Vapaa kuvaus

Aloituksia

0

Kommenttia

7435

1. Anteeksi Hil-la ! Tuosta kirjasta kertominen ei ollut tarkoitus olla poliittinen kannanotto. Otin sen kuvauksena siviiliväestön kärsimyksistä ajassa, joka onneksi on tällä hetkellä historiaa...
    Vähän tuli huono mieli kun taas tuli tätä tylytystä sinua kohtaan. Kyllä se "kylmää", ei sille mitään voi.
    Onneksi on teitä "sukankutojia"..)) Että käsityöperinnekin riittää vähättelyn ja tylytyksen kohteeksi siinä kuin kodin viihtyvyys ja hyvän ruuan laittokin.

Minulle ne ovat yhtä tärkeitä kuin se omanapuun istutus ennen maailmanloppua ja merkki siitä, että riittävän hyvin täyttää ihmisenä olemisen vaatimukset.
  2. Pikaiset huomenet tänne. Nyt on syysloma ohi (koululaisilla) ja arki alkanut. Se tarkoittaa mummolle kuulolla olemista, josko olisi kysyntää..))

Toinen nuori perhe oli siellä Hil-lan kaupungissa viikon. Minun haaveiltu matkani sinne taitaa jäädä väliin. Nuori perhe siellä käy, mutta viipyy yleensä muutaman päivän ja itse en sitä tahtoisi tehdä ja julkisilla matkaten haastetta tuntuisi olevan liikaa.

Eilisestä sen verran, että nytpä en voi enää (edes salaa) paheksua tätä chattailyä täällä, kun siihen itsekin osallistuin. Minun juttuni se ei ole, mutta tulipahan kokeiltua sekin.
    Palstan tilaa se tuskin tervehdytti mitenkään, mutta eipä sitä viisastenkiveä yleisen ilmapiirin parantamiseksi ole muillakaan keinoin löydetty.
    Osaisipa vain ohittaa, jättää huomitta sen, mihin ei voi vaikuttaa. Moni osaa senkin, minä en.

Nuo fanitukset ja chattailyt eivät ole minunkaan käyttösanastoani mutta vallitsevan ilmapiirin imussa niihinkin saattaa sortua. Hil-la ehdotti myös sanasta "kehuminen" luopumista..)) Huolimattomalta se kuulosta minustakin, mutta hätäpäissään sitäkin tulee käytetyksi. Makriina taas muistutti huumorin käytön vaarallisuudesta, totta sekin.
    Niin, että parannettavaa löytyy itse kunkin palstakäyttäytymisesta - "eräillä" tietysti enemmän kuin minulla..)) Niinhän se aina pakkaa olla "Pata kattilaa soimaa..."

Hyvää tiistaipäivää kaikille,
    demeter1