Vapaa kuvaus

Aloituksia

0

Kommenttia

6837

  1. Taitaisi+tulla+liian+pitkä+-+ja+uuvuttava++-+tarina,+jos+lähtisi+kuvaamaan+omaa+hengellistä+polkuaan,+mutta+voisi+kai+todeta,+että+itse+olen+tullut+siihen+pisteeseen,+että+olen+luopunut+kaikista+uskonvarmuuksista+ja+olen+odottavalla+kannalla..))Sielu+voi+vaeltaa+-+tai+sitten+ei+-+ja+ymmärtäisin,+että+tämä+uususkonnollisuus,+joka+ainakin+vähän+aikaa+sitten+tuntui+saavan+meillä+jalansijaa+tiukan+kristillisen++suuntautuneisuuden+ohella,+pohjaisi+aika+pitkälle+näihin+idän+uskontoihin.+Tellukka+ne+taisi+jo+tuomita+harha-opeiksi+ja+hänellä+on+tietysti+hyvät+perusteet+siihen.Itse+olen+aina+vierastanut+kaikkea+dogmaattisuutta,+tiukkaa+ja+julistavaa+hengellisyyttä,+joka+on+usein+poissulkevaa,+ei+kestä+asioiden+avaraa+tarkastelua+eikä+anna+armoa+toisin+ajattelijoille.++Se+on+kyllä+mielestäni+aika+pitkälle+väistynyt+nykyuskovien+asenteista,+toiset+pitävät+sitä+pahana,+toiset+hyvänä.Rukouksen+voimasta+kaikki+taitavat+olla+samaa+mieltä+-+siis+ainakin+kaikki+me,+jotka+emme+ole+sulkeneet+uskon+ulottuvuutta+pois+omasta+tietoisuudestammme+-+mitä+se+rukous+sitten+on,+riippuu+varmasti+ihmisestä.+Hyvän+toivottaminen+ja+tahtominen+muille+on+mielestäni+jo+sellaisenaan+rukousta.+Ei+kai+sen+muoto+ole+tärkeä+?+Ainakaan+minulle..))Minustakin+tällainen+keskustelun+aihe+on+tervetullut+kaiken+persuilun+jälkeen.+Politiikkaan,+yhteisten+asioitten+hoitoon,+toivoisi+sinnekin+vähän+syvällisempää+otetta+pelkän+kinaamisen+vastapainoksi.+Kyllä+meistä+muuhunkin+on,+jos+niin+tahdomme...
  2. Mukava+kuulla+tuosta+Kahvipirtin+historiasta+SkillaN++ja+siitä+ilottelusta+mikä+silloin+oli+mahdollista.+Kyllä+kai+siihen+erityistaitoja+vaaditaan+että+saa+joukon+mukaan+yhteiselle+mielikuvitusmatkalle..))+Ja+sitä+heittäytymisen+taitoa+kaikilta.Noista+kahdesta+kirjoittajasta+muistan+kyllä+kuulleeni.+Niin,+ettei+täällä+ihan+veteen+kirjoiteta+ja+muistot+jäävät+elämään,+ehkä+juuri+näistä+kirjoittajista,+jotka+ovat+hyvää+mieltä+kylväneet.SkillaN+kerroit+hyvästä+kuulostasi.+Taitaa+olla+harvinainen+lahja+sekin.+En+muista+miten+iso+prosentti+yli+70-vuotiaista+potee+kuulon+alenemaa,+mutta+paljon+heitä+on.+Ja+miten+paljon+tulee+olemaan+seuraavan+sukupolven+kohdalla+kun+meteliä+ja+jytää+on+tarjolla+joka+puolella,+eikä+kuulosuojaimiin+kovin+helposti+turvauduta+?Meidän+yksi+tuttu+menetti+hajuaistinsa+aika+nuorena+ja+totesi,+että+nytpä+hän+sai++jättää++"haisevan+maailman"+taakseen+vähän+odotettua+aikaisemmin..))Toinen+tuttu+sokeutui+diabeteksen+vuosi+hyvin+nuorena,+mutta+se+ei+estänyt+häntä+valmistumasta+ammattiin,+perustamasta+perhettä+eikä+osallistumatta+muutenkaan.Joskus+osuttiin+yksiin+ja+vaikka+ei+lähipiiriin+kuuluttukaan+heti+hän+oli+kartalla+siitä,+kuka+kukin+oli.+Tervehtiessään+hän+saattoi+myös+sanoa:+"ei+olla+nähtykään+vähään+aikaan".+Huumori,+itseironia,++sai++toisen+vapautumaan++jäykkyydestä+ja+keskustelun+jatkumaan+luontevasti.Kyllä+tällaiset+ihmiset+pystyvät++omalla+esimerkillään+välittämään+muille+luottamusta+siihen,+että+(riittävän)+hyvä+elämä+on+tavoitettavissa+myös+vajavaisin+aistein..Hyvää+(sumuista)+päivää+kaikille!demeter1