Valikko
Aloita keskustelu
Hae sivustolta
Kirjaudu sisään
Keskustelu
Viihde
Lainaa
Treffit
Säännöt
Chat
Keskustelu24
profiilit
törkyturpa
törkyturpa
törkyturpa
Vapaa kuvaus
Aloituksia
41
Kommenttia
3306
Uusimmat aloitukset
Suosituimmat aloitukset
Uusimmat kommentit
Siis että mitä halusit sanoa?
Ota ihan rauhallisesti. Kukaan ei ole hyökännyt Grönlantiin. Trump - tai ainakin hänen neuvonantajansa - tietävät tai pitäisi tietää, että sellainen hyökkäys murentaisi USA:n liittolaissuhteet ja USA:kin tarvitsee liittolaisia.
Ota aivan rauhallisesti. Kukaan ei ole hyökännyt Grönlantiin.
Ota aivan rauhallisesti.
06.01.2026 17:23
No, olet varsin naiivi ELÄKELLÄINEN kun lausut tuollaisia USA:n operaatiosta. Nykypäivän politiikassa ei enää neuvotella. Olethan nähnyt sen Putinista ja nyt Trumpista.
Olen jo todennut, että historiasta on hyvä ottaa OPPIA, mutta sitä on osattava SOVELTAA nykypäivään. Eikä pidä olla NAIIVI
06.01.2026 16:01
Minun vastaukseni oli aivan yhtä ASIALLINEN kuin tuo edellinen toteamus MENNEISYYDESTÄ ja YYA-sopimuksen ajasta.
Maailmankuva oli YYA-sopimuksen aikaan kovin erilainen. Neuvostoliittoa ei enää ole ja maailma on muuttunut. Mainittu toteamus YYA-sopimuksen ajoista on aivan yhtä järkevä kuin alkaisimme pohtia seuraavaa lausetta: JOS TÄDILLÄ OLISI MUNAT, NIIN SE OLISI SETÄ.
Ja mitä YYA-sopimukseen tulee, niin vastaan: ENTÄS SITTEN?
Olitko muuten nuoruudessasi kova KOMMUNISTI? Vai olitko peräti STALINISTI? Ottiko kovasti PANNUUN kun Neuvostoliitto hajosi?
06.01.2026 15:58
No tuota noin, jotain tuonkaltaistahan Trumpille yritetään nyt kommentoida. Mutta tietäen, ettei viesti todennäköisesti mene perille, sanamuodot pyritään valitsemaan niin ettei tuo mielipuoli ainakaan keksi jotain uutta idioottimaista.
Niinhän tuo menee, haavemaailmassa. Oletko sinäkin ELÄKELLÄINEN joka elää menneisyydessä? Historiasta on kyllä hyvä ottaa oppia, mutta sitä pitää osata SOVELTAA nykypäivään.
06.01.2026 15:55
Suomi ei ole kallellaan mihinkään. Suomi pelaa sellaista peliä mikä on meidän suomalaisten kannalta JÄRKEVÄÄ.
Mikä sinun ongelmasi on? Haluatko aina vain VALITTAA? Minä autan sinua: VALI VALI VALI.
Trumpista ei ole järkevää sanoa suoraan mitä kukin ajattelee. Siis ministeri- ja presidenttitason henkilöiden. Minä voin täällä (TÄÄLÄ) sanoa suoraan mielipiteeni: Trump on täydellinen KUSIPÄÄ ja taitaa olla IDIOOTTIKIN. Ja varmasti muutakin. Toivoisin, että hän saisi jonkin kohtauksen tms. jotta hänestä päästäisiin. Mutta ehkä ymmärrät, että valtiomme edustajien ei ole järkeä lausua tällaista mielipidettä ääneen.
Sellainen ei ole suomettumista. Sellainen on aivan tavallista maalaisjärkeä. Mutta tiedän ettet sinä tätä ymmärrä. Sinähän olet SAIRAS ELÄKELLÄINEN joka VALITTAA aina ja KAIKESTA. VALI VALI
06.01.2026 15:43
Anteeksi kuinka? Mitä "KONTTAAMALLA"? Mihin "KONTTAAMALLA"?
Miksi pitää "KONTATA"?
Liittyykö "KONTTAAMINEN" jotenkin Suomeen ja/tai NATOon?
