Vapaa kuvaus

Aloituksia

0

Kommenttia

6837

  1. Samaa+olen+minäkin+kuullut,+Ano+15.34.+Motivaatiota+puuttuu+molemmilta.+Olisiko+yksi+syy+se,että+oppilaat+ovat+vielä+"vaiheessa",+eivät++jaksa+sitoutua,+ellei+ala+ole+juuri+se+itselle+sopiva,+"unelmia+vastaava".++Syyt+ovat+varmasti+moninaiset.
  2. Huomenta.+"kahvipirttiriippuvainen"+on+minustakin+tullut..))+Ystävällinen+kirjoittelu+antaa++paljon,+minulle+ainakin.Vaikka+aina+ei+pitkään+ehtisi+"istahtaa"+eikä+aina+löytäisi+"puhuttavaakaan",+tunnelmaan+pääsee+mukaan+lukijanakin.+Meidän+kylätalkkari+ei+nouse+kahta+metriä+korkeammalle,+SkillaN,+joten+kyllä+ne+sadevesikourut+täytyy+tyhjennyttää+"kaupallisella+toimijalla".+Mutta+hyvä,+että+heitäkin+on+tarjolla.+Kyllä+tässä+vanhassa+talossa+aina+yleismiestä+tarvitaan+ja+ymmällähän+sitä+välillä+on+ja+tietysti+vastaan+tulee+tuo+asia,+mistä+SkillaNkin+mainitsi:+työ+maksaa+!+Yllättävän+paljonkin.+Moni+avun+tarjoaja+on+nostanut+palvelujensa+hintaa+vetoamalla+siihen,+että+avun+tarvitsija+saa+kotitalousvähennyksen.+Näin+olen+ymmärtänyt,+vaikka+yleensä+olen+sitä+mieltä,+että+työmies+on+palkkansa+ansainnut.Meillä+oli+vielä+ennen+koronaa+seurakunnan+välittämä"timpurit"-vapaaehtoistyöporukka+ja+kerran+pyysinkin+timpurin+vaihtaamaan+kattoon+upotettuja+eteisen+lamppuja.+Vapaaehtoinen+lupasi+tulla+myös+räystäskourujen+tyhjennykseen+kuultuaan+mitä+se+maksaa+kaupalllisella+toimijalla.+En+kuitenkaan+"kehtaa"+häntä+pyytää.+Huono+olen+ottamaan+vastaan+apua+keneltäkään,+ilmaista+apua+vielä+huonommin.+SkillaN+ja+ynnämuu+kirjoittivat+muiden+ketjujen+aiheista+ja+keskustelusta+niissä.En+itsekään+niihin+kovasti+osallistu.+Jos+jotakin+pitää+valita+niin+valitsen+kahvipirtin+ja+kuulumisten+vaihtamisen+täällä.+"Akateeminen",+tietopohjainen+ja+käsiteellinen++keskustelu+ei+ole+minua+koskaan+kiinnostanut+enkä+katso+siihen+pystyvänikään.Samalla+tavalla+ajattelen+SkillaNin+ja+ynnämuun,+ehkä+monen+muunkin++tapaan:+jos+riittää+itselleen+ei+oikeastaan+kaipaakaan+ulkopuolista+arvonnousua,+vaikka+hyvältähän+se+tuntuu,+jos+kelpaa+muillekin..))Mukava,+että+kahvipirtissä+on+taas+tuttua,+kotoista+väkeä+ja+sopukin+on+säilynyt.Täytyy+tietysti+koputtaa+puuta,+ja+yrittää+itse+olla+reagoimatta+jos+joku+alkaa+"riitaa+haastamaan"..))++Itselleni+siis+puhun.Mukavaa+päivää+kaikille,demeter1
  3. Heh,+hyvä+kysymys,+Ano+9.19..))+Eipä+siinä+kirjaa+lukiessa+taida+laukata+muu+kuin+mielikuvitus.+Mutta+hyvä+apu+sekin,+sanotaan..