Valikko
Aloita keskustelu
Hae sivustolta
Kirjaudu sisään
Keskustelu
Viihde
Alennuskoodit
Black Friday 2024
Lainaa
Treffit
Säännöt
Chat
Keskustelu24
profiilit
nähty.on
profiilit
nähty.on
nähty.on
Vapaa kuvaus
Aloituksia
10
Kommenttia
3577
Uusimmat aloitukset
Suosituimmat aloitukset
Uusimmat kommentit
Niin+tietenkin+tuo+on+valhetta+sinulle++koska+et+muuta+syntiä+enää+mietikkään+kuin+homoudensyntiä+ja+arvatenkin+ihan+heteropohjalta.
Totta+oli+kuitenkin+kirjoitukseni+,+voi+sen+tietenkin+yrittää+kumota+kunnollisilla+argumentteilla.+Tarkoittaa+siis+muutakin+kuin+vain+"homottaja+sitä,+homottaja+tätä"
18.03.2017 16:52
Mäkinen+on+melkeen+4+miljoonaisen+kansankirkon+keulahahmo.+Asiaa+voisi+siis+karkeasti+verrata+siihen,+että+Sauli+Niinistö+menisi+ulkomaille+ja+puhuisi+ihan+mitä+sattuu.+Mäkisen+uskonlaatua+en+lähde+arvioimaan+koska+sehän+on+henkilön+itsensä+ja+Jumalan+asia,+tai+siis+ainakin+noin+Raamatussani+lukee.
Tässä+kuitenkin+on+ymmärrettävä+tuo+ero+.+On+aivan+eriasia+johtaa+kansankirkkoa+miljoonajäsenistöllä+kuin+jotakin+pientä+seurakuntaa.+Diplomatia+lienee+oikea+sana,+eli+voi+kovin+voimallisesti+tuoda+niitä+omia+mielipiteitään+julki+koska+eihän+kirkkokansakaan+mikään+yksiääninen+ole+;)
18.03.2017 16:44
Niin+Mäkinen+ei+ole+vain+jonkun+putkijakkara+seurakunnan+keulahahmo+jossa+67+jäsentä+vaan+se+työmaa+on+pikkasen+isompi.+Tuosta+seuraa+väkisinkin+se,+että+lausunnot+täytyvät+olla+hiukan+enemmän+miettittyjä+kuin+jonkun+itseoppineen+saarnamiehen.+
Tuohon+kun+vielä+lisätään+se,+että+Mäkinen+ihan+aikuisten+oikeasti+elää+tässä+ajassa+niin+onhan+se+tietenkin+ennen+kuulumatonta+sellaiselle+joka+vaan+avaimenreijästä+tirkistelee+maailmaa,+pitää+akkaansa+hellan+ja+nyrkin+välissä+ja+aina+synnistä+puhutaessa+ihan+ensimmäiseksi+tulee+mieleen+homoudensynti+ja+siis+kaikki+tuo+vaan+ihan+heteropohjalta+:o
18.03.2017 16:30
Jahas+ei+ole+mikään+muuttunut+vaikka+kävikin+kylpylässä+:d
Ja+näköjään+ei+ihan+tarkkaan+ole+sitä+Raamattuakaan+luettu+jos+olisi+niin+tietäisit+senkin,+että+21+:sestä+muustakin+synnistä+on+langetettu+sananmukaan+kuolemantuomio+mutta+ihan+sukkana+ne+menee+sinulta+ohi+:D
18.03.2017 16:22
Niin,+et+enää+miellä+kirkkoa+kristilliseksi,+eli+ilmeisesti+et+kirkkoon+edes+kuulu.+Mikäköhän+tässä+sitten+olisi+se+ongelmasi+:d
Kirkkohan+ei+voi+ketään+jäsentään+erottaa,+eli+ei+voi+konservatiiveja+eikä+edes+harvoja+fundamenttalisti+kristittyjä+heittää+ulos.+
Suuriäänisten+äärikristillisten+kirkkon+jäsenten+onni+lienee+se,+että+suurinosa+kirkon+jäsenistä+on+ns.+nukkuvia+kultturikristittyjä+ja+juurikin+nukkuvia,+eli+eivät+ole+varmaan+edes+asiaan+vielä+heränneet.
Kirkko+on+aina+saannut+hyvin+"liekaa"+ja+aikaa+eri+siirtymävaiheisiin+ja+sama+lienee+nytkin.+Loputtomiinhan+sitä+ei+kuitenkaan+varmasti+tule+vaan+jos+kirkko+jatkaa+syrjivällä+linjallaan+niin+kyllä+tuo+nukkuvaosakin+sitten+herää.
