Valikko
Aloita keskustelu
Hae sivustolta
Kirjaudu sisään
Keskustelu
Viihde
Alennuskoodit
Black Friday 2024
Lainaa
Treffit
Säännöt
Chat
Keskustelu24
profiilit
demeter1
profiilit
demeter1
demeter1
Vapaa kuvaus
Aloituksia
0
Kommenttia
7420
Uusimmat aloitukset
Suosituimmat aloitukset
Uusimmat kommentit
Katsotko Ano 13.21, että vain Paloman osallistumisessa on tapahtunut muutos, ei meidän muiden ?
Itse en ole niin tarkkasilmäinen että pystyisin tuollaista näkemään tai ainakaan tulkitsemaan näkemääni muutokseksi. Meissä ja meille kuitenkin tapahtuu asioita ja kai me niihin reagoimme - ellemme ole teflonia ja jotkut meistä tahtovat myös jakaa kokemaansa.
Ja kuten sanottu, meihin vaikikirjoittajiin varmasti väsytäänkin välillä etenkin kun meidät selkeästi mielletään sisällöntuottajiksi, ei vertaiskeskustelijoiksi, jollaisena ainakin itse tahtoisin itseäni pitää...
Keskustelua näyttäisi täällä kyllä riittävän , moneen ketjuun voisi osallistua tai alkaa itse uutta. Samaa kuulee ihan "livessäkin" tutuilta. Mielestäni avoimelle, riittävän terveelle seniorille on tarjolla vaikka mitä ja vielä ihan ilmaiseksi.
Itsekin hankin lähteä tutulle metsälenkille kun päivä on kaunis, eikä minulta mitään puutu - mitä nyt toinen jalka kramppaa välillä..))
18.10.2025 15:20
En tahtoisi jatkaa tuosta. Ano 13.05. Kenekään ystävyys, vielä vähemmän sen sisältö, ei kuulu minulle. Enhän edes tunne sitä enkä heitä..))
Täällä vaan näyttäisi olevan tapa niputtaa väkeä yhteeen (vrt Anot, rekatut) ja nähdä heidät toistensa klooneina, ainakin samojen "laulujen" laulajina, lojaaleina toisilleen.
Ei tietenkään aktiivinen keskustelu tee kenestäkään "enkeliä", mutta parhaassa tapauksessa se voi auttaa näkemään ihmisestä enemmän kuin pikainen, ennakkoasenteen värittämä mielikuva tekee.
18.10.2025 14:33
Noin taitaa helposti käydä, Ano 10.57, etenkin silloin, jos itsellä on kokemuksia jonkin vastaavan yhteisön parista. Seepra ei pääse raidoistaan.
Minusta Paloma on kuitenkin aktiivinen keskustelija ja ystävyyssuhteistaan hän joutuu maksamaan..))
Se voisi jo muistuttaa sakinhivutusta, vai eikö ?
18.10.2025 12:04
Jaa-a, Ano 11.11. "Tarkoitus pyhyttää keinot", sanottiin ennen. Tahtoisin uskoa, että tyydyttävään yhteiseloon jokainen meistä pyrkii, ei kai mukana olemisessa muuten olisi mieltä ?
Keinoista alkaa sitten loputon vääntö. Kyllähän minä, mutta nuo muut...))
Myös minun on vaikea nähdä minkäänlaista vallankaappausta tapahtuneen. Anot aktivoituivat Kiikkustuoli-tapahtuman kohdalla ja analysoivat tilannetta terävämmin kuin itse olisin osannut tai rohjennut tehdä. Siitä iso kiitos heille/teille.
Aina tahtoisi myös uskoa, että tämäntyyppinen episodi parantaisi ilmapiiriä ja lisäisi keskinäistä ymmärrystä, mutta niin ei taida isommassa kuvassa käydä.
Ehkä pitäisi tyytyä siihen, että löytyy sittenkin useita (?) samoin ajattelevia ja voi tuntea yhteenkuuluvuutta heidän kanssaan - ja kun ollaan Anoja tai "rähmällään Anoihin" - ei ole myöskään tarvetta perustaa uutta totuuskomissiota..))
"Mielen vapaus"on iso arvo, isompi kuin kylmätotuus, eikö ? ..))
18.10.2025 11:49
Eivät kaikki tutut ole sentään lähteneet, Paloma. Ramoona on ilahduttavasti kirjoitellut, Eliaanakin, jos nyt tuttuja saa listata, totuuskomissiosta puhumattakaan..))
Siitä, tuosta keskinäisestä tuttuudesta, meitä ei mielesteni pitäisi syyttää. Yhteisöllisyys rakentuu mielestäni sille ja jos sitä täällä esiintyy, sen ei luulisi olevan ongelma niille, jotka eivät sitä halua tai kaipaa tai eivät ole olleet mukana niin pitkään, että sitä voisivat tuntea.
