Valikko
Aloita keskustelu
Hae sivustolta
Kirjaudu sisään
Keskustelu
Viihde
Alennuskoodit
Black Friday 2024
Lainaa
Treffit
Säännöt
Chat
Keskustelu24
profiilit
thunderotto
profiilit
thunderotto
thunderotto
Vapaa kuvaus
Aloituksia
2
Kommenttia
396
Uusimmat aloitukset
Suosituimmat aloitukset
Uusimmat kommentit
Nyt+kun+Kissat+ovat+otsikoissa+liitän+sen+tähän+vertailuna+tuosta+rahan+käytöstä+lemmikkiin.Radion+ohjelma+jossa+Eläin+suojelun+nainen+kertoi+että+Kissan+asiallinen+pito+ja+jos+huono+tuuri+käy+voi+tulla+maksamaan+pienen+henkilöauton+verran,eli+niitä+näkyy+todellakin+saavan+edullisesti+n.13000+suunnilleen.Tästä+innostuneena+tutkin+koirani+eläilääkäri+historian+jossa+kynnen+leikkuusta+aina+yhteen+todella+isoon+leikkaukseen+pienemät+rasvapatit+ja+turkin+hoito,sain+yli+9000+euron+summan.+Sitten+totean+etteivät+ne+syömättä+elä+ja+aina+pitää+olla+raaka+ravintoa,purkkikamaa+pahanpäivän+varalle+ja+tietty+raksut+että+herkut.Ja+niitä+ei+voi+olla+hankkimatta+kun+koira+on+ollut+jo+12v.+kaverina++paistan+sille+samalla+pihvin+kun+kerran+itsekin+syön.Siihen+vielä+kolme+kissaa+joita+en+viitsi+hinnoitella+mutta+kyllä+aika+yksiin+menee.Se+Eläinsujelun+ihminen+syytti+pennutusta+ja+villikissoja,minun+kissat+pysyy+tontilla+kun+ne+voi+kouluttaa+kun+vain+jaksaa+toistaa+itseään+kuin+kramofoni.Pahin+mielestäni+on+täällä+maalla+kun+huomaa+uuden+kissan+joka+ei+ymmärrä+missä+on+löytyy+syy+usein+että+se+on+tuotu+kauempaa+ja+nakattu+autosta+ulos+tai+unohtunut+kesämökille.Niitä+minä+sitten+loukuttelen,ja+kerran+toimitin+viikon+jälkeen+Rotikan+eläin+suojeluun+kun+ei+pikku+kylällä+kukaan+sitä+tuntenut,mutta+se+oli+uuden+asukkaan+koira+ilman+mitään+siruja+tai+panta+merkkiä+niin+että+sai+maksaa+sen+ulos+hoidettuna+tarhasta,itse+asiassa+kun+se+haettiin+minulta+tuli+omistajat+puoli+tuntia+myöhemmin+hakemaan,vähän+yritti+vittuilla+mutta+sanoin+ettäolet+kotimatkallasi+ajanut+ison+ilmon+ohi+kymmeniä+kertoja+ja+siinä+oli+vielä+koiran+kuva.+Paras+keskustelu+ketju+pitkään+aikaan+siitä+aloittajalle+kiitokset.
