Kuinka monta ammattia olet... ?

IkuinenElämänOpiskelija

Me olemme ehtineet tehdä monenmoista vuosien varrella, kun olemme vastanneet itse omasta ja perheemme elämästä.

Kuinka monta ammattia olet ehtinyt opiskella ja harjoittaa leipätyönä? Mikä miellytti eniten ja miten pärjäsit vähemmän miellyttävissä?

Oma ansioluetteloni ei mahdu yhdelle sivulle, eikä kahdellekaan.
Aloitin 15-vuotiaana työssä käymisen ja viihdyin kotikaupan tiskin takana erinomaisesti. En halunnutkaan palata enää koko päiväksi koulun penkille, vaan siirryin iltalukioon. Opiskeluissa ja työkuvioissa tapahtui vuosien varrella monia muutoksia, kun elämä järjesti sekä mukavia että vähemmän mukavia yllätyksiä.
Kerron lisää myöhemmin, jos keskustelu viriää.

92

928

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Heikunkeikku

      Vähä mä mietin enemmän, kuin viis tai kuus kertaa, että viittinkö vastata tähän aloitukseen, ettei luulla mun olevan täysin osaamaton tyyppi.
      Monenmoista oon ehtinyt vuosien varrella tehdä.
      Mutta leipätyöksi oon tehnyt vain yhtä ja samaa asiaa. Nyt jo kymmeniä vuosia, melkein pian kohta 40 vuotta.
      Noku oon siitä hommasta tykännyt, enkä ole kertaakaan ajatellut, että tahtoisin vaihtaa ammattia.
      Harvat ammatit ees sopis mulle.

      • Aloittaja-Elämän_opisk

        Olet ollut todella onnekas, kun ei ole yhtään työpaikkaa kadonnut altasi. Iloitsen puolestasi!

        Minulla on ollut vain yksi työsuhde, joka kesti vähän yli kymmenen vuotta, lyhin toistaiseksi voimassa oleva työsopimus kesti noin puolitoista vuotta, erilaisia lyhyitä projektijaksoja olen tehnyt monien työnantajien palveluksessa.

        Monet työpaikoistani ovat kadonneet erilaisista syistä. Jotkut yritykset lopettivat toimintansa, jotkut myytiin ulkomaille, ym. mukavaa.


    • Noita asioita onkin kiva muistella niin kaun kuin vielä muistaa..))

      Kun 22-vuotiaana hankkiuduin ensimmäiseen ammatikoulutukseeni minulla oli jo takana kuusi "ammattia": lastenhoitaja, tehdastyöläinen, ravintolatyöntekijä = tiskaaja, siivooja, postivirkailija, toimistotyöntekijä. Tuossa vaiheessa asustelin Ruotsissa ja kun olin mamu, en asettanut itselleni minkäänlaisia ammatillisia tavoitteita, kunhan kielitaitoa tavoittelin.

      Sen jälkeiset työt ovat sitten olleetkin enimmäkseen"siistiä sisätyötä". Tai no. Lastenohjaana leikkikentällä oltiiin kyllä enimmäkseen ulkona.
      Jos jotakin punaista lankaa etsii tuosta epätyypillisestä työurastani niin kyllä kai se enempi painottuu sosiaalipuolelle tai sitten opetustehtäviin, joihin minulla ei ole virallista pätevyytä. Niin ja tätä kirjoittamistakin on yritelty ja on siitä joskus tullut palkkaakin, tai palkkioita....
      Kaikista töistäni olen pitänyt ja niissä viihtynyt niin kauan kun olen niitä tehnyt.
      Tämän päivän näkövikkelistä tuo uraputkeni ei ole mitenkään harvinainen, silloin oli ja paljon sain selitellä tiheitä työpaikan vaihtumisia. Tietysti osa töistäni oli sijaisuuksia tai päällekkäisiä. Kokemusta on kuitenkin kertynyt ja olen melestäni oppinut kunnioittamaan muiden työtä. Eipä juuri tule sanotuksi, että päiväkodin tädit vain juoruavat pihalla lapsia valvoessaan tai että hoitajat istuvat kaiket päivät kahvilla hoivatyössä...

      Kahdesta työpaikasta on tullut kenkää. Pankista ja Palvelutalon johtajan paikasta.
      Tehtävät olivat osa- tai määräaikaisia, joten ei niistä juuri harmia koitunut.

      Pakko sanoa kuten aloittajakin: jos kaiken listaisi, yksi arkki ei riittäisi...

      Mutta muiden kokemukset kiinnostavat, aloittajankin. Odottelen niitä.

    • Ylitti_omani_kyl

      Luin fb:ssä pormestarin tehtäviä hakevan poliitikon hakemusta ja ansioluetteloa. On ehtinyt tehdä monenlaisia hommia ja opiskelella myös monessa paikassa. Tekstiä ansioluettelossa oli yhteensä kuusi sivua.

      • Aika mittava oli myös Uuninpankkopojan, Saku Timosen, CV. Hänen juttujaan on tänne linkitetty aika usein.
        Kahdella ammattiryhmällä on melkein sääntönä nuo monet ammatit/työpaikat, kirjailijoilla ja muusikoilla. Muita taiteilijoita en ole seurannut, mutta jos apurahojen, ja/tai keikkapalkkioiden varassa eletään niin muuta duunia täytyy painaa ohessa...


    • eppu2

      Aivan nuorena tuli oltua kaupassa ja baarissa myyjänä.
      Kun poika oli pieni toimin samalla perhepäivähoitajana.
      Sairaala-apulaisen sijaisuuksia tein jonkin verran.
      Sittemmin hankin ammattikoulutuksen ja ensin tein kaikenlaisia sijaistuksia. Töitä kyllä riitti.
      Vakipaikan saatuani olinkin sitten n.30 vuotta siinä, ennen eläkkeelle jäämistä.
      Sivutoimena joskus harrastin toisen mieheni toimistotöiden hoitoa ja väliin tarvikkeiden kuljetusta.
      Osittaista huolenpitoa myös ajoittain sitä tarvitsevista omaisista.

      • Tuossa paikallaan pysymisessä on sellainen etu, jota minä en koskaan saavuttanut: voi kokea olevansa pätevä ja tuntea ammattiylpeyttä. Niitä kulkuri ei tavoita.
        Toinen etuus on työyhteisö. Vakityössä olleet tuttuni tapailevat vielä eläkekäisinä toisiaan, tuntevat jopa vastuuta toisistaan: jos joku sairastuu, käydään tapaamassa, autetaan minkä voidaan...
        Onhan minulle jäänyt joitakin kontakteja työpaikoilta, mutta ne ovat pinnallisia kun ei ole pitkää yhteistä historiaa...
        Siksipä en pidä oikein hyvänä tätä pätkä- ja silpputyölinjaa. Ei ole ihmiselle hyväksi..))


      • eppu2
        demeter1 kirjoitti:

        Tuossa paikallaan pysymisessä on sellainen etu, jota minä en koskaan saavuttanut: voi kokea olevansa pätevä ja tuntea ammattiylpeyttä. Niitä kulkuri ei tavoita.
        Toinen etuus on työyhteisö. Vakityössä olleet tuttuni tapailevat vielä eläkekäisinä toisiaan, tuntevat jopa vastuuta toisistaan: jos joku sairastuu, käydään tapaamassa, autetaan minkä voidaan...
        Onhan minulle jäänyt joitakin kontakteja työpaikoilta, mutta ne ovat pinnallisia kun ei ole pitkää yhteistä historiaa...
        Siksipä en pidä oikein hyvänä tätä pätkä- ja silpputyölinjaa. Ei ole ihmiselle hyväksi..))

