa. J-kirjain keksittiin vasta 1500-luvulla, joten "jeesuksen" aikoihin ei myöskään elänyt henkilöitä, kuten Joosef, Jaakob jne. Roomalaisista kirjoituksista on löytynyt kappaleita Yeshua nimisestä henkilöstä, joka todennäköisesti on Jeesus-hahmon esikuva. Yeshua oli paikallinen radikaali, joka agitoi kansaa vastustamaan Rooman valtaa ja polyteismiä. Yeshua päätettiin teloittaa, ja todennäköisesti tämä henkilö on muotoiltu myöhemmin syntyneeksi kristuslegendaksi.
Konkreettisia todisteita Jumalasta ei ole, eikä tule, ellei Jumala itse näyttäydy henkilökohtaisesti ihmisille. Tietenkin ensin täytyy ymmärtää, mitä termi 'todiste' tarkoittaa. Ei riitä, että kerätään nippuun erilaisia väittämiä, jotka toisiaan tukien luo ns. 'itsensätodistavan' todisteen. Vain havainto, jonka havaitsee useampi henkilö samaan aikaan, josta jää esimerkiksi video, on todisteeksi kelpaava. Uskontoa sanotaan tietyistä syistä uskonnoksi. Siinä uskotaan, eikä se ole yhteensopiva (tieteellisen) todistelun kanssa.- Anonyymi
Kaikki täyttä potaskaa.
Mutta et vastannut aloituksen kysymykseen, etkö ymmärtänyt sitä? - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Kaikki täyttä potaskaa.
Mutta et vastannut aloituksen kysymykseen, etkö ymmärtänyt sitä?Se oli hyvä vastaus, harmittaako sinua, kun sitä jumalaa ei ole missään.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Kaikki täyttä potaskaa.
Mutta et vastannut aloituksen kysymykseen, etkö ymmärtänyt sitä?Heh heheh hehe heeh. Kuule kun esim Hitleristä on olemassa kirjallisia, kuvallisia ja jopa elokuvallisia todisteita.
https://www.google.com/search?q=hitler&client=firefox-b-d&sxsrf=ALeKk02LWyehtkI98XYnTvXq83Qbl8c3rA:1582395030616&source=lnms&tbm=isch&sa=X&ved=2ahUKEwj5sMbt4OXnAhXQcJoKHYKiAmMQ_AUoAXoECBMQAw&biw=1252&bih=600
https://www.google.com/search?q=hitler&client=firefox-b-d&sxsrf=ALeKk02LWyehtkI98XYnTvXq83Qbl8c3rA:1582395030616&source=lnms&tbm=isch&sa=X&ved=2ahUKEwj5sMbt4OXnAhXQcJoKHYKiAmMQ_AUoAXoECBMQAw&biw=1252&bih=600
https://fi.wikipedia.org/wiki/Taisteluni
https://www.youtube.com/watch?v=FJ3N_2r6R-o - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Se oli hyvä vastaus, harmittaako sinua, kun sitä jumalaa ei ole missään.
”Vastauksesi” oli juuri sitä potaskaa jota en halua lisää.
Ylitä itsesi ja vastaa siihen mitä kysyttiin. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Heh heheh hehe heeh. Kuule kun esim Hitleristä on olemassa kirjallisia, kuvallisia ja jopa elokuvallisia todisteita.
https://fi.wikipedia.org/wiki/Taisteluni
https://www.youtube.com/watch?v=FJ3N_2r6R-oKukaan ei voi todistaa, että kirjalliset todisteet ja kuvat ovat aitoja.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Kukaan ei voi todistaa, että kirjalliset todisteet ja kuvat ovat aitoja.
No kerroppas sitten jos ei kerran pystytä kirjallisten juttujen / kuvien aitoutta todistamaan. niin miten ihmeessä sinä sitten pystyit lukemaan sen mitä kirjoitin? Tai miten minä pystyin lukemaan / ymmärtämään sen mitä sinä yritit sanoa? Eli mistä minä tiedät että tämä sinun tekstisi on aito:
"Kukaan ei voi todistaa, että kirjalliset todisteet ja kuvat ovat aitoja."
PS. Miltäpä tuntuu ampua itseään raskaamman kerran jalkaan... - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
No kerroppas sitten jos ei kerran pystytä kirjallisten juttujen / kuvien aitoutta todistamaan. niin miten ihmeessä sinä sitten pystyit lukemaan sen mitä kirjoitin? Tai miten minä pystyin lukemaan / ymmärtämään sen mitä sinä yritit sanoa? Eli mistä minä tiedät että tämä sinun tekstisi on aito:
"Kukaan ei voi todistaa, että kirjalliset todisteet ja kuvat ovat aitoja."
PS. Miltäpä tuntuu ampua itseään raskaamman kerran jalkaan...Voitko yrittää vastata aloituksen kysymykseen?