14.07.2016 00:47
Kirjoitan+kun+mainitsit+Chihuan+sekoituksen,en+ole+nähnyt+kuin+näyttelyissä+ja+yhden+Pin-up+tytön+kainalossa+rauhallisia+yksilöitä.Tv:stä++tuli+ohjelma+takavuosina+että+niissä+on+enemmän+samaa+kuin+sudessa+otetaan+vaikka+mikä+sekoitus+rinnalle.Eli+ei+suden+ja+koiran+ristisiitos+takaa50%+pentuja,päin+vastoin+hirveällä+prosentilla+jäivät+koiriksi.Minä+kerään+ulosteet+aina+ja+kotona+sillä+on+isompi+tila+pihamaalla,tarkoitus+oli+yksi+aari+mutta+kun+tarpeita+oli+ja+tilaa+taisi+tulla+kaareva+josta+vaikea+laskea+mutta+kyllä+tuplaus+tuli+tehtyä.Muttei+sekään+auta+ellei+siellä+ole+kaverina+ja+nimenomaan+kouluta+leikinvarjolla.+Kaksi+isoa+rotua+siinä+yhdistettiin,ja+vanhukset+ei+räkytä+mutta+kyllä+tämä+nostaa+metelin+ja+hyökkii+verkolle+ohikulkijoille.Ei+koiran+tarvi+olla+iso+jotta+se+puree+ihmistä(80kg),minua+om+purru+pieni+rotan+kokoinen+ja+tunsin+shokki+vaikutuksenMetsästys+reissulla+nojasin+koiran+omistajan+autoon+ja+taas+tuli+hammasta+pieneltä+Suomenpystykorvalta,ja+alkoi+tuntua+että+taju+menee+ja+siihen+iso+koirani+oli+jo+tappamassa+purijaa+mikä+EI+hyvä.Tämän+tajunnan+menettämisen+metsästäjät+ymmärtävät+kun+nylkevät+haulikolla+amuttuja+eläimiä,ei+niissä+juuri+reikiä+näy+ja+joskus+jänis+potkaisee+tyhjää+vaikka+kaikki+haulit+menee+ohi/se+säikähtää+hengiltä.Lopetus+on+takajaloista+kiinni+punaperä+moran+hamaralla+napautus+korvien+taa,ei+luulis+tappavan+mutta+niin+vain+käy.+Toisilla+koirilla+on+metsästys+vietti+vaikka+kuinka+sylikoira+olisi,ja+ohikävelyyn+pidän+koitani+1cm+paksun+ja+5cm+leveässä+pannassa+josta+lähetee+ohjuri+narukuonopantaan+joka+puristaa+kuonon+kiinni+ja+jos+se+vielä+sitten+käskytystä+vasten+ärisee+puhun+että+anna+olla+eihän+sinullekkan+kukaan+ärise+ja+kyllä+häntä+heiluu+ja+pienempi+koira+yleensä+puree+kylkeen+eikä+se+välitä+vaan+haluaisi+koirakaverin.+Eräs+nainen+oli+radiossa+sanoi+ettei+kaikkea+haukkumistä+pidä+maalla+estää,,ne+kommunikoivat.Tein+testin+ilman+suuntien+mukaa+mistä+haukku+alkoi+ja+näin+kun+omani+kuunteli+,vastasi+ja+kääntyi+täysin+eri+suuntaan+ja+isolla+äänellään+välitti+viestin.Takaisin+tuli+juuri+ja+juuri+ihmiskorvalla+kuultava+haukku+jonka+koirani+välitti+sinne+ensimmäiselle+koiralle.Tietenkin+yritin+edistää+ja+kyselin+omaltani+,,mitä+se+sano+ja+sain+katseen+joka+ei+minua+paljon+mairitellut.+Tämä+onnistuu+jokaiselta+joka+kuulee+kylän+koirien+äänet+ja+antaa+haukkua+ja+seuraa,ihastutte.+En+puhu+nyt+kaikkien+koirien+puolesta,mutta+jättäkää+isännät+rauhaan+he+ei+ymmärrä+koiraa+ja+koiran+pitäisi+ymmärtää+kaikki+ihmisten+lässytykset.+Täällä+yksi+mies+kuunteli+iltasella+koiria+,ajoi+järven+niemeen+ja+haki+oman+karkurinsa+pois+kun+tunnisti+metsäkoiran+äänen,että+sen+verran+kait+olemme+oppineet.+Koettakaa+kestää+ja+viekää+koiranne+kouluttajan+kautta+lähelle+jokapäiväisiä+häiriköitä,niiltä+menee+mielenkiinto+tai+saavat+lenkki+kaverin,eikä+se+koiran+totuttaja+tarvi+olla+kallis+amattilainen,koiraihminen+riittää.+Jatkakaa.
