Vapaa kuvaus

Aloituksia

0

Kommenttia

6837

  1. En+käy+väittelemään+tuosta+(mielipidekirjoittelun+edustavuudesta),+Paloma.+Manipuloinnistakaan+en+pysty+väittelemään,+koska+en+sellaista+tunnista+eikä+minulla+ole+syytä+epäillä+kenenkään+vilpittömyyttä.+Paitsi+joidenkin..))En+epäile+sinuakaan+manipuloinnista,+Paloma,+vaikka+sinähän+ylistät+minua+enemmän+kuin+kukaan+++muu+täällä+kirjoittava..))Mielestäni+suhtaudun+Anonyymien+kommentteihin+samalla+tavalla+kuin+muidenkin.+Miksi+en+suhtautuisi+?+Totta+kai+heidän+joukossaan+on+niitä,+jotka+sortuvat+ylilyönteihin+ja+pidän+sitä+näiden+alustojen+puutteena,+ja+ilmiönä+joka+esiintyy+muuallakin.++Mennään+meteliin+mukaan,+koska+onhan+meillä+imu+tarttua+siihen+"dynamiikkaan",+joka+siinä+toimii.+Dynamiikkaa+muistan+sinunkin+arvostaneen.+Uskon,+että+yksittäin+tarkasteltuna+aika+harva+meistä+harrastaisi+minkäänlaisia+ylilyöntejä,+Tykönään+voi+jurnuttaa,+mutta+harvoin+päin+naamaa.++Ja+edelleen+ajattelen,+että+jos+meistä+rekatuista+joku+niitä+ylilyöntejä+harrastaa,+se++saa+helposti+muutkin+vetämään+samaa+linjaa.+Meitä+rekattuja+kuitenkin+"seurataan",+olemme+"erityistarkkailun"++kohteena+omasta+valinnastamme+johtuen.+On+helppo+laittaa+naama+muistiin+ja+rakentaa+tiettyä+kuvaa+meistä.+Ja+sanomattakin+on+selvää,+että+julkikuva+on+aina+toinen+kuin+se,+mitä+on+sen+takana.+Silti+uskon,+että+ihmisillä+on+aika+hyvä+kyky+aistia+toisen+laatu,+ainakin+se,+onko+hän+hyvän-+vai+pahantahtoinen,+töykeä+vai+ystävällinen,+suora+vai+viekasteleva.+Ja+juuri+tuo+ominaisuus+määrää+sen,+miten+toiseen+ihmiseen+suhtaudumme,+mielestäni.
  2. Minulla+ei+ole+tietoa+siitä,+miten+monet+kirjoittajat+näkevät+korppiksen+palstakäyttäytymisen+samoin+kuin+itse+näen,+Paloma,+mutta+jos+entinen+tulkinta+mielipidekirjoittelusta+pätee+edes+osittain,+jokaisen+julkaistun+mielipiteen+takana+on+sata+(!)+samoin+ajattelevaa.++Niin,+että+uskon+heitä/meitä+kuitenkin+olevan+enemmän+kuin+kaksi+tai+kolme,+kuten+olette+vuosikausia+vakuutelleet.+Ja+jos+heitä+olisi+noin+vähän,+niin+kai+täytyisi+myöntää,+että+heidän+mielipiteillään+on+uskomaton+voima.+Sitä+minun+piti+kyllä+osaltani+täsmentää,+että+oma+kritiikkini+kohdistuu+vain+korppiksen+palstakäyttäytymiseen+ja+sen+seurauksiin,+ei+häneen+henkilönä,+enkä+itse+ainakaan+näe+tuota+"vihakirves"-kädessä+kirjoittelua+häntä+enkä+ketään+muutakaan+kohtaan.+Totta+kai+minussa+herää+ohimenevä+harmistus+tuosta+juoruilusta+ja+itseeni+kohdistuvasta+herjakirjoittelusta+ja+se+tekee+sen,+että+tulee+joskus+heitettyä+vitsiä+-+vai+metaforako+taas+on+kysessä...))++noista+herjoista.+Kovin+viisasta+se+ei+tietenkään+ole,+mutta+mielestäni+kuitenkin+lempeämpi+tapa+antaa+samalla-+tai+eri++-+mitalla+takaisin,+osoittaa++että+on+ymmärtänyt+yskän.Ja+jos+nuo+henkilöön+kohdistuvat+ylilyönnit+,+puhun+nyt+lähinnä+korppiksesta,+ylittävät+sopivaisuuden+rajat+kannattaisi+minusta+tarkistaa+sitä+omaa+viestintäänsä,+onko+se+ollut+sellaista,+että+se+olisi+provosoinut+toista+ja+antanut+ikäänkuin+"luvan"+vastata+samalla+mitalla.+Kyllä+meillä+kaikilla,+tai+ainakin+minulla,++on+valmius,+joskus+houkutuskin,+heittää++vähän+sopimatonta+herjaa,+mutta+useimmat+meistä+kai+sittenkin+malttavat+mielensä,+jättävät+"paljon+sanomatta"+tai+sovittelevat+sanojaan+palstarauhan+nimissä.+Tuosta+manipulointiajatuksesta+et+sitten+luovu,+Paloma..))