Valikko
Aloita keskustelu
Hae sivustolta
Kirjaudu sisään
Keskustelu
Viihde
Lainaa
Treffit
Säännöt
Chat
Keskustelu24
profiilit
InhottavaRealisti
InhottavaRealisti
InhottavaRealisti
Vapaa kuvaus
Aloituksia
323
Kommenttia
14591
Uusimmat aloitukset
Suosituimmat aloitukset
Uusimmat kommentit
Kuka+Sinua+kieltää+mitään+määrittelemästä?+Kyse+on+koko+ajan+ollut+siitä,+onko+korrektia+tai+ylipäätään+ottaen+edes+järkevää+mesota+sellaisista+asioista,+joiden+suhteen+ei+välttämättä+ole+olemassa+vain+yhtä+totuutta.+
Sinulla+on+erikoinen+tapa+-+tai+itse+asiassa+Suomi24:lle+niin+tyypillinen+-+hyökätä+raivoamaan+silloin,+kun+ajatusmallisi+virheet+väistämättä+esiin+tulevat.+Lisäksi+et+ole+kirjoitustyyliä+vaihdellessasi+lähellekään+niin+taitava+kuin+ilmeisesti+luulet:+tässäkin+tilanteessa+messuat+eri+kirjoitustyylillä+tekemäsi+tekstin+vuoksi.+Kun+tätä+touhua+vähän+aikaa+seurailee,+oppii+katsos+kaiken+tunnistamaan+ja+ymmärtämään.+
Sorrut+myös+omaan+näppäryyteesi,+sillä+Sinä+tosiaankaan+ET+niitä+eri+näkökulmia+esiin+tuo.+Olet+itse+mainostanut+lähinnä+pelkästään+omaa+biologian+erikoistuntemustasi+ja+ne+eettiset-,+arvo+ja+väestöpoliittiset+pohdinnat+loistavat+poissaolollaan.+
Yritä+nyt+hieman+ryhdistäytyä+ja+palaa+taas+käyttämään+sitä+rekisteröityä+nimimerkkiäsi,+niin+saatamme+saada+aikaan+normaalia+keskusteluakin.+Loeta+tuo+pelleily+erilaisilla+kirjoitustyyleillä.+Se+on+oikeasti+noloa.
03.01.2020 14:57
Minä+en+ymmärrä+turhaa+rutinaasi.+Persut+mainostavat+olevansa+isänmaan+asialla+ja+nationalisteja.+Helppo+kai+tuohon+on+vastata:+OVATKO+asiat+hyvin+Unkarissa+vaiko+ei?+Mikä+siinä+niin+vaikeaa+on?
03.01.2020 14:49
Siitä+huolimatta+eivät+taida+tunnettuvuus+kannattajamäärät+ihan+huipussaan+kuitenkaan+olla+-+siitä+huolimatta,+että+näistä+toimijoista+muistuttaminen+täällä+on+aktiivista...
03.01.2020 14:46
Olen+tosiaankin+tehnyt+tämän+avauksen+silloin+ja+tuolloin+elimme+sitä+aikaa,+että+en+halunnut+käyttää+tätä+nimikkiä+täällä.+Näin+jälkeenpäin+tuntuu+toimintani+tuon+nikkihomman+suhteen+typerältä.+Kaikkea+sitä+satttuukin.+
Avauksessani+ei+puhuta+ymmärtääkseni+mitään+taposta+tai+muista+mahdollisesti+problematiikkaa+aiheuttavista+termeistä.+Kysymyksenasettelu+on+hyvin+yksinkertainen:+
"Onko+abortti+murha?"+Siinähän+tuo+otsikossa+aika+selvästi+näkyy.+Periaatteessa+siis+-+jos+pelkässä+avauksessa+pitäydymme+-+pelkkä+"Kyllä"+tai+"Ei"+perusteluineen+riittää.+Toki+niitä+määritelmiäsi+voit+esitellä,+mutta+se+ei+itse+tilannetta+muuksi+muuta.+
Jokainen+lukija+-+jos+heitä+nyt+kovin+monia+on+-+näkee+kyllä+sen,+kuka+täällä+toimii+mitenkin+"kypsästi".+Minä+en+määrittele+kenellekään+keskustelun+rajoja,+mutta+uskoisin+kyllä+hahmottavani+vähintäänkin+keskimääräisellä+tasolla+sen,+milloin+keskustelu+on+asiallista+ja+milloin+ei.+Uskoisinpa+myöskin+niiden+mahdollisten+sivustaseurailijoidenkin+kykenevän+lukemaan+ihan+itse+sen,+miten+täällä+kukin+keskusteluun+suhtautuu+ja+vaikkapa+miten+tunnistettavasti+koko+ajan+kirjoittaa.+