Kirkko+siis+joutuu+lopulta+taipumaan+tässäkin+asiassa+ja+tuo+on+ihan+puhdasta+matematiikkaa.+Jos+karkeesti+ajattelee,+että+kirkolla+on+4+milj.+jäsentä+niin+moniko+noista+olisi+sitten+niitä+fundamenttalisti+kristittyjä+ja+konservatiiveja+?++Max+400+000+?
Toisekseen+konservatiivit+ovat+melko+nihkeästi+kirkosta+eroavia.
Usein+kuultu+juttu,+että+ei+se+määrä+vaan+se+laatu+ei+kovin+kummonen+argumentti+ole+kun+mietitään,+ettei+voi+olla+kansakirkkoa+ja+asemaa+jos+ei+ole+kansaakaan.
17.03.2017 13:09
Niin+tai+jos+totta+puhut+niin+asiahan+on+niin,+että+sama+ennakkoasenne+joka+sinulla+oli+jo+alunalkaen+on+saannut+hiukan+vahvistusta.+Tuohan+on+vain+asennevikaa+ja+ennakkoluuloa+eli+ei+sillä+mitään+tekemistä+ole+uskon+kanssa.
17.03.2017 12:03
>Tasa-arvo+tarkoittaa+vain+yhtä+asiaa,+eli+että+miehiltä+otetaan+valtaa+pois.+Naisten+ei+ole+koskaan+tarvinut+tässä+tehdä+yhtään+myönnytystä+<+
Ei+tarkoita.+Edelleenkään+se+tasa-arvo+ei+ole+laatikollinen+rusinoita+jotka+on+jaettu+hikisiin+käsiin+ja+joita+sitten+vatkataan+käsistä+toiseen.+Tai+ehkä+voit+antaa+konkreettisen+esimerkin+siitä+miten+miesten+valta+on+kaventunut+kun+naiset+ovat+päässeet+tasa-arvoisiksi.+Naiset+eivät+ole+tehneet+myönnytyksiä+?+Luuletko,+että+tähän+tasa-arvoon+on+tultu+kuin+eilen++syntyneet+ja+,+että+se+on+tapahtunut+ihan+vaan+sormia+napsauttamalla.+Ei+kyllä+naiset+joutuivat+melkoisesti+myöntymään+ja+tekemään+myönnytyksiä+vain+tyhmä+väittäisi+muuta.
Lastenkuri+tuskin+oleellisesti+liittyy+tasa-arvoon+.+Ehkä+pikemminkin+ihmisoikeuksiin+ja+lastenoikeuksiin.+Se+nahkavyöllä+kurittaminen+on+siis+kielletty+ihan+muusta+syystä+kuin,+että+naisillakin+pitää+olla+tasa-arvoinen+asema.
16.03.2017 14:24
>Fuduille+riittää,+että+edes+leikisti+arvostetaan+vanhoja+aikoja+ja+tapoja.+<++
Saatat+olla+oikeassa,+en+nimittäin+muista+yhtään+tosi+uskovaakaan+miestä+joka+olisi+vaimon+palkkapussia+syljeskellyt.
16.03.2017 14:13
Mummoltasi+hieno+homma.+Tulee+melkeen+oma+mummo+mieleen+joka+"adoptoi"+minut+tyyliin+"+minä+ny+vien+tämän+lapsen,+käykää+hakemassa+nimet+paperiin"
Itse+en+muista+tuota+mutta+kyseinen+lastensuojelun+sosiaalityöntekijä+minulle+joskus+muinoin+kertoi+ja+ihan+silleen,+niillä+kesti+melkeen+kaksivuotta+saada+nuo+nimet+.+Ei+siis+ollut+neuvoteltavissa+olevia+asioita+;)
Ja+hienoahan+kaikki+tuollainen+on+,+nainenkin+voi+olla+vahva+ja+mikä+parasta+se,+ei+ole+meiltä+miehiltä+pois+vaikka+jotkut+niin+ajattelevat.
Monet+uskovaiset+sitten+vetoavat+esimerkiksi+johonkin+fyysisiin+voimiin+ja+on+totta,+että+miehet+pelittää+siinä+mutta+naisten+henkinen+voima+on+jotakin+sellaista,+ettei+sitä+monesta+miehestä+löydy.+Ne+on+nimenomaan+niitä+naarasleijonia,+meneppä+niille+kokeileen.+(kattokaa+luontokanavia,+naarat+siellä+hoitaa+hommat)
Sitä+en+koskaan+ymmärrä+kuinka+mummosi+kaltainen+nainen+voisi+olla+jokin+uhka+konservatiivi+kristitylle.+Kun+tästä+sukupuolisuudesta+nykyään+niin+täällä+meuhkataan+niin+eikö+hienointa+ole+juuri+se,+että+olemme+erillaisia+ja+kummallakin+on+omat+vahvuutensa,+eikä+tuo+ole+toiselta+pois+mutta+kuitenkin+toisillemme+sopiviksi+luotuja+vastakappaleita.