KAKSIAIVOSOLUISTEN juttujen tulkitseminen on aina arpapeliä
MUAHAHA MUAHAHA MUAHAHAHAA
06.01.2026 15:20
Tässäkin on KAKSIAIVOSOLUISEN yritelmä, mutta hän epäonnistuu pahoin yrittäessään liian vaikeata sanaa. Tämä oli kaiketi suunnattu minulle, kun olin kertonut, ettei Suomi eikä NATO ole mukana USA:n operaatiossa Venezuelaan.
"Sinä kai sen paremmin tiedät Venäjän operatiivina."
OPERATIIVINA, MUAHAHAA, OPERATIIVINA, MUAHAHAHAHAHA
Olemme kaikki OPERATIIVEINA, MUAHAHAHAAA, OPERATIIVEINA, MUAHAHA
06.01.2026 15:15
Tarkoititko, että sinäkin hämmästelet tuota IHMEELLISTÄ lausetta, jonka KAKSIAIVOSOLUINEN kykeni tuottamaan. Toistan sen vielä tässä, koska se on niin IHMEELLINEN:
"Haluatko kokea ydinsodan?"
Kyllä, tämä lause laittaa meidän kaikki HILJAISIKSI. Viettäkäämme oikein HILJAINEN MINUUTTI ja miettikäämme tämän SYVÄLLISEN lauseen sisältöä!!!
MUAHAHA MUAHAHAHAA MUAHAHAHA
06.01.2026 15:13
Vai niin. Nähdäkseni hän on hoitanut työnsä kuten kuuluukin. Osaisitko kertoa missä ja miten hän on epäonnistunut tehtäviensä hoidossa?
Vai VALITATKO vain muuten vaan? Ehkä siksi, että sinusta VALITTAMINEN on hauskaa. Minä autan sinua: VALI VALI VALI VALI
Auttoiko?
MUAHAHA MUAHAHA MUAHAHAHAA
06.01.2026 15:11
Katsokaapas KAKSIAIVOSOLUISEN taidonnäytettä! Tuntikausien harras KESKITTYMINEN tuotti tällaisen HELMEN:
"Haluatko kokea ydinsodan?"
Kyllä, tämän KAKSIAIVOSOLUINEN osasi tuottaa täysin ITSENÄISESTI!!! Hämmästyttävää! Ennenkuulumatonta! Miten hän osasi!!!!!!!
MUAHAHA MUAHAHAHA MUAHAHAHAHA
06.01.2026 14:56
Siis että millä perusteella viides artikla a) ei kiinnostaisi tai b) kiinnostaisi EU:n natomaita?
Nyt ei mennyt oikein jakeluun tämä sinun päättelyketjusi? Tämäkään.
06.01.2026 14:42
Onkohan se koko ajan tämä sama SAIRAS ELÄKELLÄINEN, joka vain VALITTAA kaikesta mahdollisesta?
Onko sinulla elämässäsi mitään muuta tekemistä, kuin VALITTAMINEN.
VALI VALI VALI VALI
Näin valittaa ELÄKELLÄINEN.
Voi voi kun menee huonosti. VALI VALI VALI. Meneepäs nyt oikein todella huonosti. VALI VALI VALI. Mutta onpas kivaa aina VALITTAA. VALI VALI VALI. Voi voi voi.
06.01.2026 14:41
No mistäs tämä OKSENNUS putkahti.
Kukaan tässä maassa ei ole halukas nuolemaan minkään eikä kenenkään persettä.
Olen aina korostanut, että kannattaa AJATELLA ennen kuin kirjoittaa. Tai ainakin kannattaa yrittää.
Et siis VIELÄKÄÄN ymmärtänyt tarkoitustani. En enää tiedä miten voisin sen suoremmin sanoa. Teikäläisille on mahdotonta opettaa tai kertoa mitään. Tämä taisi nuoruudessasi käydä ilmi jo koulussa, eikö vaan? Ei tainnut sujua kovin hyvin? Aivan!
Sanon nyt vielä kerran: yritä AJATELLA. Katso tuo Speden sketsi ja kuvittele, että Simo Salmisen paikalla olisi USA:n vastaava viskaali. Ymmärtäisitkö ehkä sitten?
06.01.2026 14:38
No niin. Tässäkin kirjoittaa taas SAIRAS ELÄKELLÄINEN.
Menneisyys on menneisyyttä. Nykyisyys on nykyisyyttä. Jos lehmällä olisi siivet se osaisi lentää. Jos tädillä olisi munat, se olisi setä. Ja kaikkia sen tapaisia asioita.
Minäpä kysyn tältä ELÄKELLÄISELTÄ: ENTÄS SITTEN?
Tavaan vielä kirjain kerrallaan: E N T Ä S S I T T E N?
