Arkkipiispa Kari Mäkinen takeltelee Kristinopin ensimmäisessä luvussa – mädättää kirkkoa muslimeille
Eläkkeellä oleva rovasti on kiinnittänyt tarkasti huomiota arkkipiispa Kari Mäkisen haluttomuuteen vastata selkeästi kristinopin ensimmäisen luvun kysymykseen elämän kalleimmasta asiasta. Mäkinen tahtoo mädättää kirkkoa ateisteille, agnostikoille ja muslimeille.
Eläkkeellä oleva rovasti on kiinnittänyt huomiota arkkipiispa Kari Mäkisen haluttomuuteen vastata selkeästi kristinopin ensimmäisen luvun kysymykseen elämän kalleimmasta asiasta. Tämä kohta pitäisi olla hyvin arkkipiispan ja muidenkin pappien tiedossa, mutta perinteisen Kristinopin vastauksen sanominen julkisesti on muodostunut nykyään yhä enemmän mahdottoman vaikeaksi papistolle.
Kari Mäkisen kyvyttömyys vastata kysymykseen on niin vakavaa, että menneinä vuosikymmeninä hän ei olisi selvinnyt evankelisluterilaisen kirkon rippikoulusta. Silloin vastaus opeteltiin jopa ulkoa.
Näin arkkipiispa Kari Mäkinen kiertelee ja välttelee Kristinopin mukaista vastausta:
“Ää… Se onkin kovan luokan kysymys ja… ja erityisen kovan luokan kysymys vastata.. vastata lyhyesti ja… ja mä ajattelen… elämän tarkoituksesta kyllä niin että… että elämän tarkoitus on, on… tö.. on palvella elämää. Palvella toisia ihmisiä ja palvella tätä Jumalan antamaa elämää. Siis että, että… mun elämäni minun elämäni on annettu minulle käytettäväksi… Jumala on antanut sen käytettäväksi… ei niinkun jotenkin itseäni varten vaan, vaan tätä kokonaisuutta varten… Ja mitä kaikkea se sitten merkitsee ja mitä kaikkea Jumala tuo minulle vastaan, niin … niin tota sitä mä en voi itse tietää, mutta minun tarkoitukseni on niissä tilanteissa pyrkiä toteuttamaan sitä niin hyvin ku mahdollista.”
Arkkipiispan kiertely ja kaartelu on poliittista
Arkkipiispa Kari Mäkisen kyvyttömyys sanoittaa julkisesti Kristinopin ensimmäisen luvun kohtaa, ei ole sattumaa. Mäkinen ei tiettävästi ollut myöskään päihtyneenä.
Mäkisen epäselvyys ja kyvyttömyys ovat seurausta hänen poliittisesta ohjelmastaan. Arkkipiispa tahtoo evankelisluterilaisen kirkon toimivan loukkaamattomasti ”muslimiveljien ja –siskojen” rinnalla.
Mäkisen ilmaisussa kiinnittää huomiota sanat ”tätä kokonaisuutta varten”, jollainen epämääräinen aatteellinen selitysmalli oli tyypillinen myös muinaisille antiikin stoalaisille, mutta tämä ei ollut vielä kristinuskoa. Joskus aiemmin tämä vielä ymmärrettiin kirkoissa, mutta nykyään ei edes arkkipiispa tajua ongelmaansa.
Niin sanotusti Kari Mäkinen mädättää kirkkoa, kun hän on kristinopissaan epäselvä ja leväperäinen. Kirkko ei halua olla enää kristillinen kirkko.
Mäkinen takeltelee ja änkyttää
26
226
Vastaukset
- kursailematon
Suoraa tekstiä ja niin totta, niin totta!
- Uskova.sisar
Aivan! Jumalallisesti sanottu arkkipiispalta. Tuohan on se Raamatun ydinsanoma. Kaksoiskäsky, jos se ei hihhuleille nyt muistunutkaan mieleen, tässä heidän loputtomassa parjaus- ja solvauskampanjassaan.