        Nykyäänhän suurin osa taitaa olla pätkää ja silppua.
        Viihdyin kyllä hyvin työssäni. Yksikään päivä ei ollut samanlainen. Työhön kuului myös opiskelijoiden ohjaus.
        Vasta ihan viimeisinä aikoina alkoi tulla työssä väsymistä, asioiden muutostahti kun vaan kiihtyi. Oli oikea eläkkeellepääsemisaika.
        Uusia ihmisiä tapasin lukemattoman määrän. Siksi kai nyt vanhana viihdyn hyvin kaksinkin kissani kanssa asuen. Tosin toinen puoli vuodesta on kyllä aika vilskettä välillä.
        Mutta ne ovat ´´omia ihmisiä´´ siinä kuviossa.


      • eppu2 kirjoitti:

        Nykyäänhän suurin osa taitaa olla pätkää ja silppua.
        Viihdyin kyllä hyvin työssäni. Yksikään päivä ei ollut samanlainen. Työhön kuului myös opiskelijoiden ohjaus.
        Vasta ihan viimeisinä aikoina alkoi tulla työssä väsymistä, asioiden muutostahti kun vaan kiihtyi. Oli oikea eläkkeellepääsemisaika.
        Uusia ihmisiä tapasin lukemattoman määrän. Siksi kai nyt vanhana viihdyn hyvin kaksinkin kissani kanssa asuen. Tosin toinen puoli vuodesta on kyllä aika vilskettä välillä.
        Mutta ne ovat ´´omia ihmisiä´´ siinä kuviossa.

        Tunnistan itsestäni saman piirteen. Ekstrovertistä on tullut ainakin osa-aikainen introvertti. Ja oman reviirin varjelu tuntuu hyvältä ja oikeutetulta.


    • Siilimuorikka3

      Yksi ja ainoa ammattiin valmistava koulutus siihen erikostumisopinnot (3kpl) päälle. Täydentävä peruskurssi avoimessa yliopistossa, huvin vuoksi kun olin osa-aikalisällä nuoremman lapsen ollessa vauva. Kolmas työpaikka menossa, kaksi työnantajaa. Pari muutaman kuukauden keikkaa hieman eri tehtäviin mutta sitten paluu takaisin, ellen sanoisi häntä koipien välissä :D.

      • Siilimuorikka3

        Ainii, nuo ammattiin valmistumista edeltävät työt jäi pois. Yksitoistavuotiaasta lähtien kesällä lapsenvahtina. Yhtenä kesällä kioskilla. Verotoimiston siivoamista. Sairaalassa osapäiväisenä lasten ulkoiluttajana. Leipomossa yhteensä puolitoista vuotta


      • eppu2
        Siilimuorikka3 kirjoitti:

        Ainii, nuo ammattiin valmistumista edeltävät työt jäi pois. Yksitoistavuotiaasta lähtien kesällä lapsenvahtina. Yhtenä kesällä kioskilla. Verotoimiston siivoamista. Sairaalassa osapäiväisenä lasten ulkoiluttajana. Leipomossa yhteensä puolitoista vuotta

        Mullakin mahtuu iso nivaska kaiken maailman kursseja ja täydennyskoulutuksia työaikaan.
        Unohdin myös tuon, että olin 13-vuotiaana kesällä jäätelökioskilla muutaman viikon. Kävin polkupyörällä, matkaa oli 10 km. Enää ei kai sen ikäinen saa tehdä yhtään tuntia, sanotaan lapsityövoimaksi.
        Ennen vain piti oppia työnteköön, se oli kunnia asia.


      • Siilimuorikka3
        eppu2 kirjoitti:

        Mullakin mahtuu iso nivaska kaiken maailman kursseja ja täydennyskoulutuksia työaikaan.
        Unohdin myös tuon, että olin 13-vuotiaana kesällä jäätelökioskilla muutaman viikon. Kävin polkupyörällä, matkaa oli 10 km. Enää ei kai sen ikäinen saa tehdä yhtään tuntia, sanotaan lapsityövoimaksi.
        Ennen vain piti oppia työnteköön, se oli kunnia asia.

        Näin oli. Heti piti lähteä työntekoon kun kynnelle kykeni. Ei auttanut väheksyä mitään työtä.


      • Siilimuorikka3 kirjoitti:

        Näin oli. Heti piti lähteä työntekoon kun kynnelle kykeni. Ei auttanut väheksyä mitään työtä.

        Minun edesmennyt siskoni oli palkkatyössä 12-vuotiaasta. Serkkuni oli pienitlan "isäntä" 9-vuotiaana. Vanhemmat veljeni olivat "motilla", metsätöissä, aina kun niitä oli tarjolla tai auttoivat isää hänen yrityksessään, maalausurakoinnissa.

        On sanottu, että vasta viisikymmenluvulla meille tuli nuoruus, Ennen sitä siirryttiin lapsuudesta aikuisuuteen. Eli lapsityövoimallakin on meidän hyvinvointivaltiota rakennettu...))


      • Siilimuorikka3
        demeter1 kirjoitti:

        Minun edesmennyt siskoni oli palkkatyössä 12-vuotiaasta. Serkkuni oli pienitlan "isäntä" 9-vuotiaana. Vanhemmat veljeni olivat "motilla", metsätöissä, aina kun niitä oli tarjolla tai auttoivat isää hänen yrityksessään, maalausurakoinnissa.

        On sanottu, että vasta viisikymmenluvulla meille tuli nuoruus, Ennen sitä siirryttiin lapsuudesta aikuisuuteen. Eli lapsityövoimallakin on meidän hyvinvointivaltiota rakennettu...))

        Totta. Harmi vaan ettei sitä voi kerryttää eläkeeseen oikeutetuksi ajaksi :). Siis sitä lapsityövoima-aikaa :). Minä olin ollut 23-vutoiaana jos minkälaisessa työssä, josta olisi saanut jatketta eläkeeseen.


      • Siilimuorikka3 kirjoitti:

        Totta. Harmi vaan ettei sitä voi kerryttää eläkeeseen oikeutetuksi ajaksi :). Siis sitä lapsityövoima-aikaa :). Minä olin ollut 23-vutoiaana jos minkälaisessa työssä, josta olisi saanut jatketta eläkeeseen.

        Tein isäni verokirjalla töitä. Esim. postissa ei saanut alle 18v. tehdä, joten isäni oli "tekijä". Silloin eläke alkoi kertyä vasta 24v.


      • Siilimuorikka3 kirjoitti:

        Totta. Harmi vaan ettei sitä voi kerryttää eläkeeseen oikeutetuksi ajaksi :). Siis sitä lapsityövoima-aikaa :). Minä olin ollut 23-vutoiaana jos minkälaisessa työssä, josta olisi saanut jatketta eläkeeseen.

        Ruotsissa tuo ikäraja taisi olla matalampi (60-luvulla), koska minäkin saan Ruotsista eläkettä 23 euroa kuussa... Köyhälle kelpaa..)).

        Tuo toisen verokirjaan turvautuminen (arvo.e) taisi olla aika yleistä, Minäkin muistan sitä käytetyn...


      • Näin_se_mänöö
        demeter1 kirjoitti:

        Ruotsissa tuo ikäraja taisi olla matalampi (60-luvulla), koska minäkin saan Ruotsista eläkettä 23 euroa kuussa... Köyhälle kelpaa..)).

