Valikko
Aloita keskustelu
Hae sivustolta
Kirjaudu sisään
Keskustelu
Viihde
Alennuskoodit
Black Friday 2024
Lainaa
Treffit
Säännöt
Chat
Keskustelu24
profiilit
demeter1
profiilit
demeter1
demeter1
Vapaa kuvaus
Aloituksia
0
Kommenttia
7388
Uusimmat aloitukset
Suosituimmat aloitukset
Uusimmat kommentit
Hyvä ehdotus Hil-la. Minusta voisi jo myöntää, ettei meistä ole ylläpitämään sopuisaa ketjua. Yhtäkään Nojatuolia ei olla onnistuttu pitämään häiriköinnistä vapaana, eikä syy todellakaan ole ketjun vetäjässä.
Jokainen mukana ollut tietää myös, että usein riitely näyttäisi syntyvän muutaman vakikirjoittajan ympärille. Heidän on toivottu perustavan omia ketjuja, mutta niin ei ole käynyt.
Palstallahan ei ole moderointia mutta itseohjautuvuus ei näyttäisi toimivan täällä eikä kai muuallakaan - vai toimiiko ?
Siksi ehtottaisin, että ketjun vetäjä saisi moderaattorin, luotsin, valtuudet. Hän saisi poistaa häirikköviestit anonyymisti, eikä hänen valintoihinsa voisi kukaan puuttua. Hil-lahan tuota tehtävää on hoitanut tähänkin saakka vetoamalla hyväntahtoisuuden puolesta, mutta eipä tuo näy auttaneen.
Ehdottaisin myös, että Hil-la ottaisi tuon moderaattorin, luotsin, tehtävän vastaan, jos hänelle sopii: sama työ, mutta paremmat ehdot..)) Aika kohtuutonta tuo hänen työnsä tällä hetkellä on: maalitettavana palstapoliisina, naljailun ja kohtuuttomien toiveiden kohteena.
Eikö tuota ajatusta voisi kehitellä ? Jos joku kaipaa repseämpää menoa kuin mummopalsta tarjoaa, vaihtoehtojahan riittää. Ja onko liikaa vaadittu, että pieni tai isompikin mummoporukka saisi oman nurkkauksen tämän ison alustan jostakin kolkasta ?
demeter1
19.11.2024 19:50
Ikävä uutinen, brinkkala, meille. Etköhän kuitenkin käy meitä helssaamassa välillä ? Kaipaavia on ja vuodenaikakin on ikävä.
Kaikkea hyvää kuitenkin sinulle uuteen pestiisi. Kyllä se tästä..))
demeter1
19.11.2024 18:08
Tuossahan tuli taas todiste siitä, miten totuuskomissio asemansa täällä mieltää: HE hallitsevat, HE jakavat puheenvuoroja - HE arvottavat viestit..))
Itkettäis jos ei naurattais..
Viittaan siis kylmiksen viestiin 14.32.
19.11.2024 16:33
Tasoissa ollaan siis kylmis ! Minua taas puistattaa sinun kylmyytesi..))
19.11.2024 16:20
Kiitos, kiitos, Ano 18.50. Kyllä siitä mielestäni kerroin, ainakin silloin kun liekko kertoi omista synttäreistään. Hänhän täytti kesällä, minä talvella.
Ystävällisiä tekin olette olleet minua kohtaan, en unohda tukeanne koskaan. Ilman sitä tuskin kirjoittelisin täällä enää.
17.11.2024 19:27
Mielestäni laskin, Ano 18.35. Vanhin lapsenlapseni on nyt 13 vuotta ja minä 80 v. Vai laskinko sittenkin väärin ? Sekin sujuu minulta..))
17.11.2024 18:38
Meidän seurakunnassa on vapaaehtoistyötä tekevä "Nikkaristit"-työporukka. Juuri tuollaisiin tehtäviin heitä voi kutsua.
Itse pyysin heitä kerran klapeja pilkkomaan, mielellään tulivat "ruokapalkalla". Lupasivat tulla toistekin, mutta sitten huomasin, että hehän olivat minun ikäisiäni (!) enkä kehdannut enää heitä kutsua, vaikka kuntoa heillä selvästi riitti sen tyyppisiin töihin.
Nyt on sitten nämä lukiopojat, jotka tulevat apuun parinkympin tuntipalkalla.
Kyllä vanhan kelpaa..))
17.11.2024 18:10
Erikoinen ilmiö tuo liekehtivä taivas, Ramoona, minäkin katselin sitä pitkään ihastuksen ja myös lievän pelon vallassa - niin vaikuttava se oli.
Yritin valokuvata, mutta ei siitä mitään tullut. Yhtä vangitseva oli myös kuu - sillä oli jokin niminkin. Hyvin näkyi täällä.
demeter1
17.11.2024 17:57
Sorry tepa, että minulta jäi osanotto esittämättä. Huolimattomasti luen välillä viestejä.