Siinä käy kuitenkin niin kuin AA:lle eli kompastuu omaan nokkeluuteensa. Esimerkiki litterointivirheisiin tahallisiin tai tahattomiin. Kuitenkin tarkoituksellisiin.
Mitäs siinä rakkauden kaksoiskäskyssä todettiinkaan?
- noosto
Nostetaan Karia!
- siksi.eroson
Mäkinen on kirkon tuhoaja.
Niin Mäkinen ei ole vain jonkun putkijakkara seurakunnan keulahahmo jossa 67 jäsentä vaan se työmaa on pikkasen isompi. Tuosta seuraa väkisinkin se, että lausunnot täytyvät olla hiukan enemmän miettittyjä kuin jonkun itseoppineen saarnamiehen.
Tuohon kun vielä lisätään se, että Mäkinen ihan aikuisten oikeasti elää tässä ajassa niin onhan se tietenkin ennen kuulumatonta sellaiselle joka vaan avaimenreijästä tirkistelee maailmaa, pitää akkaansa hellan ja nyrkin välissä ja aina synnistä puhutaessa ihan ensimmäiseksi tulee mieleen homoudensynti ja siis kaikki tuo vaan ihan heteropohjalta :o- Hömppää
Mäkinen on poliitikko. Jos olisi uskova vastaukset olisivat selvät.
Hömppää kirjoitti:
Mäkinen on poliitikko. Jos olisi uskova vastaukset olisivat selvät.
Mäkinen on melkeen 4 miljoonaisen kansankirkon keulahahmo. Asiaa voisi siis karkeasti verrata siihen, että Sauli Niinistö menisi ulkomaille ja puhuisi ihan mitä sattuu. Mäkisen uskonlaatua en lähde arvioimaan koska sehän on henkilön itsensä ja Jumalan asia, tai siis ainakin noin Raamatussani lukee.
Tässä kuitenkin on ymmärrettävä tuo ero . On aivan eriasia johtaa kansankirkkoa miljoonajäsenistöllä kuin jotakin pientä seurakuntaa. Diplomatia lienee oikea sana, eli voi kovin voimallisesti tuoda niitä omia mielipiteitään julki koska eihän kirkkokansakaan mikään yksiääninen ole ;)- älä.valahtele
nähty.on kirjoitti:
Mäkinen on melkeen 4 miljoonaisen kansankirkon keulahahmo. Asiaa voisi siis karkeasti verrata siihen, että Sauli Niinistö menisi ulkomaille ja puhuisi ihan mitä sattuu. Mäkisen uskonlaatua en lähde arvioimaan koska sehän on henkilön itsensä ja Jumalan asia, tai siis ainakin noin Raamatussani lukee.
Tässä kuitenkin on ymmärrettävä tuo ero . On aivan eriasia johtaa kansankirkkoa miljoonajäsenistöllä kuin jotakin pientä seurakuntaa. Diplomatia lienee oikea sana, eli voi kovin voimallisesti tuoda niitä omia mielipiteitään julki koska eihän kirkkokansakaan mikään yksiääninen ole ;)Mäkinen ei ole kuin homottajien keulahahmo!
älä.valahtele kirjoitti:
Mäkinen ei ole kuin homottajien keulahahmo!
Niin tietenkin tuo on valhetta sinulle koska et muuta syntiä enää mietikkään kuin homoudensyntiä ja arvatenkin ihan heteropohjalta.
Totta oli kuitenkin kirjoitukseni , voi sen tietenkin yrittää kumota kunnollisilla argumentteilla. Tarkoittaa siis muutakin kuin vain "homottaja sitä, homottaja tätä"- älä.valahtele
nähty.on kirjoitti:
Niin tietenkin tuo on valhetta sinulle koska et muuta syntiä enää mietikkään kuin homoudensyntiä ja arvatenkin ihan heteropohjalta.
