Valikko
Aloita keskustelu
Hae sivustolta
Kirjaudu sisään
Keskustelu
Viihde
Lainaa
Treffit
Säännöt
Chat
Keskustelu24
profiilit
demeter1
demeter1
demeter1
Vapaa kuvaus
Aloituksia
0
Kommenttia
7626
Uusimmat aloitukset
Suosituimmat aloitukset
Uusimmat kommentit
En+voi+!+Sitähän+minä+sanoin.+Toiveita+hyvälle+käytökselle+voi+mielestäni+esittää+ja+on+niitä+esitettykin.+Joskus+nekin+vain+koetaan+"määräyksinä"+tai+päällepäsmäröintinä..))
18.08.2022 12:24
Mitä+ehdotat,+Ano+12.10+?
18.08.2022 12:18
Hyvä,+että+vielä+"koneelle+vetää"+SkillaN.+Olisi+vaikea+ajatella+80++ilman+Nojatuolia+ja+varmasti+moni+kokee+kuten+minäkin,+että+kaltaistaisi+vetäjää+ei+ole+toista.
Monet+muutokset+olet+"urallasi"+joutunut+kokemaan+ja+mitä+olet+kertonut+Kahvipirtin+ajoista,+henki+on+siellä+ollut+toinen.+Kuten+tämä+aikakin.
Monia+haasteita+se+meille+asettaa+ja+itse+katson,+että+vain+vertaisuuden+avulla+tästä+selvitään..))+Siihen+nojatuoli+antaa+meille+hyvän+mahdollisuuden+kunhan+vain+oppisimme+sen+näkemään+ja+sitä+vaalimaan.
18.08.2022 11:34
Näin+on+päässyt+käymään+Makriina.+Petoksesta+syytettynä+tässä..))
Harmi,+että+viestisi+häipyi.+Tuossa+"pilkka+osuu.."-+ketjussa+asiaa+yritin+vähän+selvitellä.
Siellä++on+myös++"tehtävä"++pohdittavaksi+ja+toivoisin+että+sinäkin+sanoisit+siihen+painavan+sanasi.+
Eivät+toki+kaikki+Anot+ole+meitä+rekkautuneita+vastaan,+mutta+niinkuin+aina,+maltillisten+ääni+hukkuu+usein+äänekkäimpien+alle.
18.08.2022 11:12
Sinulle(kin)+Ano+9.30+:+yritin+omalta+osaltani+selvittää+"tapausten+kulun"+tuolla+"Pilkka+sattuu+omaan+nilkkaan"+ketjussa+siksi,+että+asiaa+ei+puitaisi+Nojatuolissa,+jonka+ymmärtääkseni+useimmat+meistä+tahtovat+jättää+kinastelun+ulkopuolelle.+Ehkä+sinäkin+?
18.08.2022 10:34
Niin,+Ano+21.41.+Vasta+nyt+uskon+tietäväni,+mistä+on+kysymys..))+Siis+tässä+syyttely-,+kiittely-ketjussa.
Uskon,+että+"Anot",+siis+tämä+"aktiviisin"+osa+heistä,+siirsi+minut+"vihollisen+leiriin",+koska+olin+SkillaNIn+ketjun+villiinnyttyä+pyytänyt+ylläpitoa+asettamaan+Nojatuolin+"erityistarkkailuun"...))+En+tiedä,+esittikö+joku+muukin+saman+vetoomuksen+ylläpidolle,+ainakin+siitä+oli+puhetta+ja+ainakin+ylläpito+toimi,+mistä+erityiskiitos+heille.+
Nyt+vain+tuntuu,+että+YP+poisti+ketjusta+useita+viestejä,+joten+niitä+ei+nyt+kukaan+voi+tuoda+todistusaineistoksi+näille+käräjille..))
Ne+raskauttavat+rikkeeni+olivat+siis+ne,+että+peräsin+kirjoitusrauhaa+ja+paheksuin+niitä+Anoja,+jotka+toistuvasti+peräsivät+"oikeuksiaan"+kirjoittaa+mitä+vain+ja+missä+vain,+myös+Nojatuolissa.