        Tuo toisen verokirjaan turvautuminen (arvo.e) taisi olla aika yleistä, Minäkin muistan sitä käytetyn...

        Eihhh, se niin ole että saat tuon " eläkettä 23 euroa kuussa"

        He laskevat eläkettä siitäkin kun olet vaan ollut kirjoilla, eli asunut vakituisesti Ruotsissa, ja ei edes tarvitse asua kun sieltä kertyy eläkettä.
        Esim. jos olet sairaseläkkeellä, ja saat försäkringskassasta tuon tulon, sieltä he maksavat siihen asti kun täytät 65 vuotta. Sen jälkeen Pensionsmyndigheten on eläkkeen maksaja, eli olet silloin vanhuuseläkeläinen.

        20 vuotta kansankodista saan eläkettä, ja toiset parista kymmenestä vuodesta saan työeläkettä OY Suomesta (siis Suomen vakuutuslaitoksista)

        Työnteon aloin 8 v yöllä, lehdenjakajana Suomessa !

        Ruotsin muutin yksin 16v, ja en saanut töitä vasta kun väärennettiin ikä 18v.
        Kaksivuoro työtä, ja siihenkin olisi pitänyt olla 60-luvulla jo täyttänyt 19 vuotta.
        Ottivat töihin, kun oli vajaat puolivuotta ilmoitettuun 19V


      • Näin_se_mänöö kirjoitti:

        Eihhh, se niin ole että saat tuon " eläkettä 23 euroa kuussa"

        He laskevat eläkettä siitäkin kun olet vaan ollut kirjoilla, eli asunut vakituisesti Ruotsissa, ja ei edes tarvitse asua kun sieltä kertyy eläkettä.
        Esim. jos olet sairaseläkkeellä, ja saat försäkringskassasta tuon tulon, sieltä he maksavat siihen asti kun täytät 65 vuotta. Sen jälkeen Pensionsmyndigheten on eläkkeen maksaja, eli olet silloin vanhuuseläkeläinen.

        20 vuotta kansankodista saan eläkettä, ja toiset parista kymmenestä vuodesta saan työeläkettä OY Suomesta (siis Suomen vakuutuslaitoksista)

        Työnteon aloin 8 v yöllä, lehdenjakajana Suomessa !

        Ruotsin muutin yksin 16v, ja en saanut töitä vasta kun väärennettiin ikä 18v.
        Kaksivuoro työtä, ja siihenkin olisi pitänyt olla 60-luvulla jo täyttänyt 19 vuotta.
        Ottivat töihin, kun oli vajaat puolivuotta ilmoitettuun 19V

        Ahaa. Tuo onkin uutta minulle. Olisi ehkä kannattanut pysyä Ruotsissa, mutta en viihtynyt siellä. Sen muistan, että piti olla 18 v. ennenkuin pääsi tehtaaseen töihin...


      • Näin_se_mänöö
        demeter1 kirjoitti:

        Ahaa. Tuo onkin uutta minulle. Olisi ehkä kannattanut pysyä Ruotsissa, mutta en viihtynyt siellä. Sen muistan, että piti olla 18 v. ennenkuin pääsi tehtaaseen töihin...

        Juu, niin se on ei sitä viihdy ainakaan 50-70 luvulla jos ei kieltä opi.
        Toisten oli pakko viihtyä siellä, kun ei Kekkoslowakia pystynyt järjestämään heille elämää Suomessa.

        Muistelen että nuorin veli tuli Tukholmaan noin 18v. Silloin elettiin jo 70-luvun alkua
        ja sai töitä heti. Aika nuorena hänkin aloitti työnteon, kuten monet muutkin 50-luvulla syntyneet, ja ainakin jos ei ollut molempia vanhempia, kuten meillä oli tilanne.


      • Näin_se_mänöö kirjoitti:

        Juu, niin se on ei sitä viihdy ainakaan 50-70 luvulla jos ei kieltä opi.
        Toisten oli pakko viihtyä siellä, kun ei Kekkoslowakia pystynyt järjestämään heille elämää Suomessa.

        Muistelen että nuorin veli tuli Tukholmaan noin 18v. Silloin elettiin jo 70-luvun alkua
        ja sai töitä heti. Aika nuorena hänkin aloitti työnteon, kuten monet muutkin 50-luvulla syntyneet, ja ainakin jos ei ollut molempia vanhempia, kuten meillä oli tilanne.

        Meidän perheestä oli Ruotsissa parhaimmillaan neljä "lasta". MInä ja kaksi veljeä tulimme kipinkapin takaisin. Vanhin veli jäi, kun perusti siellä perheen ja kun lapset ehtivät aloittaa koulun, oli vaikeampi palata.
        Me pärjäsimme kyllä kielen kanssa ja työmaillakin. Emme vain kotoutuneet muuten.


      • Siilimuorikka3
        arvo.e kirjoitti:

        Tein isäni verokirjalla töitä. Esim. postissa ei saanut alle 18v. tehdä, joten isäni oli "tekijä". Silloin eläke alkoi kertyä vasta 24v.

        Ai oliko tuollainenkin mahdollista et vähemmän verokortilla tehtiin töitä??


      • Siilimuorikka3 kirjoitti:

        Ai oliko tuollainenkin mahdollista et vähemmän verokortilla tehtiin töitä??

        Karjalan periferiassa ei posti tutkinut asioita. Sai isäni paremman eläkkeen. Aikuisena Helsingissä ahkeroin töissä ja yrittäjänä saaden kunnon eläkkeen.


    • Minä en ole opiskellut ammatteihini.
      Eli minulla on ollut tehtäviä, ei ammatteja.
      Osittain minut on kurssitettu.
      Yli-voimaisesti eniten tekemisiini on vaikuttanyt älykkyys.
      Tyyliin:
      Annetaan homma hjoolle, ei sitä kukaan muu osaa.
      Ja sitten on nimi-korteissa vaidellut tittelit tiuhaan.
      -
      Olisihan ollut kivaa jos olisin päässyt aloittajan mukaisesti kehumaan itseäni.
      Vaan ei se mennyt elämä niin...
      Ja onneksi aloitus on vain lesken keksintöjä itselleen.

      H.

      • Aloittaja_nikittä_nyt

        Ei muuten ole lesken tekstiä. Tiedän, koska olen itse syyllinen. ;)


      • NiinpäNiinTaas

        Tosi älykäs oppisi 60 vuodessa äidinkielensä oikeinkirjoituksen, joten taidat jäädä ihan normaaliin tasoon.


      • "Yli-voimaisesti eniten tekemisiini on vaikuttanyt älykkyys."

        Äitikö sinua kehui älykkääksi?


      • expimot kirjoitti:

        "Yli-voimaisesti eniten tekemisiini on vaikuttanyt älykkyys."

        Äitikö sinua kehui älykkääksi?

        "expimot"

        Äidit eivät yleensä anna lapsilleen käynti-kortteja tittelillä.
        Ei minunkaan äitini antanut.
        Kyllä ne oli itse ansaittava.
        -
        Muuten, äiti suuttui usein, kun hän yritti sanailla kanssani.
        Hän ei sietänyt sitä että isä purskahti aina nauramaan.


        H.


      • Siilimuorikka3
        hunksz kirjoitti:

        "expimot"

        Äidit eivät yleensä anna lapsilleen käynti-kortteja tittelillä.
        Ei minunkaan äitini antanut.
        Kyllä ne oli itse ansaittava.
        -
        Muuten, äiti suuttui usein, kun hän yritti sanailla kanssani.
        Hän ei sietänyt sitä että isä purskahti aina nauramaan.