Ja vielä harvemmin kirjoitetttuna: E N T Ä S S I T T E N ?
06.01.2026 14:35
Johan minä jo sanoin, että aina kannattaa AJATELLA mitä a) kirjoittaa ja b) mitä sanoo. Tämä koskee myös ulkoministeriä.
Minä väännän RAUTALANGASTA koska et muuten tajua. Ja mahdatko ymmärtää senkään jälkeen.
Aloittaja siis heitti huumorilla sketsiehdotuksen jossa Valtonen menee valkoiseen taloon sanomaan suorat sanat. Varmasti taustalla on tämä mainio Speden sketsi:
https://www.youtube.com/watch?v=uedd8wKvYIo
Mutta jotkut ovat siis ottaneet aloittajan ehdotuksen tosissaan. Ja nyt tulee se AJATTELUN paikka. Katsokaa ensin tuo Speden sketsi ja kertokaa saatteko siitä idean kiinni.
(paljastan juonen siltä varalta jos ette tajua: Suomen kaltaisen pienen valtion kannattaa ensin AJATELLA mitä hyötyä siitä kokonaisuutena on, jos menemme sanomaan ns. "suorat sanat")
06.01.2026 14:29
Minä kysyin: MITÄHÄN MUUTA ULKOMINISTERI OLISI VOINUT TEHDÄ
En minä kysynyt mitään ulkoministerin palkkauksesta tms.
Lisäksi sanoin, että aina kannattaisi miettiä ennen kuin kirjoittaa mitään. Jos ei osaa vastata, sekin kannattaa myöntää ja todeta kirjoituksensa menneen metsään. Jos ei ajattele, ajautuu samaan kategoriaan tällä palstalla RÄYHÄÄVIEN ja VALITTAVIEN sairaiden ELÄKELLÄISTEN kanssa, joilla ei tosiaan ole muuta osaamista kuin suun soittaminen. Eikä sekään ole millään tavoin korkealaatuista suunsoittoa.
06.01.2026 10:58
Apropos, alkaakohan Putin pelätä samalla tavalla kuin Hitler attentaatin jälkeen ja alkaa piileksiä, MUAHAHA MUAHAHAHA
Putin alkaa myös pelätä sieppausta, MUAHAHAHAAA
06.01.2026 10:37
Ai jaaha. No mitä nämä Delta joukot ovat ja miten tämä isku liittyy NATOon?`
Tarkoitatko, että NATO on mukana missä tahansa konfliktissa, jonka NATOn jäsenmaa suorittaa johonkin NATOon kuulumattomaan valtioon?
En ymmärrä perustettasi. Voitko ystävällisesti tarkentaa miten joidenkin "delta joukkojen" käyttö liittää NATOn konfliktin osapuoleksi?
(olen toisaalla korostanut, että aina kannattaisi hieman miettiä ennen kuin kirjoittaa. Ilman sellaista kirjoittaja joutuu samaan kategoriaan kuin tällä palstalla VALITTAVAT ja RÄYHÄÄVÄT sairaat ELÄKELLÄISET, jotka eivät ole koskaan käyneet KOULUA)
06.01.2026 10:27
Siis häh, onko tämä venäjän PELLEHERMANNI tosiaan lausunut noin!!
Lavrov on kuuluisa ja tunnettu siitä, ettei hän itse kykene muodostamaan ensimmäistäkään JÄRJELLISTÄ lausetta. Siksi hän onkin Putinille niin hyödyllinen.
Tämä lausahdus menee niin raskaasti HUUMORIN puolelle, että hippulat vinkuu, MUAHAHA MUAHAHAHA
Onkohan joku ilkikurinen "henkivartija" antanut Lavroville piruuttaan väärän lapun luettavaksi, MUAHAHA MUAHAHA
06.01.2026 10:14
Niinpä niin. Mitähän muuta ulkoministerimme olisi voinut asialle tehdä? Aivan!
Katsokaas, kommentoinnissakin on syytä ottaa huomioon realiteetit ja se miten meidän kommentointimme voisi asioihin vaikuttaa, jos ollenkaan.
Jos näitä realiteetteja ei ota huomioon, on kuin moni tälläkin palstalla asioista VALITTAVA tai RÄYSKÄÄVÄ enemmän tai vähemmän sairas ELÄKELLÄINEN, joka HUUTAA enemmän kuin AJATTELEE. (ei tosin ole takeita hallitseeko hän jälkimmäistä lainkaan)
06.01.2026 10:09
25 / 166