Vapaa kuvaus

Aloituksia

0

Kommenttia

6837

  1. Oletpas sinä ollut ahkera, Ano 21.54. Itse en ole koskaan yltänyt tuollaisiin lukemiin. Pari vuotta sitten pystyin kuitenkin jakamaan omastani minäkin. Nyt taidan pitää saaliini itsekkäästi itse.
    Kyllä tuo marjastus ja sienestys kuuluu minullakin niin kiinteästi vuodenkiertoon, että
    metsään täytyy päästä vaikka raihnaisenakin. Viittaan parin vuoden takaiseen tilaani, kun köpitin metsään kyynärsauvani kanssa sienien perässä. Nyt kun lonkkanivel uusittiin niin johan kelpaa kulkea.
    Ihan samalla tavalla käy minullekin: neljän tunnin sessio päivässä ja siinä on sitten päivän työt. Piikkimatto minullakin on, mutta enpä ole tullut ajatelleeksi, että sitä voi käyttää kuntoutusvälineenä.
    Minulle on ollut mukava yllätys sekin, että samassa marjapaikassa näyttää olevan myös puolukkaa kypsymässä. Kyllä Luonto antaa meille hyvän kauttauksen, arvokasta ravinnonlisää ja lisäksi vielä tuota terveysliikuntaa ja mielen virkistystä.
    Marjastellaan..))
  2. Pitäisköhän minunkin antaa päivän marjaraportti ? ..)) Aamusta lähdin liikkeelle kun oli sadekuuroja ennustettu iltapäivälle.
    Foreca on kyllä hyvä sään ennustaja, ennustavat kellonajankin, koska sadekuuro tulee. Näin ainakin minun kokemukseni mukaan.
    Kuljin hiukan keskemmälle suota ja marjaa löytyi, haasteeksi tuli kyllä pystyssä pysyminen, mutta pehmythän se alusta oli..))
    Olin poiminut pari litraa kun mieleeni tuli tuo Ramoonan listaus näistä metsänhäiriköistä: paarmat, hyttyset, hirvikärpäset. Saatoin ilolla todeta, että tässä uudessa marjapaikassani ei ollut mitään niistä. Mutta kun astelin reippaanlaisesti tiheän kasvuston keskellä, astuin vahingossa maamehiläispesään. Sain kimppuuni kokonaisen parven niitä. Pakko pistää juoksuksi ja huitoa hyökkääjiä pois. Yksi pääsi pistämään sormeeni ja kyllä tuntui ilkeältä, tuntuu vieläkin. Lisäksi sormi turposi. Pahoitin mieleni - ...)) - ja päätin jättää marjastuksen tältä päivältä. Selkäkin tuntui särkyiseltä.
    Huomiseksi onkin luvattu sadekuuroja. Toinen poika tuli yökylään ja arveli, että saattaisi lähteä mustikankeruuseen hänkin. Katsotaan miltä huominen näyttää.

    Metsäihmisiä on täälläkin ja olin aika hämmästynyt kun tapasin kotimatkalla arfikkalaisperheen, jonka äiti kertoi, että hänkin tykkää kulkea metsässä, pienten lasten kanssa se ei vain oikein suju häneltä. Juteltiin tovi.
    Kun tuo rasismikeskustelu nyt käy kuumana, huomasin, että asetin itseni erityistarkkailuun luontevan kanssakäymisen sijasta..)) En arvannut kysellä oikeastaan muuta kuin miten viihtyvät omalla asuinalueellaan. Hyvin viihtyvät kuulemma vaikka tämä uusi asuinalue on vielä infraltaan hyvinkin keskeneräinen.

    Hups, tulipa taas pitkä jaaritus ! Taitaa olla meidän yksineläjien helmasynti, itseni ainakin saan siitä monesti kiinni...
    Leppoisia kesäpäiviä marjastajille ja tietysi muillekin.
    demeter1
  3. Nämä kaksi edellistä viestiä taisivat olla minulle, vasta huomasin ja olen tässä ihmetellytkin. että vaikka olen kirjoittanut paljon ja monen mielestä varmasti tyhmästikin, vielä ei ole sanottu pahasti..))

    Ymmärrän kyllä että täällä ehdottomien totuuksien ja ylivertaisen tietämisen keskellä ei ole sijaa hörhöille, etenkään ellei satu vihaamaan persuja..))
    Kiitos kuitenkin palautteista. Tästä on hyvä jatkaa. Minne sitten jatkaakin.