        H.

        Olitko äitin poika :)?


      • IlmaTitteliäNyt
        hunksz kirjoitti:

        "expimot"

        Äidit eivät yleensä anna lapsilleen käynti-kortteja tittelillä.
        Ei minunkaan äitini antanut.
        Kyllä ne oli itse ansaittava.
        -
        Muuten, äiti suuttui usein, kun hän yritti sanailla kanssani.
        Hän ei sietänyt sitä että isä purskahti aina nauramaan.


        H.

        Käyntikortteja saa tilata kirjapainosta haluamillaan titteleillä ja ilmankin.


      • IlmaTitteliäNyt kirjoitti:

        Käyntikortteja saa tilata kirjapainosta haluamillaan titteleillä ja ilmankin.

        "IlmaTitteliäNyt"

        Niin ne varmaan firmassa tekivät aikoinaan.

        H.


    • Näilläpämennään

      Valmistuin unelma-ammattiini 21 -vuotiaana.Jäin eläkkeelle 64v .Samaa työtä tein koko ajan ,lisäkoulutusta tietysti oli välillä pienimuotoisesti,muutamia päiviä.(2 vuotta äitiyslomalla kahden lapsen synnyttyä).
      Firma myytiin välillä etenpäin 2x,yt neuvotteluja oli työpaikallani,mutta olen kiitollinen ,kun ei koskaan kohdalle kosahtanut.
      Arvostin suuresti työtäni ja palkka oli hyvä ,moniin kollegoihin nähden.
      Asenteeni on sellainen ,että sitä palkkaa saa,mille oksalle on päässyt kiipeämään ja rahkeet riittäneet.Näissä asioissa on aivan turha olla kateellinen kenellekään.
      Nyt nautin leppoisista eläkepäivistä,ei todellakaan ole ikävä töihin,eikä koskaan kiirettä.

    • Eipä oo diploomeja ammateista elämänkoulu on paperiton paikka ,perheeni kumminkin elätin olemalla työmies.

    • YLE.fi

      "– Lähtijöissä on ollut paljon juuri biotieteilijöitä ja ihmistieteilijöitä, psykologeja ja tilastotieteilijöitä"

      Suomen aivo vuotaa.
      Nuo yllä-mainitut ovat enemmistö ja minusta ne joutavatkin mennä.
      Suomen on turhaa kouluttaa ja elättää moisia, kun rahaa on muutenkin vähän.
      Oikein hyvä esimerkki väärin-kouluttautuneista nuorista.
      -
      Media- ja elo-kuva-alan opiskelijatkin tulevat halvemmaksi, jos heidät lennätetään heti valintansa jälkeen Hollywoodiin.

      H.

      • ...oodiin.
        Oppivat ainakin tiskaamaan.

        H.


    • talou

      Töitä on ollut monenlaisia vuosi 2005 lopetin työt hyvin on kulkenut ilman lesken eläkettä elämä.

      • talou

        Tässä alkuperäisessä Volvo Aero olin 19 vuotta. Yhtiö koulutti, tänäänkin toimii samoin.


        GKN Aerospace Engine Systems samarbetar med de stora flygmotortillverkarna Rolls-Royce, Pratt & Whitney, Snecma och General Electric om stora civila flygmotorer. GKN Aerospace har idag motorkomponenter i över 90 procent av alla nya större flygplan, världen över. De senaste åren medverkar företaget i motorerna GEnx som sitter på Boeing 787 ”Dreamliner” och Boeing 747–8. GKN Aerospace har även fått en viktig roll i de nya motorprogrammen Rolls-Royce Trent XWB för Airbus A350 XWB och Pratt & Whitney's PW1000G för bl a Bombardier CSeries och Mitsubishis plan MRJ. Företaget är också engagerat i bägge motoralternativen till Airbus A380. Tillverkningen av motorkomponenter sker dels i Trollhättan och Linköping, men även i Norge, Kongsberg, Newington, Connecticut, USA, Cincinnati. Ohio, Cromwell, Connecticut, El Cajon, Kalifornien, Manchester, Connecticut, Muncie, India, North Charlestown, New Hampshire samt i Mexicali och San Luis Potosi i Mexiko.[3]

        Företaget tillverkar även delar till de raketmotorer som används på ESA:s Ariane 5-raket och är en partner, konstruktör och tillverkare av raketmunstycken och delsystem för raketmotorer för kommersiella rymdprogram och är även Europeiska rymdorganisationens Center of Excellence för raketmotorns munstycken och turbiner.[3]


      • talou

        Tähän lisää, pieneksi on Volvo kokonaisuudessa mennyt kymmeniä eri teollisuus osastoja on myyty, mutta lähes kaikki toimivat täänkin kuin ennen ja kokonaisuudessa työntekijöiden määrä on kasvanut.


      • talou

        Volvo pörssissä ei ole minun vanha eikä autot. Yleensä ulkomaalaiset yhtiöt omistavat ex Kiina omistaa henkilö autojen valmistuksen mutta tässäkin työntekijöiden määrä on kasvanut hyvin paljon.

        Maailma muuttuu tai tavallaan kaikki tulevat pallolla läheiseksi, ehkä näin myös sodat loppuvat ja niiden unelmointi joka näkyy jatkuvan.


      • talou
        talou kirjoitti:

        Volvo pörssissä ei ole minun vanha eikä autot. Yleensä ulkomaalaiset yhtiöt omistavat ex Kiina omistaa henkilö autojen valmistuksen mutta tässäkin työntekijöiden määrä on kasvanut hyvin paljon.

        Maailma muuttuu tai tavallaan kaikki tulevat pallolla läheiseksi, ehkä näin myös sodat loppuvat ja niiden unelmointi joka näkyy jatkuvan.

        Jatkan Paavolaisen yksin puhelua.

        Yhden kerran kysyttiin suomalaisten järkeä. Toiselta osastolta tulivat hakemaan, he korjasivat moottoreita tai ottivat tilauksia joita muut eivät osanneet.

        Oli osa , pätkä jossa laakeri. Suomessa ei laakeria saatu pois. Tämä korjaus otti noin 30 sk Ruotsissa, siis kylmään pieni hetki ja väli kappale ja vasara se siinä, oli Koiviston kone. Tunsin itseni tosi hölmöksi he huomasivat , sanoivat ei ollut sinun vika.


      • Auto-pili-mekaanikko

        Minä olin Ladan tehtaalla, vanhassa Neuvostoliitossa, tein Ladoja ja Latoja ihan alusta loppuun. Sitten ylenin Mersuihin ja minut lähetettiin Saksaan saamaan pikakoulutus. Mutta koska olin yli-älykäs, pääsin kokoamaan mersuja suorilta käsin. Yleisin työni oli liimata johtotähtimerkkejä Mersun keulaan. Se suoritin Erikeeperillä. Joskus asiakkaat valitti, että logo lensi lepikkoon kun ajoi yli 60 km nopeuksilla.
        Saksa lähetti minut Ferrarille ja siellä aloin valmistamaan F-1 kilpa-autoja. Eläkkeelle jäin kun sain ujutettua Kimi Räikkösen punaisen paholaisen ratin taakse.
        Se miksi Ferrari ei ole menestynyt viime vuosina, johtuu täysin minusta. Saksassa olin tehnyt Mersusta voittamattoman, joten samaa tekniikkaa en voinut siirtää Ferrarin ratin alle.


