Valikko
Aloita keskustelu
Hae sivustolta
Kirjaudu sisään
Keskustelu
Viihde
Lainaa
Treffit
Säännöt
Chat
Keskustelu24
profiilit
InhottavaRealisti
InhottavaRealisti
InhottavaRealisti
Vapaa kuvaus
Aloituksia
323
Kommenttia
14591
Uusimmat aloitukset
Suosituimmat aloitukset
Uusimmat kommentit
Sikainfluenssa+oli+oma+erikoistapauksensa.+Se+on+hyvä+muistaa,+että+mikään+rokotehan+ei+lopulta+ole+täysin+riskitön,+kuten+ei+mikään+lääke+tai+leikkauskaan.+Kyse+on+siitä,+millaisia+hyötyjä+saavutetaan+esim.+rokotteilla,+joiden+ottamatta+jättäminen+onkin+osoittautunut+oivaksi+ratkaisuksi+esim.+Samoalla.+Oletko+kuullut?
Evoluutiota+koekevaan+mielipiteeseesi+Sinulla+luonnollisesti+on+oikeus.+Saavathan+ihmiset+uskoa+ihan+mihin+tahansa.+Sinullakin+se+oikeus+on.
07.12.2019 10:25
Hei+hei,+usko.vainen.+Kuten+muistat,+en+keskustele+kanssasi.+
Mukavaa+loppupäivää.
06.12.2019 11:15
En+kuuntele+paljoakaan+radiota+saati+sitten+tuollaista+roskaa.
06.12.2019 11:13
Vai+niin.+Kumoaminen+ei+ole+kuitenkaan+vielä+oikein+julkista?
06.12.2019 11:13
Vaikea+sanoa.+Minun+kotitaustani+on+ollut+taloudellisesti+äärimmäisen+vaatimaton.+Jonkinlainen+peruskirkkouskovaisuus+sieltä+löytyy+ja+kriittisyyteni+uskontoja+kohtaan+on+ollut+minulle+selvää+jo+lapsesta.+Kotoa+ei+ajattelutapani+ole+tullut.+Myöskin+poliittinen+aktiivisuus+oli+kotitaustassani+äärettömän+matalaa,+joskin+vasemmisto+varmaankin+ääniä+sai+-+jos+äänestymään+edes+vaivauduttiin.+On+vaikeaa+kuvityella,+että+matalan+koulutustaustan+omaava+kotiväki+olisi+Kokoomustakaan+äänestänyt.+Kepu+minun+kotiseudullani+jyräsi,+kuten+lukuisissa+muissakin+Suomen+maalaiskunnissa.+Siitä+ehkä+kumpuaakin+jonkinlainen+epäluottamukseni+Kepuun:+otteet+olivat+varsin+kovat,+kun+todellista+vastavoimaa+ei+ollut.+
Muistan+lukioajoilta,+kun+kinasimme+yhden+uskovaistaustaisen+äärimmäisen+älykkään+-+selkeästi+minua+lahjakkaamman+-+uskovaisperheen+pojan+kanssa+evoluutiosta.+Surullinen+tapaus+sikäli,+että+kun+poika+sitten+kotoaan+opiskelemaan+irtosi,+diabetes+ja+alkoholiin+tutustuminen+veivät+hengen.+
Kun+luen+julistustasi,+siitä+ei+oikein+syvällinen+yleissivistys+valitettavasti+ilmene.
06.12.2019 11:12
Mitähän+minä+olen+nyt+taas+poistatellut?+En+ole+kovin+montaa+tekstiä+tänne+viime+aikoina+kirjoitellut+saati+jotakin+poistatellut.+Minua+ei+nykyisin+tämä+palsta+hirveästi+kiinnosta.