Vaikka suru olisi kohdistettu ja yksityinen sitä pystyy mielestäni tuntemaan myös tuntemattoman kohdalla. "Kun talo palaa, sinne mahtuu koko maailma" - jotakin siihen tapaan.
Kiitos tuosta isovanhemmuuden ylistyksestä. Vaikka ei näin vanhana pystyisi olemaan mukana niin paljon kuin tahtoisi, uskon, että sillä vähälläkin on merkitys - kun rakkaudesta on kuitenkin kysymys.
Noilla syntymäpäivillä kuulin, että emäntämummin sisko, 80 v, oli vasta tullut isoäidiksi, ensimmäistä kertaa..)) Minä olin "vain" 67-vuotias,,))
demeter1
17.11.2024 17:51
Heh, Hil-la, olen joskus "opiskellut" kirologiaa, kädestä katsomista, mutta siitä on niin kauan, etten muista tuon M-kirjaimen merkitystä ja tulkintaa.
Muuten kädestäni näkyivät kyllä luonteenpiirteet, tunnesuhteetkin, jopa erot ja lasten lukumäärä..))
Melkein kaikki rajatiedon alueet kahlasin aikanaan läpi, auranikin on kuvattu ja tähtikartta tehty, käsiala analysoitu ja unien tulkinta opittu, numerologiakin oli tuttu...
Mihinkään en ole uskonut, mutta (lähes) kaikkea olen pitänyt mahdollisena..))
Ingmar Bergmanin romaanihenkilö sanoikin : "Kenestä tahansa voi sanoa melkein mitä tahansa ja aina se jotenkin paikkansa pitää"...)) Tähän päädyin itsekin. Miksi pitäisi lyödä lukkoon oma minäkuva kun "kaikki virtaa"..))
Iso voimavara meillä taviksilla on mielestäni juuri tuossa tavallisuudessa ja tyytymisessä siihen. Ei tarvitse esittää eikä esitellä, ei kilpailla, eikä mittailla. Elää omaa pientä elämää vain ja vastata sen haasteisiin voimiensa mukaan. Tällä linjalla tahtoisin ainakin itse pysyä ja oppia, että usein vähemmän on enemmän ...
Julmetun huono ilma tuli tänne. Ei puhettakaan lenkistä tänään.
Hyvää lauantai-iltaa kaikille,
demeter1
16.11.2024 17:10
Otan osaa Makriina. Että niiden murheiden pitääkin tulla ryppäässä. Ikäänkuin yhdessä ei olisi tarpeeksi. Ja vielä raskain aika vuodessa tämä ?
Jospa tämän peruuntuminen oli sittenkin hyväksi, voimia säästyi ? Ei ole sanoja lohduttaa, vain tuo omasi: "Joka aamu on armo uus"...
demeter1
16.11.2024 15:19
Lapsenlapset ovat elämän jälkiruoka - niinhän sanotaan. Nautimme niistä brinkkala ja tietysti muutkin onnekkaat.
Monilla on tietysti tämä vaihe takana päin, mitä itse nyt elän. Seitsemän vuotta täyttää nuorin lapsenlapsi sunnuntaina.
Vai timpuriksi meinaat ruveta brinkkala ! Sinulla tuota intoa riittää...Mulla ei taida pysyä edes vasara kädessä enää.. Onnea suunnitelmille kuitenkin...
demeter1
15.11.2024 20:45
Keskipäivää ! Kävikö nyt niin, että tuo Anon 15.34 tiukkasävyinen valistuskirjoitus johti pieneen historiakatsaukseen täällä ? ..))
"Ellei kansakunta tunne menneisyyttään, se on pakotettu toistamaan sitä" on todettu
ja kai meillä kaikilla on oikeus tutustua menneisyyteen niillä eväillä ja niillä keinoilla, mitä meillä on ja muodostaa siitä oma käsityksemme ?
Ei siitä nyt ehkä kannattaisi ketään tilille vetää eikä suurennella sen merkitystä isommassa kuvassa.
Oli silti hyvä lukea, mitä mieltä oltiin ja Hil-lan omakohtaiset muistot sotien ajoilta ovat erityisen arvokkaita kuulla, ainakin minulle, jolla niitä ei sotien ajalta ollut.
Erikoinen yhteensattuma: minunkin isältä puuttui sormia vasemmasta kädestä. Oli kuulemma lapsena leikkinyt räjähteillä. Tapaturma vapautti hänet asepalveluksesta, mutta ei työpalvelusta, minkä hän teki Viipurissa. Muuta en hänen sodastaan tiedä, eivätkä isommat sisarukset tuosta ajasta myöskään paljon puhuneet.
Nyt kun sota on ajankohtainen tänäkin päivänä ja sen leviäminen on todellinen uhka, en pidä kovin outona tuota kiinnostustani omien sotiemme historiaan ja ainakin tuo kiinnostus auttaa näkemään, mikä on hyvää tässä ajassa ja mahdollisuuksien mukaan vaalimaan sitä, edes omassa arjessa.