      • talou
        Auto-pili-mekaanikko kirjoitti:

        Minä olin Ladan tehtaalla, vanhassa Neuvostoliitossa, tein Ladoja ja Latoja ihan alusta loppuun. Sitten ylenin Mersuihin ja minut lähetettiin Saksaan saamaan pikakoulutus. Mutta koska olin yli-älykäs, pääsin kokoamaan mersuja suorilta käsin. Yleisin työni oli liimata johtotähtimerkkejä Mersun keulaan. Se suoritin Erikeeperillä. Joskus asiakkaat valitti, että logo lensi lepikkoon kun ajoi yli 60 km nopeuksilla.
        Saksa lähetti minut Ferrarille ja siellä aloin valmistamaan F-1 kilpa-autoja. Eläkkeelle jäin kun sain ujutettua Kimi Räikkösen punaisen paholaisen ratin taakse.
        Se miksi Ferrari ei ole menestynyt viime vuosina, johtuu täysin minusta. Saksassa olin tehnyt Mersusta voittamattoman, joten samaa tekniikkaa en voinut siirtää Ferrarin ratin alle.

        Kaikki suomalaiset on kun kirjoitat----mielikuvia unelmista--hiihdossa-taloudessa ja kaikessa.

        Siis apinoita joilla on kaikki hyvin EU:ssä


    • Minut on keitetty monessa sopassa ja maustettu tulisilla mausteilla. Jos tulisuutta on kaadettu harteilleni liikaa olen lorauttamut kuohukermaa neutralisoimaan hurjaa työintoani.

      Ja kuten muiĺlakin myös minulla on ollut kehuminen paras valtti työhaastatteluissa. Työtä olen tehnyt antaumuksella ja palkkakin oli sen mukaista. Työttömänä olen ollut kuuskytluvulla yhteensä 64 päivää.

      Kaikki tytkinnot, suoritin työtä tukemaan.

      Tein itseasiassa mitä halusin ja katselin muita, jotka ähertivät mitä osasivat.

      😄😆😎

      • Minä en ole osannut kehua itseäni edes työhaastatteluissa. Kaupallisissa hommissa se olisi tietysti ollut tarpeen, mutta muissa tehtävissä riitti, kun oli valmis työhön, joka ei muille kelvannut..)),
        esimerkkinä tuntiopettajan/sijaisopettajan työt. Mielisaalaan ei moni ollut halukas lähtemään (kansalaistaitoa), eikä tarkkiksellekaan tunkua ollut. Yösiivoojan pesti tuli yhdellä puhelinsoitolla jne


    • Psykoterapeutitar

      Voi voi! Oletteko joutuneet työtä elämässänne tekemään? Ei käy kateeksi!

      • Näin on päässyt käymään,,))


    • talou

      Hornettien osia siis, uusia viimeksi tein myös muita, siis käsillä hitsasin.

      Inkonel oli paras materiaali---pahin titaan. Näin eläkkeellä unissa näen.

      Suomi on äidinkieli.

    • talou

      Suomi huorat maailmalla mitä olette tehneet?

      Kysymys ajassa 1939-1945

    • talou

      Yleinen kysymys miksi suomalaisia asuu miljoonia maailmalla?


      Sodissa oli ylin johto tuskin osasi suomea, mutta venäjää hyvin?

      Viime sodassa ei miekkaa tuppeen, kunnes urali.

      Ei yli rajan- karjalassa.


      Tässä jo näkyy kuka oli apina!



      Ammattia???

    • AsioillaOnYhteys

      @talou

      """Pratt & Whitney"""
      Nyt ymmärrän miksi P&W-moottori putosi B52 pommikoneesta...

      • 1lesken

        Sitouduin työhön, joka ei ollut määräaikainen, eikä tilapäinen. 24/7 joka päivä. Pyhät ja arjet. Tästä työstä sain palkaksi, aamulla aurinkoisen, ilkikurisen hymyn.Tunteen ja tiedon itselleni, että olen valinnut elämäni raskaimman ja rakkaimman työn. Se oli omaishoitajuus, em.miehelleni. Lesken


      • Siilimuorikka3
        1lesken kirjoitti:

        Sitouduin työhön, joka ei ollut määräaikainen, eikä tilapäinen. 24/7 joka päivä. Pyhät ja arjet. Tästä työstä sain palkaksi, aamulla aurinkoisen, ilkikurisen hymyn.Tunteen ja tiedon itselleni, että olen valinnut elämäni raskaimman ja rakkaimman työn. Se oli omaishoitajuus, em.miehelleni. Lesken

        Eikös se siinä mielessä ollut määrä-aikainen et loppui kuitenkin määrä-aikainen. Toisaalta onko läheissuhde työsuhde?


      • 1lesken
        Siilimuorikka3 kirjoitti:

        Eikös se siinä mielessä ollut määrä-aikainen et loppui kuitenkin määrä-aikainen. Toisaalta onko läheissuhde työsuhde?

        Sm3:lle
        Määräaikaisuutta et voi kirjata mihinkään paperiin etukäteen ja sen kestoa. Et ole Työkkärin käytetävissä, etkä voi ottaa muuta työtä vastaan. Saathan omaishoidontukea, jos haet. Olet 24/7 työssä. Lesken.


      • Siilimuorikka3
        1lesken kirjoitti:

        Sm3:lle
        Määräaikaisuutta et voi kirjata mihinkään paperiin etukäteen ja sen kestoa. Et ole Työkkärin käytetävissä, etkä voi ottaa muuta työtä vastaan. Saathan omaishoidontukea, jos haet. Olet 24/7 työssä. Lesken.

        Määrä-aikainen kuitennii koska määränsä on silläkin niin kuin ihmisen elämällä. Omaishoitaja-suhde on myös läheissuhde, joten ei verrata työntekoon. Siitä ei makseta palkkaa. Niin kuin ei äiti-lapsisuhteestakaan.

        Jos omaishoitaja on työkkärin "käytettävissä" voiko kieltäytyä jos tarjotaan työtä? Tuleeko siitä karenssi?


      • 1lesken
        Siilimuorikka3 kirjoitti:

        Määrä-aikainen kuitennii koska määränsä on silläkin niin kuin ihmisen elämällä. Omaishoitaja-suhde on myös läheissuhde, joten ei verrata työntekoon. Siitä ei makseta palkkaa. Niin kuin ei äiti-lapsisuhteestakaan.

        Jos omaishoitaja on työkkärin "käytettävissä" voiko kieltäytyä jos tarjotaan työtä? Tuleeko siitä karenssi?