Totta+kai+heillä+se+oikeus+on,+mutta+en+kai+tahtoisi+hyväksyä+sitä,+että+myös+meidän+ikäiset+ovat+omaksuneet+nämä+minä-minä+kulttuurin+tavat,+missä+MINULLA+on+vain+oikeuksia,+ei+velvollisuuksia,+joihin+on+nyt+yleensä+luettu+muiden+huomioonottaminen,+heidän+reviirinsä+kunnioittaminen+ja+muut+hyvät+tavat.+
Olen+edelleen+sitä+mieltä+että+noita+asioita+voisi+odottaa+niin+rekatuilta+kuin+Anoiltakin+ja+ne+ovat+edelleen+yhteisen+viihtyvyyden+edellytys.
Toisaalta+ymmärrän+myös+niitä/meitä,+jotka+olemme+voimattomina+joutuneet+kokemaan+tai+todistamaan+aiheetonta+syyttelyä,+stalkkausta+ja+suoranaista+ilkeilyä.+Sellaista+ei+unohda,+eikä+sen+harjoittajaa.+Siihen+kukin+reagoi+oman+luontonsa+pohjalta.+
Minusta+tuossa+reagoinnissa+olisi+vain+hyvä+huomioida+se,+miten+se+vaikuttaa+yleiseen+ilmapiiriin.+Tätä+yritän+ainakin+itse+opetella+ja+kyllä+nämä+kaltoinkohdellut+ovat+mielestäni+yrittäneetkin+jättää+nojatuolin+kiistojensa+ulkopuolelle.
"Nojatuoli+on+kriisissä"+uutisoitiin+jossakin+ketjussa.+Jos+niin+on,+myös+koko+80+-osio+taitaa+olla+kriisissä,+ja+muutkin+ikäryhmät..))
Vaikka+täältä+löytyy+paljon+hyviä+kirjoittajia,+pystyvätkö+he+luomaan+vastavoimaa+tällä+uudelle+kulttuurille,+jossa+"tartutaan+hetkeen",+halutaan+erottua+muista,+juhlitaan+sananvapautta,+kilpaillaan+siitä,+kuka+saa+"eniten+ääniä+ja+seuraajia"...
Enpä+tiedä.+Ehkä+meidän+vertaisuutta+etsivien+ja+rauhantahtoisten+on+vain+aika+siirtyä+sivuun,+"rotkomme+rauhaan",+mitä+vaihtoehtoa+on+käsittääkseni+monikin+pyöritellyt+mielessään+ja+jättää+tila+niille.+jotka+eivät+tahdo+olla+mukana+"hitauden+kulttuurissa"+vaan+tahtovat+olla+esillä,+vaikuttaa,+olla+metelissä+mukana.
Olisi+kiva+kuulla,+mitä+muut+ajattelevat:+ollako+vai+eikö+olla+?
18.08.2022 10:19
Täytyy+myöntää,+että+nyt+en+ymmärrä+tätä+kiittelyä+enkä+syyttelyä.+Ja+vanha+totuus+on+se,+että+viesti+ymmärretään+heti+tai+sitä+ei+ymmärretä+lainkaan.+
Selitykset+ovat+turhia.+Niin+että+minun+puolestani+annetaan+olla.
17.08.2022 12:21
Kiitos+palautteesta,+Ano+22.43.+Olipa+kiva+saada+sitä..))
17.08.2022 12:16
Kiitos+tuesta,+Ano+9.23...))+Juuri+tuosta+syystä+otin+yhteyttä+ylläpitoon+(ei+olisi+näköjään+pitänyt+kertoa,+mutta+lörppö+mikä+lörppö).+
No.+Tuntuu+siltä,+että+nyt+osa+Anoista+on+kehittänyt+sellaisen+tarinan,+jossa+en+enää+itse+pysy+mukana.+Että+petoksesta+syytettynä+?+..))
