Valikko
Aloita keskustelu
Hae sivustolta
Kirjaudu sisään
Keskustelu
Viihde
Lainaa
Treffit
Säännöt
Chat
Keskustelu24
profiilit
InhottavaRealisti
InhottavaRealisti
InhottavaRealisti
Vapaa kuvaus
Aloituksia
323
Kommenttia
14591
Uusimmat aloitukset
Suosituimmat aloitukset
Uusimmat kommentit
No,+ole+ystävällinen+ja+kerro,+mikä+se+tarkoitus+sitten+on.+Taas+huomaan+eksyneeni+kanssasi+lepertelemään+joutavia.+
Nyt+on+Sinun+vuorosi.+Kerro,+mikä+tosiaankin+on+se+suuri+TARKOITUS!
22.04.2017 11:48
Antaisitko+konkretiaa?
Jeesuksesta+kerrotaan+lopulta+hyvin+vähän.+Hän+itse+ottaa+kantaa+harvoihin+asioihin+suoraan+ja+on+pikemminkin+ymmärtävä+kuin+tuomitseva+-+toisin+kuin+Suomen+kristityiksi+itseään+väittävät.+
Onko+oletettavaa,+että+Jeesus+vaikkapa+puuttuisi+aikuisten+ihmisten+seksiin?+Entä+musiikimaku?+Onko+jokin+musiikki+"syntistä"?+Millä+perusteella?
Pakolaisuus?+Olisiko+Jeesus+maahanmuuttovastainen+vaiko+-myönteinen?
22.04.2017 11:46
Jumalan+ajatuksia+vain+ei+kukaan+näe+eikä+tiedä.+Kovasti+puhutaan+hänen+nimissään+ja+esitetään+väitteitä+siitä,+mitä+hän+oletettavasti+ajattelee+ja+haluaa.+
Tosiasiassa+IHMINEN+esittää+ne+väitteet.+Esim.+VL-usko+-+kuten+muutkin!+-+on+täynnä+ilmiöitä+ja+normistoa,+jonka+lähde+on+selkeästi+ihminen+vallanhaluineen+ja+kuvitelmineen.+Muusta+ei+ole+MITÄÄN+merkkejä.
22.04.2017 11:29
Kai+ymmärrät,+Jari-Pekka+ettei+Luomiskertomus+ole+totta?
22.04.2017 11:27
Ainakin+minun+puolestani+kirkon+työntekijät+saavat+vapaasti+tulla+kertomaan+juttujaan+ja+niin+kyllä+käyvätkin.+On+meillä+käynyt+helluntailaisiakin+lapsia+laulattamassa.+Ei+haittaa+minua+tippaakaan.+
Nykylainsääntö+itse+asiassa+taitaa+olla+hieman+eri+mieltä.
22.04.2017 11:26
Olenko+minä+siis+uskovainen,+ateisti,+Venäjämielinen+vaiko+jotakin+muuta?
Olisi+mielenkiintoista+kuulla?
Mitä+muuten+oletat+konkreettisesti+saavuttavasi+ristiretkelläsi?+Oletatko+sen+minua+haittaavan?+Haluatko,+että+lopetan+kirjoittamisen?+Teoriasi+mukaan+olen+multinikki?+Miksi+siis+lopettaisin,+vaikkken+enää+tällä+nikilläni+kirjoittaisikaan?
Olenko+mielestäåsi+kirjoittanut+tällä+nikillä+hyvinkin+venäjämielisesti?+Missä?
Tarkoitusperiäsi+on+mahdoton+käsittää.+Oiva+esimerkki+kyllä+olet+siitä,+mihin+Suomi24+on+mennyt.+Onneksi+oikea+elämä+on+muualla.
22.04.2017 11:24
Loppulausetta+lukuunottamatta+asiaa.+
eli+sen+Jeesuksen+pitää+"näkyä"+jotenkin+ihmisestä?+Huoh.+Juuri+sillä+perusteella+lähdetään+sitten+määrittelemäänkin+sitä,+MITEN+se+näkyy.
22.04.2017 11:15
Saisinko+vihdoin+esimerkkejä+maista,+joissa+Islam+valtauskontona+ei+ole+johtanut+ongelmiin?
22.04.2017 11:11
Minun+vaiun+on+hyvin+vaikea+ottaa+noita+tapauksia+jotenkin+todesta.+Kaipa+asia+on+niin,+että+uskonnollinen+paatos+tuntuu+nykyihmisestä+jotenkin+lapselliselta?
On+todella+surullista,+jos+ROT+todellakin+on+opettaja.
22.04.2017 11:09
Kovasti+olennainen+osa+tuntuu+tiukan+linjan+kristillisyydestä+olevan+se,+että+mennään+"Raamatun+mukaan".