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Voitko yrittää vastata aloituksen kysymykseen?
Minä vastasin jo. Mutta sinä et ymmärtänyt sitä. Tai sitten ymmärsit ja nyt sinulle tuli kova kiire siirrellä maalitolppia.....
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Minä vastasin jo. Mutta sinä et ymmärtänyt sitä. Tai sitten ymmärsit ja nyt sinulle tuli kova kiire siirrellä maalitolppia.....
Et vastannut. Etkä muuten yllättänyt yhtään.....
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Ylitä itsesi ja vastaa siihen mitä kysyttiin.Se teksti käsitti kaiken mitä vikaa siinä oli.
Jeesus syntyi kamelin takapuolesta, kumoa väitteeni hiekkakansan palvoja. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Ylitä itsesi ja vastaa siihen mitä kysyttiin.Se teksti käsitti kaiken mitä vikaa siinä oli.
Jeesus syntyi kamelin takapuolesta, kumoa väitteeni hiekkakansan palvoja. - Anonyymi
Menee taas iloisesti uskot ja uskonnot ja Jeesus ja Kristus ja kristinusko sekaisin. Uskonto on tehty oppinormisto johonkin perustuen, johon käsketään uskoa ja kristuskultin esikuva on jo kaukana ennen Jeesuksen syntymää. Totta. Mutta....
<<Yeshua nimisestä henkilöstä, joka todennäköisesti on Jeesus-hahmon esikuva. <<
Elä nyt sotke Jeesus-hahmoa ja kristus-hahmoa, koska jos tempaiset nyt opettaja Jeesuksen nimen pois, joka esiintyy jo Nag Hammadin ensimmäiseltä vuosisadalta olevissa papyruskääröissä ja vastaavasti myös Lyonin piispan kirjoituksissa toisen vuosisadan alusta, ja on tuttu idässäkin, niin kenet ajattellijan otat tilalle? Nimittäin Jeesuksen ajattelu on uniikkia, joka vastaa tämän päivän tiedettä - ihan sama, helkkari vieköön - mikä hänen nimensä sitten on ollutkaan. Aina mennään seuraavaan äärilaitaan.
<<Tietenkin ensin täytyy ymmärtää, mitä termi 'todiste' tarkoittaa. <<
Ja se mitä tulee Jumalaan - onko sitä vai eikö ja pitäisikö sen näyttäytyä ihmisille tai pitäisikö se todistaa - niin ensin kai olisi nyt määriteltävä, että mikä edes tuollainen Jumala oikein on?!
SITÄ KUN ERÄS TIEDEMIES JO VÄITTÄÄ TODISTANEENSA JUMALAN OLEMASSA OLON.
(Mä en kestä teitä.) - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Se teksti käsitti kaiken mitä vikaa siinä oli.
Jeesus syntyi kamelin takapuolesta, kumoa väitteeni hiekkakansan palvoja.Mihin sinua sattuu
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Mihin sinua sattuu
Jeesus oli mielisairas, mutta en tiedä keitä te olette, jotka uskotte häneen.
Anonyymi kirjoitti:
Kukaan ei voi todistaa, että kirjalliset todisteet ja kuvat ovat aitoja.
Eikä tarvitse. Riittää se, ettei aitoudesta jää järkevää epäilystä. Edes sinun tai minun olemassaoloa fyysisinä olentoina ei voi sataprosenttisen varmasti todistaa. On pienenpieni mahdollisuus esimerkiksi sille, että olemme jonkin valtavan älyn pelihahmoja. Ja niinhän me Lähi-idän uskontojen mukaan pitkälti olemmekin.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Kaikki täyttä potaskaa.
Mutta et vastannut aloituksen kysymykseen, etkö ymmärtänyt sitä?Itse puhut potaskaa etkä edes tajua sitä. Voi onnetonta.
