Vapaa kuvaus

Aloituksia

0

Kommenttia

7420

1. Katsotko Ano 13.21, että vain Paloman osallistumisessa on tapahtunut muutos, ei meidän muiden ?
    Itse en ole niin tarkkasilmäinen että pystyisin tuollaista näkemään tai ainakaan tulkitsemaan näkemääni muutokseksi. Meissä ja meille kuitenkin tapahtuu asioita ja kai me niihin reagoimme - ellemme ole teflonia ja jotkut meistä tahtovat myös jakaa kokemaansa.

Ja kuten sanottu, meihin vaikikirjoittajiin varmasti väsytäänkin välillä etenkin kun meidät selkeästi mielletään sisällöntuottajiksi, ei vertaiskeskustelijoiksi, jollaisena ainakin itse tahtoisin itseäni pitää...

Keskustelua näyttäisi täällä kyllä riittävän , moneen ketjuun voisi osallistua tai alkaa itse uutta. Samaa kuulee ihan "livessäkin" tutuilta. Mielestäni avoimelle, riittävän terveelle seniorille on tarjolla vaikka mitä ja vielä ihan ilmaiseksi.
    Itsekin hankin lähteä tutulle metsälenkille kun päivä on kaunis, eikä minulta mitään puutu - mitä nyt toinen jalka kramppaa välillä..))
  2. Et näe syytöksiä, kylmätotuus (16.10/ 21.47) ? Se ei mielestäni todista syyttömyydestä vaan Hil-lan suuresta sydämestä ja hienotunteisuudesta.

Kyllä totuuskomissio mielestäni harjoitti kaiken aikaa jonkinasteista kiusaamista Hil-laa kohtaan. Väliilä meni överiksi kun jotakin epätarkkaa ilmaisua nimitettiin valehtelemiseksi,
    syytettiin tasapuolisuuden puutteesta - kun komission jäsenet eivät mielestään saaneet tarpeeksi huomiota ja arvostusta, ikäänkuin näiden puute olisi Hil-lan vika. Kehitettiin tarina, jolla "vaadittiin" positiivisen palautteen, kehumisen, kieltämistä - kun se kuulemma kiertoteitse vaikutti niihin, jotka eivät tuota positiivista palautetta saaneet.

Lopulta pehmennnettiin asennetta, mentiin Hil-lan pään sisään ja kerrottiin hänelle,
    miten häntä oli manipuloitu ja hänen todelliset ystävänsä olivat totuuskomission jäseniä, eivät niitä, jotka häntä kehuivat, heillä oli ketunhäntä kainalossa.

Voiko alentuvammin enää suhtutua toisiin: kertoa heille, miten heidän pitää ajatella,
    nähdä asiat ? Voiko keskustelua tehokkaammin tyrehdyttää kuin valitsemalla omaksi nimimerkikseen: kylmätotuus ? Jos se on huumoria tai sarkasmia, se ei ole ainakaan minulle
    auennut.

Onko tuo komission aloittama ketju: "Totuuden kertojalla ei ole yösijaa" nyt parannettu versio Kiikkustuolista ? Seuraako sille jatkoa vai riittikö Kiikkustuolin kriitikoille nyt se, että
    Kiikkustuoli saatiin kaadettua ?
    demeter1

Taisi tulla tämä viesti vähän väärän otsikon alle. En tiedä onko kyse sakinhivutuksesta, erimielistä joukkoa taitaisi kuitekin olla liikkeellä ?..))
  3. Hienoja ajatuksia ja muistutuksia, Siill25. Vanhustyön Keskusliitto ja Ikäinstituutti tekevät merkittävää työtä meidän vanhusten hyväksi. Ikäinstitutti tuli minulle tutummaksi, mutta nyt tuo järjestötyökin on harrastuksena hiipunut.
    En sentään vielä sano kuten mielenterveyskuntoutujilla oli tapana sano: "Ahdistus yhdistää mutta yhdistys ahdistaa"...))