Vapaa kuvaus

Aloituksia

0

Kommenttia

6837

  1. Minä+tulkitsin+tuon+(Ano+11.06)+poliisin+"toimenkuvan+päivityksen+"+liittyvän+siihen,+että+meidän+rikoslakia+on+uudistettu+höllempää+suuntaan.+On+annettu+lievempiä+rangaistuksia,+etenkin+nuorille+rikoksentekijöille,+on+tullut+yhdyskuntapalvelua,+jalkapantaa+ja+mitä+muuta?Kun+vielä+tiedetään+mitä+vankilavuorokauksi+maksaa+veronmaksajille++niin+eiköhän+sekin+jo+puolla+uudenlaista+asennetta+rikoksiin+ja+rikoksentekijöihin...
  2. Olet+oikeassa,+SkillaN,+kyllä+meillä+kaikilla+on+varmasti++kokemusta+erilaisista+vaivoista+ja+sairauskierteistä,+ei+siinä+mitään+uutta+ole,++minulla+ne+nyt+vain+ovat+sattuneet+tähän+aikaan+ja+niistä+tulee+sitten+jauhettua,+kiitos+vain+kaikille,+jotka+ovat+jaksaneet"kuunnella"..))Ja+myös+rohkaista++kertomalla+omista+vaivoistaan++ja+selviytymisestään.Aika+uskomattomia+"selkätarinoita"+olen+kuullut+kun+nyt+alan+muistella.+Kälyni,+joka+kärsi+nuoresta+saakka+erilaisista+selkävaivoista,+katsoi,+että+pojan+kuolema+teki+sen,+että+hänen+selkävaivansa+loppuivat+kuin+seinään+-+olenkohan+jo+kertonut+tämän+?..))+Tuska+mielen+puolella+oli+niin+suuri+ettei+sitä+enää+voinut+siirtää+kehon+kannettavaksi.+Näin+hän+asian+tulkitsi+ja+onhan+yleisesti+tunnistettu+että+selkävaivoilla+on+usein+yhteys+mielen+puolelle.++Toinen+selitys,+taisi+olla+ihan+jossakin+tiedeohjelmassa,+oli+sellainen,+että+keskenään+läheiset+ihmiset+voivat+saada+samantyyppisiä+oireita,+kantavat+ikäänkuin+toistensa+kuormia.+Tästä+minulla+on+paljonkin+kokemuksia,+jopa+nämä+tämänhetkiset+liikkumisen+vaikeudet+voivat+olla+tietynlaista+taakan+jakamista.+Ei+siinä+siis+mitään+sankarillista+ole,+se+on+vain+jonkinlainen+elämänosa,+jota+ei+ole+edes+itse+valinnut.Jaan+myös+SkillaNin+kokemuksen+siitä,+että+jotkut+meistä+ovat+erityisherkkiä+aistimaan+ilmapiirejä,+sitä+"maailmantuskaa",+ja+valikoituvat+siksi+jonkinlaisiksi+taakankantajiksi.++Sen+vuoksi+tuntuu+joskus+aika+kohtuuttomalta+että+"meitä+murheellisia"+katsotaan+helposti+vinoon+ja+meille+opetetaan+"positiivista+elämänasennetta".+Ikään+luonteensa+voisi+itse+valita.Tulkitsinkohan+nyt+SkillaNin+ajatukset+oikein+vai+puhuinko+vain+omiani+?..))Oli+miten+oli,+"puhuminen"+kannattaa+aina++ja+yhdessä+olemme+enemmän..))Harmaata+täälläkin,+mutta+ilmeisesti+tämä+päivä+tulee+vielä+"vedettyä+lonkkaa",+ihan+kirjaimellisesti..))+Huomenna+pitäisi+uskaltautua+kauppaan+tuoretuotteita+hakemaan.Eilen+tein+muunnetun+version+SkillaNin+kaalipadasta:+kanan+jauhelihaa+ohrasuurimoita,++juureksia.+Hyvää+oli+ja+paranee+vanhetessaan..))Mukavaa+päivää+kaikille,demeter1
  3. Niin,+Paloma,+"itsestään+paha+pappi+saarnaa",+eli+aina+se+oma+arvio,+oma+näkemys+on+subjektiivinen+ja+kun+sen+esittää,+lukija+määrittelee+sen+painoarvon+ja+päättää,++sovittaako+sen+itseensä+vai+ei.+Useimmiten+hän+ei+sovita,+ymmärtäisin..))Sen+ei+mielestäni+kuitenkaan+tarvitse+estää+kanssakäymistä+millään+tavoin+ja+jos+säilyttää+avoimen+mielen+voi+oppia+toiselta+tai+kirkastaa+toisen+avulla+omaa+näkemystään.Kyllä++tämä+huoli+ikääntyneen+väestön+pärjäämisestä+ja+mielenterveydestä+tuntuu+olevan+hyvinkin+yleinen+huolen+aihe+ja+eristys+on+varmasti+omiaan+kärjistämään+sellaisia+piirteitä+meissä,+mitkä+normaalitilanteessa+pysyisivät+"piilossa".Kyllä+me+tuttujen+kanssa+ollaan+kysytty,+jääkö+tämä+nykyinen+passivisuus+pysyväksi.+Ei+siis+siksi,+että+se+tuntuisi+pahalta,+vaan+siksi+että+se+tuntuu+"hyvältä"...Ja+kuten+tiedetään,+kaikki+mikä+nyt+tuntuu+hyvältä+ei+välttämättä+ole+hyväksi+pitkän+päälle...))Itse+olen+vakaasti+päättänyt,+että+ensi+viikolla+alkaa"elämä"+kun+tulee+neljä+viikkoa+ensimmäisestä+rokotuksesta,+silloin+suojan+pitäisi+olla+jo+85+%...Pärjäillään...