Valikko
Aloita keskustelu
Hae sivustolta
Kirjaudu sisään
Keskustelu
Viihde
Alennuskoodit
Black Friday 2024
Lainaa
Treffit
Säännöt
Chat
Keskustelu24
profiilit
demeter1
profiilit
demeter1
demeter1
Vapaa kuvaus
Aloituksia
0
Kommenttia
7388
Uusimmat aloitukset
Suosituimmat aloitukset
Uusimmat kommentit
Heh, kiitos Tellukka..)) Väärinymmärtäminen näkyy tulleen minulle tavaksi...
17.09.2024 20:39
Anteeksi, anteeksi, Ano 18.27. Minä kyllä ajattelen, että tässä iässä olisi luvallistakin sekoilla silloin tällöin, vai eikö ?
15.09.2024 19:00
No voi ! Tuhannesti anteeksi tuo moka, korppis. Luen ketjuja välillä huolimattomasti, kuten tätäkin - kun on vielä samanaikaisesti muuta käsillä.
Vähän tietysti ihmettelin suorasukaista kuvausta, mutta kiinnitin kai enempi huomiota vastauksiin, joista sain hyvää infoa.
Eikö tuon virheen voisi ajatella niinkin, että nimimerkkisi herätti huomioni, muut kirjoittajat jäivät varjoon ja niin ketjustakin tuli sinun nimeäsi kantava ? ,,))
Sanoisin silti tamperelaisittain: "Ei tehrä tästä ny numeroo"..))
Kiitos kanssakirjoittajille ymmärryksestä ja oikeasta tulkinnasta !
demeter1
15.09.2024 18:57
Oho ! Kiitos Hurskainen ! Lisäsit luottamustani robottihoitoon..))
Mutta "inhimillinenhän" sekin sitten on, jos/kun unohtaa jakaa lääkkeet välillä...
(Riittävän ) hyvää vointia sinulle !
demeter1
15.09.2024 18:35
Minun pojalla on ollut sitkeä kurkkukipu viikon verran. Kävi näyttämässä sitä terveyskeskuksessa mutta ei mitään hoitoa määrätty. Kurkkuun kurkistivat ja totesivat ettei ollut mitään vakavampaa, mutta ei se nyt kiva ole tautia potea kun pitäisi puhuakin työssään..))
Suolavedellä kurlaaminen on ainakin itselleni ollut pätevä konsti selättää pienet kurkkukivut.
Paranemista sinulle, Ano 17.42. Sama oire, kurkkukipu ilman muita oireita oli myös miniällä mutta meni nopeasti ohi. Olisiko liikkeellä ?
15.09.2024 18:28
En nyt ihan ymmärrä viestiäsi korppis, mutta eipä ole ensimmäinen kerta..))
demeter1
15.09.2024 15:46
Sanos muuta, tepa. Ihminen kuvittelee olevansa viisaampi kuin on ja sotkee kaiken. Ei usko, että luonto lyö takaisin ja voittaa lopulta.
demeter1
08.09.2024 14:35
Aloittaja, aloittaja ! Minä aion laittaa "lehmät" heti tilaukseen..)) Minusta Bollakin oli kaikessa järkyttävyydessään kirja, joka oli pakko lukea. Se testasi oman ymmärryksen rajoja, repi lukijansa irti turvalliselta hyvä/paha-akselilta - muista kirjalllsista ansiosta puhumattakaan.
Traumatisoitunut ihminen on kirjailijalle otollinen kuvauksen kohde ja palvelee parhaimmillaan myös lukijoita. Eikö kaunokirjallisuuden tehtäväksi ole määriteltykin lukijan ymmärryksen lisääminen ? Tietysti lukijakin "saa" olla uskollinen itselleen, tuntea ja kunnioittaa omia rajojaan.
