Vapaa kuvaus

Aloituksia

0

Kommenttia

6837

  1. Heh,+näinhän+se+on+Paloma,+arvokonservatiivi+ja+arvoliberaali+ovat+ainakin+käsitteiden+tasolla+kaukana+toisistaan.+Ajattelen+kuitenkin,+ettei+se+ero+ole+niin+iso,+kuin+tahdotaan+nähdä...))
  2. Keskipäivää+!+Taitaapa+mennä+ketuille+tämäkin+päivä,+sadetta+ja+harmautta+tiedossa+koko+päivälle.+Kun+lueskelen+teidän+muiden+uurastusta,+iskee+taas+kateudenpoikanen+päälle.+Onneksi+se+ei+kestä+kauan+ja+kun+se+on+ohi,+tuleekin+sellainen+ajatus,+että+miksi+en+minä,+kun+muutkin..))+Olkoon+sitten+kyse+aterioista,++tavarapaljouden+sorteeraamisesta+tai+siitä+kodin+siistinä+pitämisestä,+missä+en+ole+koskaan+loistanut.+Nytkin+on+tuo+ihana+Mieleni+odotellut+toimeen+tarttumista+toista+viikkoa...+Eilen+sain+kuitenkin+imuroitua+lämpöpumpun+suodattimet+ja+tarkistettua+pölypussin+tilan...Eilen+tulin+taas+todistaneeni+itselleni,+miten+turhaa+on+tämä+ennakkoluulojen+viljely.+Lääkäri,+joka+kantoi+vieraskielistä+nimeä,+oli+kyllä+tummaihoinen,+mutta+ilmeisesti+jo+suomalainen,+koska+puhui+virheetöntä+kieltä,+asioinnissa+ei+ollut+kielivaikeuksia,+eikä+muitakaan:+rauhallinen,+paneutuva,+kannustava.+Mitä+muuta+lääkäriltä+voi+enää+toivoa+?++Hän+vahvisti+sen,+mihin+olin+itsekin+lopulta+päätynyt:+iso+hermo+puristuksessa+ja+lääkkeenä+"aika",+liike+ja+tarvittaessa+Panadol+tai+Burana...Kovasti+sain+myös+kehuja+elämäntavoista+ja+hyvän+lihaskunnon+ylläpitämisestä..))+Kannustus+taitaa+jo+kuulua+nykylääkäreiden+toimenkuvaan.Reissu+oli+kyllä+aika+rasittava+kun+päätin,+etten+enää+turvaudu+taksiin,+kun+julkista+liikennettäkin+oli+tarjolla.+Niinpä+jouduin+"matkustamaan"+pitempään+kun+en+ehtinyt+junaan,+joka+olikin+tällä+kertaa+lyhyempi+kuin+tavallisesti,+pysähtyi+outoon+paikkaan+ja+oli+ilmeisesti+kauko-ohjattu,+kun+ei+voinut+odottaa+"puolta+sekunttia"+että+olisin+ehtinyt+kyytiin+vaan+lähti+ihan+nenän+edestä.+Toisella+kertaa+toinen+matkustaja+ehti+hätiin+ja+painoi+poistumisnappia+jotta+ehdin+mukaan.+Kyllä+tuollaista+spontaania+ystävällisyyttäkin+vielä+on.+Että+"vaivainen"+huomataan+ja+häntä+autetaan..))Pojalle+ei+ollut+koronaa,+mutta+karenssi+jatkuu+vielä+viikon+verran.+Ei+ollut+muillakaan+työyksikön+jäsenillä+ja+tartunnan+saanutkin+selvisi+kotihoidossa.+Hänet+oli+rokotettu,+joten+ilmeisesti+suoja+ei+pitänyt+kun+kyseessä+oli+muuntoviirus.+Vähän+ikävämpi+uutinen,+tosin+yksityiskohdat+eivät+kaikki+ole+tiedossa.Ai+niin.+Onneksi+olkoon+SkillaN.+Että+tuli+uusi+tyttövauva+maailmaan.+Sukupuu+versoo+uutta+kasvua.+Sitä+on+mukava+seurata..))"Jokainen+maailmaan+syntyvä+lapsi+tuo+mukanaan+lupauksen+siitä,+että+Jumala+ei+ole+vielä+menettänyt+toivoaan+ihmiskunnan+suhteen"+(Tagore).Hyvää+päivää+kaikille,demeter1
  3. Samaa+mieltä+aloittajan+kanssa.+En+jaksanut+edes+loppuun+katsoa,+niin+typerää+kohellusta+kaikki.+Elokuva+toi+mieleeni+teatterissa+näkemäni+Minna+Lindgrenin+romaanista+"Vihainen+leski"tehdyn+näyttämöversion,+josta+en+myöskään+pitänyt.+Ehkä+en+sitten+tavoittanut+tuota+huumoria,+mitä+jotkut+kirjoittajat+elokuvasta+löysivät.+Kuten+aloittaja+totesi,+nämä+nuoret+elokuvan+tekijät+eivät+ehkä+tavoita+ikääntyneiden+mielen+maisemaa,+johon+aina+liittäisin+tietyn+arvokkuuden,+vaan+laskevat+varman+päälle:+viihteellinen+toteutus,+kärjistystä,+hienovaraista+pilkkaa,+tyhjälle+nauramista.Ei+ollut+minun+juttuni.+Onneksi+en+vaivautunut+teatteriin+saakka.+Olisinkohan+poistunut+kesken+näytöksen+?demeter1