        Sm3
        Määräaikainen kylläkin. Ei voi tehdä puolen vuoden sopimuksia eikä ole koeaikaa. Eikä kukaan perehdytä työhön. Sopimus on käytännössä ikuinen. Niinkauan kun jompi kumpi putoaa kelkasta.
        Omaishoitaja saa palkkaa. Jos hakee. Omaishoitajalle kuuluu jokunen lomapäivä kuukaudessa. Kela maksaa hoitotukea, kun omaista hoidetaan kotona. Niin myös käsittääkseni äideille maksetaan hoitotukea kun kotona hoidetaan lapsia, johonkin ikävuoteen asti. Omaishoitaja on poissa työkkärin kirjoista. Hänellä on työpaikka, kotona. Hänelle ei tarjota silloin työtä. Lesken


      • Siilimuorikka3
        1lesken kirjoitti:

        Sm3
        Määräaikainen kylläkin. Ei voi tehdä puolen vuoden sopimuksia eikä ole koeaikaa. Eikä kukaan perehdytä työhön. Sopimus on käytännössä ikuinen. Niinkauan kun jompi kumpi putoaa kelkasta.
        Omaishoitaja saa palkkaa. Jos hakee. Omaishoitajalle kuuluu jokunen lomapäivä kuukaudessa. Kela maksaa hoitotukea, kun omaista hoidetaan kotona. Niin myös käsittääkseni äideille maksetaan hoitotukea kun kotona hoidetaan lapsia, johonkin ikävuoteen asti. Omaishoitaja on poissa työkkärin kirjoista. Hänellä on työpaikka, kotona. Hänelle ei tarjota silloin työtä. Lesken

        Omaishoitajuutta ei katsota työsuhteeksi. Mikä on omaishoitajan palkka, tarkoitatko omaishoidon tukea? Itse en sitä palkaksi katsoisi jo sen pienuuden vuoksi. Ja kuinka moni omaishoitaja käyttää nämä lakisääteiset vapaansa?


      • 1lesken

        Sm3
        Omaishoidon tuen maksaa kunta, ja siinä on kolme maksuluokkaa. Riippuu hoidettavasta ja kunnasta.
        Eläkeläisen hoitotuen maksaa Kela. Siinä on myös kolme maksuluokkaa.
        Hoitovapaita voi käyttää kun potilas viedään intervallihoitoon.
        Itse en hakenut omaishoidontukea. Eläkeläisen hoitotukea hain Kelasta ja sain. Samoin asumistukea. Lesken


      • Siilimuorikka3
        1lesken kirjoitti:

        Sm3
        Omaishoidon tuen maksaa kunta, ja siinä on kolme maksuluokkaa. Riippuu hoidettavasta ja kunnasta.
        Eläkeläisen hoitotuen maksaa Kela. Siinä on myös kolme maksuluokkaa.
        Hoitovapaita voi käyttää kun potilas viedään intervallihoitoon.
        Itse en hakenut omaishoidontukea. Eläkeläisen hoitotukea hain Kelasta ja sain. Samoin asumistukea. Lesken

        Jepjep, mutta kun minusta tuet eivät ole palkka vaan TUKI.


    • Ei ainoatakaan.
      Ei löydy yhtään todistusta minkään ammatin opiskelusta, saati sitten oppimisesta.
      Töitä on kyllä tullut tehtyä, jos siten myös oltua jouten.
      Ja pieninä palasina on leipä maailmalla ollut.
      Kuudentoista ikäisenä lakkasi koulu kiinnostamasta, ja rahat riittivät haalarien ostoon.
      Kaikenlaisissa verstaissa, rakennustyömailla apumiehenä, sahalla ja varastoissa. Silloin töitä riitti, kunhan lähti kyselemään.
      Vakuutusasiamiehenä, ovelta ovelle kalakauppiaan apurina, puutarhatyöntekijänä.
      Yrittäjänä pariinkin otteeseen, myyntihommia, edustusliike, rakennusyritys jossa muutaman ihmisen työllistinkin.
      Yhdeksänkymmenluvun alussa, kun pankit ja valtio kimpassa suorittivat pääomien uusjaon ja siivosivat pikkuyritykset pois, siirryin pullojen keräilijäksi ja katiskakalastuksen harjoittajaksi, kunnes vero- ym velat seuraavan kymmenen vuoden aikana vanhenivat ja velattoman miehen ominaisuudessa voi taas nukkua yönsä rauhassa ja jaksoi päivällä jotain tehdä.

      Kirvesmiehen töitä enimmäkseen, pieniä urakoita. Ajoittain kolmannen sektorin hommissa, milloin jotain toimistotyötä, projektipäällikkönä, kouluttajanakin.

      Kaikenkaltaista pientä silppua, työn teettäjiä tähän mennessä niin paljon etten laskemaan pysty.

      Ei mitään oppiarvoa tai todistusta edelleenkään, mutta toisaalta, en ole vielä tähän ikään mennessä ensimmäistäkään ansioluetteloa tai CV:tä paperille tehnyt. Taitaa olla niin etten teekään.

      Eläkehakemus vetämässä, ja silloin tällöin joku kyselee jos omakotitalon tai pienemmän kopin rakentaisin - ja teenhän minä, en ole oppinut ihan työtä pakoilemaan.

      Että tämmöinenkin elämä. Ei tästä oikein saa etsittyä arvokkaita titteleitä edes muistokirjoitukseen, mutta ehkä sillä ei ole väliäkään.
      Mukavia töitä ne ovat kaikki olleet, joskus vähän raskaampia ja joskus kevyttä sisätyötä, toisinaan ihan puhumallakin hoidettuja.

      • " torpanäijä"

        Älä suotta juokse lesken perässä.
        Kopioimassa samoja asioita jotka ovat olleet jo ennen sinua.
        Tämä aloitus on jo lässytetty loppuun.

        H.


      • eppu2

        Sinähän torpanäijä olet ollut aikaasi edellä, kun noin paljon olet pätkä- ja silpputöitä tehnyt.
        Siinä sitä elämänkoulua on tullut käytyä.
        Päälaelleen se on kääntynyt tuo pienyrittäjyys asiakin.
        Nyt siihen ryhtymistä toitotetaan kaikille.


      • eppu2
        hunksz kirjoitti:

        " torpanäijä"

        Älä suotta juokse lesken perässä.
        Kopioimassa samoja asioita jotka ovat olleet jo ennen sinua.
        Tämä aloitus on jo lässytetty loppuun.

        H.

        No mutta Hunksz, häppee ny vähä edes, noin rumaa tökkimistä.
        Et kai vaan kateuden pistoa tunne, kun toinen mies osaa noin hyvin itseänsä ilmaista.


      • eppu2 kirjoitti:

        No mutta Hunksz, häppee ny vähä edes, noin rumaa tökkimistä.
        Et kai vaan kateuden pistoa tunne, kun toinen mies osaa noin hyvin itseänsä ilmaista.

        "eppu2"

        Tiedät varsin hyvin, että minulla ei ole hävettävää.
        En koskaan kirjoitakaan niin että pitäisi.
        -
        Kirjoituksien laatu on aina miestä/naista myöten.
        Osaa sitten tai kopioi.
        -
        Tee nyt itsellesi oma-hali ja kirjoita sitten minulle musa-riimi.
        MInä halin sitten, jos ja kun...

        H.


      • eppu2 kirjoitti:

        Sinähän torpanäijä olet ollut aikaasi edellä, kun noin paljon olet pätkä- ja silpputöitä tehnyt.
        Siinä sitä elämänkoulua on tullut käytyä.
        Päälaelleen se on kääntynyt tuo pienyrittäjyys asiakin.
        Nyt siihen ryhtymistä toitotetaan kaikille.

        Onpas tosiaan hieno ja mittava ansioluettelo torpanäijällä. Oppinut mies. Sanoihan Erno Paasilinnakin: "Ainoa oppinut, on itse oppinut. Muut ovat opetettuja"...

        Hunksi on kade. Se on ennenkin nähty. Silloin kun tänne tulee selväsanainen, aktiivinen mieskirjoittaja hän kiukuttelee vielä enemmän kuin tavallisesti..))


      • demeter1 kirjoitti:

        Onpas tosiaan hieno ja mittava ansioluettelo torpanäijällä. Oppinut mies. Sanoihan Erno Paasilinnakin: "Ainoa oppinut, on itse oppinut. Muut ovat opetettuja"...