Sitä+mielikuvituksen+voimaa+!+Onneksi+on+teitä,+jotka+ymmärtävät,+näkevät+kirkkaasti.+Tiedän+tukenne+merkitsee+paljon,+vahvistaa+niitä+rakenteita,+joiden+varassa+palsta+elää+ja+jatkuu.+SkillaNin+osuutta+ei+koskaan+voi+riittävästi+painottaa.++Onneksi+sekin+on+huomattu+ja+noteerattu.++
Toinen+kiva+havainto+oli+tuossa+jokin+aika+sitten,+kun+tuttu+kirjoittaja+"liekko"+pistäytyi+palstalla+ja+hänet+otettiin+hienosti+vastaan.+Heti+huomattiin+hänen+laatunsa.+Toivottavasti+hänestä+saadaan+vielä+kuulla.
17.08.2022 12:05
Näin+se+varmasti+menee+kuin+sanot,+SkillaN.+Jos+jotakin+menetään+uutta+tulee+tilalle,+kun+vain+osaisi+sen+nähdä+ja+olla+arvottamatta+sitä.
Itse+vasta+opettelen+tätä,+mutta+se+ei+estä+minua+"opettamasta"+sitä+näille+yksin+eläville+miehille,+jotka+kokevat+esim+kodinhoidolliset+toimet+omalle+arvolleen+sopimattomaksi..))
Mieluummin+muistelevat+sitä+aikaa,+jolloin+olivat+"jotakin"...
Toisaalta,+eipä+minultakaan+nämä+talon+huoltotoimet+oikein+onnistu+ja+mieluummin+ne+laistankin,+ostan+apua..))+Pata+kattilaa+soimaa...
Ja+niinkin,+että+ne+pienetkin+toimet,+joita+pystyy+tekemään+omaksi+tai+toisten+hyväksi+ovat+isompi+ilon+aihe+kuin+ennen.+Siihen+liittyen+huomaan,+että+nyt+kun+lankomies+on+poissa+koen+melkein+turhautumista,+kun+laitan+jotakin+suuritöisempää+ruokaa,+eikä+minulla+ole+(vielä)+ketään+kenelle+ylimäärää+antaisin.+Naapurin+vanharouva+kyllä+olisi,+mutta+tiedän,+että+hän+on+hyvin+tarkka+oman+syömisensä+kanssa+ja+hänellä+on+sukulaistyttö+auttamassa.+Lanko+oli+siitä+hyvä,+että+hänelle+"kelpasi+kaikki"...
Pakastimessa+alkaa+jo+olla+tätä+"ylimäärää"+niin+paljon,+ettei+ruokaa+juuri+tarvitsisi+laittaa.
Kaunis+päivä+tulossa+taas.+Kauppareissu+täytyy+tehdä,+ja+sehän+käy+päivän+elämyksestä,+kuten+Makriinakin+jo+totesi..))
Ja+onhan+minulla+kirja:+"Jälleenrakentajien+lapset".
Kyllä+ihailen+näitä+nuoria+kirjantekijöitä+ja+heidän+osaamistaan+ja+tietysti+kaikkia+niitä,+jotka+sisällöntuottamiseen+osallistuivat+antamalla+haastatteluja,+kirjoittamalla+omista+kokemuksistaan.
Sitähän+mekin+täällä+teemme,+tuotamme+sisältöä+toistemme+päiviin+ja+saamme+sitä+myös+itse...))+Kiitoksen+paikka,+kuten+SkillaN+jo+totesi.
demeter1
17.08.2022 09:57
Äläs+nyt,+Ano+21.24.+Muistan+kyllä+miten+Anot+-+ainoina+-+puolustivat+minua+kk:n++maalitukselta,+enkä+unohda+sitä.
Ja+nyt+olen+mielestäsi+vaihtanut+leiriä..))+En+jaksa+ruveta+kinaamaan+tuosta.
Jos+tahdot+asiat+noin+ymmärtää,+minkä+minä+sille+voin.
