Valikko
Aloita keskustelu
Hae sivustolta
Kirjaudu sisään
Keskustelu
Viihde
Alennuskoodit
Black Friday 2024
Lainaa
Treffit
Säännöt
Chat
Keskustelu24
profiilit
demeter1
profiilit
demeter1
demeter1
Vapaa kuvaus
Aloituksia
0
Kommenttia
6837
Uusimmat aloitukset
Suosituimmat aloitukset
Uusimmat kommentit
Jaa, Ano 17.34. Ainakin ortodoksit ovat kohottaneet Neitsyt Marian palvonnan kohteeksi. Onkohan se sitten ylistämällä alistamista ?..))
Kyllä luterilainen kirkko mielestäni jo aika tavalla myötäilee tätä aikaa, jotkut sanovat että liikaakin...
Eikös Jeesuskin kehottanut: antakaa keisarille, mikä keisarin on..)) Maallinen valta tunnustetaan...
29.06.2023 18:27
Näinhän tuo näyttää olevan, Ano 18.04. Minusta nuo asiat, joita ei unohdeta, voivat yhtä hyvin olla kokemattomuutta, kuten Sipilänkin kompastelut.
Ja muistammehan me Sanna Marininkin puheet: kurinpalautuskomento kokoomukselle: "hävetkää"..)) Hän kyllä mielestäni oppi hyvin nopeasti korrektin viestinnän, ellei nyt sitten oteta lukuun tuota "avoimesti rasistinen puolue", perusuomalaisista...))
29.06.2023 18:13
Samaa mieltä, Anot. Ei ole oikein esimerkillistä sekään, tuo vanhojen kaivelu, eikä asenne: "en leiki sun kanssa".
Ehkä Junnilalle tuli yllätyksenä tuo, että luurangot vedetään kaapista ja sinut hutkitaan ennen kuin tutkitaan.
29.06.2023 18:02
Ai kirjatko ovat tehneet pahaa ? , Ano 14.43. Minä olen ajatellut, että ihminen on ollut se pahantekijä..))
Mutta jos kirjojen polttamisella selvitään, niin anti mennä. Tästähän on esitetty dystopiakin, tulevaisuuden uhkakuva, Fahrenheit 451 (Ray Bradbury).
29.06.2023 15:09
Hyvä kun muistutit, Ano 14.17, tuosta Suomi-Areenasta, tulee tänäänkin klo 17.00.
Molemmat maitsemasi ovat minustakin aika ärhäköitä ottamaan kantaa - onkohan se oppositiossa olo, Vihreät ja Vasemmistoliitto, pistänyt ärhäköitymään lisää ?
29.06.2023 14:26
Itsestään on paha todistaa, mutta uskoisin, että olen tullut myötätuntoisemmaksi, ymmärrän enemmän, ei ole tarvetta kiivailla oikein mistään, kenellekään.
Toisaalta olen päässyt ymmärtämisen pakosta. Ei ole enää pakko tulla toimeen kaikkien kanssa, eikä olla se "kiltti tyttö", jollaiseksi oman ikäpolveni tyttölapset usein kasvatettiin.
Pikkusieluinen tai ahdasmielinen en ole mielestäni koskaan ollut, mutta ehkä lähes askeettinen elämäntapani voi joillekuille näyttäytyä sellaisena.
29.06.2023 14:21
Enpä ole tullut ajatelleeksi, enkä tiennytkään, tuosta lippujen käsittelystä. Kunnioitus on kuitenkin siirtynyt sekä lippua että kirjaa, Raamattua, kohtaan..))
Perinteiden kunnioittaminen tuskin on pahasta, tänäkään päivänä...
29.06.2023 13:53
Juuri noin, Ano 12.41. Enemmistön diktatuurissa eletään ja totta tuokin, että erimieliset tekevät ihan samaa..))
Joskus miettii, onko demokratia jo syönyt omat lapsensa, kääntynyt itseään vastaan.
Parempaakaan ei vain taida olla tarjolla.
29.06.2023 12:57
Kiitos, Ano 12.25. Minulle näitä "vihreitä" sattuu. Vetoan korkeaan ikääni ja lukihäiriöön, joka minulla on ollut lapsesta saakka...
29.06.2023 12:32
En polttaisi koraania enkä mitään muutakaan pyhänä pidettyä kirjaa. Miksi niin tekisin?
Ei ole tarvetta halveksia ketään eikä tehdä tekoa, jonka tietää aiheuttavan aika ison hässäkän. Niinkuin niitä ei jo olisi tarpeeksi.
