Valikko
Aloita keskustelu
Hae sivustolta
Kirjaudu sisään
Keskustelu
Viihde
Lainaa
Treffit
Säännöt
Chat
Keskustelu24
profiilit
ArtoTTT
ArtoTTT
ArtoTTT
Vapaa kuvaus
Aloituksia
72
Kommenttia
4424
Uusimmat aloitukset
Suosituimmat aloitukset
Uusimmat kommentit
Teot+voivat+olla+tuomion+peruste,+mutta+teoillasi+et+voi+ansaita+pelastusta,+vaikka+yrittäisi+kuinka+ei+pysty+auttamaan+kaikkia.+Kriteeri+on+siis+jossakin+muualla.+Jeesus+puhuu+tuossa+siitä+että+jakaa+ihmiset+vuohiin+ja+lampaisiin,+kuten+tässä+muutkin+sanoi,+kannattaisi+siis+kuulua+siihen+Jeesuksen+seuraajien+joukkoon+jos+haluaa+pelastua.+Silti+Jeesuksen+seuraajienkin+pitäisi+pyrkiä+auttamaan+ihmisiä,+moni+jopa+tekee+sen+niin+ettei+itse+siihen+kiinnitä+huomiota,+homma+ei+kuitenkaan+toimi+lakihenkisyyden+pohjalta.
31.12.2017 12:37
Rehellinen+ihminen+voi+mennä+omaan+kammioonsa,+polvistua+Jumalan+teen+ja+sanoa+ettei+ymmärrä+tai+käsitä+tätä+ja+pyytää+Jumalaa+johdattamaan+ja+näyttämään+tien+Hänen+luokseen,+tuo+teidän+esityksenne+sen+sijaan+on+puhdasta+epäuskon+julistusta.
31.12.2017 12:30
Jospa+laittaisit+esille+ne+jakeet+joita+haluat+kommentoida.+Siis+eihän+se+kumoa+mitään,+Ramattu+on+kokonaisuus+jossa+yksi+kohta+täydentää+toista.+Luepa+itse+tuo+kohta+uudestaan+tarkasti+ja+huomaat+jotain+erikoista.+Te+olette+jättäneet+tekemättä+yhdelle+tai+toisaalta+tehneet+yhdelle.+Itseasissa+määrittely+jättää+lähes+kaiken+avoimeksi,+jos+on+auttanut+yhtä+voisi+jo+täyttää+kriteerin,+mutta+jos+onkin+jättänyt+yhtä+auttamatta,+ei+kelpaakaan,+tästä+voi+luoda+kysymyksen+missä+todellinen+rima+on?
Matt.+25:31-46
Viimeinen+tuomio
"Kun+Ihmisen+Poika+tulee+kirkkaudessaan+kaikkien+enkeliensä+kanssa,+hän+istuutuu+kirkkautensa+valtaistuimelle.+32+Kaikki+kansat+kootaan+hänen+eteensä,+ja+hän+erottaa+ihmiset+toisistaan,+niin+kuin+paimen+erottaa+lampaat+vuohista.+33+Hän+asettaa+lampaat+oikealle+ja+vuohet+vasemmalle+puolelleen.+34+Sitten+kuningas+sanoo+oikealla+puolellaan+oleville:+'Tulkaa+tänne,+te+Isäni+siunaamat.+Te+saatte+nyt+periä+valtakunnan,+joka+on+ollut+valmiina+teitä+varten+maailman+luomisesta+asti.