16.08.2022 21:44
Eikös+hän+sanonut,+klo+12.12.,+ettei+vastaa+vähään+aikaan+mihinkään+kommenttiin.+Hän+varmasti+palaa+asiaan,+jos+näkee+sen+aiheelliseksi...
16.08.2022 20:16
Ynnämuu+@+Ennen+sanottiin,+ettei++nimi+miestä+pahenna,+ellei+mies+nimeä+ja+eiköhän+sama+päde+ammatteihinkin+?
Meidän+koulun+johtokunnassa+oli+yksi+duunari,+joka+käytti+titteliä:+työmies.+Käsittääkseni+hän+nautti+suurta+arvostusta+myös+johtokunnan+muiden+jäsenten+keskuudessa.+
Takavuosina+jossakin+telkkariohjelmassa+oli+mukana+"kirvesmies+Keinänen",+joka+omassa+keskustelutaidossaan+oli+täysin+tasavertainen+psykiatri+Martti+Paloheimon+kanssa+ja+ilmeisesti+myös+Paloheimoa+suositumpi..))
Ja+tänä+päivänä+tyomiehen+status+on+korkealla,+se+on+enempi+kunnioitusta+kuin+väheksyntäå+herättävä+ammatti.+Käden+taitoja+arvostetaan+ja+tiedetään+sekin,+että+kädet+ja+aivot+ovat+vahvasti+kytköksissä+toisiinsa..))
16.08.2022 19:10
Äänensävy+ja+ilmeet,+Makriina,+niitähän+emme+täällä+tavoita,+mutta+tahdon+uskoa,+että+useimmilla+meistä+vaistot+pelaavat+aika+hyvin.+Ja+jos+niiden+lisänä+on+yhteistä+historiaa
ja+sitä+kuuluisaa+hyvää+tahtoa,+niin+selvitään.+Näin+tahdon+uskoa.
Huumori+on+tunnetusti+vaikea+laji,+siihen+ehkä+vaaditaan+sitä+yhteistä+aaltopituutta+tai+ainakin+jonkinlaista+erottelukykyä:+onko+se+hyvän-+vai+pahantahtoista.
Hymiöiden+käyttö+on+suosittua.+Itse+en+ole+siihen+tottunut.+käytän+vain+tuota+vanhakantaista+..))+merkkiä+ilmaisemaan+hyväntahtoisuutta+tai+itseironiaa...
16.08.2022 14:47
Ajattelin,+etten+ota+kantaa+tähän+kirjoitteluun,+mutta+kun+nyt+mainittiin+"hyvänä+kirjoittajana"+on+kai+on+paikallaan+kiittää+kunniasta..))+Ramoona+on+kaiken+kehun+arvoinen,+minuun+on+kai+sittenkin+helpompi+samaistua+ja+kuten+joku+on+joskus+sanonut:+"minä+en+uhkaa+ketään"..))++
Kyllä+täällä+on+paljon+hyviä+kirjoittajia,+myös+Anoissa.+Siksi+olen+vähän+pahoillani+siitä,+että+he+jäävät+tuntemattomiksi,+olisi+kiva+nähdä+heidätkin+kirjoittelun+jatkumolla,+seurailla+enemmän..))
Mitä+tuohon+Paloman+palautteeseen+meille+"tutuille",+jotka+emme+asetu+häntä+puolustamaan,+tulee,+niin+vastaan+omasta+puolestani.