        Hunksi on kade. Se on ennenkin nähty. Silloin kun tänne tulee selväsanainen, aktiivinen mieskirjoittaja hän kiukuttelee vielä enemmän kuin tavallisesti..))

        "demeter1"

        Vai tollee.
        Myönnetään, minä en koskaan lakkaa.
        Toistaiseksi en ole myöskään törmännyt kateellisuuden-aiheeseen.
        -
        Miksi ihmeessä sinäkin käytät vanhoja moite-nimiä?
        Keksisit jotain omaa välillä.
        -
        Sanotaan:
        - tuntee putoavansa tyhjyyteen...
        - Ei saa maata jalkojensa alle
        - alkaa pelätä sulka-satoa...
        -
        Muista myös oma kommenttini koulutuksestani.
        Tuossa itse-oppineisuudessa.
        Se houkuttelee paljon ihmisiä kopioimaan ajatusta.
        Jos HUNKSZ:kin, niin minäkin.

        H.


      • eppu2

        -tuntee pitovansa tyhjyyteen
        -ei saa maata jalkojensa alle
        -alkaa pelätä sulkasatoa
        Voisiko noita tuntojaan enää selvemmin sanoa.
        Pitäisikö ihan sanoa, että hali.


      • eppu2
        eppu2 kirjoitti:

        -tuntee pitovansa tyhjyyteen
        -ei saa maata jalkojensa alle
        -alkaa pelätä sulkasatoa
        Voisiko noita tuntojaan enää selvemmin sanoa.
        Pitäisikö ihan sanoa, että hali.

        putoavansa, siis


      • hunksz kirjoitti:

        "demeter1"

        Vai tollee.
        Myönnetään, minä en koskaan lakkaa.
        Toistaiseksi en ole myöskään törmännyt kateellisuuden-aiheeseen.
        -
        Miksi ihmeessä sinäkin käytät vanhoja moite-nimiä?
        Keksisit jotain omaa välillä.
        -
        Sanotaan:
        - tuntee putoavansa tyhjyyteen...
        - Ei saa maata jalkojensa alle
        - alkaa pelätä sulka-satoa...
        -
        Muista myös oma kommenttini koulutuksestani.
        Tuossa itse-oppineisuudessa.
        Se houkuttelee paljon ihmisiä kopioimaan ajatusta.
        Jos HUNKSZ:kin, niin minäkin.

        H.

        "Keksisit jotain omaa välillä". Niinkuin sellaista, minkä sinä olet toistanut muutamia kymmeniä kertoja ?..))
        Luin kyllä vastauksesi, hyvä sinä. Olet ainutlaatuinen, mutta niin on moni muukin...))


      • senhänosaa
        eppu2 kirjoitti:

        -tuntee pitovansa tyhjyyteen
        -ei saa maata jalkojensa alle
        -alkaa pelätä sulkasatoa
        Voisiko noita tuntojaan enää selvemmin sanoa.
        Pitäisikö ihan sanoa, että hali.

        Nyt hunksi sai taas naisten huomion käännettyä itseensä 😃


      • huvisa.kullai
        senhänosaa kirjoitti:

        Nyt hunksi sai taas naisten huomion käännettyä itseensä 😃

        Harjoitus tekee mestarin, työssä ja näköjään myös naisten huomion herättämisessä.


      • huvisa.kullai kirjoitti:

        Harjoitus tekee mestarin, työssä ja näköjään myös naisten huomion herättämisessä.

        "huvisa.kullai"

        Älkäähän moittiko naisia fiksuudesta.
        Onnitelkaa naisia mieluummin.
        Onhan fiksuja naisia niin vähän maailmassa.

        H.


      • huvisa.kullai
        hunksz kirjoitti:

        "huvisa.kullai"

        Älkäähän moittiko naisia fiksuudesta.
        Onnitelkaa naisia mieluummin.
        Onhan fiksuja naisia niin vähän maailmassa.

        H.

        En mä moittinut ketään, sua voisin taidoistasi kehaista.


      • eppu2
        senhänosaa kirjoitti:

        Nyt hunksi sai taas naisten huomion käännettyä itseensä 😃

        Täytyi häntä nyt vähän pistää ruotuun, kun tuntuu taas tänään olevan entistä mahdottomampi.


      • hyrrhyrrrhyrrrrr
        eppu2 kirjoitti:

        Täytyi häntä nyt vähän pistää ruotuun, kun tuntuu taas tänään olevan entistä mahdottomampi.

        Joo joo 😆 sitähän te muka teette ja hunkki hyrrää 😆 kun on taas kärjessä.


      • eppu2
        hyrrhyrrrhyrrrrr kirjoitti:

        Joo joo 😆 sitähän te muka teette ja hunkki hyrrää 😆 kun on taas kärjessä.

        Minähän en mitään ´mukatee´ sen teen minkä teen ja sillä siisti.
        Johan on peijakas, joko näitä kademielisiä miehiä alkaa olla jonoksi asti. (hi-hii)


      • hölömöt
        huvisa.kullai kirjoitti:

        Harjoitus tekee mestarin, työssä ja näköjään myös naisten huomion herättämisessä.

        Ja mustikset naisten perään :)))))))))


      • blackhorsetkin
        hyrrhyrrrhyrrrrr kirjoitti:

        Joo joo 😆 sitähän te muka teette ja hunkki hyrrää 😆 kun on taas kärjessä.

        Hehheee sinutha hän sai peräänsä :)))


      • ent.siivoojaparka
        eppu2 kirjoitti:

        No mutta Hunksz, häppee ny vähä edes, noin rumaa tökkimistä.
        Et kai vaan kateuden pistoa tunne, kun toinen mies osaa noin hyvin itseänsä ilmaista.

        Et kai sinä, eppu, nyt vain halveeraa toisen kommenttia, kun eilen vasta minua sellaisesta toruit?


      • eppu2
        ent.siivoojaparka kirjoitti:

        Et kai sinä, eppu, nyt vain halveeraa toisen kommenttia, kun eilen vasta minua sellaisesta toruit?

        Etkös Sinä nyt huumoria halveeraamisesta erota.
        Kyllä varmaan erotat, täytyi nyt vaan päästä lohkaisemaan.


      • ent.siivoojaparka
        eppu2 kirjoitti:

        Etkös Sinä nyt huumoria halveeraamisesta erota.
        Kyllä varmaan erotat, täytyi nyt vaan päästä lohkaisemaan.

        Tottakai erotan. Siksi minä en ketään halveeraakaan vaikka niin luulet.

        Sinulla vain on siitä erikoinen "huumori", että sitä samaa, mikä itsesi kirjoittamana on mukamas huumoria, pidätkin toisen kirjoittamana torumisen arvoisena toisten keskustelijoitten halveeraamisena.


      • Siilimuorikka3
        ent.siivoojaparka kirjoitti:

        Tottakai erotan. Siksi minä en ketään halveeraakaan vaikka niin luulet.

        Sinulla vain on siitä erikoinen "huumori", että sitä samaa, mikä itsesi kirjoittamana on mukamas huumoria, pidätkin toisen kirjoittamana torumisen arvoisena toisten keskustelijoitten halveeraamisena.

        No hyväksy esp vaan nyt se tosiasia että sinä useimmiten olet jonkun nilkassa kiinni ja se ei ainakaan kohteesta tunnosta huumorilta. Epun taas en ole kokenut noin tekevän. Kun toiset kirjoittavat aiheesta ja aloituksesta, sinä tarraat johonkin kirjoittajaan kiinni ja tämä on fakta.