22.04.2017 11:02
Pertsa.+Vastaa+kysymyksiin.+
Sen+jälkeen+palaamme+sitten+teemaan+12-vuotiaiden+poikien+riettaus,+jota+Sinä+toisaalla+julistit.
22.04.2017 11:01
Venäjällä+vainotaan.+Kyllä.+USA+ei+myöskään+tosiaankaan+ole+mikään+länsimaisen+vapauden+perikuva,+kun+sitä+tarkastelee.+Suurvallat+ovat+karmeassa+tilassa.
22.04.2017 10:58
Taivaaseen+pääsy+on+ymmärtääkseni+olennainen+osa+kristinuskoa?+Olenko+väärässä?+"Ikuinen+elämä"+Jumalan+rinnalla+palkinnoksi+"Oikeasta+Uskosta"+Jyvät+eroon+akanoista?+Pieleenkö+menenkin+tulkinnassani?
Uskonnolla+on+aina+jokin+tavoite.+Mikä+on+kristinuskon+tavoite,+jos+se+ei+olekaan+päästä+sinne+Taivaaseen?+Miksi+kaikki+vaiva+ja+synnintunnossa+pientaroiminen,+jos+mitään+palkintoa+ei+olekaan+odottamassa?
22.04.2017 10:56
Eihän+täällä+ole+enää+vuosiin+kyennyt+erottamaan+ääriuskovaisuutta+ja+siitä+tehtyä+parodiaa+toisistaan.
22.04.2017 10:43
Kun+katsoo+nykypäivän+kehitystä+Suomessa,+rohkenen+olla+eri+mieltä.+Naiset+kouluttautuvat+pitemmälle+ja+yhä+suurempi+osa+miehistä+ei+kykene+yhtään+mihinkään.+Olen+huolestunut+siitä,+miten+meidän+miesten+käy.
22.04.2017 10:42
Islam+on+oikeastaan+siinä+tilassa,+jossa+kristinusko+oli+keskiajalla.+Ainoa+oikea+tie+on+maallistuminen,+mutta+vaikealta+näyttää.+
Jos+Lähi-Idässä+ei+olisi+öljyä,+kukaan+ei+alueen+kiistoista+piittaisi.+Aikanaan,+kun+öljy+loppuu+tai+merkitys+vähenee,+alueen+kohtalo+on+äärimmäisen+karu.
22.04.2017 10:40
Tarina+Aatamista+ja+Eevasta+on+vertauskuvallinen.+Oiva+perusteluhan+se+oli+Lähi-Idän+patriarkaalisissa+kulttuureissa+asettaa+nainen+miehen+alapuolelle,+mutta+se+on+yllättävää,+että+joku+tarinan+uskooo+vielä+nykyisin.
22.04.2017 10:38
Millainen+mahtaa+olla+se+Taivas,+jossa+ovat+syntymättä+jääneet?+Ketkä+heidät+tunnistavat?
Itse+asiassa,+koko+Taivas-käsitteessähän+eui+ole+mitään+logiikkaa.+Sitä+vain+eivät+hurkaat+uskovaiset+suostu+myöntämään.+
Kirjoitustaan+voi++k+o+r+o+s+t+a+a++eri+tavoin.+Sekö+on+se+PAHIN+asia+täällä?
22.04.2017 10:36
Höpön+höpön.+Elämä+on+tässä+ja+nyt.+Muusta+ei+ole+MITÄÄN+todisteita.
22.04.2017 10:33
Pikemminkin++on+tutkimuksissa+todettu+se,+että+jotkut+ihmiset+ovat+alttiimpia+uskonnollisuuteen+kuin+toiset.+
Sellaista+asiaa+ei+ole+olemassakaan+kuin+"aito+yhteys+Luojaan".+Se+on+vain+nbsanahelinää+ja+pyrkimystäö+kiilloittaa+sen+oman+uskon+ainutlaatuisuutta.+
Vapautta+ei+tarjoa+mikään+tiukan+uskonnollisuuden+muotoa.+AINA+löytyy+jokin+taho,+joka+milloin+Jumalan,+milloin+Raamatun+tekstien+nimissä+asioita+julistaa+ja+vaatii.+Aina+on+heitä,+jotka+erottelevat+"meidät"+"Muista".+Se+"omatunto"+on+käytännössä+se,+miten+sen+taas+joku+määrittelee.+Jos+johtopäätökset+eivät+ole+samat+kuin+niillä+Tärkeimmillä+Ajattelijoilla,+olet+PAHA+ihminen.+Eikö+niin?
22.04.2017 10:32
701 / 730