06.12.2019 11:04
Osa+ihmisistä+vain+on+uskonnollisuuteen+taipuvaisia.+Aasiassa+kristinusko+on+jotakin+uutta+ja+trendikästä+monin+paikoin.+Kun+amerikkalaistyyliin+lähdetään+uskoa+myymään,+tulokset+ovat+varmastikin+hyviä.+Manipulointihan+voi+tapahtua+hyvin+aikuisenakin+ja+tästä+hyvä+esimerkki+ovat+Suomen+helluntailaiset,+joista+monilla+onkin+vähintäänkin+kirjava+menneisyys.
06.12.2019 11:03
Nyt+siis+vain+odottelemme,+että+Reinikainen+kaataa+julkisesti+koko+evoluutioteorian.
06.12.2019 10:42
Antaisitko+esimerkkejä+noista+maista?
06.12.2019 10:29
Minun+nähdäkseni+ihan+"tavallisesta"+ihmisestä+ei+Suomessa+tule+fundamentalistia.+Taustalla+ovat+taipumus+uskonnollisuuteen+ja+kenties+jo+lapsesta+saakka+alkanut+manipulointi.+Myös+matala+koulutustaso+on+pääsääntöisesti+tyypillistä.+Korkeamman+koulutustason+fundamentalistit+ovat+sitten+heitä,+jotka+useimmiten+keräävät+hyödyt+ilmiöstä.
06.12.2019 10:28
Ahvion+jutut+ovat+tasoltaan+menneet+entistä+alhaisemmiksi+viime+aikoina.+Hyvän+kuvan+saa+hänen+blogikirjoituksistaan.+Viimeisimmäksihän+hän+esimerkiksi+avoimesti+ihastelee+IKL:n+toimintaa.
06.12.2019 10:26
Nyt+kyllä+sorrut+selittelyyn:+pienet+yhdistykset+ja+järjestöt+ovat+kyllä+aika+lailla+eri+asia+kuin+suuret+kirkkokunnat+ja+uskonnolliset+yhteisöt.+Hyvä+lienee+kaikesta+huolimatta+muistaa+sekin,+että+käytännössä+kristinusko+lopulta+on+varsin+pitkälti+politisoitunut+ja+tätä+kautta+asioita+on+tehty+ja+tehdään+yhä+edelleenkin+sen+nimissä+ja+motivoimina.
02.12.2019 16:00
Minusta+on+aina+yhtä+ihmeellistä+se,+että+hyvin+yksinkertaisiin+aloituksen+kysymyksiin+ei+voida+vastata+yhtä+yksiselitteisesti.+Miksi+ei?
02.12.2019 15:58
Ja+tuo+on+Suomen+kannalta+jotenkin+HYVÄ+asia?
02.12.2019 15:55
Oletko+ikinä+ajatellut,+että+voisit+lopettaa+tuon+typerähkön+trollailun?
02.12.2019 15:55
Voi+olla.+Heidänkin+toimintansa+taisi+käytännössä+tuhota+alkuperäiskansoja.
01.12.2019 11:29
Antanet+varmaankin+lähteitä+näille+väitteillesi?
01.12.2019 11:28
Mikähän+mahtaa+olla+se+kirkkokunta+tai+uskonnollinen+ryhmittymä,+jonka+taustalta+EI+löydy+luurankoja+kaapista?
01.12.2019 11:24
Maailma+vain+oli+niin+erilainen+niinä+"mummon+ja+vaarin"+aikoina.+Ihmisten+koulutustaso+oli+matalampi.+Yleissivistys+huonompi.+Maailma+mustavalkoisempi+ja+yksipuolisempi.+Muutostahti+hitaampaa.
01.12.2019 11:23
Tällaisia+asioita+eivät+Persut+tunnu+ymmärtävän.+He+uskovat+omituisiin+illuusioihin+jostakin+50-luvun+idyllisestä+Suomesta,+jossa+asuisi+vain+yhtä+rotua+olevia+ihmisiä+ja+meno+olisi+kuin+Vartiotorni-lehden+kannessa.
01.12.2019 10:15
88 / 730