      • aiheesta-ja-aloituksest
        Siilimuorikka3 kirjoitti:

        No hyväksy esp vaan nyt se tosiasia että sinä useimmiten olet jonkun nilkassa kiinni ja se ei ainakaan kohteesta tunnosta huumorilta. Epun taas en ole kokenut noin tekevän. Kun toiset kirjoittavat aiheesta ja aloituksesta, sinä tarraat johonkin kirjoittajaan kiinni ja tämä on fakta.

        eppu2
        7.1.2017 13:20
        No mutta Hunksz, häppee ny vähä edes, noin rumaa tökkimistä.
        Et kai vaan kateuden pistoa tunne, kun toinen mies osaa noin hyvin itseänsä ilmaista.


      • eppu2
        aiheesta-ja-aloituksest kirjoitti:

        eppu2
        7.1.2017 13:20
        No mutta Hunksz, häppee ny vähä edes, noin rumaa tökkimistä.
        Et kai vaan kateuden pistoa tunne, kun toinen mies osaa noin hyvin itseänsä ilmaista.

        Mitä tuon toistaminen nyt tarkoittaa?
        Hän jolle sen kirjoitin ymmärsi varmasti siinä olevan huumorin.


      • ent.siivoojaparka
        Siilimuorikka3 kirjoitti:

        No hyväksy esp vaan nyt se tosiasia että sinä useimmiten olet jonkun nilkassa kiinni ja se ei ainakaan kohteesta tunnosta huumorilta. Epun taas en ole kokenut noin tekevän. Kun toiset kirjoittavat aiheesta ja aloituksesta, sinä tarraat johonkin kirjoittajaan kiinni ja tämä on fakta.

        """"Kun toiset kirjoittavat aiheesta ja aloituksesta, sinä tarraat johonkin kirjoittajaan kiinni ja tämä on fakta.""""

        Mikäs se, siilimuori, nyt olikaan tämän aloituksen aihe (että faktassa pysyisit)? Minäkö se olen aloituksen aiheena?


      • Siilimuorikka3
        ent.siivoojaparka kirjoitti:

        """"Kun toiset kirjoittavat aiheesta ja aloituksesta, sinä tarraat johonkin kirjoittajaan kiinni ja tämä on fakta.""""

        Mikäs se, siilimuori, nyt olikaan tämän aloituksen aihe (että faktassa pysyisit)? Minäkö se olen aloituksen aiheena?

        Ai, etkö haluakkaan kirjoittaa aiheesta mihin aloituksen käänsit?


    • yksikunnonammatti

      Nuorempana kun yritin niin kovasti ulkomaille eikä ollut vanhmmilla varaa, piti itse hankkia. Silloin tein päivisin aamu 5.stä-8.aan siivousta. sieltä päivätyöhön klo 17.00.een. sitten iltakouluun kieltä oppimaan ja viikonloput menivät ravintolassa tiskatessa.
      Varat tuli hankittua, ulkomaille lähdettyä "kunnon työhön" johon ensin koulutettiin ja sitä unelma-ammattia on saanut tehdä niin paljon kuin rahkeet ovat sallineet.

      Päivääkään en vaihtaisi!!!

    • Per-kel

      7 tai 8.......viimeisessä 35v 6kk 15pvä.- 'Free at Last, Thank God Almighty, I am Free at Last'

    • ent.siivoojaparka

      Laiskat ne töitään luettelee!!!

      Minä elän nykyisyydessä, niinkuin palstan viisaat gurut ovat opettaneet.
      Vietän leppoisia eläkepäiviä kokoaikaisesti kunnes kuolema noutaa..

      • Ajatukset-pakottaa

        Mutta, ja aika ajoin, vielähän sää kuljet Tukholman metrolla moppi kainalossa siivoamaan ja takaisin, sekä ajatuksissasi että palsta sanoissasi.


      • ent.siivoojaparka
        Ajatukset-pakottaa kirjoitti:

        Mutta, ja aika ajoin, vielähän sää kuljet Tukholman metrolla moppi kainalossa siivoamaan ja takaisin, sekä ajatuksissasi että palsta sanoissasi.

        Muistaisinko minä niin väärin, että moppi kainalossa olisin ajellut metrolla.
        Eeeeiiii. Jos minä sellaisia alan kirjoittamaan, niin älkää ihmeessä uskoko.


    • lähes-täydellinen-mies

      Toistakymmentä, ammattia ja kertakäyttö-ammatit kaupan päälle. Ammateista on ollut ja oleva riittoisuutta myös eläkepäiville. Hautaan saakka jos arkkunsakin itse tekaisee. Siis minä, myös puutyötaituri.

    • Onhan tuota tullut tehtyä yhtä sun toista elämän varrella: kioskimyyjä, tarjoilija, piika, palkanlaskija, piika, opettaja (aikuiskoulutus),esikoulunope ja koulun ja koulun johtaja, kääntäjä, sihteeri, lääkärin sihteeri, vastaanottoapulainen, esikoulunopettaja ja sitten kielikurssien vetäjä (aikuiskoulutus), esikoulunopettaja täällä Ruotsissa.
      Saatuani pysyvän viran täällä Ruotsissa päätin että koska alallani oli niin paljon töitä ja varaa valita niin en ole koskaan 5-6 vuotta kauempaa samassa työpaikassa: samalla alalla ja samn työnantajan palveluksessa kylläkin, mutta eri paikoissa, koska katsoin (ja katson edelleen) olevan tärkeää ettei jumiudu yhden talon seinien sisälle työelämässään.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Ammuskelu Härmän häjyissä

      Onko jollain enempää tietoa?
      Seinäjoki
      304
      9888
    2. Siis oikeasti S... En ymmärrä...

      Oletko se sinä joka täällä kaipailee? Kaikki täsmää.
      Ikävä
      68
      2241
    3. Onneksi olkoon sait mut vittuuntumaan

      Sapettanu koko helvetin päivän.
      Ikävä
      42
      2044
    4. Onko jotain sanottavaa vielä, nyt voi kertoa

      Poistun kohta täältä ja unohdan ajatuksen naimisiin menosta. Mieheltä
      Ikävä
      33
      1870
    5. Keksin sinulle tänään uuden lempinimen

      Olet kisu-muija. Mitäs tykkäät älynväläyxestäni?
      Ikävä
      79
      1838
    6. Oho! Varmistusta odotellaan.

      Pitäneekö paikkansa? "🇺🇦Ukrainian drones hit a 🇷🇺Russian Tu-22M3 bomber at the Olenya airfield,"
      NATO
      161
      1766
    7. Mitä sitten ikinä teetkin

      Mun on aika mennä J mies. Olen ollut niin tyhmä. Kaikkea mukavaa elämääsi edelleen toivotan ja ihanaa elämän jatkoa. Mei
      Ikävä
      40
      1348
    8. Mies mistä oikein suutuit?

      Yhtäkkiä vaan häippäsit täältä... 😢
      Ikävä
      16
      1292
    9. Kun istuit

      vierelläni penkillä, olin hetken onnellinen. Se hetki kimaltelee mieleni sopukoissa ja valvottaa öisin. Salainen kaipau
      Ikävä
      53
      1246
    10. Saanko selityksen?

      Mikä minus oli vialla? Ulkonäkö, teinkö jotain väärin, sanoinko jotain..? Haluisin vaa tietää :(
      Ikävä
      51
      1229
    Aihe