Vierastan+vastakkainasettelua+ja+puolensa+valitsemista,+osin+tietysti+turvallisuussyistä,+mutta+tietysti+siksikin,+että+en+näe+kenenkään+pään+sisälle,+enkä+osaa+asettua+tuomariksi,+ellei+minua+itseäni+vastaan+kovin+räikeästi+hyökätä.+Sitäkin+on+nähty.+
Sinä+Paloma+olet+kirjailija.+Siksi+sinulta+voisi+ehkä+odottaa+hiukan+toisenlaista+asennetta+muihin+kirjoittajiin.+Ei+näitä+(edes)+kollektiivisia+heittoja+toksisista,+negatiivista+höpöttäjistä+tai+alatyylisestä+kirjoittelusta+hyvällä+katsota.+"Alatyylinen,+rosoinen+kommentointi"+on+tunnetusti+antoisaa+aineistoa+kirjailijalle,+kuten+tietysti+itsekin+totesit..))+
Ja+miksi+se+sitä+on,+johtuu+mielestäni+siitä,+että+siellä,+ruohonjuuritasolla,+"heikomman+aineksen"+(..))+keskuudessa,++nähdään+myös+ihmisen+varjo,+hänestä+nähdään+sellaista,+mitä+hän+ei+tahdo+omaan+julkikuvaansa+liittää.+Totta+kai+voidaan+nähdä+tarkoitushakuisesti+ja+väärinkin,+mutta+joskus+hyvinkin+tarkasti...
Siksi+en+ihan+helposti+olisi+torjumassa+kaikkea+kritiikkiä+mitä+omalle+osalle+tulee+ja+jos+sitä+tulee+liikaa+ja+aiheettomasti,+voi+tehdä+kuten+olet+tehnytkin:+valikoida+seuransa..))+ja+pistäytyä+vain+tervehtimässä+tätä+"heikompaa+aineista"..))
Sitkeyttä+sinulla+on+aina+ollut,+mutta+joskus+ne+"varmat+mielipiteet"+ovat+este+tasavertaiselle+kohtaamiselle,+mitä+uskon+80+-+väen+kuitenkin+täältä+hakevan.+
Mutta+kaikkea+hyvää+jatkoon+sinulle+ja+meille+muillekin+!+
Intiaanipäällikkö+Seattlen+sanoin:+"Ehkä+meistä+lopulta+tulee+veljiä+(tai+sisaria).+Sen+me+näemme"..))
demeter1
16.08.2022 14:31
No+nyt+täytyy+minunkin+täsmentää+sanomisiani,+Makriina..))+En+minkään+ole+kokenut+sinun+vähättelevän+itseäsi,+mutta+joskus+käy+niin,+että+vastaus+tuo+mieleen+jonkun+toisen,+joka+niin+tekee+tai+sitten+siirtyy+yksityisestä+yleiseen...
Ja+tulee+mieleen+assosiaatio,+kytkentä,+johonkin+eri+henkilöön+kuin+puheena+olleeseen.
Ei+tainnut+paljon+selventää+?+On+tää+niin+vaikeeta..))
Mutta+tulkintavaikeuksissa+hyvä+tahto+on+verraton+apu,+eikö+?
16.08.2022 13:32
No+ei+ollut+tarkoitus+asettaa+ihmisiä+"paremmuusjärjestykseen",+Ano+12.13.++Samaa+mieltä+olen+siitä,+että+"jokainen+ihminen+on+laulun+arvoinen"..))+
Mutta+kuten+sanoin,+ainakin+itse+peilaan+itseäni+siihen,+millainen+olin+"ennen"+ja+usein+haikeus+valtaa+mielen+kun+näkee+menetykset.+
Tuosta+itsensä+vähättelystä+on+muuten+todettu,+että+juuri+lahjakkaat+ihmiset+saattavat+siihen+syyllistyä.+Viimeksi+se+tuli+ilmi+Anne+Brunilan,+tunnetun+talousvaikuttajan,+muistelmista.+Hän+katsoi+potevansa+"huijarisyndroomaa",+eli+koki+kaikesta+osaamisestaan+huolimatta+riittämättömyyttä+tehtävissään.
+Myös+Veikko+Ennalan,+takavuosien+kohutoimittajan,+elämäkerran+kirjoittaja+kirjoitti+Ennalasta:+"lahjakkaiden+ihmisten+tapaan+hänellä+oli+huono+käsitys+itsestään".+(Tätä+olen+aikaisemminkin+siteerannut).