Uskoisin, että jokainen meistä välillä harkitsee poisjäämistä tai taukoa mukanaolemiseensa ja ehkä siihen voisi suhtautua ihan luontevasti. Me väsymme ja meihinkin voidaan väsyä..))
18.10.2025 11:08
Et näe syytöksiä, kylmätotuus (16.10/ 21.47) ? Se ei mielestäni todista syyttömyydestä vaan Hil-lan suuresta sydämestä ja hienotunteisuudesta.
Kyllä totuuskomissio mielestäni harjoitti kaiken aikaa jonkinasteista kiusaamista Hil-laa kohtaan. Väliilä meni överiksi kun jotakin epätarkkaa ilmaisua nimitettiin valehtelemiseksi,
syytettiin tasapuolisuuden puutteesta - kun komission jäsenet eivät mielestään saaneet tarpeeksi huomiota ja arvostusta, ikäänkuin näiden puute olisi Hil-lan vika. Kehitettiin tarina, jolla "vaadittiin" positiivisen palautteen, kehumisen, kieltämistä - kun se kuulemma kiertoteitse vaikutti niihin, jotka eivät tuota positiivista palautetta saaneet.
Lopulta pehmennnettiin asennetta, mentiin Hil-lan pään sisään ja kerrottiin hänelle,
miten häntä oli manipuloitu ja hänen todelliset ystävänsä olivat totuuskomission jäseniä, eivät niitä, jotka häntä kehuivat, heillä oli ketunhäntä kainalossa.
Voiko alentuvammin enää suhtutua toisiin: kertoa heille, miten heidän pitää ajatella,
nähdä asiat ? Voiko keskustelua tehokkaammin tyrehdyttää kuin valitsemalla omaksi nimimerkikseen: kylmätotuus ? Jos se on huumoria tai sarkasmia, se ei ole ainakaan minulle
auennut.
Onko tuo komission aloittama ketju: "Totuuden kertojalla ei ole yösijaa" nyt parannettu versio Kiikkustuolista ? Seuraako sille jatkoa vai riittikö Kiikkustuolin kriitikoille nyt se, että
Kiikkustuoli saatiin kaadettua ?
demeter1
Taisi tulla tämä viesti vähän väärän otsikon alle. En tiedä onko kyse sakinhivutuksesta, erimielistä joukkoa taitaisi kuitekin olla liikkeellä ?..))
18.10.2025 10:49
No, Ano 12.59, pikku näpäytys tuo nyt tahtoi olla, kun oli repliikki vielä tuoreessa muistissa ja helposti tarkistettavissa..))
Juuri noin ajattelen itsekin: turha selittää itseään, lukijat tekevät omat arvionsa kirjoittajista, ja harvat (Anot) edes puhuvat "totuudesta". Se taitaa olla ja pysyä komission hallussa..))
11.10.2025 13:07
Minä olen rekattu, mutta aloitajan määritelmän mukaan: epäluotettava, köyhä ja yksinäinen, Hurstin pöydän asiakas. Lisäksi olen rähmällään Anoihin, joten miten voisin kelvata tähän valikoituun, arvovaltaiseen joukkoon ? ..))
Mutta onnea yritykselle, yrittänyttä ei laiteta !
demeter1
11.10.2025 12:35
Olisin halunnut, että kirjautuminen olisi pysynyt, vaan eipä toiminut. Olisin tällä kertaa halunnut tulla huomatuksi..)) Lähinnä Hil-lan tahdolta...
10.10.2025 11:40
Samoin sinulle, kylmätotuus !
05.10.2025 21:40
Kiitos puolenpidosta. Ano 19.15...)) Tuosta hävikkilounaasta emme kyllä maksa mitään vaikka se oli nytkin niin runsas että siitä olisi voinut maksaakin.
Se on tosiaan kaikille avoin tapahtuma ja pääpaino on käsittääkseni asuinalueemme yhteisöllisyyden vahvistamisessa.
En tiedä miten säännöllistä tuo toiminta on, riippuu varmasti myös hävikin määrästä.
Suuremmoista vaan, että on alettu kiinnittää huomiota ruokahävikkiin ja loydetty toimijoita
toiminnan toteutukseen.
05.10.2025 21:15
Kyllä, korppis, köyhyys ei ole häpeä eikä yksin eläminenkään, etenkin jos ne ovat omia valintoja.
Olen oikein ylpeä molemmista..))
05.10.2025 19:02
Juuri noin, Anot 12.35 , 13.53 ja 14.15. Kiitokset vastauksistanne - samat ajatukset Hil-lasta minullakin. Tuntuu kivalta olla samassa seurassa..))
Kohta tulee kylmätotuus syyttämään henkilöpalvonnasta..))