+35+Minun+oli+nälkä,+ja+te+annoitte+minulle+ruokaa.+Minun+oli+jano,+ja+te+annoitte+minulle+juotavaa.+Minä+olin+koditon,+ja+te+otitte+minut+luoksenne.+36+Minä+olin+alasti,+ja+te+vaatetitte+minut.+Minä+olin+sairas,+ja+te+kävitte+minua+katsomassa.+Minä+olin+vankilassa,+ja+te+tulitte+minun+luokseni.'+
37+"Silloin+vanhurskaat+vastaavat+hänelle:+'Herra,+milloin+me+näimme+sinut+nälissäsi+ja+annoimme+sinulle+ruokaa,+tai+janoissasi+ja+annoimme+sinulle+juotavaa?+38+Milloin+me+näimme+sinut+kodittomana+ja+otimme+sinut+luoksemme,+tai+alasti+ja+vaatetimme+sinut?+39+Milloin+me+näimme+sinut+sairaana+tai+vankilassa+ja+kävimme+sinun+luonasi?'+40+Kuningas+vastaa+heille:+'Totisesti:+kaiken,+minkä+te+olette+tehneet+yhdelle+näistä+vähäisimmistä+veljistäni,+sen+te+olette+tehneet+minulle.'+
41+"Sitten+hän+sanoo+vasemmalla+puolellaan+oleville:+'Menkää+pois+minun+luotani,+te+kirotut,+ikuiseen+tuleen,+joka+on+varattu+Saatanalle+ja+hänen+enkeleilleen.+42+Minun+oli+nälkä,+mutta+te+ette+antaneet+minulle+ruokaa.+Minun+oli+jano,+mutta+te+ette+antaneet+minulle+juotavaa.+43+Minä+olin+koditon,+mutta+te+ette+ottaneet+minua+luoksenne.+Minä+olin+alasti,+mutta+te+ette+vaatettaneet+minua.+Minä+olin+sairas+ja+vankilassa,+mutta+te+ette+käyneet+minua+katsomassa.'+
44+"Silloin+nämäkin+kysyvät:+'Herra,+milloin+me+näimme+sinut+nälissäsi+tai+janoissasi,+kodittomana+tai+alasti,+tai+sairaana+tai+vankilassa,+emmekä+auttaneet+sinua?'+45+Silloin+hän+vastaa+heille:+'Totisesti:+kaiken,+minkä+te+olette+jättäneet+tekemättä+yhdelle+näistä+vähäisimmistä,+sen+te+olette+jättäneet+tekemättä+minulle.'+
46+"Ja+niin+he+lähtevät,+toiset+iankaikkiseen+rangaistukseen,+mutta+vanhurskaat+iankaikkiseen+elämään."
31.12.2017 10:29
Minäkö+en+lue+koko+raamattua,+itsehän+te+tuon+keksitte,+että+jos+samaa+asiaa+ei+ole+kirjoitettu+joka+paikkaan,+nimenomaan+Raamattu+on+kokonaisuus,+ei+Paavalin+opetus+ole+ristiriidassa+Jeesuksen+opetuksen+kanssa.+Te+vain+yritätte+jatkuvasti+hyökätä+raamattua/kristinuskoa/uskovaisia+vastaan+milloin+minkin+verukkeen+pohjalta.
