Vapaa kuvaus

Aloituksia

0

Kommenttia

6837

  1. Hyvä+uutinen+on,+metsästä+puhuttaessa,+että+meillä+on+olemassa+Pentti+Linkolan+v.+1995+perustama+Luonnonperintösäätiö,+joka+omistaa+tällä+hetkellä+3424+ha+metsää+eri+puolella+Suomea.+Metsiä+suojellaan+Suomen+Luonnonsuojelulain+mukaisesti+ja+säätiön+toimintaa+valvoo+sen+hallitus.Enempää+ei+sovi+kertoa,+mainostamisesta+voidaan+syyttää,+mutta+googlaamalla+saa+lisää+tietoa,+jos+kiinnostaa.Onneksi+Pentti+Linkola+sai+vielä+itse+nähdä,+että+hänen+työnsä+on+kantanut+hedelmää.Metsä,+metsäluonto,++on+sittenkin+suomalaisille+rakas,+siitä+kertoo+hankkeen+menestys,+ja+tietysti+jokainen+metsäalue,+jonka+voimme+jättää+jäkipolville+todisteeksi+siitä,+että+meillä+sittenkin+oli+ymmärrystä+nähdä,+että+"ihminen+ei+kutonut+maan+kudosta.+hän+on+vain+sen+säe"+ja+"mitä+ihminen+kudokselle+tekee,+sen+hän+tekee+itselleen"+(Intiaanipäällikkö+Seatlen+puheesta+1854).
  2. Puuttumatta+kehenkään+henkilöön,+voi+kai+katsoa,+että+tuo+hyvä/huono+itsetunto+tulee+täällä+yhtä+usein+puheenaiheeksi+kuin+kateuskin+?Ja+yhtä+epämääräinen,+suhteellinen+se+on+minusta+käsitteenäkin.+Niinpä+ajattelen,+että+joku+PÄÄTTÄÄ,+että+hänellä+on+hyvä+itsetunto,+joku+toinen+taas+tyytyy+siihen,+että+se+on+milloin+mitäkin:+jossakin+asiassa+tai+tilanteessa+hyvä,+jossakin+taas+huono,+mutta+tämän+tietäen+ei+sitä+viitsi+kovin+suureen+ääneen+julistaa.Vai+mihin+perustuu+tuo+käsitys+hyvästä+tai+huonosta+itsetunnosta+?+Onko+joku+niin+onnekas,+että+on+-+ainakin+omasta+mielestään+-+hyvä+kaikessa+?+Vai+onko+lukenut+tätä+amerikkaispropagandaa+ihmisen+rajattomista+mahdollisuuksista+ja+käyttämätättömästä+aivokapasiteetistä+?+Minä+olen+lukenut+ja+hetken+nosteen+siitä+olen+varmasti+saanutkin..))Jos+tuon+"hyvän+itsetunnon"+eteen+laittaisi+sanan+"riittävän",+se+voisi+kertoa,+että+määrittelijä+ymmärtää+käsitteen+laajuuden+ja+suhteellisuuden.Suomalaisia+on+ymmärtääkseni+"syytetty"+huonosta+itsetunnosta,+nähty+se+jopa+kaupallisen+menestyksen+esteenä,+ettei+uskota+itseemme.+Globalisaation+uskotaan+tulevan+apuun+tässäkin+kun+opitaan+kansainvälisen+markkinoinnin+pelisäännöt,+mutta+heitetäänkö+lapsi+pesuveden+mukana+?+Enää+ei+meillä+puhuta+ammattiylpeydestä,+johon+mielestäni+sisältyvät+paitsi+tiukka+laatutietoisuus+myös+kohtuullisuus,+se+että+maksimaalinen+voitto+ei+ole+isoin+tavoite+vaan+jakaminen+omastaan,++"kaikki+voittavat"+tilanne.Ehkä+nuo+havaintoni+markkinoista+ovat+jälkijättöisiä,+mutta+perisuomalaisena+(en+perussuomalaisena!)++tahtoisin+puolustaa+sitä+kulttuuria,+niitä+tapoja,+joiden+keskellä+on+elänyt,+joita+on+oppinut+arvostamaan,+vai+ovatko+ne+edelleen+olemassa,+vallitsevia+meillä+?Ja+miten+on+tuon+itsetunnon+kanssa+?+Onko+se+meillä+hyvä+vai+riittävän+hyvä+?..))
