Valikko
Aloita keskustelu
Hae sivustolta
Kirjaudu sisään
Keskustelu
Viihde
Lainaa
Treffit
Säännöt
Chat
Keskustelu24
profiilit
törkyturpa
törkyturpa
törkyturpa
Vapaa kuvaus
Aloituksia
41
Kommenttia
3303
Uusimmat aloitukset
Suosituimmat aloitukset
Uusimmat kommentit
Keskustelun aloittaja liioittelee.
Sellainen olisi periaatteessa teknisesti mahdollista, mutta en usko sen onnistuvan käytännössä. Ja vaikka onnistuisikin, palveluntarjoajan antamat tiedot eivät yksikäsitteisesti riittäisi osoittamaan nato tiltun henkilöllisyyttä.
Mutta tuollainen selvittäminen ei ole koskaan tarpeenkaan. Nato tiltuja on kokonaisuutena häviävän pieni määrä. Mutta he pitävät kovaa ääntä itsestään ja siksi näyttävät kokoaan suuremmilta.
26.02.2026 09:35
EU maista edes Unkari tai Slovakia eivät ole rohjenneet lähempään kaupankäyntiin Venäjän kanssa. Toisin kuin me, ne ovat riippuvaisempia venäläisestä energiasta ja se vaikuttaa heidän toimintaansa, Orbanin tapauksessa on tosin henkilökohtaisempia valtapyyteitä.
Eli väität että Suomen olisi pitänyt jatkaa kaupankäyntiä ja suhteita Venäjään kuin mitään ei olisi tapahtunut? Eli olisimme vielä Unkaria ja Slovakiaa isompia änkyröitä EU:ssa? Ehei, sellaista suomalaisten suuri enemmistö ei koskaan hyväksyisi.
Kysyin miten NATO-jäsenyys vs. liittoutumattomuus aiheuttaa Suomen taloustilanteen. Et vastannut tähän, vaan vitt--lit. Oletan siis sinun tarkoittaneen, että liittoutumalla aiheutimme Venäjän kaupan tyrehtymisen.
Liittoutuminen ei vaikuttanut siihen mitenkään. Kävihän Venäjä kauppaa kaikkien NATO maiden kanssa ENNEN Ukrainan sotaa. Olisimme mekin voineet jatkaa kauppaa Venäjän kanssa vaikka olemmekin NATOn jäseniä. Venäjä suostuisi riemumielin palauttamaan kauppasuhteemme vaikka heti, jos sitä pyytäisimme.
Mutta me emme pyydä, koska Suomen suuri enemmistö ei hyväksyisi sitä. Me emme halua olla tukemassa Venäjän aggressiivista imperialismia pelkästään oman etumme vuoksi. Suomalaisten suuri enemmistö ei halua.
Lopuksi: Venäjän kauppa ei meitä pelastaisi. Venäjä on entistä merkityksettömämpi meille, koska olemma jatkuvasti siirtymässä enemmän ja enemmän uusiutuvaaan energiaan. Ja Venäjän ainoa kauppa-artikkeli on fossiiliset raaka-aineet.
26.02.2026 09:22
Kiitos tästä vastauksesta!
Puutun kuitenkin perustavanlaatuisiin virheisiin ja väärinkäsityksiin.
Suomen käytetään suhteellista vaalitapaa, josta löytyy perusteellinen selvitys interneitssä(kin). Se on tasapuolinen siinä mihin se on suunniteltu. On olemassa muitakin vaalitapoja, mutta tämä on nähty soveliaimmaksi Suomeen.
Vaaleissa ei todistetusti ole Suomessa ollut vilppiä eikä kirjoittajakaan väitä sellaista. Mutta hän väittää vaalitapaa epäreiluksi. Niin, jos joku tietäisi vaalitavan joka olisi KAIKILLE reilu KAIKISSA olosuhteissa, varmasti Suomessakin alettaisiin sellaista käyttää.
Puolueissa ja eduskunnassa noudatetaan RYHMÄKURIA: se tarkoittaa että puolue ajaa ja äänestää niitä asioita joita se on ennen vaaleja kannattajilleen LUVANNUT. Siksi se sitoo kansanedustajiakin, vaikka näillä lain mukaan on oikeus omaan harkintaan. Mutta se olisi EPÄREILUA äänestäjiä kohtaan jos puolueen edustajat yhtäkkiä alkaisivat ajaa aivan toisia asioita joita puolue on ennen vaaleja luvannut.
