Vapaa kuvaus

Aloituksia

0

Kommenttia

6837

  1. Ensinnäkin+onnittelut+Palomalle+isojen+hankkeiden+loppuun+saattamisesta+ja+uusien+ideoitten+esiin+pulpahtelusta+!+Ja+tietysti+sen+suuren+tapahtumankin+etenemisestä..))Uusi+kirjakin+näkyy+saaneen+hyvän+vastaanoton+ja+seuraavakin+on+hyvällä+tolalla.Tuottelias+olet,+sinulla+on+todella+syytä+olla+tyytyväinen+itseesi...Mutta+niin+meillä+muillakin+on,+usko+pois..))+Enkä+usko+sinun+sitä+epäilevänkään.Ihmisellä+nyt+vain+tuntuu+olevan+loputon+tarve+vertailla,+mittailla+muita+omilla+mitoillaan.+Hyvää+palautetta+säästellään,+sitä+epäillään,+pilkataankin+-+siis+ainakin+näillä+some+alustoilla+-+huonoa+palautetta+taas+peukutetaan,+se+tuo+usein+esittäjälleen+arvonnousua..))+No,+tämmöisiä(kin)+me+ollaan+ja+toistaiseksi+sana+on+vapaa,+mutta+eivätkös+lainsäätäjät+jo+sorvaa+lakipykäliä+puheen+siistimiseksi+?Tuosta+menneen+muistelusta+vielä.+Viimeksi+eilen+käytiin+siitä+pitkä+keskustelu+ystävän+kanssa+ja+tultiin+siihen,+että+vanhetessa+rajat+ohenevat+menneen+ja+nykyisen++kohdalla+ja+eilisen+voi+kokea+yhtä+väkevästi+kuin+tämän+päivän.+Muistelu+ei+ainakaan+minulle+tarkoita+sitä,+ettei+eläisi+"täysillä"+tätä+päivää+vaan+pikemminkin+päinvastoin:+elää+sitä+entistä+täydemmin,+mukana+kaikki+ne+eväät+mitkä+on+matkaltaan+kerännyt.+Tietysti+"esiteltävää"-++nykymittareilla+mitaten+-+ei+välttämättä+ole+paljon,+mutta+aina+on+mahdollisuus+siirtyä+"tuottajasta+kuluttajaksi"+..)),+nauttia+muiden+aikaansaannoksista+ilman+kilpailua,+ilman+kateutta,++nähdä++oma+laatu+ja+arvostaa+sitä,+vaikka+muut+eivät+sitä+edes+huomaisi..))
  2. Iltapäivää+!+Olen+tässä+jo+pohdiskellut,+onko+tämä+korona-apatia+kohdallani+muuttunut+koronamasennukseksi.Ehkä+ei+sentään+kun+vielä+aamulla+herään+uteliaana+uuteen+päivään.+Aloitteellisuus+on+jumissa,+mutta+kun+on+tuo+jalka..))+Sen+kanssa+tässä++on+tullut+askarreltua+ehkä+liikaakin+ja+eilen+tutun+kanssa+tuumailtiin,+että+kyllä+tämä+eristys+tekee+myös+sen,+että+tarkkaillaan+työksemme+tätä+omaa+tilaa,+omaa+vointia,+eikä+sekään+hyväksi+taida+olla.+Toisaalta,+eipä+taida+olla+viisasta+sekään,+että+ohittaa+kaikki+vaivansa+ja+harrastaa+sitä+paheksuttua+yltiöpositiivisuutta..))Tein+eilen+soittokierroksen+ikääntyneitten+tuttujen+parissa,+kuulumisia+kysellen.+Selvitäänhän+tässä,+mutta+kyllä+pettymys+kuultaa+meistä+kaikista,+kun+rokotusohjelma+viivästyy+eivätkä+nämä+kasvaneet+tartuntaluvut+lupaa+hyvää+näille++läheisille,+joiden+on+kuitenkin+pakko+olla+"ihmisten+ilmoilla".Kiva,+että+pari+nojatuolilaista+on+kuitenkin+jo+saanut+rokotuksen,+ja+SkillaNkin++-+painostuksen+edessä+-+lupasi+ottaa+rokotuksen..))+Tuskin+se+pahaksi+on+sentään+ja+kun+seurailen+tuota+SkillaNin+kotipaikkakuntaa+niin+tartuntoja+on+ilmennyt+sielläkin,+vähän+mutta+silti.Onneksi+lumentulo+on+täällä+tyrehtynyt.+Meidän+kylätalkkari+on+nyt+parin+viikon+lomalla,+joten+tiukkaa+tekee+jos+lunta+vielä+lykkää+lisää.