Valikko
Aloita keskustelu
Hae sivustolta
Kirjaudu sisään
Keskustelu
Viihde
Alennuskoodit
Black Friday 2024
Lainaa
Treffit
Säännöt
Chat
Keskustelu24
profiilit
demeter1
profiilit
demeter1
demeter1
Vapaa kuvaus
Aloituksia
0
Kommenttia
6837
Uusimmat aloitukset
Suosituimmat aloitukset
Uusimmat kommentit
Meinaatko, että "loistaminen" olisi minulle tärkeintä, Ano 10.08 ?..))
Otan viestisi kannustuksena, mutta yritän hillitä tätä innostustani. Kirjat ja usko/uskomukset ovat olleet minulle pysyvän kiinnostuksen kohteena ja kun niistä tulee puhe, on vaikea pysyä nahoissaan. Jospa se kuitenkin tästä..))
18.01.2023 10:31
Pitkälti noin minäkin näen tapausten kulun kuin sitä kuvaat, Ano 9.32 ja olen tietysti pahoillani ja pettynytkin siitä, että myös 80+- osio, jonne me ali-ikäisetkin rantauduimme rauhallisemman ilmapiirin toivossa, muuttui muiden kaltaiseksi, rauhattomaksi.
Silti täällä on mielestäni myös hyvää kirjoittelua ja siihen jokainen meistä voi edelleen antaa panoksensa. Hyvällä kirjoittelulla tarkoitan ensi sijassa hyvien tapojen noudattamista, ei enempää, mutta ei vähempääkään.
18.01.2023 10:14
Ehkä tulos, ratkaisu, ei olekaan tärkeä, vaan prosessi, Ano 9.39..))
18.01.2023 09:51
Hieno kirjoitus, hyvät sitaatit Ano 9.21. Ja "Jumala on, vaikka ei uskoisi" (Juice Leskinen)..))
18.01.2023 09:39
Mitä sitten, Ano 9.23 ? - vaikka olisi ollut homoseksulaali. Ymmärsin kyllä, että hän oli biseksuaali - jos sillä nyt on merkitystä...
18.01.2023 09:34
Ei olekaan, Ano 9.22. hänhän uskoo tietävänsä..))
18.01.2023 09:32
Uudelleen asennoitumista vaaditaan nyt, r.riusa, ja vähän epävarmana, eksyksissä tässä itsekin kulkee. Entistä henkeä, ilman SkillaNia ja tuttuja kirjoittajia tuskin enää tavoitetaan, mutta näinhän se "demokratia" toimii, enemmistön ehdoilla. Vai meneekö se niiden ehdoilla, jotka huutavat koviten (Ruben Stiller) ? ..)) Tarkoitan siis näitä tahallisia toimia, joilla SkillaNin ketju hajotettiin ja hänet maalitettiin väsyksiin saakka.
Kiitos sinullekin palstatoveruudesta ja mukanaolostasi.
18.01.2023 09:29
Näin kävi Eskolan kohdalla Ano 23.49. "Yksinkertainen usko" oli hänen teoksensa noilta ajoilta. Hän kulki kirkoissakin sitä "markkinoimassa". Sympaattinen, tärkeilemätön mies.
Myös "vasemmistolainen" Christer Kihlman kiinnostui uskonasioista vanhemmiten ja
tähtitieteilijä Esko Valtaoja kiisteli niistä piispa Juha Pihkalan kanssa parin kirjan verran...
18.01.2023 09:00
Eskolan kirjaa olen metsästänyt kauan. Samalla nimellä "Vanhuus" kulkee myös Simone de Beauvoirin kirja, joka aikanaan teki minuun suuren vaikutuksen.
Mika Waltarin kirjassa Ihmisen ääni (1978) oli myös riipaiseva kuvaus hänen vanhentumisestaan, johon liittyi myös hänen luomisvoimansa sammuminen.
17.01.2023 21:48
Samoin, liekko. Kirppari on minunkin vakiostospaikkani. Kun olen tavallista M-kokoa löydän sieltä helposti kaiken mitä tarvitsen. Se tietysti tukee myös omaa ideologiaani ja pitää hiilijalanjäljen pienenä..))
Sisko oli käsityöihminen ja minulla on suunnaton määrä hänen tekemiään neuleita ja minusta neuleet ovat ajattomia - kun vain väri on sopiva.
Minulle muoti on turhaa, en suuntudu sen mukaan, mutta pakkohan sitä on jonkinverran seurata muun mediaseurannan ohessa.
Muistan lukeneeni, että koristautuminen kuuluu kiinteästi ihmisluontoon, joten kai se voisi olla tuon muodin "keksimisen" taustalla.
17.01.2023 20:01
Hyvä että puhutaan lukuharrastuksen puolesta kun juuri uutisoitiin tuosta lasten lukutaidon heikentymisestä.
Itse olen lukenut aina: sekä kauno- että tietokirjallisuutta. Tietokirjoja lähinnä oman arkeni ja kulloisenkin elämäntilanteeni avuksi.
Joku kysyi kirjasuositusta ikääntyneille, vanhoille naisille..)) Niitä löytyy mielestäni paljonkin, onneksi. Ensimmäisenä tulevat mieleen päiväkirjatyyppiset Eeva Kilven ja Aila Meriluodon kirjat. Meriluodon kuoleman jälkeen julkaistua päiväkirjaa luen parhaillaan.
Merete Mazzarella on kirjoittanut paljon vanhenemisesta, viimeksi luin Violetti hetki-kirjan joka oli muistelmakirja hänen kuolleesta veljestään, mutta jossa ikääntyminen oli sivujuonne, kuten monissa muissakin hänen viimeaikaisissa kirjoissaan.