Yksittäisten poliitikkojan on syytä noudattaa harkintaa toiminnassaan. Erityisesti jos tämä on johtajan, kuten puheenjohtaja tms. asemassa, jolloin hänen sanomisiinsa kiinnitetään erityistä huomiota. Tällaisen poliitikon suusta ei pidä päästä sammakkoja tai ura voi olla jopa ohitse,
Tässä ei ole takana mitään salaliittoa, vaan kyse on aivan normaalista ja jopa maalaisjärjellä selitettävästä toiminnasta.
26.02.2026 09:10
Totta kai muistaa. Kuten he muistavat myös syyt Suomen ratkaisuihin. Kyllä, pitää paikkansa.
26.02.2026 08:53
Aivan! Kuten kirjoitin edellä, nämä eivät KOSKAAN lähde keskustelemaan omista VÄITTEISTÄÄN, vaan vaihtavat puheenaiheen penaalin teräviin tai tylsiin kyniin tms. mitä tahansa.
RIIPPUMATTA siitä olenko penaalin TERÄVIN tai TYLSIN kynä tai jotain siltä väliltä, voisitko siitä huollimatta kertoa miten NATO jäsenyys tai Ukrainan sota liittyvät Suomen taloustilanteeseen? Tai autan sinua, miten ja miksi Suomen taloustilanne olisi nykyistä parempi jos olisimme edelleen liittoutumattomia?
Ymmärrätkö pointtini? Minä siis väitän, etteivät nämä edellämainitut ova syypäitä taloutemme jamaan. Ole hyvä ja osoita näkemykseni vääräksi.
26.02.2026 08:51
Niin, lisään vielä, että olen onnistuneesti MURSKANNUT täydellisesti jokaisen vasta-argumentin joita nämä nato tiltut ovat suoltaneet tehtyään sen virheen, että tosiaan ovat lähteneet väittelemään näistä järjettomistä argumenteistaan.
26.02.2026 08:43
Ahaa, kertoisitko tarkemmin miten NATO tai Ukrainan sota liittyy Suomen talouden tilanteeseen?
----
Aivan! Se mikä osoittaa näiden kirjoittajien olevan venäläisiä trolleja on, että he eivät koskaan antaudu järkevään keskusteluun, koska järkevien vastausten tuottaminen kuluttaa aikaa. Ei, näiden tehtävänä on suoltaa valmiiksisulateltua puutaheinää ja toivoa, että se uppoaa heikoimmin sivistyneisiin kansalaisiin. Keskusteleminen niistä aiheista on paitsi vaikeaa - joudut väittämään mustaa valkoiseksi - ja kuluttaa aikaa, jonka voi käyttää hyödyllisemmin suoltamalla lisää puutaheinää toiseen keskusteluun.
26.02.2026 08:40
Huh huh, taas tulee mieleen mitähän sieniä tämä nato tiltu syö?! Siis jenkkien sijaissota, joka alkoi kun VENÄJÄ hyökkäsi?!? Venäjä hyökkäsi ja se muuttui "jenkkien sijaissodaksi".
Varsin fantastinen näkemys. Tiesitkö muuten, että Kremlin propagandisteissa yms. suunsoittajissa on porukkaa jotka kirjoittavat aivan samanlaisia väittämiä?
26.02.2026 08:34
Aloittajan kannattaa muistaa ÄÄNESTÄÄ seuraavissa vaaleissa sellaista ehdokasta, joka ajaa liittoutumattomuutta. Jos sellaista ehdokasta ei löydy, en osaa antaa muuta neuvoa kuin että aloittaja asettuu itse ehdokkaaksi ja alkaa ajaa asiaansa.
Aloittaja KULUTTAA aikaansa VALITTAMALLA täällä (TÄÄLÄ) somessa tästä ikuisuusaiheesta. Aloittaja on oikeassa siinä, että USA:n linjanmuutos on aiheuttanut tärinää myös NATOssa. Näkeekö aloittaja tässä hetkessä oikeaksi ratkaisuksi sen, että palaamme takaisin liittoutumattomaksi valtioksi? Muistaen, että USA:n nykyisellä presidentillä on virkakautta jäljellä enintään kolme vuotta.
