Vapaa kuvaus

Aloituksia

10

Kommenttia

3577

  1. Hyvä+linkki+kyllä+;)
  2. Siis+minkä+vapauden?
  3. Vanhempani++olivat+juurikin+näitä+,+no+ilman+menemättä+sen+syvemmälle+niin+"ei+niin+hyvin+leiviskäänsä+hoitaneet"+Ensin+näin+isäni+todellakin,+no+lapsensilmin+se+oli+sekoamista,+rapajuoppo+ihminen+ja+pienen+hoitojakson+jälkeen+alkoi+"jumalan+sana"+oli+saannut+ilmoituksen+pyhästä+hengestä+ja+niin+lensivät+meiltä+kotoa+radio,+telkkari+ja+toisinaan+jopa+äitini+ulos+talosta.Meillä+sitten+kokoontui+paikalliset+helluntailaiset+pitämään+seurojaan,+olihan+isäni+uudesti+syntynyt,+kun+seurat++oli+ja+kielillä+puhuminen+lakkasi+niin+sitten+astui+arki+kuvioihin.+Äitini+sai+osakseen+monet+ruotuunlaittavat+läimäykset+ja+lopultahan+siinä+niin+kävi,+että+äitinikin+puhui+kielillä.+Tuossa+vaiheessa+onneksi+minut+pelasti+kirkko+uskovainen+mummoni.+Tiukka+mutta+hyväluontoinen+nainen.+Sen+jälkeen++kun+mummoni+minut+haki+en+pitänyt+mitään+yhteyttä+isään+enkä+äitiin++mutta+eivät+hekään+minuunkaan.+(eli+se+siitä+bioloogiseesta+siteestä)Mummon+kanssa+sitten+elettiin+yhdessä.+No+eihän+se+tietenkään+aina+ollut+mukavaa,+nuorenakin+olisi+tietenkin+vähän+kuin+halunnut+mennä+mutta+mummo+esteli.+No+ehkä+hyvä+niin+kuitenkin,+koska+ihan+kuinka+yhdelle+erittäin+hyvälle+ateisti+ystävälle+"valintaani"+kerran+perustelin,+että+en+ole+menettänyt+mitään,+vai+kaipaako+joku+oikeasti+niitä+todella+huonoja+ratkaisuja+jotka+ei+kanna.Sitten+,+olin+jo+opiskelemassa+muualla+kun+mummoni+soitti+ja+sanoi+isäni+olevan+Seinäjoen+sairaalassa+kuolemassa.+Vaikka+uskossa+mielestään+oli+niin+oli+jokin+muukin+maistunut+kun+sisuskalut+pettivät.No+Isä+sitten+kuoli,+kävin+katsomassa+mutta+jos+ihan+rehellisiä+ollaan+niin+ei+siihen+mitään+suuria+tunnetiloja+liittynyt.++Menin+sitten+äidin+luo+sinne+synnyinkotiini+niin+siellä+kamala+määrä+ihmisiä+,+tuolit+järjestetty+riviin+ja+istuin+siinä+ja+kuuntelin+sitä+hommaa,+oma+äiti+tuijottaa+minua+silmiin+ja+alkaa+puhua+kielillä.Silloin+heilahti+kytkinmono.+Sitä+en+kadu,+että+mummoni+opetti+lainkuuliaisen+ja+humaanin+ihmisen+elämän+ja+puhumattakaan+kaikesta+siitä+muusta+mitä+hän+minulle+antoi.+No+nyt+joku+voi+ajatella,+että+olisin+ylemmyydentuntoinen+.+En+koskaan,+vaikka+mummoni+kannusti+minua+omiin+suorituksiin+mutta+myöskin,+yksinkertaisesti+siihen,+että+laita+hyvä+kiertoon.Tuo+ei+tarkoita+pelkkää+julistusta+vaan+sitä,+että+menemällä+oikeasti+sellaisen+ihmisen+luo+jolla+ei+ole+edes+niitä+peruselämän+edellytyksiä,+niin+eikö+paras+esimerkki+ja+mainos+ole+ole+sitä,+että+sinne+menee+sen+"eväskulhon+kanssa"+eikä+ensimmäisenä+ala+vaan+paasaamaan.+Ja+ihan+vaan+vinkkinä+teille+joilla+se+evankeliumin+levittäminen+pakottaa+niin+noin+se+kannattaa+aloittaa,+antaa+ensin+itse+esimerkkiä+;)
  4. Eiköhän+ne+ala+pikku+hiljaa+vähenemään.+No+eihän+se+Obamakaan+mikään+erehtymätön+ollut+mutta+tämän+Trumpin+rinnalla+pikku+juttu.