Muiltakin osin olen samoilla linjoilla aloittajan kanssa ja ihmettelen tuota yksituumaisuutta, millä Raamattu ja ilmeisesti sen mukana muukin hengellisyys tulee tyrmätyksi.
Itse ajattelen, että jos ihmiseltä puuttuu pyhyyden kokemus, hän jää paljosta vaille. "Ooppiumia kansalle", niinhän sitä sanotaan, mutta kun ollaan "vapaassa" demokratiassa, kai jokainen meistä saa sentään valita oman "huumeensa" ? Päihteet, viihde, keskinäinen kilpailu, oma pätevyys, tiedeusko - kyllähän näiden sanotaan olevan yhtä koukuttavia ja useimmat ovat myös terveydelle vaarallisia.
Kommentoinnista päätellen tämä teko, Koraanin polttaminen, saattaa myös muodostua esteeksi Ruotsin Nato-jäsenyydelle, mikä voidaan kai katsoa aika isoksi vanhingonteoksi.
29.06.2023 12:15
Jaa-a. Nähtäväksi jää, millaista draamaa tullaan näkemään eduskunnan kyselytunneilla.
Halla-aho on mielestäni eduskuntatyössään osoittanut riittävää arvokkuutta eikä ainakaan minun silmiini ole sattunut minkäälaisia ylilyöntejä häneltä siinä roolissa.
Se, että hänen blogikirjoittelunsa jatkuvasti otetaan esille, osoittaa mielestäni vain halua rakentaa ja pitää yllä viholliskuvaa, niinkuin politiikassa tapana on.
Lähinnä myötämieltä tunnen kaikkia niitä kohtaan, jotka politiikan pyörteissä toimivat ja jaksavat.
Vähän arvokkuutta - ja kunnioitusta - toivoisi myös meiltä, jotka tuota draamaa sivusta seuraamme.
26.06.2023 11:26
Kiitos kun vastasit, kylmätotuus. Useinhan pakkaa käydä niin, että "keskustelu" eri mieltä olevien kanssa menee jonkinlaiseksi kilpalaulannaksi, esitetään vain oma valmis agenda, joka toisen tulisi hyväksyä sellaisenaan, kritiikittä. Siinä kisassa tietysti "voittaa" se, joka huutaa eniten, torppaa aidon keskustelun alatyylisiä herjoilla tai väistää toisen kysymykset nokkelin sanakääntein. Kaikissa tapauksissa aito vuorovaikutus jää puuttumaan.
Keskisarjan maailmankuva on tosiaan aika synkkä, kuten LInkolankin. Ainakin LInkolan kohdalla nuo tunnetut kärjistykset "hakata hukkuvien kädet irti kun pyrkivät pelastusveneeseen" tai oman kirjan omistaminen terroristiryhmälle, ovat mielestäni olleet lähinnä tyylikeinoja.
"Ellei ihminen suostu vihattavaksi ja pelättäväksi, hänen sanomansa ei mene perille", Linkola kirjoitti. Ja menihän se, ainakin paremmin kuin poliittiset ohjelmanjulistukset. Ja Linkolaan usein viitataan vieläkin kun joudumme todistamaan uusia ekokatastrofeja.
Miten ihmiset sitten suhtautuvat näihin maaimanlopun profeettoihin, riippuu mielestäni ihmisestä itsestään. Kaikkia nuo visiot eivät välttämättä lannista vaan saavat toimimaan tai ainakin katsomaan peiliin ja korjaamaan omassa elämässään sen minkä korjata voi.
Keskisarjassa minua miellyttää se, että hän tarkastelee maapalloa enempi lintuperspekstiivistä, historian jatkumolla ja asettaa ihmisen sille paikalle, mille hän kuuluu: "hiekanjyväksi maailmankaikkeudessa". Minusta se on terve, joskin harvinainen tarkastelutapa - meidän ajassa. En sitäkään ohjelmanjulistuksena ota.
Väestönkasvu on näitä isoja kysymyksiä, jotka ilmeisesti vaativat pitkän ajan ja paljon toimenpiteitä, jotta se saadaan pysähtymään. Niitähän tehdään kuitenkin kaiken aikaa, ja jos ne ovat myöhässä, kuten sanotaan, senkään ei pitäisi lannistaa meitä. Teemme minkä voimme.
Yltiöoptimistiksi en kuitenkaan itse aio ruveta. Menetettyä saa mielestäni surra ja uutta kohtaan saa olla kriittinen...