31.12.2017 09:27
Ei+teidän+epäuskonne+kyllä+mikään+salaisuus+ole
Joh.+14:
Lupaus+Pyhästä+Hengestä
15+"Jos+te+rakastatte+minua,+te+noudatatte+minun+käskyjäni.+16+Minä+käännyn+Isän+puoleen,+ja+hän+antaa+teille+toisen+puolustajan,+joka+on+kanssanne+ikuisesti.+17+Tämä+puolustaja+on+Totuuden+Henki.+Maailma+ei+voi+Henkeä+saada,+sillä+maailma+ei+näe+eikä+tunne+häntä.+Mutta+te+tunnette+hänet,+sillä+hän+pysyy+luonanne+ja+on+teissä.+
18+"En+minä+jätä+teitä+orvoiksi,+vaan+tulen+luoksenne.+19+Vielä+vähän+aikaa,+eikä+maailma+enää+näe+minua,+mutta+te+näette,+sillä+minä+elän+ja+tekin+tulette+elämään.+20+Sinä+päivänä+te+ymmärrätte,+että+minä+olen+Isässäni+ja+että+te+olette+minussa+ja+minä+teissä.+21+Joka+on+ottanut+vastaan+minun+käskyni+ja+noudattaa+niitä,+se+rakastaa+minua.+Ja+minun+Isäni+rakastaa+sitä,+joka+rakastaa+minua,+ja+häntä+minäkin+rakastan+ja+ilmaisen+hänelle+itseni."+
22+Juudas+--+se+toinen,+ei+Iskariot+--+sanoi+hänelle:+"Herra,+miksi+teet+niin?+Miksi+ilmaiset+itsesi+vain+meille+etkä+maailmalle?"+
23+Jeesus+vastasi:+
"Jos+joku+rakastaa+minua,+hän+noudattaa+minun+sanaani.+Minun+Isäni+rakastaa+häntä,+ja+me+tulemme+hänen+luokseen+ja+jäämme+asumaan+hänen+luokseen.+24+Se,+joka+ei+minua+rakasta,+ei+noudata+minun+sanaani+--+mutta+sana,+jonka+te+kuulette,+ei+ole+minun+omani,+vaan+Isän,+joka+on+minut+lähettänyt.+
25+"Tämän+minä+olen+puhunut+teille+nyt,+kun+vielä+olen+teidän+luonanne.+26+Puolustaja,+Pyhä+Henki,+jonka+Isä+minun+nimessäni+lähettää,+opettaa+teille+kaiken+ja+palauttaa+mieleenne+kaiken,+mitä+olen+teille+puhunut.
31.12.2017 09:13
Eli+et+sitten+ymmärtänyt
Joh.+1:29.+Seuraavana+päivänä+hän+näki+Jeesuksen+tulevan+tykönsä+ja+sanoi:+"Katso,+Jumalan+Karitsa,+joka+ottaa+pois+maailman+synnin!
31.12.2017 09:07
Nyt+kaikki+Patmoksen+vihaajat+kuuntelemaan,+ettei+its+tarvi+keksiä+perättömiä+väitteitä+vaan+voi+itse+kuunnella+mitä+siellä+puhutaan,+kuuluu+ihan+netissäkin.
30.12.2017 21:21
Tarkistetaan++Raamatusta
Joh.+12:
23+Jeesus+sanoi+heille:+
"Hetki+on+tullut:+Ihmisen+Poika+kirkastetaan.+24+Totisesti,+totisesti:+jos+vehnänjyvä+ei+putoa+maahan+ja+kuole,+se+jää+vain+yhdeksi+jyväksi,+mutta+jos+se+kuolee,+se+tuottaa+runsaan+sadon.+
...
27+"Nyt+olen+järkyttynyt.+Mitä+sanoisin?+Isä,+pelasta+minut+tästä+hetkestä!+Ei!+Juuri+tähän+on+elämäni+tähdännyt.+28+Isä,+kirkasta+nimesi!"+
Silloin+kuului+taivaasta+ääni:+"Minä+olen+sen+kirkastanut+ja+kirkastan+jälleen."+29+Paikalla+oleva+väkijoukko+kuuli+äänen+ja+sanoi+ukkosen+jyrähtäneen.+Jotkut+kyllä+sanoivat:+"Enkeli+puhui+hänelle."+30+Silloin+Jeesus+sanoi:+"Ei+tämä+ääni+puhunut+minun+tähteni,+vaan+teidän+tähtenne.+31+Nyt+tämä+maailma+on+tuomiolla,+nyt+tämän+maailman+ruhtinas+syöstään+vallasta.+32+Ja+kun+minut+korotetaan+maasta,+minä+vedän+kaikki+luokseni."+33+Näillä+sanoilla+Jeesus+ilmaisi,+millainen+tulisi+olemaan+hänen+kuolemansa.