Eikä+juuri+edesmennyt+Vesa-Matti+Loirikaan+juuri+osaamistaan+hehkuttanut...
16.08.2022 12:58
Äläs+nyt+Makriina.+Minä+olen+aina+ihastellut+tuota+sinun+aktiivisuuttasi.+Sinähän+seuraat+aikaasi,+osallistut,+tapaat+tuttuja,+harrastat+kulttuuria,+käyt+mökillä+ja+vaikka+mitä...
Ihan+välillä+hengästyy+kun+seuraa+vauhtiasi..))
Kai+sitä+sitten+peilaa+siihen,+millaista+oli+ennen+ja+eiköhän+meiltä+kaikilta+ole+vauhti+vähän+vähentynyt+?+
+"Rytmi+vaihtuu,+kaikuu+sävel+muu",+laulettiin+iskelmässä+ja+niin+on+käynyt+ainakin+omalla+kohdallani,+into+osallistumiseen+on+vähentynyt,+hiipunut+lähes+olemattomiin,+mutta+vähän+uteliaana+seuraan,+mitä+tästä+seuraa..))
Sittenkin+katson,+että+me,+joilla+on+vielä+sukua+ja+perhettä+ympärillä+olemme+etuoikeutettuja.+Jo+tietoisuus+heidän+olemassaolostaan+kannattelee,+antaa+omalle+elämälle+sisältöä+ja+merkitystä.+Ainakin+niin+tahdon+nähdä+ja+saa+sen+välillä+kokeakin..))
16.08.2022 11:32
Oliko+tuo+vastaus+minulle,+Ano+10.23+?+Jos+oli,+en+ihan+ymmärtänyt.+
Ilmaisin+kai+itseäni+huonosti,+mutta+tarkoitus+oli+painottaa,+että+ryhtiliike+olisi+paikallaan+jokaiselle,+joka+ilkeilee,+maalittaa+tai+stalkkaa+muita+kirjoittajia.
Miten+niin+menin+ylläpitoon+puolustamaan+"vandaalia"+?++Hiukan+jäi+nyt+epämääräiseksi+tuo+syytös,+mutta+ehkä+siitä+ei+kannata+jatkaa.
Joskus+vain+ei+tavoita+toisen/toisten+tarkoitusta.
16.08.2022 11:08
Aamupäivää+!+Kyllä+Nojatuolista+on+jonkinlainen+addikti,+riippuvuus,+tullut+minulle(kin).
Kun+on+tullut+tavaksi+istahtaa+nojatuoliin+ennenkuin+asettuu+uuteen+päivään.
Aina+ei+ole+aikaa/intoa/rohkeutta++kirjoittaa,+mutta+kun+lukee,+sekin+tarjoaa+virikettä,+väylän+ihmisyhteyteen+ja+sen+helpomman+kautta,+kun+ei+tarvitse+näpytellä+puhelinta+ja+miettiä,+onko+"ihminen+tavattavissa"+siellä+ja+häiritseekö+mahdollisesti+hänen+rutiinejaan,,))
Ja+kuten+olen+ennenkin+todennut,+jatkuvuus+on+minulle+tärkeätä.+Siksi+en+ole+Facessa,+vaikka+siellä+on+monia+sellaisia+ryhmiä,+jotka+liippaavat+läheltä+omaa+elämänpiiriä.+
Tapahtuminen+siellä+on+kuitenkin+minulle+liian+kiivastahtista,+satunnaista+ja+pinnallista.
Varmasti+sekin+palvelee+monia+ja+kyllä+itsekin+käyn+katsomassa+mitä+vaikka+Ruotsissa+asuville+sukulaisille+kuuluu..))+Uusia+kontakteja+en+ole+siellä+solminut.
SkillaN+kertoi+suhteestaan+sukuun.+Itse+olin+serkkusarjojeni+nuorin,+ja+meitä+oli+paljon.+Nyt+on+jäljellä+enää+kaksi+serkkua+isän+puolelta,+yksi+äidin,+eikä+seuraavassa+polvessa+ole+enää+suuria+perheitä.+Ilmankos+ollaan+syntyvyydestä+huolissamme.+Siis+Suomessa.