26.02.2026 08:31
Vivamus vitae blandit ipsum. Phasellus enim elit, mattis placerat velit at, tempus porttitor erat. Nulla tristique mollis urna, at gravida odio tempus sit amet. Vivamus congue egestas facilisis. Duis vehicula laoreet leo, at imperdiet nisl congue sed. Maecenas non vulputate mi, quis ornare neque. Maecenas non erat a neque euismod dignissim. Sed consectetur fringilla erat ac imperdiet. Nulla tempus malesuada interdum. Orci varius natoque penatibus et magnis dis parturient montes, nascetur ridiculus mus. Etiam vulputate, felis at iaculis ultrices, neque nibh molestie dolor, a pretium arcu risus quis dolor. Etiam vehicula imperdiet orci, eget gravida sapien bibendum vel. Quisque vehicula arcu sem, vel interdum diam efficitur vitae. Aliquam tincidunt, leo vitae mollis semper, diam metus elementum ipsum, non imperdiet nisi turpis ut nunc. Nam euismod lacus sed tortor elementum semper. Vestibulum ante ipsum primis in faucibus orci luctus et ultrices posuere cubilia curae
26.02.2026 08:13
Hah, tämä on rankkaa tekstiä:
"Kyllä, kaikki omilla aivoillaan ajatteleville tämän toteaminen on helppoa.
Tosiasiassa Suomea ei ole uhattu mitenkään, eli syytä pelkoon ei ole, eikä ole ollut.
Mm. Covid-19-piikityksillä saatiin aikaan mielemuokkausta, kysymys siinä on geenimanipulaatiosta....seuraus massapsykoosi"
Mitähän tuohon voisi sanoa? Vai että koronaroketteilla saatiin aikaan geenimanipulaatio joka aiheutti mielipiteen muuttumisen?! Tuollaista ei taida olla edes hurjimmissa scifi sarjakuvissa tai kirjoissa. Aika kova juttu!
Onko sinulla tietoa kenellä olisi hallussaan tuota ihmeellistä rokotetta? Minä toimittaisin sitä välittömästi Venäjän armeijalle muokattuna niin, että he kaikki lähtisivät juoksemaan housut kintuissa Moskovaa kohti.
Vai pystyykö se mielipiteenmuokkaus tuollaiseen temppuun? Minulle riittäisi kyllä pienempikin, ihan vaan että menisivät jokainen istumaan lähimpään monttuun, laittaisivat toisen peukalon suuhun ja toisen peräaukkoon ja sormea vaihdetaan myötäpäivään minuutin välein (ei haittaa jos rokote kykenee vain vastapäiväiseen kiertosuuntaan)
26.02.2026 08:08
Ja taas typerää KAKSIAIVOSOLUISEN nato tiltun propagandaa.
Kävitkö koskaan koulua? Aivan!
26.02.2026 07:47
Laittakaapa tänne puumerkkinne jos olette eronneet reservistä!
Sillä tavalla saamme hieman statistiikkaa kuinka moni tämänkin palstan seuraajista on tarttunut tähän ajatukseen. Ja siitä voimme edelleen vetää johtopäätöstä kuinka laajalti tällainen ajatus on populaatiossamme edennyt.
Kysyin tätä jo eräässä toisessa keskustelussa eikä sinne tullut kuin yksi kuittaus. Saadaankohan tähän jo peräti kaksi kuittausta?!
26.02.2026 07:46
Ai että kestääkö Ukraina sotaa tuhat (!!!) vuotta?
No ei. Varmuudella voin sanoa ettei kestä. Ei.
26.02.2026 07:41
Tämä on hyvin todettu!
Nämä "eurooppalaiset eivät halua kuolla Kiovan puolesta" ovat hysteerisiä ja harhaanjohtavia puheita. Olettaen siis että sellaisia sanoja on koskaan edes lausuttukaan. Koko aloitus voi olla venäläisen provokaattorin tuotos. Tai maanpetturi BEKMANin käsialaa.