06.07.2016 23:29
Hankin+lääkärit,lausunnot+ja+kokeet+mitkä+vaadittiin+kuntoutuksiin+ja+apulaitteisiin.Oli+paperissa+ei+enää+työkykyinen,niin+rahat+meni+,ei+muuta+kun+odotellaan+vakuutus+yhtiön+palkkaaman+"kesätyön+tekijän"+lausuntoa+miten+kertoo+ettei+edes+korvauksia+tule.+Käytäntö+on+eläke+yhtiöllä+sama+kuin+vakuutus+yhtiöllä+,palkataan+joku+nuori+jonka+tehtävänä+on+keksiä+papereista+miten+sanotaan+nätisti+ei,olen+nähnyt+työvoima+toimistolla+silloisen+Tapiolan+ilmoituksen+työhön+palkataan+eläke+anomusten+hylkääjä,ei+koulutusta+kekseliäsyys+riittää+ja+tavan+ihmisille+se+on+lähes+pyhä+paperi+jota+odotetaan+rinki+kylmänä++saako+eläkkeen+vai+sossun+luukulle+taas.+Ja+kaiken+takana+ei+ole+nainen+vaan+pikkupoika+tai+16v+tytön+tyllerö.+Vasta+tämän+palautteen+jälkeen+voi+saada+oikean+päätöksen+kuntoutuksesta+,eläkkeistä+ym,++mutta+tämä+ekan+pelleily+kirjeen+saa+jokainen..Minäkin+sain+ja+alle+kaksi+viikkoa+sen+jälkeen+päätös+oli+eläke+vaikken+ollut+edes+anonut+sitä?+Toimistoilla+olevien+henkilöiden+pitäisi+puhua+ihmisille+totta+koska+jotkut+matkustavat+koko+päivän+ja+ovat+kotona+rätti+väsyneitä+ja+minkä+takia???+Joku+oli+opetellut+pistämään+asiakkaan+kartanolle+pino+papereita+kainalossa+joilla+hommaa+voi+taas+jatkaa,,lopputulos+on+aina+tuurista+kiinni+tai+kuolema+kerkeää+ennen.+Vielä+siitä+kun+haette+sossusta+tukea+kuukauden+menoihin+jotka+ovat+suuremmat+kuin+tulot.+Älkää+uskoko+sossun+nähdessä+tiliotteenne+jonka+haluavat+nähdä,jos+teillä+on+rahaa+tilillä+säästössäolipa+vaikka+mitä+varten.Teidän+ei+kuulu+käyttää+niitä+rahoja+hakemus+kukkauden+menoihin+vaikka+sossu+pakottaa,ei+käy.+Homma+menee+niin+että+sen+kuukauden+tulot+vastaan+menot+on+todellinen+peruste+toimeentulo+tuelle,ei+teidän+tilillä+olevat+vaikka+viidenkymmenn+tonnin+perintö+mihin+ette+halua+koskea+tai+ihan+mikä+raha+tahansa.+Jos+sosku+vetoaa+tiliinne+ja+hylkää+toimeentuloanomuksen+,menkää+oikeus+apu+toimistoon+ja+eiku+sossulle+haaste+käräjille.+Tiedoksi+ilmoitan+että+sossun+työntekijät+aina+pomoa+myöten+saavat+vähintään++virkavirhe+merkinnän+ja+sossut+kautta+koko+Suomen+maan+ovat+hävinneet+nämä+käräjät+sata+nolla.+Eräs+sossu+otti+kolme+kertaa+takkiinsa+ja+maksoi+korkoineen+oikeuden+kulut,eivät+osanneet+lukea+lakikirjaa.+Ai+minäkö+,ja+mistäkö+?+voihan+olla+että+olin+aina+paikalla,kiva+saada+haleja+omista+kokemuksistaan+viisastuneena.+Raha+viivan+alla+on+teidän+yksityinen+asia+vain+kk.+tulot+vast.+menot+lasketaan.+Suomi+on+omilleenkin+sossun+puolesta+jos+vaan+tapellaan+kuten+romaanit+ja+mamut++tekevät+lakimiehineen.+Eikun+oikeusapu+toimistoon,sitä+varten+se+on+ettei+joudu+jyrätyksi+Ps.+lakimies+apu+on+ilmaista+vaikka+opiskelia+neito+kuten+minulla+oli.+Kyllä+yksi+lakimies+sanoi+ettei+ala+pummeille+opettamaan+tätä+mitä+tässä+ole+kertonut,sanoi+menkööt+töihin+tai+lääkäriin.+Toisella+kädellä+aukaisi+oven+isolle+laumalle+ei+kotimaisia+asikkaita+joita+kyllä+opasti.+Miettikää,kuka+ajaa+uudella+autolla+ja+asuu+kotonaan+eikä+kadulla??
28.06.2016 17:12
kaikilla+koirilla+on+riistavietti,esim+kyseisellä+Villakoiralla+onnistuu+Jäniksen+jäljitys+vallan+mainiosti+ja+yli+kaiken+niitten+liikunta+into+johtuu+jonkun+eläimen+hajujen+seuraamisesta.Siihen+vaan+annetaan"lupa"niin+se+metsästää+vaikka+tiettyä+sientä+kun+saa+hyväksynnän,samoin+menetellään+eläinten+kanssa.