26.06.2023 11:07
Pentti LInkola, Teemu Keskisarja - ja Jussi Halla-aho - ovat mielestäni olleet eniten väärinymmärrettyjä vaikuttajia Suomessa.
Heihin on helppo sijoittaa oma pimeä puolensa, oma vihansa, mikä on tietysti aina oikeuttua, vaikka heitä tai heidän ajatteluaan ei tuntisi minkään vertaa.
Kyllä minuakin ihmetyttää nämä hätäiset johtopäätökset ja TOTUUDEN tietäminen, mikä oikeuttaa sitten toisinajattelijoitten lyttäämisen ja vihapuheen jatkamisen.
"Kiukku antaa puhtia" todettiin jossakin lastenkirjassa. Silläkö täällä mennään ?
26.06.2023 09:52
Tuo persuilu sai minutkin aikanaan jättämään 70+:at ja siirtymään seuraavalle osastolle, liekko. Maissii, sinä ja Eliaana olette kuitenkin urheasti edustaneet sellaista poliittista keskustelua, jota itsekin jaksaisin seurata, ehkä olla mukanakin siinä. Myös tuntemattomat ovat palvelleet suuresti, ainakin minua, kirjoittamalla näkemyksenä selkeästi ja rakentavasti.
ketään loukkaamatta.
26.06.2023 09:41
Niin Eliaana, meidän uusi jumalamme, Markkinavoimat, määrää aika pitkälle elämämme kulkua, rikkoo luonnonjärjestyksen, sekoittaa arjen ja juhlan, jopa vuorokauden ajat. Meilläkin on yksi kauppa, joka on auki ympäri vuorokauden, YLE viihdyttää meitä kellon ympäri...))
Onnekas olet siellä omillasi, rauhassa, luonnon keskellä. Sinne minäkin kaipaan ja pääsen taas kohta hetkeksi.
Vaikka pidän oman pihani täällä pitkälti luonnonvaraisena, en ole täällä samalla tavalla osa luontoa kuin olen maalla, lapsuudenkodissani.
Hyvää jatkoa sinne.
25.06.2023 09:37
Minä ihmettelin samaa, Ano 9.45 - siis tuota pimeyttä, enkä minäkään muista moista nähneeni.
Onneksi aatto oli ainakin täällä sellainen kuin odottaa sopi: valoisa, lämmin ja aurinkoinen.
25.06.2023 09:12
Ai sekin tuli sieltä, lopullinen totuus persuista ! "yhteiskunnallisesti tietämätön"..)) Ano/22.58. Ja mitä kaikkea heidän äänestäjänsä ovatkaan ?..))
Kovin olet perillä heistä, vaikka et lue "persuvärittyneitä" kirjoja.
"Lue enemmän, luulet vähemmän"..))
24.06.2023 23:46
Niinkuin millaisia vaihtoehtoja, kylmätotuus ?
24.06.2023 23:37
Ei kai tämä uusi hallitus työttömiä leimaa, Ano 22.19 - heitähän tarvitaan - vaan niitä, jotka väärinkäyttävät sosiaalietuuksia, myös työttömyysturvaa ? Eikös meillä ihan avoimesti puhuta, ettei töitä "kannata" tehdä, kun työttömänä pärjää paremmin - siis erilaisten tukien turvin ?
Eikö juuri tuo ole sosiaaliturvan väärinkäyttöä, johon meillä ei ole varaa ja josta nyt halutaan päästä terveemmälle pohjalle ?
En tiedä miten suuresta joukosta puhutaan ja niinhän se aina menee, että muutama keinottelija leimaa koko porukan, mikä on tietysti valitettavaa ja loukkaavaa niille, jotka eivät keinottele, vaan ovat aidosti työtä vailla.
Hallituksella on nyt kuitenkin tavoitteena nostaa työllisyysastetta entisestään ja kai silloin voi elätellä toivoa siitä, että työttämätkin saavat työtä. Naiivia puhetta tietysti, kovia kokeneelle, mutta eipä kyynisyyskään pitkälle kanna.
24.06.2023 23:15
Eiköhän Sanna Marin noilla meriiteillä menesty melkein missä vain. Poikkeusyksilö. Hyvin luotsasi meitä vaikeiden aikojen yli. Ei kai sitä voi kukaan kiistää ?
Hieman torsoksi taisi vain jäädä hänen instituution ravisteluyrityksensä, arvokonservatiivina ajattelen kyllä Anon 13.52 tavoin: arvokkuus täytyy säilyttää...
24.06.2023 22:12
19 / 342