Ja JOS - siis olettaen - että Putin pystyisi jotenkin esittämään tämän "voittona" kansalleen, jälkijäristykset venäläisessä yhteiskunnassa ovat varmasti massiiviset. En usko että Putin selviää niistä hengissä.
Kaikki, venäläisetkin, tietävät että Ukrainan alueluovutukset eivät ole pysyviä eikä rauha ole lopullinen. Venäläiset tietävät, että Ukraina odottaa vain oikeata hetkeä palauttaa riistetyt alueet takaisin itselleen.
Ja kertokaapa, mitä &/&%/¤& venäläiset edes tekevät niillä maa-alueilla, jotka he saisivat itselleen?!? Ennen pitkää venäläisetkin kysyvät tätä. Ja jatkuvasti koventuvalla äänensävyllä. Tiedätte mihin se johtaa.
26.02.2026 07:32
Niin, samaa voisi sanoa Putinista.
Liioittelet tuota tuhon määrää. Varsin rankasti.
Ja tosiaan, Ukrainassa kansa ei todellakaan protestoi Zelenskyin hallinnolle, vaan aivan täysin päinvastoin. Ukrainalaiset haluavat taistella mielipuolista hyökkääjää vastaan. Sota ei suinkaan ole epätoivoinen. Ukrainalaiset kun tietävät miten tukalassa asemassa Putin on. Hänethän voidaan arkebuseerata minä päivänä hyvänsä ja venäjän armeijan taistelukyky romahtaa.
Kas, jokainen päivä vahvistaa Ukrainaa ja heikentää Venäjää. Kumpi kestää pidempään? Historia on tällaisissa aina ollut puolustajan puolella. Aina.
25.02.2026 18:03
Olisiko näiden hieman fiksumpien tiltulointien takana tosiaan ystävämme BEKMAN (ent. ERKKI JOHAN) tai (J)ANUS putkonen?!?
Ei näitä ryccäntiltuja niin kovin monta ole, joten ei olisi mikään ihme vaikka ent. ERKKI JOHAN tai (J)ANUS kirjoittelisivat tänne näitä tuotoksiaan?!?
25.02.2026 17:49
Heh heh, eräs kuuluisa saksalainen (H. Göring) loihe lausumaan vuonna 1941 näin: "Neuvostoliitto on käytännössä lyöty".
Ukraina on presidenttinsä suulla ilmoittanut, että Ukraina aikoo palauttaa kaikki Venäjän miehittämät alueet itselleen. Se voi tapahtua pian tai vuosien päästä.
Ukrainan infrastruktuurin kärsimät vahingot herättävät minussa - ei niinkään harmia - vaan surua. Sinun retoriikastasi voi päätellä että pidät tätä positiivisena asiana. No, tasapuolisuuden nimissä minäkin pitäisin positiivisena venäläisen infrastruktuurin vahingoittamista. Ja siinähän Ukraina onkin onnistunut varsin hyvin. Ja parantaa koko ajan.
Normaalin elämän perustarpeiden tuhoutuminen Ukrainassa on vielä kaukana. Ukrainan armeijakin taistelee koko ajan paremmin varustettuna.
Älä nuolaise ennen kuin tipahtaa. Katsotaan kumpi luovuttaa ensimmäisenä!!
25.02.2026 17:47
Trump on jo pelannut itsensä ulos maailmanpolitiikasta.
Trumpin antamilla "ehdoilla" ei ole mitään merkitystä. Trumpiin ei luoteta yhtään enempää kuin Putiniinkaan. Kulisseja USA:n suuntaan pidetään yllä niin pitkään kuin mahdollista, mutta Trumpin "ehdoille" nauretaan paskainen nauru. Ne eivät merkitse mitään.
25.02.2026 17:37
No, katsotaan kumpi kaatuu ensimmäisena. Ei se Venäjänkään tilanne ruusuinen ole, MUAHAHA MUAHAHA
Onko teillä LENIGRADISSA vielä KILJUA?
MUAHAHAHAA
Entä riittääkö KAALISOPPA?
MUAHAHA MUAHAHAHAAAA
PRESITENTTI
MUAHAHAHAAA
25.02.2026 17:35
4 / 166