07.09.2024 12:13
Ano 15.04@
Itse en muista kuin Merete Mazzarellan kun hän jossakin kirjassa esitti kritiikkiä miniästään. Ainakin se niin tulkittiin ja siitä kai saatiin syntymään jonkinlainen "mannerten välinen" konflikti - miniä oli amerikkalainen.
Tuskin sitäkään julkiseksi tarkoitettiin.
30.08.2024 15:38
Lukipiirissä meillä oli keväällä ranskalaisen Guillaume Musson Tyttö ja yö. Musso on Ranskan menestynein kirjailija (luin esittelystä) ja nautittavan lukukokemuksen hän antaakin. Tuntuu melkein väheksynnältä kutsua häntä dekkaristiksi koska kirja oli niin runsassisältöinen. Silti se piti otteessaan eikä yllätyksellisiä käänteitä puuttunut.
30.08.2024 15:23
Tuota oikeastaan pohdinnassani hain, mistä mira ansiokkaasti kirjoitti..)) Eli onko perhe, suku yhteiskunnassa jonkinlaisen vakauden tae vai hoitaako "yhteiskunta" meidät vauvasta vaariin, kuten meille on vakuutettu - ainakin asetettu tavoitteeksi hyvinvointivaltiossamme ?
Minunkin sisarusten tyttölapset eivät ole menneet naimisiin, eläneet avoliitossa ja hankkineet lapsia siinä. Omat pojat ovat (onneksi) avioliitossa, oman nimensä ovat molemmat miniät tahtoneet pitää. Yleinen tapa sekin tänä päivänä.
30.08.2024 15:02
Tepa,
Olipa hyvä kuulla, että lämpökompostori on jäätynyt muillakin..)) MInulla oli kyllä ensimmäinen kerta ja tavaraakin oli siellä riittävästi. Ehkä haketta ei sittenkään ollut riittävästi. Täytyy olla tarkempi ensi talvena...
16.08.2024 21:15
Tuotahan minäkin tahdoin sanoa, Ano 17.42. Ja tuo väärä sanavalinta "rintamalinjat" nyt oli anteeksiantamaton virhe, vaikka se yritti olla vain se kuuluisa "metafora"...))
Kelpaisiko "vastakkainasettelu" vai olisiko vaan pitänyt olla "puhumatta koko asiasta"?
16.08.2024 18:23
Ellet, Ano 14.14, itse pidä ketjuista, joissa on vetäjä, sinullahan on nyt vaihtoehto: Päiväni kulku. Omatoimiketju.
Jokaiselle jotakin. Kyllä meidän kelpaa...
16.08.2024 17:32
Meidän kunnassa biojätteen kompostointi tuli pakolliseksi vuoden alusta. Minulla (tietysti) on ollut kompostori jo parikymmentä vuotta. Viimeksi hankin Biolanin lämpökompostorin ja vaikka kierrätysneuvoja olen olevinani sain kompostorini jäätymään keskellä talvea. Onneksi minulla oli jäljellä riisutumpi versio ja selvisin kesään sen avulla.
Yllättävän paljon kompostoitavaa kertyy jopa yhden hengen taloudessa ja sehän alentaa myös jätemaksuja kuten kaikki muukin kierrätys.
16.08.2024 17:21
Minähän en voi tietää syitä toisten valintoihin, Ano 16.00, eivätkä ne välttämättä edes minulle kuulu.
Itse näkisin, että eri rintamalinjojen yläpuolella - tai alapuolellla, jos niin tahdot - voisi olla eräänlainen "ei kenenkään maa" niitä varten, jotka eivät syystä tai toisesta tahdo ottaa kantaa, asettua kenenkään puolelle. Onhan armeijassakin aseistakieltäytyjiä..))
En myöskään jaksa uskoa, että nämä riitoihin osallistumattomat kovasti kuormittaisivat Nojatuolia tai muita sen kaltaisia alustoja.