26.06.2016 11:49
Sitäpaitsi+sen+ulkonäkö+ei+muistuta+koiraa
26.06.2016 11:45
Kun+anoin+kuntoutus+tukea+täysin+perustellusti,en+saaanut+kirjallista+vastausta+vaan+puhelun.+Puhelun+soitti+nuori+neito+joka+ei+tiennyt+aiemmin+kirjoittaneen(työeläketietäjä)+tiedoista+mitään,minulla+oli+netti+auki+kyseisestä+pykäläviidakosta+eli+oli+tarkoitus+että+se+puhelu+riittää+ja+minä+lopetan+anomisen.Hän+kertoi+että+voin+käyttää+kuntoutusta+ja+apuväline+klinikkaa++tarpeen+mukaan+ja+laitan+vain+laskut+Kelalle,he+kuulemma+maksavat+ne+kun+olin+ilmoittanut+ja+laittanut+lääkärinlausunnon+ym.+paperit+heille?+Eikö+paperi+vastaus+ole+käytäntö?
20.06.2016 22:58
On+Suomenkieli+omituista,tuo+miellyttämishalu+voi+käsittää+nurkkiin+kusevan+rakin+tai+rohkean+lauman+puolustajan+.Kattele+netistä+löytyviä+videon+pätkiä+eri+koiraroduista+ja+niiden+tempuista+huomaat++että+rodulliset+piirteet+mielenlaadussa+heittelee+,toiset+samanrodun+koirat+käy+koiratappelussa+ja+toinen+on+buudelina+mamin+sylissä+(vaikka+olisi+50kg).Elikkä+eiköhän+vain+tulla+taas+siihen+että+ihminen+kasvattaa,sallii+tai+tai+estää+huonon+käytöksen+ja+tottakai+rotu+vaikuttaa+mutta+yritän+kertoa+ettei+se+ole+lopullinen+varmuus+mikä+koirasta+tulee.+Minä+olen+saanut+toimia+kolmen+eri+käyttöön+tarkoitetun+rodun+kanssa+ja+kyllä+esim.+Ajokoirat+ja+muut+metsäkoirat+toimii+luonnostaan+jos+on+hyvä+tai+laiska,sekin+omistajasta+kiini.+Vartionti+koirat+on+laaja+käsite+se+voi+olla+vaikka+miten+pieni+koira,koko+ei+näy+haittaavan,se+miellyttäminen+ei+onnistu+kaikilta+"sylikoirilta",esim+villakoira+osasi+olla+ei+miellyttävä.+Itse+otin+seropin+vartionti+ja+suojelu+tehtäviin+ja+toimii+kaksi+luonteisesti+työ+hommissa+ei+kenenkään+kaveri+ja+saat+syödä+herkkusi+itse,vapaalla+selällään+sohvalla+ja+näpistää+suusta+juustonaksut+jos+ei+varaansa+pidä+ja+pyytää+leikkimään+jolloin+ihminen+on+työssä,,siis+sen+vapaa+aika+on+sen+koiran+luonteen+muokkausta.Leikin+varjolla+kuten+sanotaan,voi+kouluttaa+myös+tappajan,koska+minun+isäntään+ei+kosketa+leikki+,,en+suosittele.+Katto+ne+videot+niin+samat+rodut+toimii+miten+sattuu.
20.06.2016 09:23
Asuin+alempana,en+siis+oikeassa+lapissa+ja+jo+siellä+tyrkytettiin+lapissa+syntyneitä+koiria+papereilla+ja+ilman.+Sanomalehtien+ilmoitus+sivut+oli+täynnä+koiria+ja+varsinkin+Suomenajokoiria+kun+yritin+itse+myydä+kahta+pentua.
10.06.2016 08:33
Metsästys kaverini treenasi koiraa Diesel auton perässä,veti kaasuja keukoihinsa sai lääkkeet.Menimme Jänis metsälle ja koira alkoi ajaa jänistä ,tiellä meni treeni auton hajuisia vehkeitä niin se lopetti Jäniksen kanssa ja alkoi ajaa takaa vaikka traktoria.Bensa autot sai mennä menojaan,ja koirasta tuli läski lemmikki lapsille ja isäntäntä kiehui raivosta kun toin aikanaan toisen ajokoiran joka lenkkeili vain niitten Jänisten kanssa jättäen ketutkin rauhaan eikä hänen perhe antanut ottaa uutta ajuria. Joten puolensa kaikella.
29.05.2016 16:49
Kero uros vai naaras
29.05.2016 16:22
ota pystykorva se kotimainen
13.05.2016 23:27
Milloinkahan tämän kaltaiset viestiketjut kuolevat omaan typeryyteensä,voi koira parat kun ne tietäisi mitä niistä kirjoitellaan.