Kevyemmästä päästä tulee mieleen Sisko Istanmäki ja Viimeiset mitalit, Nauroin ääneen sitä lukiessa. Siitä tehtiin elokuvaversiokin.
Minulla on lukukaveri, jonka kanssa jaetaan kirjakokemuksiamme. Olen myös kirjapiirissä. Täältäkin olen saanut kirjavinkkejä.
Ennen Meriluotoa luin Rosa Liksomin Väylä-kirjan. Se oli mahtava lukuelämys. murteella, meänkielellä, kirjoitettu. Sitä voisi joskus käsitellä enemmänkin. Jospa joku toinenkin on sen lukenut ? Olisi kiva kuulla.
Vielä tuli mieleen eteläkorealaisen kirjailijan Kying-sook Shinin kirja Pidä huolta äidistä. Vanha nainen oli siinäkin päähenkilö ja se kyllä herätti paljon keskustelua meidän naisporukassa.
17.01.2023 19:44
No hyvä ! Ano 13.57. Mutta että kahteen kertaan ja kahteen paikkaan, vähempikin riittäisi..))
16.01.2023 14:41
Jaa, Ano 13.56... Taitaa vain olla katoava luonnonvara tuokin: riuska nuorimies, jolla olisi riittävästi lihasvoimaa korvamaan näitä tekniikan ihmeitä, eikä kiinnostuskaan taida riittää.
Kivampi hypätä autoon ja poiketa salilla..))
16.01.2023 14:35
Sorry, nyt sohlasin. Näin vanhalle käy kun joutuu käyttämään tuota kopio, liitä toimintoa.
Entinen kopio jää talteen, eikä ota uutta.
Siis: tuli väärälle osastolle....
16.01.2023 13:22
Jokaisella meistä taitaa olla vahvat perustelut niille hankinnoille, joita tekee ja hyvinhän markkinoille tulleet tuotteet osataan perustellakin:
ajan säästö, käyttömukavuus, energian säästökin näinä aikoina...
Kun itse olen minimalisti, minulla on täysi työ perustella sitä, miksi en hanki varsi-imuria, robotti-imuria, lehtipuhallinta tai lumenheitintä (vai mikä se vempain nyt oli?)...
Ja kun se kuluttaminenkin lasketaan hyveeksi, niin puoluskannalla joutuu olemaan kaiken aikaa...))
No. Onhan siinä se lohtu, että nykyisin tietoisuus tuotteiden valmistusprosessista, ympäristövaikutuksista ja energiankulutuksesta on tiedossa, kuluttaja voi tehdä myös näitä vastuullisia valintoja...
Valitettavan usein kuluttaja, minäkin, vielä toimii tapaan: "ostin kun halvalla sain"..))
Kun itse teen hankintani ensi sijassa kirpparilta, "syrjäytyneitten ostospaikalta", ostokseni pitänee laskea ympäristöteoksi.
16.01.2023 13:20
Tuohon "tarhatädin kailotukseen" taidan minäkin olla osasyyllinen. Muistan, että joskus kun käytiin keskustelua lasten päivähoidosta, kysyin Palomalta, miten Ruotsissa, millainen oli lastentarhan-, päiväkodin-, varhaiskasvatuksen opettajan pätevyys on siellä ?
Hän siis ainoastaan vastasi kysyttäessä, mielestäni, eikä ollut "hänen syynsä", että koulutus oli niinkin mittava, kuin hän kertoi...))
Minulla oli tuttu, joka tutustuessaan uuteen ihmiseen kysyi melkein ensimmäisenä
tämän koulutusta, vaikka kyllä aisti, että kysymystä pidetiin epäsovinnaisena, jopa tungettelevana. Ymmärtääkseni hänen motiivinsa ei ollut asettaa ihmisiä mihinkään arvojärjestelmään vaan tietää heistä enemmän, oppia tuntemaan heitä paremmin.
Vai eikö ammattinvalinta aina kerro ihmisestä ?
Olisi aika vaikea kuvitella lastenhoitajaa, joka ei pitäisi lapsista, tai eläinlääkäriä, joka ei pitäisi eläimistä . ..))
16.01.2023 11:57
kuittaan edellisen..))
15.01.2023 16:58
Mistäs noin päättelet, Ano 13.21 ? Että tyylikäs ja leidi ? ..)) Kyllä minuun taitaa päteä se, mitä meistä vanhoista naisista sanotaan: me ollaan jo näkymättömiä ja sekin on omalla tavallaan aika vapauttavaa...))
15.01.2023 14:19
Juu, Ano 13.07. Kumma tyyppi tosiaan, tuo demeter1..))
Perustelut kuvan puuttumisesta löydät tuosta pitkästä kirjoituksestani 11.55.
Meillä on kaikilla omat syymme pysyä Anonyymeinä, eikö ?
15.01.2023 14:04
No Ano 12.19, minusta on kuitenkin kohteliasta "kuunnella" muita ja miettiä tykönään josko joitakin ohjeita ja neuvoja voisi toteuttaa vaikka sen "yhteisen hyvän" vuoksi.
Ja kuten on todettu, useimmat ( ? ) rekatut vastaavat jos viesti on heille tai koskee heitä (vaikka siitäkin valitetaan - me provosoidumme..)).
SkillaNin aamunavauksissa on poikkeuksellista paitsi niiden henki myös niiden jatkuuus.
Kumpaankaan en itse pystyisi.
Ja kuten sanottu, täällä on paljon hyviä aloituksia jopa sitä bloginomaista kirjoittelua, josta itsekin tykkään. Jatkuvuus tietysti puuttuu ja meille yksineläville silläkin on iso merkitys.
15.01.2023 13:43
36 / 342