Totta oli kuitenkin kirjoitukseni , voi sen tietenkin yrittää kumota kunnollisilla argumentteilla. Tarkoittaa siis muutakin kuin vain "homottaja sitä, homottaja tätä"Mäkinen ei edusta luterilaisuutta eikä luterilaista kirkkoa vaan Setaa!
älä.valahtele kirjoitti:
Mäkinen ei edusta luterilaisuutta eikä luterilaista kirkkoa vaan Setaa!
Ok, no ei muuta kuin todistetta pöytään. Hommahan on simppelisti niin !
- älä.valehtele
nähty.on kirjoitti:
Ok, no ei muuta kuin todistetta pöytään. Hommahan on simppelisti niin !
Heko heko, Mäkinen ei ole muuta tehnyt kuin homottanut kuten Askolakaan.
Siinä sulle todistetta! älä.valehtele kirjoitti:
Heko heko, Mäkinen ei ole muuta tehnyt kuin homottanut kuten Askolakaan.
Siinä sulle todistetta!Heko, heko.
Niin missä nuo todisteet ovat ?
Mielipidehän ei ole todiste ;)- älä.valehtele
nähty.on kirjoitti:
Heko, heko.
Niin missä nuo todisteet ovat ?
Mielipidehän ei ole todiste ;)Etkö tiedä mitä keulakuvasi on touhunnut?
älä.valehtele kirjoitti:
Etkö tiedä mitä keulakuvasi on touhunnut?
Laitatko jo niitä todisteita ?
- älä.valehtele
nähty.on kirjoitti:
Laitatko jo niitä todisteita ?
Laita googleen Kari Mäkinen aikaansaannokset. Ei tule muuta kuin homolinkkejä.
älä.valehtele kirjoitti:
Laita googleen Kari Mäkinen aikaansaannokset. Ei tule muuta kuin homolinkkejä.
Niin missä siellä lukee, että Mäkinen on homottaja ?
- kai.sentään.tiedät
nähty.on kirjoitti:
Niin missä siellä lukee, että Mäkinen on homottaja ?
Homottaja on se joka on Setan asialla.
kai.sentään.tiedät kirjoitti:
Homottaja on se joka on Setan asialla.
Niin mikä on homottaja ? Ja mitä tarkoittaa, että on Setan asialla ?
- kai.sentään.tiedät
nähty.on kirjoitti:
Niin mikä on homottaja ? Ja mitä tarkoittaa, että on Setan asialla ?
Etkö edes tiedä mitä Seta tekee?
Pidähän pieni paussimja sivistä itseäsi.
- tietäähaluan
Homottaja Askola antoi vuoden homopokaalin alaikäiselle pojalle. Onko hän syyllinyt vakavaan rikokseen?
- nou.hätä
Vähemmän kuin raiskaavat saarnamiehet ;)
- anna.tulla
nou.hätä kirjoitti:
Vähemmän kuin raiskaavat saarnamiehet ;)
Kerro muutama esimerkiksi.
- arkkisaatanakariboy
Saatananpalvojat voivat olla hyvin kateellisia nykyiselle kirkollemme, koska se on paljon heitäkin saatanallisempi.
- valivalivali
Kuinka tällainen henkilö voi olla arkkipiispana? Ei mitekään muuten kuin turkulaisten valitsemana.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 1726832
- 594582
Etsin vastaantulevista sua
Nyt kun sua ei oo, ikävöin sua niin v*tusti. 😔Jokaisesta etsin samoja piirteitä, samantyyppistä olemusta, samanlaista s353883- 673145
Kaikesta muusta
Mulla on hyvä fiilis. Mä selviän tästä ja sit musta tulee parempi ihminenkin. Ainut, mitä mun pitää nyt välttää on se ko161925Tekis mieli lähestyä sua
Mutta pelkään että peräännyt ja en haluis häiritä sua... En tiedä mitä tekisin olet ihana salaa sua rakastan...💗271656- 171640
Ajatteletko koskaan
Yhteisiä työvuosia ja millaista silloin oli? Haluaisin palata niihin vuosiin 🥹401553- 341429
- 1431197