Vapaa kuvaus

Aloituksia

6

Kommenttia

363

1. Ennemmin+tässä+autossa+ruostuminen+alkaa+vaivaamaan+kuin+moottorin+väsyminen.+Eipä+sitä+väsymistä+itse+huomaa+kun+sillä+jatkuvasti+ajaa+ja+siihen+tottuu.+Mutta+jos+olis+joku+vähemmän+ajettu+mihin+verrata+olis+ero+varmasti+melkoinen.+Jos+autolla+on+ajettu+yli+400Tkm+ja+koneelle+ei+ole+mitään+tehty+on+aivan+varmaa+että+akuperäisistä+tehoista+ollaan+jo+varsin+kaukana.+Eikä+se+pitkä+öljynvaihtovöli+mitenkään+suojaa+konetta+päinvastoin+kitka+ja+kuluminen+kasvaa.+se+että+moottori+käy+ja+kukkuu+ei+tarkoita+että+kaikki+tehot+olis+tallella+tai+se+kone+olis+jotenkin+priima+kunnossa.++Kyllä+munkin++veneessä+ollut+25v+vanha+200hv+Volvo+vielä+kävi+ja+vei+eteenpäin+venettä+mutta+tehoja+siinä+ei+kyllä+ollu+kun+korkeintaan+130-150hv+enää+jäljellä.+Veneessä+tehohäviöt+huomaa+paremmin+kun+autossa.+Tehoja+tarvitaan+huomattavasti+enemmän+sujuvaan+liikkumiseen+.+Veneessä+jos+tehot+putoaa+10-20%+sen+huomaa+heti+koska+matkavauhdin+ylläpitoon+tarvitaan+noin+70-80%+tehoista+ja+plaaniin+saamiseksi+vaaditaan+yleensä+kaikki+mitä+koneesta+lähtee.
  2. Tässä+on+ihan+oikean+elämän+kulutuksia+Omasta+Auris+TS+hybridistä+auto+tuli+mulle+joulukuussa.+Kilsoja+on+nyt+päälle+7000+takana+ja+tuon+ajan+keskikulutus+on+4,93l/100km+vaikka+autoa+on+käytetty+vasta+noin+5kk.++Talven+suurin+kulutus+5,2l/100km+ja+tähän+asti+alin+4,6l/100km+ajosta+suurin+osa+on+ollut+maantie+painotteista-ajoa+.+Ja+mitä+ruostumiseen+tulee+edellinen+Auris+oli+mulla+uudesta+noin+10v+eikä+siinä+ruostetta+ollu+missään+eikä+sitä+ollut+suojattu+missään+liikkeessä.+Ainoat+vaihdetut+osat+10v+aikana+olivat+taakse+jarrupalat+sekä+antennipiiska+joka+oli+juutesta+murtunut+sekä+joitakin+ajovalopolttimoita.+Kustannuksia+näistä+osista+on+tullut+noin+200€+kun+työn+tein+itse.+Joten+kallista+ei+Toyotan+pitäminen+ole.+1.6l+Dual+vvti+Multimode+vei+noin+6,9-7l/100km+keskimäärin+minun+ajossa+maantiellä+noin+6,2l/100km+ja+kaupungissa+7,5l/100km+seurasin+kulutuksia+noin+2v+.+Hybridin+vakuutusmaksu+on+mulla+noin+100€/v+enemmän+kuin+vanhassa+oli.+Mutta++hybridin+käyttövero+on+suunnilleen+100€/V+pienempi+joten+se+on++-0.Hybridissä+45l+tankki+kun+vanhassa+oli+55l+silti+hybridillä+pääsee+helposti+noin+100km+pitemmälle+tankillisella.+Eli+hybridi+vie+vähintään+2l/100km+vähemmän+vaikka+ajo+on+enimmäkseen+maantiepainotteista+sekä+auto+on+isompi+korinen+farmari+kaupungissa+ero+venähtää+helposti+jo+4l/100km.+<iframe+width="650"+height="300"+src="https://tankkaus.com/cars/public_graph/2508113/2017/2016/3"+frameborder="0"></iframe>
  3. On+aivan+sama+vaikka+konsepti+tekis+energiaa+!+Ei+sillä+vielä+myydä+mitään!+Todellisuus+ja+ihmisten+tarpeet+täyttävä+järkevänhintainen+tuote+myy+ja+tekee+voittoa.+Konsepteja+on+mailma+täys+mutta+ei+se+vaikuta+autoilun+päästöihin+mitenkään.+Ainoastaan+tuote+jota+myydään+massoille+vaikuttaa+autoilun+kokonaispäästöihin.