Sain+juuri+kirjastoautolta+tilaamani+Antti+Malisen+ja+Tuomo+Tammisen+kirjan:+"Jälleenrakentajien+lapset+-+sodanjälkeinen+Suomi+lapsen+silmin".++Arvokas+historiateos,+saa+nähdä,+milloin+"ehdin"+siihen+paneutua,+ehkä+täytyy+hankkia+itselle++niin+voi+lukea+vähän+kerrassaan.+On+tärkeätä+tuntea+oma+historiansa,+ettei+joudu+toistamaan+sitä..))
Kyllä+olette+ahkeria,+te+marjastajat+ja+säilöjät.+Uskon,+ja+tiedänkin,+että+sadon+talteen+otto+on+kyllä+sellainen+perinne,+joka+tarjoaa+uskomattoman+paljon+sille,+joka+siihen+pystyy+osallistumaan+ja+vielä++jakamaan+antejaan+muille.+Hyvä+te,+arjen+sankarit+ja+juhlistajat+!
Itse+vähän+mietinkin,+millä+täyttyy+tuo+aukko,+joka+jää,+jos/kun+en+pysty+vaikka+enää+metsään+menemään,+satoa+talteen+ottamaan.+Mitä+tulee+tilalle+ja+tuleeko+mitään+?
Vanhin+veli,+90+v,++meni+vielä+mustikkametsään,+mutta+vaikeaksi+meni,+kun+joutui+puun+rungosta+ottamaan+tukea+ylös+pääsemisessä,+tuttu+taas+kertoi+kaatuneensa+ryteikössä+selälleen+ja+vaivoin+pääsi+sieltä+nousemaan,+sai+jalkaansa+raapamankin,+mihin+piti+hakea+apteekkiapua.+Niin,+että+koska+on+viisasta+luovuttaa+?+Ja+surra+menetetettyä.
Juuri+kun+koin,+miten+hienoa+on,+kun+korona+tai+sen+uhka+ei+enää+ole+läsnä+kokoaikaisesti,+sain+tiedon,+että+toinen+veli,+86+v,+on+saanut+koronan.+Hän+on+sairaalassa+sydänvaivojen+vuoksi+ja+kai+se+siltä+reissulta+on+tullut,+neljästi+rokotettu+ja+eristyksessä+pysynyt+omassa+arjessaan.+Myös+naapurin+rouva,+saman+ikäinen,+sairasti+sen+juuri+ennen+kuin+pääsi+muuttamaan+palvelutaloon.+
Itse+olen+huolettomasti+liikkunut+ilman+maskia,+pitäisköhän+sen+käyttöön+taas+palata+?
Voi,+voi+!+Taas+on+puheputki+päällä.+Meinasin+just+alkaa+käsittelemään+yksinäisten+miesten+kohtaa,+mutta+jääköön+toiseen+kertaan..))
Sellaisen+havainnon+olen+tehnyt,+että+jos+aikoo+osallistua+jotakin+aihetta+käsittelevään+keskusteluketjuun,+kannattaa+malttaa+mielensä.+Yleensä+se,+mitä+tahtoi+sanoa,+tulee+sanotuksi+ja+usein+vielä+paremmin+kuin+itse+olisi+osannut+sanoa...))+Ellei+yksi+sitä+sano,+niin+vastaukset+yhteen+ynnättyinä+sen+tekevät...
Näinhän+se+menee:+"Kukaan+ei+voi+ilmaista+sinulle+muuta+kuin+sellaista,+mikä+jo+uinuu+tietoisuutesi+aamunkoitossa"+(Kahlil+Gibran,+Profeetta)...Kaikki+tieto+on+yhteistä,+joku+vain+ilmaisee+sen...
Hyvää+jatkoa+tällekin+päivälle,
demeter1
16.08.2022 10:46
96 / 382