On+yksi+asia+tuoda+oikeasti+keskusteluun+mukaan+uusia,+erilaisia+elementtejä+ja+kokonaan+toinen+asia+jauhatella+samaa+mantraa+vuodesta+toiseen+joka+ketjussa.+Joku+toinen+voisi+haksahtaakin+mukaan+pelleilyihisi+ja+ottaa+syyn+toisen+hölmöilyistä+omaksi+syykseen,+mutta+minä+en+kyllä+niin+tee.+Jos+et+kykene+muuhun+kuin+saman+toistoon,+Sinun+ehkä+olisi+oikeasti+jo+järkevää+etsiä+itsellesi+uuttakin+sanottavaa.+Ei+yhden+asian+jauhaminen+mikään+hyve+ole.+
Tuo+opettajuuteeni+takertuminen+on+sekin+niin+klassikko.+Minä+en+-+toisin+kuin+esim.+Sinä+-+salaile+ammattiani,+vaan+olen+sen+maininnut+nin+täällä+kuin+muuallakin.+Se,+että+Sinullakin+oikeasti+on+pokkaa+lähteä+määrittelemään+minua+ammatillisesti+näiden+keskustelujen+perusteella,+on+lähinnä+säälittävää+-+mutta+myöskin+valitettavan+tuttua+Suomi24:n+"keskustelijoiden"+toimintaa:+kun+toista+voi+jotenkin+yrittää+provosoida+ja+siinä+sivussa+loukata,+se+pitää+sitten+tehdä+kaikin+mahdollisin+keinoin?+No,+eiköhän+taas+tässäkin+tilanteessa+jokainen+nähne,+mitä+kukin+täällä+puuhaa,+mitä+sanoo+ja+mitä+ei?
03.01.2020 09:58
Miksi+niin+pitäisi+tehdä?+Onko+tuo+ohjeesi+jotenkin+"raamatullinen"?
03.01.2020 09:42
Tästä+on+puhuttu+Sinun+kanssasi+aikaisemminkin.+Logiikkasi+ongelma+on+katsohan+kuitenkin+se,+että+sanoopa+sanakirja+mitä+tahansa,+sillä+ei+ole+vaikutusta+ihmisten+elämään.+Niin+Sinä+kuin+me+muutkin+olemme+kuitenkin+velvollisia+noudattamaan+lakeja+ja+asetuksia+elämässämme.+Sanakirjalla+ei+sellaista+vaikutusta+ole+-+vaikka+niin+joku+kuvittelisikin.+
Abortti+määritellään+laissa.+Se,+miten+jotakin+lääketieteellistä+operaatiota+normitetaan+esim.+lakipykälien+kautta,+ei+liity+mitenkään+sanakirjaan.
03.01.2020 09:42
Minun+havaintojeni+mukaan+palstalle+on+hiipinyt+lähinnä+Patmoksen+ja+Persujen+fanittajia,+joille+käsite+"keskustella"+on+täysin+tuntematon.
02.01.2020 17:35
Kertoisitko+ystävällisesti,+missä+sävyssä+uskovaisten+kanssa+pitää+Sinusta+keskustella?+Eri+mieltäkö+EI+saa+olla,+mitään+EI+saa+kysyä+eikä+kyseenalaistaa?
Lisäksi,+kun+täällä+silkkaa+kuraa+heittää+muutama+ilmeisesti+uskovainen+kirjoittaja+loputtomine+herjoineen+ja+onanointijuttuineen,+ovatko+HE+oikealla+asialla?+Onko+esim.+mummomuori+heittänyt+kehiin+samanlaista+herjaa+kuin+se,+mitä+hänen+niskaansa+heitetään?+Miksi+et+uskovana+ihmisenä+ojenna+väärin+toimivia+toisia+uskovia?
02.01.2020 17:34
Ei+se+ole+mitään+"hyökkäilyä",+jos+totean,+että+saman+asian+loputon+toistaminen+on+turhaa+puuhaa.+Jos+tuollaisia+tulkintoja+alkaa+tehdä,+mikään+keskustelu+ei+enää+ole+mahdollista,+koska+toiselle+osapuolelle+ei+saa+mistään+asiasta+mitään+sanoa.+Ilmeise´sti+myös+kaikkinainen+kritiikki+on+väärin,+ainakin+jos+se+kohdistuu+Sinun+sanomisiisi?