  4. Huomentapäivää+!+Älähän+nyt+SkillaN,+ei+kai+sentään+pönkkää+oven+eteen..))+Minnekäs+me+sitten+pakenemme+pahaa+maailmaa,+ellei+enää+nojatuoliinkaan+voi+istahtaa..))Ainakin+tämä+istuja+on+selvästi+menettänyt+tuon+multitaskaamisen,+monen+asian+samanaikaisen+tekemisen,++taidon.+Jos+on+jokin+isompi+projekti+meneillään,++siitä+ei+sitten+niin+vain+irrota,+edes+pieneksi+lepohetkeksi+ja+kun+voimat+loppuvat,+ne+loppuvat.Eihän+tässä+isompaa+ole+kuin+näitä+samoja+askareita+mitä+muutkin+pähkäilevät,+olisiko+sitä+kuolinsiivousta,+kun+yrittää+sortteerata+tätä+tavarapaljoutta+?+Ja+kun+itse+yritän+tehdä+sitä+kirjojeni+kanssa+se+tarkoittaa+myös+surutyötä.+Minulla+on+kirjahyllyjä+kolmessa+huoneessa+ja+kahdessa+kaapissa.+Eli+siitä+tietää,+mihin+minun+aikani+on+elämässä+mennyt+ja+miten+kipeätä+tekee,+kun+tietää,+ettei+minun+"perintöni"+saa+jatkajaa.+Kirjoja+ei+enää+lueta,+eikä+nuorten+kodeissa+välttämättä+ole+edes+kirjahyllyä.+Pojillani+tosin+on+ja+kyllä+he+lukevatkin,+mutta+kun+elävät+ruuhkavuosia+ja+on+muita+harrastuksia+niin+lukemiselle+ei+tahdo+löytyä+aikaa+eikä+tilaa.+Pääsiäinen+meni+sitten+matalalla+profiililla,+kun+isompi+tapaaminen+jäi+väliin.+Vanhemman+pojan+työpaikan+koronatartunta++on+laittanut+koko+yksikön+hälytystilaan+ja+karanteeni+on+nyt+päällä+kaikilla.+Näin+lähelle+korona+ei+ole+vielä+tullut,+vaikka+testeissä+on+pikkuväki+käynyt+väsyksiin+asti.Kälyni+soitti+ennen+pääsiäistä+peloissaan+ja+uupuneena.+Oli+saanut+tosi+rankat+oireet+koronarokotuksesta:+koko+kroppaa+niin+särkyinen,+että+tuskin+pystyi+jäseniään+liikuttamaan,+kuumetta+lähes+38.+Onneksi+oireet+kestivät+vain+yhden+päivän,+mutta+pelottava+kokemus+oli.+Millainen+itse+tauti+mahtaisikaan+olla+?Eikä+eristyksessäkään+voida+hyvin,+sen+saattoi+päätellä+tuttujen+raporteista.+Kyllähän+meidän+ikäiset+ovat+selvästi+sitkeämpiä+sietämään+asetettuja+rajoituksia,+mutta+lisärasitustahan+ne+monelle+helposti+tietävät+ja+ainakin++muutoksia+tuttuihin+rutiineihin.Nojatuolissa+on+kuitenkin+pärjäilty+ja+iloinen+tapahtuma+oli+tietysti+se,+että+Mak-Ris+saatiin+takaisin,+yhtä+valppaana+ja+touhukkaana+kuin+ennenkin.Sinisirun+ruokaohjeet+näyttävät+saaneen+osakseen+ihastelua+myös+satunnaisten+kävijöiden+viesteissä,+niin+luin+jostakin+ketjusta.+Itse+tartuin+heti+SkillaNin+kaalipataohjeeseen+ja+hyvää+siitä+tosiaan+tuli,+hiukan+muunnetulla+ohjeella,+mutta+niinhän+se+yleensä+käy,+ellei+satu+olemaan+kaikkia+tarvikkeita+saatavilla.Lääkäriaikani+kanssa+kävi+huonosti.+Lääkäri+oli+itse+sairastunut,+minulle+oli+laitettu+peruutusviesti,+mutta+en+ollut+avannut+kännykkääni+ja+niinpä+taksimatka+tuli+tehtyä+turhaan.+Somalikuljettaja+sai+kuitenkin+työtä+ja+sympatiaa..))+Hän+latasi+heti+eteeni+työsopimuksensa+ja+kysyi+neuvoja,+kun+"osasin+suomea"+paremmin...Hän+tuntui+itsekin+olevan+hyvin+selvillä+omista+oikeuksistaan,+joten+ei+minusta+paljon+apua+irronnut.+Poikani+kertoi,+että+somaleita+on+paljon+taksikuskeina+ja+hehän+pitävät+tunnetusti+yhtä,+joten+eiköhän+se+vertaistuki+pelaa+heilläkin.Sain+uuden+lääkäriajan+perjantaille+ja+lääkärin+nimestä+päättelin,+ettei+taida+olla+"kasu",+kantasuomalainen.+Haluamatta+syyllistyä+syrjintään,+arvelluttaa+kyllä+tuleeko+ymmärretyksi+ja+ymmärtääkö+itse...+Lunta+(!)+ja+aurinkoa+näyttäisi+olevan+tarjolla+tälle+päivälle.+Ulos+täytyy+päästä,+ellei+muuta...+Hyvää+alkavaa+viikkoa+vain+kaikille,demeter1