Vapaa kuvaus

Aloituksia

10

Kommenttia

3577

1. Mäkinen+on+melkeen+4+miljoonaisen+kansankirkon+keulahahmo.+Asiaa+voisi+siis+karkeasti+verrata+siihen,+että+Sauli+Niinistö+menisi+ulkomaille+ja+puhuisi+ihan+mitä+sattuu.+Mäkisen+uskonlaatua+en+lähde+arvioimaan+koska+sehän+on+henkilön+itsensä+ja+Jumalan+asia,+tai+siis+ainakin+noin+Raamatussani+lukee.Tässä+kuitenkin+on+ymmärrettävä+tuo+ero+.+On+aivan+eriasia+johtaa+kansankirkkoa+miljoonajäsenistöllä+kuin+jotakin+pientä+seurakuntaa.+Diplomatia+lienee+oikea+sana,+eli+voi+kovin+voimallisesti+tuoda+niitä+omia+mielipiteitään+julki+koska+eihän+kirkkokansakaan+mikään+yksiääninen+ole+;)
  2. Älä+valehtele!
  3. Minäpä+näppäilen+tähän+vastauksen,+vaikka+et+oikeastaan+kysymystä+minulle+tarkoittanut.+Täytyy+sanoa,+että+olen+aina+itse+ihmetellyt+tätä+joittenkin+mielestä+"perheenpää"+kysymystä.+Jos+rehellisesti+laittaisin+tuossa+kohtaan+itseni+likoon+niin+vuosia+kuljin+ulkomaita+myöten+reissutöissä+ja+vaimohan+sen+kaiken+hoiti,+lapset+kodin+jne.+Aina+sai+ns.+valmiille+tulla+ja+toisinaan+muutettiin+koko+poppoo+sinne+missä+olin.Ikinä+en+siis+voisi+ajatella,+että+olisin+jotenkin+automaattisesti+ylempi+tai,+että+voisin+määräillä+hänen+asioitaan,+pukeutumista+jne.Suoraan+sanottuna+vaikka+menisi+tuolla+napa+paljaana,+minä+tuskin+olen+siihen+kukaan+puuttumaan+vaikka+nyt+mies+olenkin.++No+toivottavasti+ei+tuohon+mennä+ja+tuskin,++mutta+en+ymmärrä+joidenkin+tosi+uskovien+kamalaa+tarvetta+jotenkin+kuitenkin+naista+painaa+alas.+Hienointahan+on+nimenomaan+yli+viisikymppisenä+katsoa+vaimoansa+ja+todeta,+että+kyllä+se+rakkaus+kantoi+,+se+kantoi+jopa+läpi+vaikeuksien.+Aina+selvittiin+yhdessä,+juurikin+varmaan+sen+takia,+ettei+kummallakaan+ollut+halua+alistaa,+vaan+halu+selvitä+kulloisestakin+tilanteesta.++Pointti+on+se+pojat,++et+kun+katson+vaimoani+melkeen+30+vuoden+jälkeen,+no+ei+totta+kait+näytä+ihan+fyysisesti+samalta+mitä+silloin+mutta+kukapa+näyttäisi+mutta+siinä+on+nainen+joka+on+oikeasti+vaikka+sitten+ansainnut+sen,+että+jos+haluaa+lähteä+pelkät+kalsarit+päällä+kauppaan.Ja+tuossa+se+ero,+meillä+miehillähän+tuo+"oikeus"+tulee+vähän+kuin+synymälahjana,+naiset+joutuvat+sen+tienaamaan.
  4. Koska+tästä+Ahviostakin+on+niin+paljon+jauhettu+niin+meille+synty+tuossa+parikyt+minuuttia+sitten+uusi+siitos-+sonni+,+nimesin+Ahvioksi++;)+Pääsee++sitten+jyskyttelemään+loppukesästä+kun+puperteetti+iskee,+mietin+vaan+et+pitääkö+siinä+aina+sit+pappia+paikalle+:xd