15.03.2017 23:23
Niin+mutta+oletko+ihan+varma,+että+tuossa+kohdassa+tarkoitetaan+meidän+ruumita+,+ettei+Kristuksen+ruumista+joka+ehtoolliskaavassakin+tunnetaan.
15.03.2017 22:38
Kuten+sanottu+jos+olisin+pitkään+kirkkoon+kuulunut+homo+niin+kokeilisin+tuon+kyllä+maallisissa+oikeusasteissa.
Luulisin,+että+kirkko+ei+voi+perustella+avioliittokäsityksellä+koska+vihkii+moneen+kertaan+eronneita.
Mene+ja+tiedä,+kokeilin+kuitenkin+ihan+vaikka+vaan+sen+takia,+että+nykytilannehan+on+ihan+silkkaa+syrjintää.
15.03.2017 22:10
Näin+kohta+30+v+avioliitossa+olevana+ihan+pesunkestävänä+heteromiehenä+ei+voi+kuin+sääliä+sinua,+mitäköhän+näistä+aloituksistasi+saat,+varmaan+jotain+nautintoa+,+eihän+tuo+muulla+selity.
Alkaa+olla+sarjassamme+niin+halpamaista+käytöstä,+että+en+enää+löydä+sille+edes+suomenkielistä+sanaa....
15.03.2017 21:14
Tyypillinen+piiloutuminen+niille+jotka+kielipitkällä+tuosta+odottavat+ja+silti+kuitenkin+ollaan+muka+tietävinään++mitä+siellä+Raamatussa+sanotaan+,+vaikka+oikeesti+ei+ymmärretä+siitä+enempää+kuin+sonni+uudesta+aidasta.+Kun+oikein+tiukille+laittaa,++himona+on+++siis+tulkittu+noita+jakeita+mutta+niin+varmaa+ei+ole,+etteikö+se+voisi+olla+epävarmaakiin.
Tähänkään+ketjuun+ei+sitten+loppujen+lopuksi+ilmestynyt+sitä+tietäjää+joka+olisi+sanonut+mikä+on+se+ns.+viimeinen+antikristuksen+merkki+olisi+edes.+
Yhteenvetona+voisi+ajatella,+että+pelkäätte+enemmän+itse+jälkienne+haisevan+kuin+vaikkapa+minä+(kuten+aina+muistatte+mainita)+pelkkä+kulttuurikrisu.
Loppukaneetiksi+vielä+sellainen+.+Ihan+turha++laittaa+niitä+helvetillä+pelotteluita+tähän,+No+ensinäkin+Raamattuhan+antaa+tuomitsemisesta+ihan+selvät+säännöt+;)+ja+toisekseen+minun+jäljet+kestää+kyllä+katsomisen.+Katsokaas+se+hyvä+puoli+on+siinä+kun+on+säntillisesti+elänyt+kirkkouskovaisen+elämää+niin+sieltä+ei+sitten+löydy+mitään+hirveitä+kupruja+joita+pitäisi+kielillä+selittää+;)
No+onhan+se+tietenkin+vähän+tylsää+mutta+huolimatta+monista+helvitintuomioista,+uskoisin+yltäväni+taivaisiin+;)
15.03.2017 21:03
?+
No+ei+kyllä+mä+olen+ihan+sama+tyyppi+kuin+tähän+asti,+toisin+kuin+sinä+kertakäyttönickki+mutta+toisaalta+eihän+sekään+minulta+ole+pois+jos+joku+haluaa+itsensä+nolota+monilla+eri+nimerkeillä+;)
15.03.2017 20:42
No+vedäppäs+happea,+tuossa+mikä+nyt+onkaan+oikea+termi+sukupuolenmäärittäminen+ei+ole+millään+tavalla+kyse+avioliittolaista.
Eli+se+säilyy+yhä+edelleen+tasa-arvoisena.
15.03.2017 20:26
Älä+valehtele!
15.03.2017 20:16
Minäpä+näppäilen+tähän+vastauksen,+vaikka+et+oikeastaan+kysymystä+minulle+tarkoittanut.+Täytyy+sanoa,+että+olen+aina+itse+ihmetellyt+tätä+joittenkin+mielestä+"perheenpää"+kysymystä.+Jos+rehellisesti+laittaisin+tuossa+kohtaan+itseni+likoon+niin+vuosia+kuljin+ulkomaita+myöten+reissutöissä+ja+vaimohan+sen+kaiken+hoiti,+lapset+kodin+jne.+Aina+sai+ns.+valmiille+tulla+ja+toisinaan+muutettiin+koko+poppoo+sinne+missä+olin.
Ikinä+en+siis+voisi+ajatella,+että+olisin+jotenkin+automaattisesti+ylempi+tai,+että+voisin+määräillä+hänen+asioitaan,+pukeutumista+jne.
