Vapaa kuvaus

Aloituksia

0

Kommenttia

6837

  1. Mukava+aloitus.+Vaikka+vastaukset+eivät+sisältäisi+mitään+"uutta"+-++mikäpä+olisi+uutta+enää+tässä+iässä..))+-++niitä+on+kiva+lukea+vaikka+ihan+muistin+virkistämiseksi.+Ainakin+itselleni+on+tuttu+tuo+kysymys:+"Mitä+tänään+syötäisiin"+ja+siihenhän+voi+löytää+vastauksen+muiden+listauksista.Kaivoin+myös+aloituksen+innoittamana+esille+pari+kirjaa:+Lars+Johanssonin+Saiturin+keittiö(1992)+Ella+Kitusen+Kodin+kasvisruoka+(1964).Meidän+kotoiset+juurekset+eivät+tietysti+aina+ole+sitä+halvinta+ruokaa:+joskus+banaanin+kilohinta+on+edullisempi+kuin+perunan...+Mutta+tuo+Ramoonan+mainitsema+kananmuna+on+toistaiseksi+ollut+edullinen:+halpa+ja+hyvä+proteiinin+lähde...Harmi+vain+kun+tietää,+että+tuottajalle+ei+tuosta+munapaketin+(10+kpl/1+euro,+halvimmillaan)+hinnasta+montaa+senttiä+jää.+Olkaamme+kiitollisia+alkutuottajille+joiden+ansiosta+saamme+edullista+ruokaa.
  2. Terveiset+lumen+keskeltä+minultakin.+Ramoona+tuossa+jo+kuvasikin+lumen+muovaamaa+maisemaa+ja+pohti+samaa+kuin+minäkin:+minne+taajaman+asukit+lumensa+lykkäävät+?Meidänkin+lähellä+on+näitä+500+neliön+omakotitontteja.+Itselläni++ei+ole+tilasta+puutetta,+mutta+kun+se+lumi+pitää+kuitenkin+saada+lykättyä+sivummalle,+että+posti+ja+roskakuski+pääsevät+toimittamaan+askareensa+ja+tietysti+myös+pari+parkkipaikkaa+pitää+olla++saatavilla.Pahaksi+onneksi+iskias+äityi+pahemmaksi+ja+vaikka+pääsin+kerran+kiropraktikon+vastaanotolle,+tämänpäiväisen+käynnin+jouduin+perumaan.+Eilen+aura+tuli+meidän+kadulle+vasta+illansuussa,+tänään+tuli+vähän+aikaisemmin+mutta+autolla+ei+uskallettu+lähteä+liikkeelle+kun+ei+ollut+tietoa+koko+matkan+lumitilanteesta.+Tai+oli:+huonohan+se+oli+ja+pikkutiet+tulevat+viimeisenä+aurattaviksi.Lumityöt+saatiin+kuitenkin+auttavasti+tehtyä+tänäänkin+kola+ja+lapio+apuna.+Koko+meidän+katu+tuntui+olevan+lapion+varressa,+paussin+aikana+pohdittiin+auran+liikkeitä:+myöhään+tulee+eikä+jälki+ole+hääviä...+Palveluyhteiskunnan+eläjän+päätehtävä+taitaa+olla+palvelun+arviominen..))Lähellä+asuva+poika+ja+nelivuotias+lapsenlapsi+tarjosivat+kyllä+auliisti+apuaan+ja+jos+tämä+meno+jatkuu+se+kyllä+kelpaakin..))Vilkasta+keskustelua+noja-tuolissa+näyttää+olleen.+Ja+onhan+niitä+tapahtumiakin:+Haavisto+ja+Al-Hol,+Trump,+korona...Itse+väsyin+tähän+täydelliseen+eristäytymiseen+ja+kutsuimme+vieraan+tuosta+naapurikunnasta.+Riskiä+ei+pitänyt+olla:+Kahdeksankymppinen,+eristyksissä+elänyt,+liikkeellä+omalla+autolla+ja+maski+matkassa+-+sitä+ei+tosin+käytetty+kun+ruokailtiin+ja+istuttiin+etäällä+toisistamme.+Puhetta+meillä+riitti+viideksi+tunniksi+ja+tuntui,+että+vasta+alkuun+päästiin..))Kivoja+muistojakin+on+nojatuolissa+jaettu:+entisajan+vaatetuksestakin...Minulla+tuli+mieleen+äidin+kutoma+räsymatto,+se+taitaa+nyt+olla+ainakin+50-vuotias+..))+Äidillä+oli+hyvä+värisilmä+ja+olen+aina+tykännyt+tuosta+matosta,+joka+oli+"vuosikymmenet"+käyttämätön,+säilytettiin+"parempana+mattona".+Nyt+se+on+minulla+lattialla+ihastelun+kohteena...Makriina+tuolla+aikaisemmin+arvioikin+TV-tarjontaa.+En+minäkään+sitä+kovasti+kehuisi.+Määrän+kai+katsotaan+korvaavan+laadun.++Itse+tykkään+katsoa+elokuvia.+Vaikuttaa+siltä,+että+hyvät+esitetään++pienellä+ajalla+moneen+kertaan+ja+sitten+siirretään+vielä+mainoskanaville.+Ei+sillä,+hyviä+elokuvia+kestää+katsoakin++moneen+kertaan...Hyvää+iltapäivää+ja+jatkoa+tammikuulle.+Puolessa+välissä+ollaan+kohta...demeter1
  3. Äläs+nyt,+Ano+00.26.+Eikös+meilläkin+ole+tällaista+"seuralaispalvelua"+tarjolla+?+Opiskelijatytötkin+sillä+kustantavat+opintojaan.+Näin+meille+on+kerrottu.Mutta+liian+pitkälle+on+minustakin+tämä+sukupuolten+välinen+vallantavoittelu+mennyt.+Ensin+opetetaan+mies+"tavoille",+sitten+hänet+lempataan+ulos,+kuten+Sinisiru+tuolla+toisessa+ketjussa+havainnoi...Mitä+se+on+tehnyt+perhekokonaisuudelle,+-+kun+"lapsella+on+kaksi+äitiä+eikä+yhtään+isää",+Kari+Suomalaista+siteeraten..))+-+ei+ole+juuri+taidettu+pohtia+-+jos+mennään+ura+edellä...