Vapaa kuvaus

Aloituksia

0

Kommenttia

6837

  1. Noita+asioita+onkin+kiva+muistella+niin+kaun+kuin+vielä+muistaa..))Kun+22-vuotiaana+hankkiuduin+ensimmäiseen+ammatikoulutukseeni+minulla+oli+jo+takana+kuusi+"ammattia":+lastenhoitaja,+tehdastyöläinen,+ravintolatyöntekijä+=+tiskaaja,+siivooja,+postivirkailija,+toimistotyöntekijä.++Tuossa+vaiheessa+asustelin+Ruotsissa+ja+kun+olin+mamu,+en+asettanut+itselleni+minkäänlaisia+ammatillisia+tavoitteita,+kunhan+kielitaitoa+tavoittelin.++Sen+jälkeiset+työt+ovat+sitten+olleetkin++enimmäkseen"siistiä+sisätyötä".+Tai+no.+Lastenohjaana+leikkikentällä+oltiiin+kyllä+enimmäkseen+ulkona.Jos+jotakin+punaista+lankaa+etsii+tuosta+epätyypillisestä+työurastani+niin+kyllä+kai+se+enempi+painottuu+sosiaalipuolelle+tai+sitten+opetustehtäviin,+joihin+minulla+ei+ole+virallista+pätevyytä.+Niin+ja+tätä+kirjoittamistakin+on+yritelty+ja+on+siitä+joskus+tullut+palkkaakin,+tai+palkkioita....+Kaikista+töistäni+olen+pitänyt+ja+niissä+viihtynyt+niin+kauan+kun+olen+niitä+tehnyt.Tämän+päivän+näkövikkelistä+tuo+uraputkeni+ei+ole+mitenkään+harvinainen,+silloin+oli+ja+paljon+sain+selitellä+tiheitä+työpaikan+vaihtumisia.+Tietysti+osa+töistäni+oli+sijaisuuksia+tai+päällekkäisiä.+Kokemusta+on+kuitenkin+kertynyt+ja+olen+melestäni+oppinut+kunnioittamaan+muiden+työtä.+Eipä+juuri+tule+sanotuksi,+että+päiväkodin+tädit+vain+juoruavat+pihalla+lapsia+valvoessaan+tai+että+hoitajat+istuvat+kaiket+päivät+kahvilla+hoivatyössä...Kahdesta+työpaikasta+on+tullut+kenkää.+Pankista+ja+Palvelutalon+johtajan+paikasta.Tehtävät+olivat+osa-+tai+määräaikaisia,+joten+ei+niistä+juuri+harmia+koitunut.Pakko+sanoa+kuten+aloittajakin:+jos+kaiken+listaisi,+yksi+arkki+ei+riittäisi...Mutta+muiden+kokemukset+kiinnostavat,+aloittajankin.+Odottelen+niitä.