+Ja+samalla+taidat+vähän+aliarvioida+sekä+minun+että+muiden+kirjoittajien+arviointikykyä.+Ja+millaisin+perustein+?+Älä+vain+vakuuta,+korppiksen+tapaan,+että+teillä+kahdella+kun+on+sitä+kansainvälistä+ajattelua+ja+"kyky+lukea+viestejä+rivien+välistä".+Ajatteletko+että+muilla+ei+sitä+olisi+?+Vähän+näen+myös+asenteellisuutta+tuossa+suhtautumisessasi+Anonyymeihin+kirjoittajiin.On+helppo+syyttää+heitä,+kuten+nyt+taas+teet.+Silloinhan+ei+tarvitse+nähdä+omaa+osallisuuttaan+ja+voi+pitää+yllä+illuusiota+siitä+omasta+nuhteettomuudesta.+Kirjoitit+joskus+viisaasti,+että+syy+eripuraan+ei+ole+kenenkään+tai+sitten+kaikkien.+(En+muista+ihan+sanatarkasti,+mutta+mielestäni+ajatus+oli+tämä).Tuosta+olen+samaa+mieltä,+mutta+ajatuksen+toimiminen+edellyttäisi+mielestäni+juuri+tuota+itsetutkiskelua,+mihin+tässäkin+ketjussa+on+viitattu.Toisten+syyttely+ilman+että+pystyy+arviomaan+omaa+käytöstään,+pitää+asetelmat+entisen+laisena,+mielestäni.+Kuten+myös+se,+että+näkee+kritiikin+hyökkäyksenä+ja+vastaa+siihen+hyökkäyksellä.Pitkä+stoori+tuli,+mutta+minulla+ei+nyt+ollut+aikaa,+eikä+taitoa,+kirjoittaa+lyhyemmin..))Toivon+kuitenkin,+että+näinkin+pitkä+ja+perusteellinen+keskustelu+mitä+nyt+on+käyty++edes+pieneltä+osin+purkaisi+jännitteitä+ja+tuota+vastakkainasettelua,+mikä+on+taas+ollut+hyvin+pinnalla+täällä.
  3. Huomentapäivää+!+Taas+saimme+hyvän+esimerkin+suomalaisen+naisten+sitkeydestä,+vai+pitäisikö+ihan+juhlallisesti+sanoa+uskosta,+toivosta+ja+rakkaudesta+?+Kun+SkillaN+taas+jaksaa+aloittaa+uuden+aamun,+uusin+voimin+ja+uskoa+siihen,+että+"tästä+selvitään"+,+tulee+parempia+aikoja+kun+pysytään+ruodussa,+ollaan+vertaisia+toisillemme.+Ei+kai+se+nyt+ole+niin+paljon+pyydetty,+vai+onko+?Ja+miten+luonnollisesti+SkillaN+taas+huomioi+meitä+tuttuja+kirjoittajia+ja+myös+"Anoja".Kyllä+tällä+porukalla+pitäisi+pärjätä,+eikö+?Kaunista+säätä,+vaikka+kylmää,+on+luvattu+tällekin+päivälle.+Vielä+eilen+vein+pyykit+ulos+kuivamaan,++tuoksun+vuoksi..))Pikkuhiljaa+täytyy+ruveta+valmistautumaan+viikonlopun+vierailuun.+Lapsuuden+ystävä,+jota+en+ole+tavannut+pariinkymmeneen+vuoteen,+tulee+vierailulle+ja+entuudestaan+tiedän,+että+aika+loppuu+päiväkäynnillä+kesken,+siksi+päätettiin,+että+hän+tulee+"yökylään".+Paljon+päivitettävää+meillä+onkin:+erilaiset+elämät,+hän+lapsettomana,+minä+"lapsellisena",+hän+"ikiliikkujana",+matkustelevana,+minä+sijoilleni+juuttuneena.+Mutta+kun+ystävyyden+pohja+on+luotu+varhain,+sen+päälle+kestää+rakentaa+uutta.Tänä+päivänä+on+aika+hankalaa+suunnitella+tuota+menua,+ruokalistaa,+kun+niin+monella+on+rajoituksia+ruokavalion+suhteen,+ellei+allergioita+niin+sellaisia+mieltymyksiä,+joista+tahtoo+pitää+kiinni.+En+tullut+kysyneeksi+onko+ystävälläni+näitä,+mutta+jos+pistää+listalle+perinteisen+ruuan+lisäksi+salaatteja+niin+eiköhän+niillä+hoikka+tyttö+pärjää+?Siivota+tietysti+pitäisi+kuten+hyvä+tapa+ja+jo+kohteliaisuus+vierasta+kohtaan+edellyttäisi,+mutta+katsotaan+nyt+mitä+jaksan+ja+ehdin.+Ikkunoita+en+ainakaan+,+mutta+läpi+näkyvät+ja+eiköhän+se+riitä+?Hyvää+päivää+kaikille,demeter1
  4. Kiitos+M..))+Pistitköhän+nyt+vähän+ylisanoja+?+KIrjallinen+ihminen+kun+olet...Nyt+on+meneillään+Heidi+Köngäksen+romaani+"Sandra".+Sitä+historiaa+siinäkin.+Kuvausta+sisällisodan+aikaisesta+elämästä+ja+suomalaisen+naisen+sitkeydestä.Hyvää+syksyä+sinulle,+"nähdään"..))