  3. Huomenta+!+Kyllä+tuo+SkillaNin+"tilannekatsaus"+sopisi+hyvin+minuunkin.+Millä+keinoin+enää+saisi+tämän+oman+mielialansa+kohotetuksi+?+Myrskytuuli+sentään+asettui+ulkona+ja+maisema+on+rauhallinen+vaikka+rosoinen,+kun+lumen+alta+irvistää+musta+maa.+Kodinkohennushankkeet+ovat+jumissa,+eikä+edes+tiedä+"mitä+tänään+syötäisiin"...Telkkariohjelmatkin+ovat+"sitä+samaa",+eivät+jaksa+innostaa,+moneen+kertaan+kierrätettyinä.Aamiainen+sentään+virkisti+vähän,+kun+ruokahalua+on+toistaiseksi+ollut.+Ja+tänään+otin+palan+painikkeeksi+karpalorypälejuomaa+"väsymystä+ja+uupumusta+vastaan"..))Ennen+oli+olemassa+sellainenkin+käsite+kuin+"vilpillinen+mainonta"+,+nyt+siitäkin+on+tainnut+tulla+maantapa:+ylisanoja+ei+tarvitse+säästää,+kunhan+kauppa+käy...Kiva+että+sentään+tulee+kannustusviestejäkin+noiden+häirintäviestien+vastapainoksi.+Ainakin+SkillaNiin+ja+Makriinaan+kohdistuvina+ne+tuntuvat+täysin+kohtuuttomilta.Yksi+tai+useampi+häiritsijä,+kukapa+sen+tietää+?+Itse+ajattelen,+että+jos+joku+kirjoittaja+avaa+väylän+ikävälle+kirjoittelulle,+hän+saa+kyllä+mukaan+muita,+eiköhän+meistä+kaikista+se+nurja+puolikin+löydy,+minusta+ainakin,+vaikka+yritän+itseäni+silmällä+pitää+ja+vetäytyä+melskeestä+jos+sitä+on+liikkeellä.+Vaikka++onhan+minutkin+epäsovun+pääarkkitehdiksi+nimetty,+"missä+demeter+siellä+riitaa",+vai+miten+se+meni+?+..))Kyllä+kai+tämä+koronakurimus+saa+ihmiset+reagoimaan,+purkamaan+omaa+turhautumistaan+kuka+mitenkin.+Ramoona+tuolla+kahvipirtissä+katsoi,+että+tämä+aika+on+myös+avannut+väylää+enemmille+kirjoituksille+ja+itse+ainakin+pidän+sitä+arvossa+ja+tärkeänä.+Tänäkin+aamuna+piti+heti+lähteä+SkillaNin+aamunavausta+tavoittamaan,+siinä+on+aina+taikaa,+konstailematonta+ja+hyväntahtoista+puhetta+uuden+päivän+alkuun,+kiitos+taas+siitä+!+Hyvää+päivää+(vaan+ei+kirvesvartta!)+kaikille,sinnitellään,demeter1
  4. Iltapäivää+!+SkillaN+ja+Makriina+ottivatkin+jo+vastaan+pirttiin+tulleet+uudet+tervehdykset.+Tutut+tuulet+puhaltavat+taas.+Ja+me+tosikot+jatkamme+pitkiä+puheitamme..))Aluevaalikeskustelut+näyttivät+tosiaan+menneen+niinkuin+Makriina+ennusti.+Puolueita+ei+juuri+toisistaan+erottanut,+tilannekuva+yhteinen,+tavoitteet+myös.+Pieniä+eroja+painotuksissa,+mutta+se+kai+kuuluu+asiaan+?SkillaNin+kuvaus++läheisen+hoitopolusta+kertoi++minusta+hyvin+tämän+päivän+todellisuudesta.