Kyllä+minulle+on+selväksi+tullut+se,+mikä+Sinun+näkemyksesi+ihmiselämän+alusta+on.+Pulma+vain+JATKUVASTI,+EDELLEEN+ja+KOKO+AJAN+on+ollut+se,+että+tämän+ketjun+aihe+oli+jokin+muu.+Sinäkö+ET+halua+sitä+käsittää?+Milläänkö+EI+ole+väliä,+mitä+toinen+keskustelija+Sinulle+sanoo?+NIINKÖ?+Sinä+vain+AINA+annat+tulla+samat+vakitekstit,+olipa+kysymys+mistä+tahansa+aborttiin+liittyvästä+asiasta?
02.01.2020 17:30
Antanet+varmaankin+jonkin+selkeän+esimerkin+"hyökkäyksestäni+persoonaasi+kohtaan"?+Minä+nimittäin+en+tiedä+Sinusta+oikeastaan+mitään.+MITEN+siis+hyökkäisi+persoonaasi+vastaan?+Jyrkin+nimitys,+jota+Sinusta+olen+käyttänyt,+on+ollut+"abortin+vastustaja".+Ei+kai+SE+ole+liikaa+sanottu?
Et+kai+tee+sitä+erhettä,+että+yhdistät+persoonasi+mielipiteisiisi?+Onko+kanssasi+eri+mieltä+oleminen+Sinulle+jonkinlainen+henkilökohtainen+loukkaus?+Ei+kai+nyt+sentään?
Minusta+olisi+mukava+yllätys,+jos+Sinä+kerrankin+ottaisit+kantaa+SANOMISIINI,+etkä+alkaisi+kiukutella.+Nytkin+kirjoitin+pitkän+tekstin,+jossa+sanoin+monenlaisia+asioita+ja+yritin+perustellakin+näkemykseni.+Sinä+ITSE+käyttäydyt+juuri+sillä+tavalla,+josta+syytät+minua:+hyökkäät+kimppuuni+ja+alat+sättiä+minua+ottamatta+kantaa+sanomisiini.+
Mieti+itsekin+asiaa+ihan+perusteellisesti:+onko+SINUSTA+hedelmällistä+keskustelua+loputtomasti+toistaa+yhtä+ja+samaa+teesiä+yleisvastauksena+kaikkeen,+mitä+toinen+sanoo?+Sitenkö+Sinusta+keskustellaan?
02.01.2020 16:12
Onko+toiminta+kasvanut+ja+kehittynyt?
02.01.2020 16:05
Kommenteissasi+on+epäjohdonmukaisuutta:+olet+ymmärtääkseni+määritellyt+minut+valeopettajaksi,+joten+mitä+ihmettä+koulun+alku+tähän+liittyy+Sinun+mielestäsi?
02.01.2020 16:03
Sinä+itsehän+siinä+nyt+raivoat.Ota+rauhallisesti.+Rentoudu.+Minullekin+tämä+loma+on+tehnyt+hyvää!
02.01.2020 15:54
Jostakin+kumman+syystä+Unkarin+asioihin+puuttuminen+kuitenkin+koetaan+sitten+vääräksi+ratkaisuksi+niissä+samoissa+piireissä,+jotka+Suomessa+mussuttavat+sananvapaudesta!?
Ilmeisesti+kyse+onkin+enemmän+siitä,+ketkä+ja+millä+perusteella+sitä+sananvapautta+rajoittavat?
