Valikko
Aloita keskustelu
Hae sivustolta
Kirjaudu sisään
Keskustelu
Viihde
Lainaa
Treffit
Säännöt
Chat
Keskustelu24
profiilit
InhottavaRealisti
InhottavaRealisti
InhottavaRealisti
Vapaa kuvaus
Aloituksia
323
Kommenttia
14591
Uusimmat aloitukset
Suosituimmat aloitukset
Uusimmat kommentit
Aborttimatkailua+aiheuttaa+se,+että+naiset+eivät+saa+aborttia+halutessaan.+
Se,+että+abortteja+matkustetaan+tekemään+ulkomaille,+EI+tarkoita+sitä,+että+tekijät+olisivat+puoskareita.+Esimerkiksi+puolaiset+naiset+matkustavat+paljon+Saksaan+ja+irlantilaiset+englantiin.+
Kertoisitko+kireiden+aborttilakien+ystävänä+MITEN+Sinä+itse+aborttilait+järjestäisit?
07.05.2017 15:20
"Aborttimassa+on+tietenkin+rikos+ihmisyyttä+vastaan,+en+tarvitse+ajatukseeni+raamattua+tai+sairaita+uskontoja,+en+myöskään+ateismia,+tai+järjellisiä+viisauksia+väestön+ylikasvusta."
Mahtaako+Sinulla+Suurena+Ajattelijana+olla+esittä+paljonkin+esimerkkejä+maista,+joissa+tiukat+aborttilait+tai+peräti+totaalikielto+ovat+hyviä+seurauksia+tuottaneet?
07.05.2017 15:17
Sinustako+kysymys+Luomiskertomuksen+kirjaimellisuudesta+on+sivuseikka?
Ihmeen+paljon+Sinulla+lisäksi+tuntuu+energiaa+olevan+"lapsellisten"+kysymysteni+käsittelyyn+ja+niistä+huomautteluun,+jos+ne+ovat+täysin+epäolennaisia?
07.05.2017 15:13
Teoria+on+kaunista.+Käytännössä+uskovaisen+pahin+vihollinen+on+hän,+joka+uskoo+lähes+samoin.+Jos+ulkopuolisen+tarkastelee+niitä+syitä,+jotka+ovat+johtaneet+kristikunnan+jakautumiseen+yhä+useampiin+ryhmiin,+ei+ihmettelyltä+voi+välttyä.+Erot+eri+ryhmien+välillä+ovat++aika+pienet.+Ne+toki+näyttävät+suurilta,+mutta+eivät+todellisuudessa+sitä+ole.
07.05.2017 15:10
Mielellänihän+minä+Sinun+kanssasi+voisin+keskustella+salitreenin+syistä+ja+hyödyistä.+En+kuitenkaan+viitsi+itseäni+vaivata.+Saat+loruilla+minulle+vaikka+50+tekstiä.+En+vastaa+Sinulle,+koska+siitä+ei+ole+hyötyä+eikä+se+ole+erityisen+mielenkiintoista.+Kiitos+kuitenkin+ponnisteluistasi.
07.05.2017 14:58
Kts.+ed.+vastaukseni.
07.05.2017 14:52
No,+MIKSI+Jeesuksen+piti+tulla+ihmiset+"pelastamaan"?
07.05.2017 14:51
Otetaan+nyt+esimerkeiksi+vaikkapa+Puola+ja+Irlanti,+koska+ne+ainakin+jossakin+määrin+ovat+Suomen+tyyppisiä+maita.+
Kummassakin+maassa+tiukat+aborttilait+ovat+merkinneet+aborttimatkailua+naapurimaihin+ja+laittomia+abortteja.+Onki+SE+hyvä+asia?
07.05.2017 14:50
Sinun+kannattaa+etsiä+itsellesi+treenipaikkaa+kotikunnastasi?