30.12.2017 21:15
No+nyt+ehdin+takaisin+polttopuuhommista+kun+tuli+pimeä,+jos+sinulla+noin+kova+ikävä+ja+kiire+oli.+Jos+sinulla+on+kysyttävää+niin+senkus+kysyt,+jos+keksit+jotain+järkevää+kysymistä+muutakin+kuin+sinun+oman+epäuskosi+julistusta.+Jos+et+kuitenkaan+pysty+sisäistämään+niitä+vastauksia+joita+olen+sinulle+antanut,+niin+en+minä+sille+mitään+voi.
30.12.2017 16:25
#Tutkiskelepas+Arto+keskusteluhistoriaasi+ja+pohdi+oikein+kovasti.+#
En+kyllä+tiedä+mihin+niistä+viittaat+sillä+niitä+on+ollut+monia,+sitten+jos+toisella+ei+ole+enää+pointtia+jäljellä+on+ajantuhlausta+jatkaa++jankkausta.+Koitapa+kertoa,+voin+vilkaista+kun+ehdin,+mutta+nyt+pitää+itseasiassa+lähteä+polttopuita+tekemään++kun+on+vielä+päivänvaloa.
30.12.2017 11:54
Minkä+niistä,+oletko+taas+perustamassa+uutta+kirkkovaltiota?
30.12.2017 11:45
Rakkauden+lähettiläät+olivat++taas+käyneet+jättämässä+ystävällisen+joulutervehdyksen+Lauralle+kivittämällä+ikkunat+rikki.+Asuuko+rakkauden+tunteet+vihervasemmiston+sydämmessä?
30.12.2017 11:29
#Kun+historian+kautta+asiaa+on+tutkittu,+niin+pieni+pala+kerrallaan+sieltä+löytyy,+mutta+mitään+kokonaisuutta+ei.+#
Eipä+tietenkään,+et+ole+varmaan+koskaan+kuullutkaan+sellaisesta+kuin+Raamattu
30.12.2017 08:58
#No+Raamatun+pohjaan+ei+vaan+voi+vedota+,+nykymenolla,+kyllä+tiedät+tuon+itsekkin.#
Kuka+voi+ja+kuka+ei+voi,+eihän+kaikki+suorita+niitä+eronneiden+vihkimistä+ollenkaan+vielä+nykyäänkään.
#Itseäni+närästää+nimenomaan+tässä+se,+kaksinaismoralismi+ja+eriarvoisuus+joilla+ihmisiä+kohdellaan.+#
Asia+on+kuitenkin+hieman+syvempi+kuin+äkkiä+näyttäisi.+Apostolisena+aikana+kristinuskon+moraalisääntöjä+sovellettiin+vain+uskovaisiin+seurakunnan+jäseniin+ei+ulkopuolisiin,+siis+ihmisiin+joilla++oli+syvä+henkilökohtainen+sisäinen+vakaumus+Jeesuksen+seuraamiseen,+kristinuskon+moraaliarvot+olivat+sopusoinnussa+heidän+sisäisen+vakaumuksensa+kanssa,+heidän+sydämessään+soi+tavallaan+sama+laulu+ja+päämäärä.+Historian+saatossa+politiikan+ja+kristinuskon+sotkeutuessa+keskenään+syntyi+ns.+valtiokirkkoja+jossa+uskomattomat+ja+uskovaiset+on+suloisesti+sekaisin,+sitten+niitä+kristinuskon+sääntöjä+on+yritetty+vaatia+sellaiselta+jolla+tätä+sisäistä+vakausmusta+ei+oikeasti+olekaan,+sitten+on+yritetty+tehdä+kompromisseja+jotta+kaikki+voisivat+jatkaa+saman+kirkon+jäseninä,+mutta+menetetty+samalla+koko+kristinuskon+voima+ja+sisältö+jne.+ymmärtänet+ajatuksen,+miksi+sekavaan+umpikujaan+on+ajettu.
30.12.2017 06:48
#sillä+usea+lienee+jonkin+uskonnollisen+yhteisön+sielu.#
Jotenkin+tekee+mieleni+sanoa,+toivottavasti+ei,+kyllä+minulla+paljon+parempi+kuva+on+kristillisyydestä+kuin+tämä+forumi.