Ja kiitos sinulle Ano 14.15 havainnostasi. Kyllä se omakehu täällä huomataan eikä sitä juuri käydä vahvistamaan. On nähty jopa niin, että "itserakas ihminen ei rakasta itseään liikaa, vaan liian vähän" (Erich Fromm)...
Tietysti tämä aika ruokkii asennetta, että pitää "loistaa", olla "vahva" ja "rohkea", "särkeä lasikattoja", olla "somebody", erottua muista...
Ellet tuo itseäsi ponnekkaasti esiin, et ole mitään, et lukuun otettava - "Olmi" taisi olla se naseva sana kuvaamaan meitä, Takarivin Tyynejä..))
Minulle olmius sopii hyvin ja uskon, että useimmat meidän ikäiset ovat riittävän tyytyväisiä itseensä ja elämäänsä, ei tarvita enempää näkyvyyttä, eikä edes sitä "uskottavuutta" jos/kun uskoo itseensä riittävästi ja kokee vertaisuutta muiden kanssa.
demeter1
05.10.2025 15:28
Ai niin. Neeasa tuolla toisessa ketjussa muisti, joku Anokin. Kiitos vaan. Aina lämmittää mieltä, kun joku "nimeltä kutsuu"..))
Olen tosiaan liikkunut omilla jaloillani jo pitkään ja kiitollisuutta tunnen melkein joka askeleella. Tuntuu kuin epäonnistumiset näidenkin kohdalla olisivat lisääntyneet. Vai onko niin, että onnistuneista operaatioista ei raportoida ?
Kiva oli sinusta kuulla, että elelet kuten ennenkin, niin ymmärsin. Yritetään jatkaa entiseen malliin, hyvää syksyä sinulle,
demeter1
05.10.2025 14:44
Varmasti noin kuin sanot, Ano 10.24, jos/kun arkijärki vielä pelaa, pystymme epäilemään kaikkea, myös auktoriteettejä ja asiantuntijuutta.
Kuitenkin median välittämässä, meille tarjotussa maailmakuvassa, tiede ja asiantuntijat ovat kai sittenkin olla hallitsevassa asemassa. Ne muodostavat yhdessä sellaisen mafian, että yksittäiset toisinajattelijat vaiennetaan helposti, jos ylipäänsä saavat ääntään kuuluviin ja "pelkkänä ihmisenä täällä ei voi asettaa kyseenalaiseksi yhtään mitäään" (Helena Anhava)
Tämän tietäen moni on menettänyt kiinnostuksensa uutta luovaan ajatteluun tai ajatteluun ylipäänsä ja vaipunut siihen apatiaan, mikä tarjoaa näennäistä turvaa ja hyvinvointia.
Vielä viittaisin tuohon tapaus Keskisarjaan. Kuohahdus käy jos/kun joku kehtaa/uskaltaa esittää "virallisen totuuden" vastaisen näkemyksen siitä kulttuurinmuutoksesta mikä on meidän arkea tälläkin hetkellä.
23.09.2025 10:28
Niin, Paloma, heistä - poisnukkuneista - saa voimaa jos/kun pitää kanavat auki..))
21.09.2025 14:08
Tunnistin tyylisi, Mdk.Mdk. Itse olen joutunut Dalai Laman kohdalla tyytymään kirjoihin, mutta hyvä niinkin.
Äiti Amman halattavaksi pääsin sentään..))
21.09.2025 14:05
Hienoja ajatuksia ja muistutuksia, Siill25. Vanhustyön Keskusliitto ja Ikäinstituutti tekevät merkittävää työtä meidän vanhusten hyväksi. Ikäinstitutti tuli minulle tutummaksi, mutta nyt tuo järjestötyökin on harrastuksena hiipunut.
En sentään vielä sano kuten mielenterveyskuntoutujilla oli tapana sano: "Ahdistus yhdistää mutta yhdistys ahdistaa"...))
21.09.2025 13:54
Niinpä, Paloma. Vastakkainasettelu tuntuisi olevan läsnä kaikessa kanssakäymisessä. Markkinatalouteen kilpailu, vastakkainasettelu, on sisäänrakennettuna. Pitää pärjätä, olla yhtä hyvä, mieluummin vähän parempi kuin toinen.
Kilpailussa ei nähdä mitään pahaa, vaikka se ruokkii eriarvoisuutta, mitä taas pidetään erityisen pahana...))
Sosiaalisen perimän osuus liikkuvuudessa ? Jospa se kuitenkin on luonnekysymys ?
"Vain kesyt linnut kaipaavat, villit lentävät"..))
Elmer Diktonius))
demeter1
18.09.2025 20:14
Tuollainen käsitys minullakin on, Ano 18.54, kalliiksi tulee purku. 20000 mainittiin mainittiin minullekin purkukustannuksena kun vaihtoehtoja mietittiin....
16.09.2025 19:29
1 / 371