07.05.2017 14:48
Ei+tuo+ole+keskustelua.+Tuota+kutsutaan+joko+vi..uilemiseksi+tai+sitten+vain+typeryydeksi.+Koetat+väen+vängällä+esittää,+että+olen+jotenkin+"paha"+kun+kyseenalaistan+joitakin+kristinuskon+osasia.+
Kerrohan:+onko+VL-liike+Sinulle+hyvinkin+merkityksellinen,+kun+Sinun+on+täälläkin+minua+oikaistava?
07.05.2017 14:47
Eli++miten+perustelet+opin+ihmisen+lähtökohtaisesta+syntisyydestä,+jos+Perisyntiä+ei+ole?
07.05.2017 14:45
Kyllä+voi.+
Uskon+mysteeri+itsessään+-+mitä+se+sitten+onkin?+-+on+se+osa+uskonnosta,+johon+järki+ei+aina+iskostu.+Kaikki+muu+uskon+ympärillä+on+järjellä+ajateltavissa.+
Järjellä+ajateltavissa+on+kristinuskon+kehittyminen.+Järjellä+ajateltavissa+ovat+tosiasiat+Raamatusta.+Järjellä+ajateltavissa+ovat+vaikkapa+liikkeesi+normit,+niiden+perustelut+ja+syyt.++Jäejellä+voi+ajatella+niin+kristinuskon+kuin+sinun+liikkeesi+jumalkuvaa.+Järjellä+voi+ajatella+sitä,+ovatko+jotkut+tulkinnat+Raamatusta+oikeampia+kuin+toiset+tai+onko+"oikeita"+edes+olemassa.
07.05.2017 14:44
Onko+edesmennyt+Neuvostoliitto+Sinulle+sama+asia+kuin+vaikkapa+Suomi+tai+Ruotsi+aborttiasian+suhteen?
Vastaa+nyt+hyvä+ihminen+jo+tähän+kysymyksen:
Onko+Sinulla+Kesitas+esimerkkejä+maista,+joissa+tiukista+aborttilaeista+on+hyviä+asioita+seurannut?
07.05.2017 14:40
Sinä+olet+oikein+klassinen+esimerkki+uskovaisesta.+Kun+Sinulle+heittää+vaikean+kysymyksen,+pistät+tulemaan+tuutin+täydeltä+julistusta+täysin+sivussa+itse+asiasta.+Olet+tavallaan+kuin+elävä+klise...
07.05.2017 14:38
Sinun+kannattaneee+suunnata+huomiosi+nimimerkille+etsivä-xxx?
07.05.2017 14:36
Pitkiä+tekstejä+Sinä+tuotat+kyllä,+mutta+minun+näkökulmastani+katsottuna+ne+ovat+samaa+vanhaa+kliseiden+toistoa.+
Sitä+on+täysin+mahdoton+sanoa,+miten+Jeesus+olisi+suhtautunut+mihinkin+nykypäivän+ilmiöön.+Se+kylläkin+on+selvää,+että+tarinoiden+mukaan+hän+oli+pikemminkin+yhteiskunnan+uudistaja+ja+traditioiden+uusiksi+muokkaaja+kuin+konservatiivi.+Nykypäivän+uskovaiset+näyttävät+lähinnä+keskityvän+kaiken+muutoksen+vastustamiseen.+
Raamatun+"muuttumattomuudesta"+on+täysin+turha+puhua.+Tosiasia+on+se,+että+jokainen+ryhmittymä+ja+äärimmillään+jopa+uskovainen+yksilökin+tulkitseee+sitä+omalla+tavallaan.
07.05.2017 14:35
Valitan.+Lähden+nyt+salille.+Jätän+Sinut+kettuilemaan+muille.
07.05.2017 11:02
Kertoisitko,+MISSÄ+KOHTI+tarkalleen+olet+kanssani+keskustellut?
07.05.2017 11:01
No,+MITÄ+siis+Jumala+tarkalleen+ottaen+"uhrasi"?
07.05.2017 11:00
No,+MITÄ+siis+Jumala+tarkalleen+ottaen+"uhrasi"?
07.05.2017 10:59
675 / 730