Vapaa kuvaus

Aloituksia

0

Kommenttia

7388

1. Anteeksi, anteeksi, Ano 18.27. Minä kyllä ajattelen, että tässä iässä olisi luvallistakin sekoilla silloin tällöin, vai eikö ?
  2. Kyllä tuo Hil-lan mainitsema kirjoittaminen on minullekin ollut toinen luonto ja parhaimillaan, " hyvässä seurassa" kirjoittelu kyllä korvaa puuttuvaa vertaisseuraa meille
    yksineläjille. Se kun ei välttämättä vaadi etukäteisjärjestelyjä eikä aikataulujen yhteensovittelua...
    Ja eikös kirjoittaminen, sosiaalisten suhteiden ylläpito, ole todettu myös hyväksi dementian estolääkkeeksi..))
    Siitä puheenollen: kun kesän aikana on ollut tilaisuus tavata monia ikätovereita ja kun itse olen alkanut tarkkailla omaa muistiani, olen tehnyt havaintoja myös muiden kohdalla ja oikeastaan huolestunut heistäkin. Eräs yksinasuva mies ei halua tunnistaa koko ongelmaa, toinen taas on luovuttanut asioidensa hoidon täysin vaimon hallintaan ja kolmas huvittuu, ottaa kevyesti koko asian, vaikka muistitestikin jo kertoo muuta.
    Yhdellä tutulla on jo diagnosoitu muistisairaus, vaikka hän muistinsa on mielestäni yhtä hyvä - tai huono - kuin meidän muidenkin. Muistaakseni Alzheimerkin vaatii useita vuosia ennenkuin oireet alkavat näkyä.
    Oma pääni kuvattiin kuusi vuotta sitten kun sain pienen aivoinfarktin. Silloin valkoista plakkia ei ollut enempää kuin ikäiselläni normaalisti on..))
    Vielä minulla taitaa olla varaa naureskella omille kömmähdyksilleni ja unohduksilleni, mutta miten pitkään, sitähän ei voi tietää.

Näillä mennään ja jos tilanne muuttuu niin yritetään selvitä niillä korteilla mitkä käteen jäävät. Sanotaan, että tietyssä sairauden vaiheessa ihminen ei ole enää ongelma itselleen vaan läheisilleen. Eihän sekään hyvältä kuulosta mutta valinta ei ole meidän. Se on siinä "korkeemmassa käress" kuten Tuntemattoman Mäkilä pahassa paikassa totesi.

Hyvää kesäpäivää kaikille,
    demeter1
  3. Heh, nyt on tautisi tarttunut minuunkin, korppis ! Sinäkin hörähdit nauramaan kun luit palstaa kumppanisi kanssa. Minäkin hörähdin, tämän sinun viestisi kohdalla.

Jos olisin sinä, nostattaisin tuosta maalituksestasi kunnon myrskyn..)) En nyt kuitenkaan provosoidu, toivon etteivät muutkaan. Eikö tässä ketjussa saamasi huomio sinulle nyt riittänytkään ? Jotain rajaa sentään...