- Anonyymi
Baabelin tornin kielen sekoituksen jälkeen ihmiset hajaantuivat kieliryhmien mukaan. Minne kukin päätyikin asumaan, he veivät mukanaan myös perimätiedon, jonka Nooa oli heille välittänyt. Niinpä vedenpaisumustaru löytyy eri puolilta maailmaa monien kansojen perimätiedosta, myös sumerialaisilta. Toki verrattuna Raamattuun tuo tarina on muilla enemmän tai vähemmän vääristynyt. Se ei ole yllättävää. Moni tietää varmaan leikin rikkinäinen puhelin? Samoin tiedon välittäminen eteenpäin sukupolvelta sukupolvelle saa aikaan vääristymää. Osa vääristymää on tahallistakin, sillä alkaessa palvoa epäjumalia tarina on muutettu monijumalaiseen muotoon. Raamattu sen sijaan on luotettava, sillä se on Jumalan hengen vaikutuksesta syntynyt ja säilynyt. Joku varmaan epäillen sanoo, että vedenpaisumus tarinat ovat syntyneet toisistaan riipumatta paikallisista tulvista. Niissä on kuitenkin liikaa yhtäläisyyksiä ollakseen erikseen keksittyjä. Lisäksi miksei ole tarinoita maailmanlaajuisista tulen vitsauksista, sillä metsäpaloja on varmasti ollut eri puolilla maailmaa samoin kuin tulviakin? Tosiasia on, että maailmanlaajuinen tulva on tapahtunut: Ihmiset vaan tulkitsee dinosaurusten ja joidenkin muiden eläimien joukkotuhot meteoriitin aiheuttamaksi. Samoin Grand Canyonin kaltaiset maaperässä olevat jäljet syntyneen hitaasti miljoonien vuosien aikana normaalin eroosion takia tai olevan jääkauden aiheuttama yms. Jumala ei pakota ihmisiä uskoon eli saamaan pelastuksen. Jos ihminen haluaa "pitää totuutta vääryyden vallassa", kuten Paavali asian ilmaisi, hän voi niin tehdä - omaksi tuhokseen. Voit vapaasti uskoa, että Jumalan luomistyöt ovatkin sattumalta syntymisen ja evoluution seurausta. Mutta tiedä: Mitään muuta nimeä, jossa on pelastus, ei ole koko taivaan alla annettu kuin Jeesus Kristus.
- Anonyymi
Aloittaja. Muista Jeesuksen elämä ja historia. Jos joku haluaa vastustaa Jumalaa, ei hän "usko", koska ei halua uskoa, ei halua suostua Jumalan tahdon mukaiseen elämään, vaikka Itse Isä Jumala, kauniisti hymyillen, seisoisi hänen nenänsä edessä.
Turhaan ahdistat mieltäsi asialla. Et voi käännyttää ketään. Kääntymys tapahtuu yksin Jeesuksen tekona ja että kukin ihminen itse suostuu siihen.
Me jokainen olimme alunperin ilman Jumalaa. Myös sinä, kuten minäkin. Kuulimme sanoman, eli evankeliumin ja otimme sen vastaan, hväksyimme sen.
Kaikki eivät näin tee. Tällainen on maailma. Paljon pimeyttä. Hyvin vähän valoa.- Anonyymi
Minulla on kirkas lamppu.
- Anonyymi
Ilman jumalaa tosiaan pärjättiin pitkään. Sitten joitakin alkoi ketuttaa kun ei tiennyt asioiden oikeaa laitaa. Keksi siis jumalan selitykseksi kaikelle mitä ei ymmärtänyt. Loi jumalan omaksi kuvakseen.
- Anonyymi
Jeesus tiesi tämän jo 2000 vuotta sitten.
>Jos joku haluaa vastustaa Jumalaa, ei hän "usko", koska ei halua uskoa, ei halua suostua Jumalan tahdon mukaiseen elämään, vaikka Itse Isä Jumala, kauniisti hymyillen, seisoisi hänen nenänsä edessä.
Noinhan sinä väität, mutta me järki-ihmiset ymmärrämme, että tuollaisesta tilanteesta ei voi sanoa yhtään mitään ennen kuin sitä on kokeiltu. Alapa siis Antsu järjestää koetta.
- Anonyymi
Salama iskeköön minuun nyt, jos Jumala on olemassa.
Onhan se kaikkivaltias.
Pyhä henki, laskeudu päästä varpaisiin, olen valmis.
Hävitä syövät ja ihmishenkiä tappavat virukset, kun ne kerran loitkin, olethan luojajumala.
Käännä juutalaiset ja muslimit Jeesus on kristus uskontoon, jotteivät joudu helvettiin.
Tee nyt saamari, edes jotain.- Anonyymi
Mikä on vastauksesi aloitukseen?
- Anonyymi
Palstalla esitetyt todisteet ovat heikkoja, pelkästään uskonvaraisia. Ellei Jumala puutu peliin mikään ei muutu.
- Anonyymi
Mitä siis sinä odotat todisteiksi?
- Anonyymi
Miten se raamatun sana eroaa paska puheesta.
Raamatussa oli, että ihmiset sanoivat uskovaisten vieneen jeesuksen ruumiin haudasta yöllä. Miksi ihmiset niin väittivät.
Jos minä käsken jumalaa pyyhkiä perseeni niin miksi jumala ei tee sitä.- Anonyymi
Todisteet?
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Todisteet?
Raamatussa sanottiin ihmisten sanoneen teidän hakeneen jeesuksen haudasta.
Se riittää, että ihmiset olivat tätä mieltä. Ei olisi kannattanut laittaa sitä raamattuun.
Olisivat vain sanoneet kaikkien olleen vakuuttuneita. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Se riittää, että ihmiset olivat tätä mieltä. Ei olisi kannattanut laittaa sitä raamattuun.
Olisivat vain sanoneet kaikkien olleen vakuuttuneita.Sama kun nykyään olisi jonkun ihmisen kannattaja ja niitä ei olisi paljoa.