+Liian+monta+tahoa+asiaa+hoitamassa+ja+tiedon+kulku+takeltelee.Itse+koen+saavani+tarpeetontakin+informaatiota,+tämän+tästä+pitää+tarkentaa+viestejä+ja+puhelimitse+yrittää+saada+selvyyttä+niihin.+Ehkä+vika+on+sitten+omassa+ymmärryksessä,+vaikka+digitalisaatiota+syytän.Ostokseni+sain+nyt+kuitenkin+tehtyä,+puuteellisesta+digiosaamisesta+huolimatta,+mutta+ostosten+toimitusaika+oli+nyt+neljä+päivää+!+Ilmeisesti+moni+muukin+on+joutunut+siirtymään+tällaiseen+asiointiin.Eilen+oli+taas+ihan+pakko+päästä+vähän+jaloittelemaan+ulos,+vaikka+yritän+nyt+kirjaimellisesti+noudattaa+tämänhetkisiä+ohjeita.En+pitkää+lenkkiä+tehnyt,+mutta+pari+naapuria+sattui+tulemaan+vastaan+ja+pitihän+siinä+kuulumiset+vaihtaa.+Koronaväsymystä+potivat+hekin+ja+raportoivat+myös+lähipiirinsä+voinnista,+eivät+olleet+mieltäylentäviä+nekään+raportit.+Jälkeenpäin+huomasin,+että+kukaan+meistä+ei+käyttänyt+maskia+!+Ulkona+oltiin+ja+etäisyyttä+pidettiin,+mutta+sessiot+venyivät+15+minuuttia+pitemmäksi.+Tartunta+tästä+vielä+puuttuisi.SkillaN+kertoi+lehtien+tilaamisesta.+Lehtiasiamiehet+ovat+tainneet+jo+vetää+ruksit+nimeni+yli,+kun+heistä+ei+ole+kuulunut.+Naapurit+antavat+luettavakseni+Hesarin,+Seuran+ja+ET-lehden.+Ne+riittätävät+minulle+hyvin,+aina+en+"ehdi"+niitäkään+lukea.+Hyvin+toimitettuja+lehtiä+ovat+kaikki,+mielestäni,+virikettä+ja+mielen+virkistystä+nekin+varmasti+antavat+jos+vain+osaa+ottaa+vastaan..))Siivousta+olisi+tänään+tarjolla.+Kotisiivouksesta+tuli+mainostarjous,+neljäkymppiä+viikossa+ei+ole+paljon+(sis.kotitalousvähennyksen)+mutta+pitäisi+löytää+sellainen+toimija+jonka+jälkeen+ei+tarvitse+itse+siivota..))Viikonloppu+edessä+ja+samaa+"lusimista"+tarjolla.+Joskus+on+näitä+pikkuisia+niin+ikävä,+että+sattuu.+Jää+niin+paljosta+paitsi+kun+ei+saa+heidän+elämäänsä+osallistua,+etenkin+kun+tietää,+että+heilläkin+on+ikävä.Samassa+veneessä+kuitenkin+ollaan,+kuten+Ramoona+kirjoitti,+jokaisen+täytyy+jonkinasteiseen+elämän+typistymiseen+sopeutua,+miten+pitkään,+jää+nähtäväksi..Yritetään+pärjätä+!demeter1
  5. Hyvä+asenne,+Ano+21.10.+Ajatella,+että+uudistukset+ovat++hyväksi,+sotekin.+"hiljaa+hyvä+tulee"+voisi+päteä+tässä+..))Itse+olen+yrittänyt+toppuutella+tuota+ylenpalttista+empatian+tuntemista+sillä,+että+minä+en+lopulta+tiedä,+mitä+tuo+ahdinkoon+joutunut+tuntee,+millaisia+voimavaroja+hänellä+on+käytössään,+eivät+ne+aina+päälle+päin+näy.+Täytyy+kai+myös+ajatella+kliseemäisesti,+ettei+kukaan+täällä+saa+isompaa+kuormaa+kuin+jaksaa+kantaa...