30.12.2017 06:26
Liberaalien+harhaluulo+lienee+että+kirkko+pelastuu,+kun+vain+rohkeasti+mukaudutaan+maailmaan+ja+luvataan+ihmisille+mitä+nämä+haluavat+kuulla,+aivan+turhaan+jopa+uskomattomat+näkevät+tämän+läpi.+Eikä+tee+mitä+lystäät+kaikki+kunnossa+idea+pitkälle+kanna.
30.12.2017 06:15
Kirkollisiin+juhlapyhiin+kuten+Jouluun+ja+pääsiäiseen+liittyy+perinne+hyökätä+Jeesusta/raamattua/uskovaisia+vastaan,+ahkerasti+täälläkin+tuota+perinnettä+on+taas+noudatettu.
30.12.2017 06:05
#Edelleenkin+odottelen+Sinulta+kannanottoja+abortin+täyskiellon+hyödyistä#
Hyöty+voi+olla+se+että+nämä+syntymättömät+ihmiset+saavat+edes+mahdollisuuden+yrittää+elää+sen+sijaan+että+mätänevät+roskakorissa+ja+kaatopaikoilla+tai+poltetaan+polttouuneissa.+Moni+abortin+tehnyt+kärsii+asiasta+myös+loppuelämänsä,+loppujen+lopuksi+hän+on+itse+halunnut+tappaa+oman+lapsensa,+tällainen+asia+vain+väkistenkin+nousee+ylös+vaikka+sen+kuinka+syvälle+yrittäisi+haudata.
#+ja+esimerkkejä+maailman+valtioista,+joissa+seuraukset+ovat+olleet+hyviä.+#
Aina+vainko+yrität+perustaa+sitä+kirkkovaltiota+uudestaan,+eikö+tämä+keskustelu+käyty+jo.
#Kristinusko+ei+loppujen+lopuksi+ole+pääajatuksiltaan+sen+kummoisempi+kuin+muutkaan+uskonnot.+Perusideat+ovat+samat+kuin+muissakin#
No+itse+asiassa+ei,+monissa+maailman+uskonnoissa+yritetään+ihmisen+omilla+suorituksilla/harjoituksilla+saavuttaa+Jumalan+suosio/pelastus+tai+henkinen+kasvu.+Kristinusko+lähtee+siitä+ettei+ihminen+itse+voi+ansaita/ostaa+omaa+pelastumistaan.
29.12.2017 10:14
Ehkäpä+tuo+on+juuri+yksi+syy+miksi+sitä+Trumppia+äänestettiin,+ääniähän+tuli+juuri+taantuvilta+teollisuuspaikkakunnilta.
29.12.2017 10:00
Ainakin+Seta+innokkaasti+järjestää+jo+koulutusta+kouluihin+lähetettäville+sateenkaarilähettiläille,+sateenkaari+sensitiivisiä+koulutetaan+valmiiksi.++Jos+kerran+opetushallitus+ja+valtamediat+ovat+jo+rähmällään+Setan+edessä,+niin+kysymys+kuuluu+moniko+opettaja+menee+lankaan+ja+uskoo+propagandan.+Toki+ehkä+vielä+maaseudun+pienissä+kouluissa+joissa+tervettä+järkeä+vielä+on+moiset+paperit+heitetään+roskiin,+mutta+isoissa+kaupungeissa+tilanne+voi+olla+jo+toinen.
https://yle.fi/uutiset/3-5452026
Seta+kouluttaa+Kymenlaaksossa
Seksuaalinen+tasa-arvoisuus+ry+eli+Seta+järjesti+kouluttajakoulutusta+"sateenkaari+sensitiivisille"+ensimmäistä+kertaa+myös+Kouvolassa.+Koulutettujen+tärkeimpiin+tehtäviin+kuuluvat+alueelliset+kouluvierailut.
29.12.2017 09:52
183 / 222