+Itse+selviän+tuosta+kevyestä+-+tai+vähäisestä+-+lapioinnista,+suojalumen+ja+auran+jättämien+isojen+lumipaakkujen+kanssa+olin+kyllä+helisemässä+ja+selkä+viestitti+heti,+että+annahan+olla.Jonkinlainen+kirjoitusväsymyskin+iski+päälle,+tuntui+ettei+ole+oikein+mitään+tähdellistä+sanottavaa.+"Vapaa-aikani"+täytin+lukemisella.++En+valinnut+uutta+kirjallisuutta+vaan+vanhoja+tuttuja+kirjailijoita:+Raisa+Lardot,+Eila+Kostamo,+Anna-Leena+Härkönen.+Kaikki+kaikki+ovat+sieltä+keveämmästä+päästä,+vaikka+selviytymis-ja+kasvutarinoita+kirjoittavatkin.+Kyllä+kirjat+voivat+toimia+ihan+samalla+tavalla+kuin+täällä+olette+kuvanneet+tuota+miten+toisen+kokemus+voi+johdattaa+omien+muistojen+äärelle.+Pikkuväkeä+tässä+tietysti+kaipaa+niin+että+kipeää+tekee.+Ramoona+kertoi+tuolla+näistä+ulkotapaamisista+ja+tietysti+ne+olisivat+mahdollisia+minullekin,+mutta+vaatisivat+ehkä+sellaisia+valmiuksia+mitä+minulla+ei+tällä+hetkellä+ole:+autoa,+tervejalkaisuutta,+kauppa-asiointia.+Vai+olenko+vain+liian+laiska+suunnittelemaan+vaihtoehtoja,+enkä+tahdo+hyväksyä+tätä+"uutta+normaalia"+?On+kuitenkin+mukava+lukea,+että+muilla+riittää+tsemppiä,+virtaa+ja+kärsivällisyyttä.+Jos+niitä+riittää,+elämästä+löytää+vaikka+mitä...Ei+muuta+kuin+niitä+kasvattamaan..))demeter1
  3. Minunkin+unitottumukseni+ovat+muuttuneet+ja+yön+herkkinä+hetkinä+jonkinasteinen+huolestuneisuus+iskee+päälle.+Onko+tämä+merkki+jostakin+?No.+Ikääntyneenä+ihminen+varmasti+reagoi+herkemmin+kaikenlaisiin+muutoksiin+omassa+olossa,+ainakin+minä+reagoin,+ja+uni+nyt+on+tärkeytensä+vuoksi+aika+hyvä+viestittäjä,+sanotaanhan+unistakin+että+ne+ovat+viesti+sinulle+sinulta..))Minulla+on+"uutta"+se,+että+olen+alkanut+muistaa+uniani.+Edellisen+yön+unessa+olin+tilannut+ravintolassa+ruokaa+ja+odotellut+sitä+pari+tuntia+ilman+että+mitään+tapahtui.Lopulta+vedin+ravintolan+omistajan+tilille.+Jäi+kuitenkin+epäselväksi+auttoiko+se,+vai+jäinkö+nälkäiseksi..))+Kuvaa+hyvin+omaa,+ja+luultavasti+myös+monien+ikätovereiden+elämänasennetta:+täytyy+odottaa+vuoroaan..))+Ruotsalaissananlasku+sanoo:+"snälla+barn+väntär+tills+de+ingenting+får",+kiltit+lapsen+odottavat+ja+jäävät+ilman+-+vapaasti+suomennettuna.Jossakin+elämänvaiheessa+harrastin+unien+tutkimista,+kävin+seminaareissakin+ja+ostin+kaikki+suomenkieliset+unikirjat..))+Tavallaan+"turhaan",+koska+ihminen+yleensä+osaa++tulkita+omat+unensa,+ei+siihen+kirjoja+tarvita.+Mutta+oppiakseni+tämän+minun+piti+lukea+monta+kirjaa..))Tänään+postilaatikolle+meno+onnistui+vain+yhdellä+notkahduksella,+jalan+pettämisellä.+Ehkä+se+tästä+vielä..))Tuosta+yleisestä+ärtyneisyydestä+teki+Eliaana+hyvän+aloituksen+tuonne+70+:lle,+kIrjailija+Anna-Leena+Härkönen+taas+puhui+mielensä+pahoittajista.+Että+kyllä+meillä+keskustelun+aiheita+riittää..))+Toisen+kunnioitus+ja+yleinen+hyväntahtoisuus+taitavat+jo+olla+katoava+luonnonvara...Hyvää+talvipäivää+kaikille,demeter1
  4. Minun+viesti+tuo+edellinen+-+jos+sillä+nyt+merkitystä+on..))