Video taltiointeja ja hänen julistuksiaan olisi kaikkien saatavilla.
60v kuluttua kuolemasta ihmiset janoaisivat näitä videoita.
Siitä syntyisi liike yhteiskunnallinen liike. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Olisivat vain sanoneet kaikkien olleen vakuuttuneita.Samaa skeidaa taas jauhat.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Samaa skeidaa taas jauhat.
Kaksi asiaa jotka ovat jääneet raamatusta on tämä edellä mainittu ja vanhantestamentin menkää kansojen joukkoon ja tuhotkaa ne sisältä päin. Tarvitsee varmasti lukea uudestaan ja kaivaa kohdat esiin ja toitottaa niitä 24/7
- Anonyymi
<<Voisitteko vihdoinkin kertoa minkälaisia teille kelpaavia konkreettisia todisteita te kaipaatte itsellenne Jumalasta ja siitä, että Raamattu on Jumalan sanaa ihmisille?<<
Kerrotko ensin, että minkälaisen Jumalan ajattelet olevan, että tiedän minkälaisia todisteita siitä kysyn. Täytyy ensin tietää ominaisuudet. Jos pyydän ihmisiä todistamaan sähkön tai ajatuksen/ajattelun, niin onhan se hieman eri asia, kuin jos pyydän todisteita vaikkapa puiden olemassaolosta.
Ja sitten kun me saamme väitteen mikä/kuka on Jumala, niin sitten vasta me voimme pohtia, että voisiko Raamattu olla Jumalan sanaa ihmisille. Ja mitä ominaisuuksia Jumalalla on oltava, jotta se voisi 'puhua' ihmisille. Ja seuraavaksi voimme miettiä, että miksi se puhuisi ihmisille jne.- Anonyymi
Et siis edes tiedä mitä vastaan tällä vänkään 😂😂😂
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Et siis edes tiedä mitä vastaan tällä vänkään 😂😂😂
Jos sinä tiedät mikä Jumala on, niin kerro. Minulle kun yksikään uskovainen ei ole vielä kertonut mikä Jumala on, niin että voisin vängätä edes vastaan.
Michio Kaku sentään määritteli Jumalan - se on ylimaallinen äly, joka toimii määrättyjen sääntöjen mukaan, eikä sattumaa ole. Ainoa määritelmä, jonka olen Jumalasta kuullut, mutta tämä liittyykin tieteisiin ja atoinytimiin ja niiden toimintaan. Tämän ymmärrän, mutta ymmärrän myös sen ettei todennäköisesti tämä tieteen Jumala kyllä puhu. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Jos sinä tiedät mikä Jumala on, niin kerro. Minulle kun yksikään uskovainen ei ole vielä kertonut mikä Jumala on, niin että voisin vängätä edes vastaan.
Michio Kaku sentään määritteli Jumalan - se on ylimaallinen äly, joka toimii määrättyjen sääntöjen mukaan, eikä sattumaa ole. Ainoa määritelmä, jonka olen Jumalasta kuullut, mutta tämä liittyykin tieteisiin ja atoinytimiin ja niiden toimintaan. Tämän ymmärrän, mutta ymmärrän myös sen ettei todennäköisesti tämä tieteen Jumala kyllä puhu.Joten on erittäin epätodennäköistä, että Michio Kakun määrittelemä Jumala olisi kirjoittanut Raamatun.
- Anonyymi
Jumalan kerrotaan kykenevän luomaan monimutkaisia eliölajeja ilman biologista evoluutiota. Sellainen ei minusta kuulosta uskottavalta, mutta jos saisi näytöksiä, niin mieli saattaisi muuttua.
Olisi epäilemättä myös aika vakuuttavaa, jos hän ensin ilmoittaisi kaikille poistavansa tietyt harmilliset taudit ja sitten tekisi sen kertarysäyksellä. Muistaisi vain kertoa mikä kaikista jumalista on kyseessä.- Anonyymi
Netistä löydät todisteita noista vaikka kuinka paljon.
- Anonyymi
Mikä on vastaus aloitukseen?
Anonyymi kirjoitti:
Netistä löydät todisteita noista vaikka kuinka paljon.
Mutta sinä et silti osaa antaa ainuttakaan linkkiä todisteisiin.
- Anonyymi
Lätkäise se jumala tiskiin kansainvälisesti akkreditoidussa laboratoriossa niin eiköhän se siitä etene. Juttu Nature lehteen, vertaisarviointi jne.
- Anonyymi
Kyse on uskonnosta. Jos se ei olisi uskonto niin todisteita olisi. Näihin uskontoihin uskotaan, jos siitä tulee hyvä fiilis tai siihen on tottunut.
- Anonyymi
Minä tapoin jumalan, todista etten tappanut.
- Anonyymi
Raamattu ei ole jumalan sana.