Suoraan+sanottuna+vaikka+menisi+tuolla+napa+paljaana,+minä+tuskin+olen+siihen+kukaan+puuttumaan+vaikka+nyt+mies+olenkin.++No+toivottavasti+ei+tuohon+mennä+ja+tuskin,++mutta+en+ymmärrä+joidenkin+tosi+uskovien+kamalaa+tarvetta+jotenkin+kuitenkin+naista+painaa+alas.+Hienointahan+on+nimenomaan+yli+viisikymppisenä+katsoa+vaimoansa+ja+todeta,+että+kyllä+se+rakkaus+kantoi+,+se+kantoi+jopa+läpi+vaikeuksien.+Aina+selvittiin+yhdessä,+juurikin+varmaan+sen+takia,+ettei+kummallakaan+ollut+halua+alistaa,+vaan+halu+selvitä+kulloisestakin+tilanteesta.++Pointti+on+se+pojat,++et+kun+katson+vaimoani+melkeen+30+vuoden+jälkeen,+no+ei+totta+kait+näytä+ihan+fyysisesti+samalta+mitä+silloin+mutta+kukapa+näyttäisi+mutta+siinä+on+nainen+joka+on+oikeasti+vaikka+sitten+ansainnut+sen,+että+jos+haluaa+lähteä+pelkät+kalsarit+päällä+kauppaan.
Ja+tuossa+se+ero,+meillä+miehillähän+tuo+"oikeus"+tulee+vähän+kuin+synymälahjana,+naiset+joutuvat+sen+tienaamaan.
15.03.2017 20:03
Koska+tästä+Ahviostakin+on+niin+paljon+jauhettu+niin+meille+synty+tuossa+parikyt+minuuttia+sitten+uusi+siitos-+sonni+,+nimesin+Ahvioksi++;)+Pääsee++sitten+jyskyttelemään+loppukesästä+kun+puperteetti+iskee,+mietin+vaan+et+pitääkö+siinä+aina+sit+pappia+paikalle+:xd
15.03.2017 19:26
Niin+olen+itse+tehnyt+lastensuojeluilmoituksen+80-+luvulla+vähän+vastaavasta+mutta+eihän+siihen+tietenkään+puututtu+(uskonnonsvapaus),+no+nyt+poika+onkin+suljetulla+osastolla,+eli+huolta+varmaan+pidetään+:(+
Omasta+lapsuudesta++muistan+juurikin+sen,+että+olihan+se+no+jos+ei+pelottavaa+niin+hyvin+hämmentävää+.+Tuota+ennen+en+edes+muista+olinko+käynyt+kirkossa+ja+siitä+sitten+suoraan+helluntai+seurakuntaan.
Ja+tuohon+sitten+liittyi+,+että+niitä+rukousiltoja+pidettiin+taloissakin,+meilläkin.+Siellä+sitten+manattiin+milloin+mitäkin+,+onneksi+sen+verran+olin+pieni,+ettei+ihan+selkeää+kuvaa+niistä+jäännyt+mutta+jotain+ehkä+kertoo+juurikin+se+kun+asia+oli+mummoni+korviin+tullut,+tuli+hän+minut+hakemaan+pois.
15.03.2017 18:55
En+yleensä+lokeroi+ihmisiä.+Toki+on+noinkin+mitä+sanot+tuossa+ja+kuten+sanoin+jo+aloituksessa+(eli+tarkoitus+ei+ole+sinne+mennä)+,+että+tämä+ei+koske+mitenkään+seksuaalivähemmistöjä+,+vaan+naisia.
Itseäni+voin+pitää+todella+onnekkaana+(jos+äitiniäni+ei+lasketa)+mummoni+todella+kova+työnainen+ja+kaikinpuolin+särmä,+vaimoni+luojan+kiitos+sain+vongattua+mukaan,+todella+vähintään+lestinsä+hoitanut+ja+siihen+päälle+vielä+kestänyt+minutkin+:)+Miniä+no+onhan+se+vähän+känkkäränkkä+mutta+kova+työnainen+ja+lujaluontoinen+ja+tuossa+vajaa+pari+viikkoa+sitten+pyöräytti+ensimmäisen+lapsenlapsenkin+joten+asiat+itselläni+siinä+mielessä+ihan+hallinnassa.
Joskus+vaan+olen+ihmetellyt+sitä+suoranaista+"naisvihaa"+mikä+palstalta+näkyy.+
Jos+lähtee+ajattelemaan+asioita+niin,+että+naiset+olisi+jotenkin+heikompia+niin+eikö+nimenomaan+niitä+pitäisi+sitten+buustata+"kannatella"+eikä+painaa+enemmän+alas+?
15.03.2017 18:36
129 / 179