13.05.2016 23:26
Sukulaismies teki juurikin samalla tavalla.Hän otti puutavaran omasta metsäpalstalta,valutyö orjuutti sukulaisia raudoituksia myöten.Eli kannattaa kysellä sukulaiset ja ystävät minkä alan ammattilaisia ovat,hän itse on kirvesmies,metsuri,putkimies ym,kaikki käy vaan sähköjen lopullisen kytkennän hoiti firma jolle kelpasi puutavara työtä vastaan. Hyvä supliikki mies saa etua jos on tarpeeksi röyhkeä pilaamaan toisten kesälomat,,,en ole katkera vähän vaan otti pattiin kun kehui rakantaneensa yli 300 neliösen talon pikkurahalla(eihän lähipiirille palkkaa makseta)
01.04.2016 21:22
Nyt kun kysyit niin vain ilmoitukset paljastaa jonkun olevan elosssa,mutta Palsta sheriffit on kai menehtyneet.
24.02.2016 22:54
Pahin tapaus oli 1952 tehty talo joka oli "meikattu"ja rakennettu päälle muovien ja levyjen kanssa tosi tiiviskellari. Näytti tosi hyvältä ja läpäisi home ratsian jonkun paperin näyttämällä ja oli jopa valokuvia tukirakenteista(tuskin sen talon). Sitten tuli laajennus ym. muutos työt ja totuus paljastui,en ole ikinä nähnyt niin pehmeitä rakenteita jotka oli hometta ja lahoa ,siellä oli lautoja rautalangalla tukemassa ns. palkkeja.Huono tuuri jatkui,se myyjä otti ja kuoli ja ei ketään vastuu henkilöä jolta jotain olisi saanut korvauksia ei ollut. Palo ja pelastus laitos ottivat polttotyön ja ihmettelen miten niin märkä höskä saatiin tuleen. Perheellä oli onneksi iso suku ja metsää että rakensivat hartia pankki lainalla pitkälle uuden eri paikkaan,että neniistä ammatti homeen metsästäjistä.
24.02.2016 22:51
Häkki pennusta asti koiran reviirinä onnistuu jos koira on siellä aina ja jopa puollustaa häkkiä.Se lienee aivan eri ajatus mitä täällä on häkistä esitetty? Voi olla ajatuksen paikka koska pakotetta ei ole,voi lopulta pysyä paikallaan häkin ovi auki?Dalmisfani keksinyt toimivan ratkaisun.Onittelen.
24.02.2016 22:30
Oikein.Olen samaa mieltä edellisten lausunnoista,työtä se alussa on eikä pehmolelu jonka voi laittaa siihen kirottuun häkkiin kun ei jaksa. Leikin varjolla luonnossakin pedot ja ei pedot tulevat sellaisiksi kuin kuuluu tulla.Orpojen pentujen hoito on todella vaativaa,mutta olen nähnyt senkin onnistuvan.Pitää tuntea pelin säännöt ja jos ei mene oikein tulee luovuttaa toiselle joka osaa.
24.02.2016 22:15
Minulta yritti yksi kiivas ostaja saada koiran pennun liian aikaisin,sanoin ettei ne ole kuin yhden kuukauden vanhoja. Johon tämä eukko alkoi huutaa että justhan sanoit että ne on neliviikkoisia??
24.02.2016 22:07
Tunde pääsi pensaaseen???OIKEIKIRJOITUS kunniaan!
24.02.2016 22:00
Ei lopu juominen ,oli ukko tai akka. Itte lopetin juomisen kerrasta vaikka lääkäri varoitti nyt yli kymmenen vuotta täysin absolutistina,rupesi vain tympäisemään oksentelu ja muisti katkot.Odottelin muijankin seuraavan perässä vaan ei onnistunut,,erottiin koska olin kuulemma se syy miksi hän juo,ja ne hoitolat on yhtä tyhjän kanssa oppivat vaan uusia kujeita ja saavat lisää juoppo kavereita ja itsellään maksaminen kuuluu ainakin naisten temppuihin ja viinaa tulee kun vain pyllistää jossain kusi putkassa,tai miloin missä vain. Lähe menemään omillesi,voithan kattoa pystyykö yksin selviämään koska yksin seon tehtävä,sanotaan "Kerran juoppo ,aina juoppo"minulla ei ainakaan riitä kiinnostus enää,ennen teen vaikka mitä.
06.01.2016 18:13
9 / 20