Raamatun syntyprosessit ovat helposti löydettävissä ja on äärimmäisen hankalaa mitenkään todistaa sitä, että jossakin vaiheessa olisi jokinyliluonnollinen voima siihen vaikuttanut.
Minä alan uskoa välittömästi, jos Jumala jotakin knkreettista ja itsensä todistavaa tekee. Muistettava on myös se, että minä en periaatetasolla ole ateisti: minä vain en usko siihen, että Jumala olisi sellainen kuin väitetään.- Anonyymi
"Minä alan uskoa välittömästi, jos Jumala jotakin knkreettista ja itsensä todistavaa tekee. "
No jos maan päällä ehdi näin uskomaan, niin helvatassa sitten uskot ainakin ja vielä melko kouriintuntuvasti, että kaikki olikin ihan totta, - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
"Minä alan uskoa välittömästi, jos Jumala jotakin knkreettista ja itsensä todistavaa tekee. "
No jos maan päällä ehdi näin uskomaan, niin helvatassa sitten uskot ainakin ja vielä melko kouriintuntuvasti, että kaikki olikin ihan totta,Tuo on taas vain äärettömän lapsellista. Jumala siis loi ihmiselle järjen, mutta sen järjen käytöllä saa ja voi päätyä vain yhteen lopputulokseen ajattelussaan? Niinkö?
Anonyymi kirjoitti:
Niksi aloitukseen pitäisi jotakin vastata? Se on vain suoraa lainausta Turusen blogista. Mitään OMAA sanottavaa lainauksen tehneellä ei ole.
Turunen puhuu mitä puhuu. Ei hän mistään mitään "todista".Anonyymi kirjoitti:
Hups. Luulin olevanikin eri ketjussa...
Minä alan uskoa välittömästi, jos Jumala jotakin knkreettista ja itsensä todistavaa tekee.- Anonyymi
InhottavaRealisti kirjoitti:
Tuo on taas vain äärettömän lapsellista. Jumala siis loi ihmiselle järjen, mutta sen järjen käytöllä saa ja voi päätyä vain yhteen lopputulokseen ajattelussaan? Niinkö?
"Tuo on taas vain äärettömän lapsellista. "
Mutta raakaa realismia, sillä totuus on että jos maan päällä et ehdi uskomaan, niin helvatassa sitten uskot ainakin ja vielä melko kouriintuntuvasti, että kaikki olikin ihan totta, Anonyymi kirjoitti:
"Tuo on taas vain äärettömän lapsellista. "
Mutta raakaa realismia, sillä totuus on että jos maan päällä et ehdi uskomaan, niin helvatassa sitten uskot ainakin ja vielä melko kouriintuntuvasti, että kaikki olikin ihan totta,Kyse on siitä, että et pysty esittämään väitteesi tueksi yhtään mitään.
Anonyymi kirjoitti:
No jos maan päällä ehdi näin uskomaan, niin helvatassa sitten uskot ainakin ja vielä melko kouriintuntuvasti, että kaikki olikin ihan totta,Raakalaisjumalaasi Helvetteineen ei ole olemassa, ja sinua vituttanee ihan helvetisti että sanon sen näin suoraan.
Kukaan ei koskaan tule verisesti kostamaan kokemiasi harmituksia ja mielipahoja, ellet itse pane toimeksi. Jos olet heiveröinen ja vanha, voit ehkä kysyä Commandohauista tehtävään.
On täysin absurdi ajatus, että olisi olemassa maapallon tapahtumista jotenkin kiinnostunut kaikkivaltias Jumala, jonka olemassaoloa ei huomaa yhtään mistään.
- Anonyymi
Ajatus voi tosiaan olla absurdi, mutta samalla myös lohduttava, että Kaikkivaltias, koko Universumin Luoja, on kiinnostunut ihmisestä joka ei vastaa edes tomuhiukkausta äärettömyyden rinnalla.
Ps. 103:14
Sillä hän tietää, minkäkaltaista tekoa me olemme: hän muistaa meidät tomuksi.
Jes. 40:15
Katso, kansakunnat ovat kuin pisara vesisangon uurteessa, ovat kuin tomuhiukkanen vaa'assa. Katso, merensaaret hän nostaa kuin hiekkajyvän. Anonyymi kirjoitti:
Ajatus voi tosiaan olla absurdi, mutta samalla myös lohduttava, että Kaikkivaltias, koko Universumin Luoja, on kiinnostunut ihmisestä joka ei vastaa edes tomuhiukkausta äärettömyyden rinnalla.
Katso, kansakunnat ovat kuin pisara vesisangon uurteessa, ovat kuin tomuhiukkanen vaa'assa. Katso, merensaaret hän nostaa kuin hiekkajyvän.On makuasia onko kyseessä lohduttava vai äärimmäisen itsekeskeinen kuvitelma, että 200 miljardin galaksin luojaa huolettaisi kovin, mitä juuri minä satun hänestä ajattelemaan.