Kiva, että brinkkalastakin kuultiin. Kaivattu on ! Olet etuoikeutettu tuossa tehtävässäsi, eikös meidät isovanhemmat ole valtuutettu siirtämään perinnettä nuoremmille ?..))
Teillä kädentaitoisilla ja maastokelpoisilla on siirrettävää, minulla sekin taitaa jäädä vain tarinoinnin asteelle ja aina on vaarana, ettei sekään kelpaa..))
Vuorovaikutus on kuitenkin aina mahdollista. Ellei lapsia/nuoria kiinnosta mummojen jutut, voi itse kiinnostua heistä. Tsehovin tapaan: "Mitä siitä, jos minua ei rakasteta, minä rakastan"...
Mukavaa perjantaipäivää kaikille,
demeter1
15.11.2024 12:16
Sitä taitaa taas olla liikkeellä, Ano 15.39..)) Olihan tässä leppoisaakin keskustelua välillä.
Ollaan kuin ei oltaiskaan - vai miten se Makriinan ehdotus kuului ?...
13.11.2024 16:18
Anteeksi Hil-la ! Tuosta kirjasta kertominen ei ollut tarkoitus olla poliittinen kannanotto. Otin sen kuvauksena siviiliväestön kärsimyksistä ajassa, joka onneksi on tällä hetkellä historiaa...
Vähän tuli huono mieli kun taas tuli tätä tylytystä sinua kohtaan. Kyllä se "kylmää", ei sille mitään voi.
Onneksi on teitä "sukankutojia"..)) Että käsityöperinnekin riittää vähättelyn ja tylytyksen kohteeksi siinä kuin kodin viihtyvyys ja hyvän ruuan laittokin.
Minulle ne ovat yhtä tärkeitä kuin se omanapuun istutus ennen maailmanloppua ja merkki siitä, että riittävän hyvin täyttää ihmisenä olemisen vaatimukset.
13.11.2024 15:19
Oikeastaan odotinkin tuon tyyppistä vastausta aiheeseen, jota ei siis vieläkään pitäisi ottaa puheeksi, Ano 14.22..))
Annetaan siis olla ja ollaan tyytyväisiä tästä rauhanajasta, joka meillä ainakin tällä hetkellä vallitsee.
13.11.2024 14:39
Kiva kuulla, että messutapahtuma oli onnistunut, Paloma, työtä olitte tehneet sen eteen ja ohjelmakin oli tosi monipuolinen. Jäi huomaamatta, että myös Anneli Kanto oli kutsuttuna vieraana (?) siellä.
Juuri luin hänen Punaorvot- kirjansa. Uskomattoman tuottelias hän on, 74 v, luulin nuoremmaksi.
demeter1
10.11.2024 12:52
Lehdettömien puiden kauneutta olen itsekin ihastellut, vaan enpä osaisi niitä kuvata niin hienosti kuin Ramoona teki. Sama pätee tuohon sammalten vihreyteen.
Minulla on tällä hetkellä ylitarjontaa kuusen havuista kun kuusiaita leikattiin.
Rapun pieleen niitä proosallisesti asettelin ja nautin niiden tuoksusta. Käly niitä vei haudoille, muille en ole osannut niitä kaupata.
08.11.2024 14:55
Anteeksi tepa, en ollut kirjautunut ja siksi tuo viestisi jäi huomiotta, ei tullut "ilmoitusta" siitä, eikä omassa viestissäni ollut edes allekirjoitusta.
Kerroit kokemuksistasi eläintarhoista. Eivät ne ole minunkaan mieleeni ole, enkä ole niissä vieraillut kuin Korkeasaaressa kerran, lasten ollessa pieniä. Olen varmasti ylisensitiivinen jos/kun on kyse eläinten kärsimyksistä ja niille luontaisen elinympäristön rajoittaminen on mielestäni sitä.
03.11.2024 09:55
Sinulla tuntuisi olevan töihisi "taiteilijan asenne", brinkkala, jollaisena itse pidän tiettyä nöyryyttä. Jos taiteilija itse esiintyy rehvakkaasti ja ylpeänä esittelee töitään, se on minusta lähinnä luotaantyöntävää.
Tuntemani kuvantekijät suhtautuvat töihinsä melkein hämillisesti, työt itsestään etäännyttäen. Vain yksi heistä ihastelee "julkisesti" töitään ja hänestä me "selän takana" laskemme lempeätä leikkiä. Eipä tuosta hänen asenteestaan kenelläkään haittaa ole, ellei sitten hänelle itselleen.
Arkijärjellä ajattelisi, että oma suuruuskuvitelma estäisi kehittymisen, mutta ehkä heille riittää itsetyytyväisyys palkaksi. Sanotaanhan, että tulos ei ole tärkeä vaan prosessi..))
demeter1
02.11.2024 14:12
13 / 370