Vapaa kuvaus

Aloituksia

0

Kommenttia

7388

1. Hyvä ehdotus Hil-la. Minusta voisi jo myöntää, ettei meistä ole ylläpitämään sopuisaa ketjua. Yhtäkään Nojatuolia ei olla onnistuttu pitämään häiriköinnistä vapaana, eikä syy todellakaan ole ketjun vetäjässä.
    Jokainen mukana ollut tietää myös, että usein riitely näyttäisi syntyvän muutaman vakikirjoittajan ympärille. Heidän on toivottu perustavan omia ketjuja, mutta niin ei ole käynyt.
    Palstallahan ei ole moderointia mutta itseohjautuvuus ei näyttäisi toimivan täällä eikä kai muuallakaan - vai toimiiko ?
    Siksi ehtottaisin, että ketjun vetäjä saisi moderaattorin, luotsin, valtuudet. Hän saisi poistaa häirikköviestit anonyymisti, eikä hänen valintoihinsa voisi kukaan puuttua. Hil-lahan tuota tehtävää on hoitanut tähänkin saakka vetoamalla hyväntahtoisuuden puolesta, mutta eipä tuo näy auttaneen.

Ehdottaisin myös, että Hil-la ottaisi tuon moderaattorin, luotsin, tehtävän vastaan, jos hänelle sopii: sama työ, mutta paremmat ehdot..)) Aika kohtuutonta tuo hänen työnsä tällä hetkellä on: maalitettavana palstapoliisina, naljailun ja kohtuuttomien toiveiden kohteena.

Eikö tuota ajatusta voisi kehitellä ? Jos joku kaipaa repseämpää menoa kuin mummopalsta tarjoaa, vaihtoehtojahan riittää. Ja onko liikaa vaadittu, että pieni tai isompikin mummoporukka saisi oman nurkkauksen tämän ison alustan jostakin kolkasta ?
    demeter1
  2. Keskipäivää ! Kävikö nyt niin, että tuo Anon 15.34 tiukkasävyinen valistuskirjoitus johti pieneen historiakatsaukseen täällä ? ..))

"Ellei kansakunta tunne menneisyyttään, se on pakotettu toistamaan sitä" on todettu
    ja kai meillä kaikilla on oikeus tutustua menneisyyteen niillä eväillä ja niillä keinoilla, mitä meillä on ja muodostaa siitä oma käsityksemme ?
    Ei siitä nyt ehkä kannattaisi ketään tilille vetää eikä suurennella sen merkitystä isommassa kuvassa.
    Oli silti hyvä lukea, mitä mieltä oltiin ja Hil-lan omakohtaiset muistot sotien ajoilta ovat erityisen arvokkaita kuulla, ainakin minulle, jolla niitä ei sotien ajalta ollut.

Erikoinen yhteensattuma: minunkin isältä puuttui sormia vasemmasta kädestä. Oli kuulemma lapsena leikkinyt räjähteillä. Tapaturma vapautti hänet asepalveluksesta, mutta ei työpalvelusta, minkä hän teki Viipurissa. Muuta en hänen sodastaan tiedä, eivätkä isommat sisarukset tuosta ajasta myöskään paljon puhuneet.

Nyt kun sota on ajankohtainen tänäkin päivänä ja sen leviäminen on todellinen uhka, en pidä kovin outona tuota kiinnostustani omien sotiemme historiaan ja ainakin tuo kiinnostus auttaa näkemään, mikä on hyvää tässä ajassa ja mahdollisuuksien mukaan vaalimaan sitä, edes omassa arjessa.

Kiva, että brinkkalastakin kuultiin. Kaivattu on ! Olet etuoikeutettu tuossa tehtävässäsi, eikös meidät isovanhemmat ole valtuutettu siirtämään perinnettä nuoremmille ?..))
    Teillä kädentaitoisilla ja maastokelpoisilla on siirrettävää, minulla sekin taitaa jäädä vain tarinoinnin asteelle ja aina on vaarana, ettei sekään kelpaa..))

Vuorovaikutus on kuitenkin aina mahdollista. Ellei lapsia/nuoria kiinnosta mummojen jutut, voi itse kiinnostua heistä. Tsehovin tapaan: "Mitä siitä, jos minua ei rakasteta, minä rakastan"...
    Mukavaa perjantaipäivää kaikille,
    demeter1
  3. Anteeksi tepa, en ollut kirjautunut ja siksi tuo viestisi jäi huomiotta, ei tullut "ilmoitusta" siitä, eikä omassa viestissäni ollut edes allekirjoitusta.
    Kerroit kokemuksistasi eläintarhoista. Eivät ne ole minunkaan mieleeni ole, enkä ole niissä vieraillut kuin Korkeasaaressa kerran, lasten ollessa pieniä. Olen varmasti ylisensitiivinen jos/kun on kyse eläinten kärsimyksistä ja niille luontaisen elinympäristön rajoittaminen on mielestäni sitä.