- Anonyymi
Kilgore.Trout kirjoitti:
On makuasia onko kyseessä lohduttava vai äärimmäisen itsekeskeinen kuvitelma, että 200 miljardin galaksin luojaa huolettaisi kovin, mitä juuri minä satun hänestä ajattelemaan.
Voi olla itsekästäkin mutta niin totta ja suurta ihmetystä aiheuttava asia. Tuo mukanaan myös suurta nöyryyttä ja vastuuta Luojansa edessä. Isän rakkaus sulattaa ... Amen
Anonyymi kirjoitti:
Katso, kansakunnat ovat kuin pisara vesisangon uurteessa, ovat kuin tomuhiukkanen vaa'assa. Katso, merensaaret hän nostaa kuin hiekkajyvän.Onko psalmin kirjoittaja varma siitä, että "hän tietää"?
- Anonyymi
Kukaan ei osaa vastata.
- Anonyymi
Edes yksi luonnonlakeja rikkova ja tieteellisesti todistettu ihme, pienikin sellainen, riittää. Esim. kymmensenttisen kolikon taikominen viisisenttiseksi riittäisi.
Sitä odotellessa.- Anonyymi
Tuohon pystyy ihminenkin. Miten erotat tekijät Jumalaksi?
- Anonyymi
Ihmeet eivät ole riittäneet mihinkään. Heti tulee joku "miettinen" ja todistelee, että mitään ei tapahtunutkaan. Ei edes Kuopion kuolleista ylösnousemistapaus ole kutvauttanut ihmisiä yhtään.
Jeesus totesi että riittäkööt profeetat ja Sana, tälle maailmalle ei näytetä kuin Joonaan merkki. Amen Anonyymi kirjoitti:
Ihmeet eivät ole riittäneet mihinkään. Heti tulee joku "miettinen" ja todistelee, että mitään ei tapahtunutkaan. Ei edes Kuopion kuolleista ylösnousemistapaus ole kutvauttanut ihmisiä yhtään.
Jeesus totesi että riittäkööt profeetat ja Sana, tälle maailmalle ei näytetä kuin Joonaan merkki. AmenEn ole havainnut Joonaan merkkiä.
- Anonyymi
torre12 kirjoitti:
En ole havainnut Joonaan merkkiä.
Jumbon merkin.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Tuohon pystyy ihminenkin. Miten erotat tekijät Jumalaksi?
Toistaiseksi kukaan ihminenkään ei ole pystynyt tuohon.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Jeesus totesi että riittäkööt profeetat ja Sana, tälle maailmalle ei näytetä kuin Joonaan merkki. Amen"Ei edes Kuopion kuolleista ylösnousemistapaus ole kutvauttanut ihmisiä yhtään."
Kerro lisää.
Nythän Raamatun kertomaan litteään maahan uskovat epäonnistuivat rahoittamassaan testissä, jolla haluttiin todistaa maan olevan litteä.
Noin sadan metrin korkeuteen hän nousi ja kuoli.
"”Mad Mike” Hughes on kuollut yritettyään laukaista itse tehdyn raketin aavikkoseudulla Kaliforniassa. Hän oli itse raketin kyydissä. Onnettomuudesta kertovat"- Anonyymi
Onko kipua päässä?
- Anonyymi
Jos pyhällä ehtoollisella tulee raudanmaku suuhun ja maistan kuin porsaanlihan aromin.
Sitten uskon Jumalaan.- Anonyymi
Jos on pakko, purisin Jeesuksen kankkua mieluiten.
- Anonyymi
Ei sellaisia ole.
- Anonyymi
En usko raamattuihin, jumaliin, jeesuksiin enkä minkäänlaisiin pyhiin henkiin. Mitkään näistä eivät merkitse minulle mitään. Enkä tarvitse mitään todisteita siihen, etten usko.
- Anonyymi
Jos jumalallasi on jotain asiaa niin epäilemättä se pitää tiedotustilaisuuden henkilökohtaisesti eikä jätä hommaa löysäpäisten tarinaniskijöiden vastuulle.
Odotellaan. Mulle kelpaa mikä tahansa todiste, jonka käräjäoikeuskin kelpuuttaisi todisteeksi Raamatun kuvaaman Jumalan olemassaolosta.
Todisteen pitää siis osoittaa, että
1) on olemassa yliluonnollinen jumaluus, joka
2) on juuri Raamatun kuvaama Jumala eikä mikään muu.
Mahdollisuuksia on siis tukulti, joten siitä vaan todistamaan.- Anonyymi
Sulla "käräjäoikeus".
Meillä Korkeimman tuomioistuin.
Luotan enemmän tähän viimeksimainittuun.
Siis, voiko joku, edes ateisti, ottaa todesta "käräjäoikeudet"?