02.01.2020 15:53
Me+olemme+puhuneet+niistä+Sinun+"faktoistasi"+lukemattomia+kertoja.+Kuten+tiedät,+emme+ole+yksimielisyyteen+päässeet+ja+emme+tule+myöskään+pääsemään+-+se+on+ollut+jo+kauan+selvää.+
On+todella+turhauttavaa+kinastella+teidän+anonyymien+kirjoittajien+kanssa.+Sinäkin+käytit+vielä+jokin+aika+sitten+rekisteröityä+nimimerkkiä,+mutta+nykyisin+keskityt+pelkästään+huutelemaan+anonyyminä+ja+juuri+se+käytännössä+estää+kunnollisen+keskustelun+täällä.+Toki+ymmärrän+edut:+kun+anonyyminä+jotakin+kirjoittaa,+omat+sanomiset+on+sitten+helppoa+kiistää.+
Tämä+ketjun+aiheena+on+se,+onko+abortti+murha.+Minä+lähdin+tuolla+ylempänä+ketjussa+liikkeelle+siitä+lähtökohdasta,+että+abortti+ei+voi+sitä+olla,+koska+murha+on+juridinen+termi+ja+sen+suhteen+tilanne+on+kyllä+minusta+selvä.+Oikeastaan+myöskin+käsite+"tappo"+on+puhtaasti+teoriaa,+koska+Suomessa+abortti+vain+on+joko+laiton+tai+laillinen.+Laillinen+abortti+on+lain+silmissä+vain+yksi+lääketieteellinen+operaatio+muiden+joukossa.+Sitä,+kuten+myös+joitakin+muitakin+lääketieteen+osasia,+säädellään+lailla.+Jos+abortti+siis+on+lain+silmissä+oikein+tehty,+kaikenlainen+muu+määrittely+ulkopuolisten+tekemänä+on+vain+ja+ainoastaan+heidän+subjektiivisten+näkemystensä+tuotosta+ja+periaatteessa+merkityksetöntä.+
Edellisestä+seuraa+se,+että+piditpä+siis+Sinä+tai+joku+muu+aborttia+rikollisena+toimena+tai+et,+sillä+ei+ole+suoraa+merkitystä.+Me+maallikot+kykenemme+ainoastaan+painostamaan+lainsäätäjiä+sen+suhteen,+että+aborttia+uudelleen+määriteltäisiin+-+mikäli+se+tavoitteemme+on.+Tätä+olen+suositellut+täälläkin+jo+useasti,+mutta+enpä+ole+julkista+painetta+aborttia+kohtaan+juuri+Suomessa+nähnyt.+Tällä+tarkoitan+sellaista+painetta,+joka+saisi+kansanedustajamme+edes+jotenkin+laajemmin+aktivoitumaan.+
Kun+Sinä+tuttuun+tapaasi+alat+sivusta+huudella+niitä+faktojasi,+se+ei+siis+edesauta+keskustelua+mitenkään.+Ne+Sinun+faktasi+eivät+ole+aiheena+täällä,+tässä+ketjussa.+Käsitätkö?+Täällä+on+aiheena+se,+voidaanko+abortin+teetättäneitä+vaikkapa+julkisesti+nimitellä+murhaajiksi+ilman+seurauksia.+Sinäkin+ilmeisesti+olet+siitä+asiasta+samaa+mieltä,+että+ei+voi.+Hyvä:+olemme+edes+yhdestä+jutusta+samaa+mieltä.+Ylempänä+osoitin+mielestäni+selkeästi+sen,+että+sillä+sinänsä+ei+sitten+väliä+ole,+miten+omassa+päässäsi+aborttia+luokittelet.+
Mielipiteen+vapaus+on+kiistatta+olemassa.+Se+ei+kuitenkaan+poista+minulta+oikeutta+yhtä+hyvin+käyttää+omaa+oikeuttani+todeta,+että+saman+asian+jankuttaminen+on+typerää,+lapsellista+ja+myös+äärimmäisen+huonnoa+keskustelukulttuuria.
02.01.2020 15:10
Ovatko+Marinin+toimet+Sinusta+jo+hyvinkin+paljon+vaikuttaneet+Suomen+tilanteeseen?+Millä+sektoreilla?
02.01.2020 11:20
Ai+Sinäkö+olet+sitä+mieltä,+että+voit+ihan+omien+mielipiteidesi+perustelemana+ja+sananvapauden+nimissä+nimitellä+toisia+ihmisiä+murhaajiksi+ilman+mitään+seuraamuksia?
02.01.2020 11:19
Koeta+nyt+palata+aiheeseen.+Puhumme+asiasta+JURIDIIKAN+kannalta+ja+siitä,+onko+Sinun+mahdollista+nimitellä+omien+määrittelyjesi+pohjilta+ihmisiä+murhaajiksi+muutenkin+kuin+täällä+anonyyminä.+
Kyllä+vai+ei?+Se+riittää.+Muuta+ei+tarvita.+Kyllä+vai+ei?
02.01.2020 11:17
Taas+alkaa+tuo+saman+asian+jankutus:+puhut+asiasta,+joka+ei+meillä+tässä+edes+ollut+keskusteltavana.+Etkö+tosiaankaan+ymmärrä+sitä?
Autan+siis+Sinua:+me+puhuimme+siitä,+mitkä+ovat+seuraukset,+jos+alat+nimitellä+abortin+teetättäneitä+tai+tekijöitä+vaikkapa+kadulla+murhaajiksi.+Käsitätkö+nyt?
02.01.2020 11:14
Miksi+minun+pitäisi+esittää+Sinulle+jotakin+todisteita?
02.01.2020 11:11
79 / 730