Arvostan kyllä niitä, jotka pelaavat avoimin kortein, ilmaisevat kantansa ja ymmärrän, että ilman heitä muutosta asioihin tuskin tulisi. Siinä mielessä tuohtumuksesi on ymmärrettävä.
demeter1
16.08.2024 16:57
Kyllä tuo Hil-lan mainitsema kirjoittaminen on minullekin ollut toinen luonto ja parhaimillaan, " hyvässä seurassa" kirjoittelu kyllä korvaa puuttuvaa vertaisseuraa meille
yksineläjille. Se kun ei välttämättä vaadi etukäteisjärjestelyjä eikä aikataulujen yhteensovittelua...
Ja eikös kirjoittaminen, sosiaalisten suhteiden ylläpito, ole todettu myös hyväksi dementian estolääkkeeksi..))
Siitä puheenollen: kun kesän aikana on ollut tilaisuus tavata monia ikätovereita ja kun itse olen alkanut tarkkailla omaa muistiani, olen tehnyt havaintoja myös muiden kohdalla ja oikeastaan huolestunut heistäkin. Eräs yksinasuva mies ei halua tunnistaa koko ongelmaa, toinen taas on luovuttanut asioidensa hoidon täysin vaimon hallintaan ja kolmas huvittuu, ottaa kevyesti koko asian, vaikka muistitestikin jo kertoo muuta.
Yhdellä tutulla on jo diagnosoitu muistisairaus, vaikka hän muistinsa on mielestäni yhtä hyvä - tai huono - kuin meidän muidenkin. Muistaakseni Alzheimerkin vaatii useita vuosia ennenkuin oireet alkavat näkyä.
Oma pääni kuvattiin kuusi vuotta sitten kun sain pienen aivoinfarktin. Silloin valkoista plakkia ei ollut enempää kuin ikäiselläni normaalisti on..))
Vielä minulla taitaa olla varaa naureskella omille kömmähdyksilleni ja unohduksilleni, mutta miten pitkään, sitähän ei voi tietää.
Näillä mennään ja jos tilanne muuttuu niin yritetään selvitä niillä korteilla mitkä käteen jäävät. Sanotaan, että tietyssä sairauden vaiheessa ihminen ei ole enää ongelma itselleen vaan läheisilleen. Eihän sekään hyvältä kuulosta mutta valinta ei ole meidän. Se on siinä "korkeemmassa käress" kuten Tuntemattoman Mäkilä pahassa paikassa totesi.
Hyvää kesäpäivää kaikille,
demeter1
15.08.2024 12:12
Minä olen harrastanut lukemista, Ano 12.44..))
Lyhyesti vain - kirjaketjun paluuta odotellessa:
Merete Mazzarella: "Jotakin muutakin kuin tämä" - pohdintoja uskosta
Jukka Viikilä: Hiekkalinnat - moderni rakkaustarina, Pernu tapahtumapaikkana
Eduard Louis: Muodonmuutos - kirjailijan oman äidin tarina, hellan ja nyrkin välistä omaan elämään.
Anna-Leena Härkönen: Palele porvari - hauskoja pikku tarinoita - niinkuin vain Anna-Leena Härkönen osaa...
15.08.2024 10:03
Ei nuo minun saamani mustat viinimarjatkaa kelvanneet muille kuin minulle (Ano 21.41).
Mikähän meitä vaivaa ? Hyvä ravitseva marja sekin.
Erityisen pahoillani olen tuosta mustikkasadon menetyksestä kun thaipoimijoille kävi niinkuin kävi...
demeter1
14.08.2024 21:51
Heh, nyt on tautisi tarttunut minuunkin, korppis ! Sinäkin hörähdit nauramaan kun luit palstaa kumppanisi kanssa. Minäkin hörähdin, tämän sinun viestisi kohdalla.
Jos olisin sinä, nostattaisin tuosta maalituksestasi kunnon myrskyn..)) En nyt kuitenkaan provosoidu, toivon etteivät muutkaan. Eikö tässä ketjussa saamasi huomio sinulle nyt riittänytkään ? Jotain rajaa sentään...
31.07.2024 13:12
16 / 370