Esim. Oulun norsunluurannikkoinen, pientä tyttöään vuosia raiskannut ja tälle useita abortteja teettänyt insesti-isä (demari ja siksi saikin jatkaa) oli Oulun oikeuslaitoksen lautamies.
Säilyttääkseen edes vähäisen kunnioituksen, käräjäoikeudet estävät nauhoittamasta rosiksiaan. Esim. Junes Lokalla istuikin sitten "kirjuri" vieressä, tallentamassa tuota loistokasta näytelmää. Hupaisaa luettavaa. 🤭 - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Sulla "käräjäoikeus".
Meillä Korkeimman tuomioistuin.
Luotan enemmän tähän viimeksimainittuun.
Siis, voiko joku, edes ateisti, ottaa todesta "käräjäoikeudet"?
Esim. Oulun norsunluurannikkoinen, pientä tyttöään vuosia raiskannut ja tälle useita abortteja teettänyt insesti-isä (demari ja siksi saikin jatkaa) oli Oulun oikeuslaitoksen lautamies.
Säilyttääkseen edes vähäisen kunnioituksen, käräjäoikeudet estävät nauhoittamasta rosiksiaan. Esim. Junes Lokalla istuikin sitten "kirjuri" vieressä, tallentamassa tuota loistokasta näytelmää. Hupaisaa luettavaa. 🤭Tässäpä verrannollista luettavaa:
Oikeudenkäynti Junes Lokkaa vastaan:
https://www.hs.fi/kotimaa/art-2000006396734.html
Tässä sitten Oikean Median vastaava uutisointi:
https://www.oikeamedia.com/o1-130700
. - Anonyymi
"Mulle kelpaa mikä tahansa todiste, jonka käräjäoikeuskin kelpuuttaisi todisteeksi Raamatun kuvaaman Jumalan olemassaolosta."
Eikä kelpaa yksikään todiste! Jokaisen todisteen Jumalasta, joita muuten Suomestakin löytyy tuhansia ja taas tuhansia, selität pois. Selittihän väitöstutkija Miettinenkin pois jokaisen parantumisen tuosta vaan. Näin se homma liberaalien ja ateistien kohdalla toimii. Anonyymi kirjoitti:
"Mulle kelpaa mikä tahansa todiste, jonka käräjäoikeuskin kelpuuttaisi todisteeksi Raamatun kuvaaman Jumalan olemassaolosta."
Eikä kelpaa yksikään todiste! Jokaisen todisteen Jumalasta, joita muuten Suomestakin löytyy tuhansia ja taas tuhansia, selität pois. Selittihän väitöstutkija Miettinenkin pois jokaisen parantumisen tuosta vaan. Näin se homma liberaalien ja ateistien kohdalla toimii.>Eikä kelpaa yksikään todiste!
Niin, koska ne eivät ole sellaista näyttöä, joka kelpaisi käräjäoikeudessa todisteiksi. Ankarinkaan inttäminen ja lujinkaan usko eivät ole todisteita.
>Selittihän väitöstutkija Miettinenkin pois jokaisen parantumisen tuosta vaan.
Hyvin perustellen jokaisen tapauksen kohdalla. Asiapohjalta et Miettisen tutkimusta pysty kritisoimaan, ja se sinun tulee visusti tiedostaa.- Anonyymi
RepeRuutikallo kirjoitti:
>Eikä kelpaa yksikään todiste!
Niin, koska ne eivät ole sellaista näyttöä, joka kelpaisi käräjäoikeudessa todisteiksi. Ankarinkaan inttäminen ja lujinkaan usko eivät ole todisteita.
>Selittihän väitöstutkija Miettinenkin pois jokaisen parantumisen tuosta vaan.
Hyvin perustellen jokaisen tapauksen kohdalla. Asiapohjalta et Miettisen tutkimusta pysty kritisoimaan, ja se sinun tulee visusti tiedostaa.Olet hyuvittava tyyppi ;DDDDDDDD
- Anonyymi
On turha kysella todisteita Jumalasta. Jumalaa ei voi kukaan nähdä. Sehän sanotaan Raamatussaki moneen kertaan. Oikeastaan tämä näkymättömyys onkin paras todiste Jumalan olemassa olosta.
Joh. 1:18 "Ei kukaan ole Jumalaa milloinkaan nähnyt;"
2. Moos. 33:20 "Ja Jumala sanoi vielä: Sinä et voi nähdä minun kasvojani; sillä ei kukaan, joka näkee minut, jää eloon.'"
1. Tim. 6:16 "(Herra) jota yksikään ihminen ei ole nähnyt eikä voi nähdä - hänen olkoon kunnia ja iankaikkinen valta. Amen."
Joh. 6.46 "Ei niin, että kukaan olisi Isää nähnyt; ainoastaan hän, joka on Jumalasta, on nähnyt Isän."
1. Joh. 4:12 "Jumalaa ei kukaan ole koskaan nähnyt."- Anonyymi
Tarkoitatko, että sitä mitä sinä et näe ei ole olemassa?
- Anonyymi
Jos kukaan ei ole nähnyt Jumalaa, miten Jumalan olemassaolon voi todistaa, saati uskoa siihen? Eli riittää kun kuulee äänen "minä olen Jumala!" ja sitten julistetaan totuutta?
Raamatussa sanotaan, että 76 ihmisiä "katseli Jumalaa".
Onko niin, että Raamatussa valehdellaan?- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Tarkoitatko, että sitä mitä sinä et näe ei ole olemassa?
Tarkoitan sitä, että kaikki mitä on olemassa ei voi olla ihmissilmin nähtävissä.
Anonyymi kirjoitti:
Tarkoitan sitä, että kaikki mitä on olemassa ei voi olla ihmissilmin nähtävissä.
Rehellistä lienee myöntää sekin, että kaikki ei ole aina Jumalasta löhtöisin - vaikka niin väitetäänkin.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Ihmissilmin näkemiset muutenkin on hyvin rajallisia.
Anonyymi kirjoitti:
Totta, emme voi nähdä läheskään kaikkea mikä kuitenkin on totta ja olemassa 🤓
usko.vainen kirjoitti:
Totta, emme voi nähdä läheskään kaikkea mikä kuitenkin on totta ja olemassa 🤓
Mutta yksikään ns. Jumala ei kuulu siihen.
- Anonyymi
Jumalat syntyi heti meskaliinin löytymisen jälkeen. Sattumaa?
- Anonyymi
No nyt minäkin uskon...mutta miksi te ette nyt sitten uskokkaan.
Miksi te ette nyt sitten konkreettisen edessäkään pääse siitä ikuisesta kaipailusta ja odottelusta ?
Pääsisisimme kaikki siitä ikuisesta tivaamisesta.
https://www.iltalehti.fi/viihdeuutiset/a/8da27fd6-206d-4e18-837d-55bc0a09e121 "Voisitteko vihdoinkin kertoa minkälaisia teille kelpaavia konkreettisia todisteita te kaipaatte itsellenne Jumalasta ja siitä, että Raamattu on Jumalan sanaa ihmisille?"
Vertaisarvioitu tieteellinen tutkimus, joka julkaistaan arvostetuissa tiedelehdissä, olisi erittäin hyvä alku. Sitä ennen, joku voisi vaivautua tekemään edes tieteellisen hypoteesin aiheesta.
Ketjusta on poistettu 19 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Maahanmuuttajien vaikutus Suomen valtiontalouteen positiivinen
Maahanmuuttajat maksavat enemmän tuloveroja kuin saavat tulonsiirtoja. Eroavat persuista tässä suhteessa. Persuista o2604172Ukrainan tiedustelun huippupotti - Iski ensin yhteen satamaan, sitten toiseen
Ukrainan tiedustelupalvelu SBU kertoo johtaneensa operaatiota, jossa on isketty drooneilla Venäjän tärkeimpiin satamiin1142241Ketkä 8 Ähtärin luottamushenkilöä saivat syytteen virka_aseman väärinkäyttämisestä?
Nyt näiden valtuutettujen nimet esiin, kiitos! Nämä henkilöt pitää yksinkertaisesti laittaa syrjään Ähtärin kaupunginva522207Uusin tutkimus: Suomi on maailman toiseksi vähin rasistinen maa
taakse jää mm. Ruotsi(7) ja Norja(8). Martin Paasi(kok.): Kumoaa vasemmiston väitteet. Kansainvälinen vertailu osoitta812167Ulkomaalaistaustaiset tulevat kalliiksi yhteiskunnalle.
Selvitys: Ulkomaalaistaustaiset saivat selvästi enemmän työttömyysetuuksia ja toimeentulotukea kuin suomalaistaustaiset.1252118Ähtärin päättäjät
Nyt tulee kutsu leivättömän pöydän äärelle. Syytteet nostetaan. https://www.iltalehti.fi/kotimaa/a/cef83309-0a1b-4fcd-9b751812Olen Päivi Räsäsen puolella
En oe uskovainen enkä kristillisdemograattikaan mutta onhan tuo naurettavaa laittaa Päivi syylliseksi omasta mielipit1731799Arkkipiispa Tapio Luoma sanoo olevansa syvästi huolissaan lisääntyvästä rasismista ja islamofobiasta
Tarvitsemme ymmärrystä ja uskontojen lukutaitoa erilaisia perinteitä kohtaan. Rauhallinen rinnakkaiselo ja toinen toisem3941276Oletko tosiaan niin
matalalla älykkyydellä varustettu että et tajua miten sua vedätetään? Kun susta ei tykätä.1421174Nuhteettomia edustajia
Korkein oikeus tuomitsi Päivi Räsäsen kiihottamisesta kansanryhmää vastaan Kansanedustaja Päivi Räsästä (kd.) vastaan no361130