- Ja ihanko aikuste oikeesti pidät tuota juttua totena? :D)))
- Pitihän se tietää, ettei hellurei-uskovaisile mikään mene perille. Mikä oli epätarkka, alkuperäinen kysymys vai minun kommenttini? En lähde raamattua vintltä hakemaan, katso omasta kirjastasi. Ja löytyyhän se netistäkin, kuten koraani ja vaikka mitkä pyhät kirjat.
Ja olet muka sukututkija? Mitenkähän määrittelet koko käsitteen? - Eikös viime viikolla tämä vasurien sosiaalitantta vaatinut julkiseen keskusteluun (jopa eduskuntaan?) sensuuria kuten Ahti Karjalainen 70-luvulla? Että jotenkin erottuisi tapetista.
Mutta jos haetaan ihan SKP:n asettamaa ehdokasta, en näin äkkiä muista, oliko se tämän vai viime vuosituhannen puolella tämä pikku Pekka Tiainen, joka eka kerran Suomen pressanvaalien historiassa sai vähemmän ääniä kuin kirkkovene. - Ei ollut silloin helppoa kellään. Ruotsinkieliset tai ainakin ruotsiksi koulutetut papit paukuttivat saarnastuolista tuskalla ja vaivalla väkerrettyä tekstiä, jota seurakunta velvollisuudentuntoisesti kuunteli tai oli kuuntevinaan...
- Uusavuttomia nuoria rahastetaan joka tavalla! Itse pienenä poikana opin tunnistamaan tähtikuviot isonsiskon Keskikoulun Luonnonopin viimeiseltä aukeamalta auki taitettavan alkeellisen tähtikartan avulla. Meni vähän aikaa ennenkuin tajusin, etteivät ne kaikki näy yhtäaikaa, mutta kyllä se siitä...
Nythän Etelä-Suomen leveysasteilla näkyvä tähtitaivas löytyy reaaliajassa Ursan etusivulta. - Ja nyt se on vielä todettu oudon malliseksi ja pinnaltaan metalliseksi. Suorastaan liian herkullinen kohde kaiken maailman ufo-hörhöille, ennenkuin siitä saadaan lisää dataa. Jos saadaan, sehän on poistumassa aurinkokunnasta aika nopeasti.
- Tuohan se oli. Elikkä siitä on kohta 20 vuotta.
- On eletty kuin siat Pellossa?
- Minulla on nimenomainen varaus: Humppamummot ja uskovaiset älkööt vaivautuko. Jos joku tykkää humpata, kivat hälle sen kanssa, mutta minua ei kiinnosta.
(PS: Treffeilä käytän nimimerkkiä LiikaViisas.) - Jos vilkaiset Matteusta, siellä sukupuu menee ihan toisella tavalla, heittää jo isoisän kohdalla.
Jos Raamattu on sanasta sanaan totta, mitenkäs tuon selität?
Miten valaskala Joonaan nieli, kun sen kurkku on niin hiivatin pieni...:D - Muistaakseni joskus kymmenkunta vuotta sitten Grönlannin jäätikölle putosi suuri meteoriitti, jonka epäiltiin tulleen aurinkokunnan ulkopuolelta. Tulipallo tallentui Nuukissa pysäköintipaikan valvontakameran kuvaan, ja mahtoiko näkyä jonkun sääsatelliitin kuvassakin. Niistä pääteltiin sen tulleen niin suurella nopeudella, ettei se voinut olla Aurinkoa kiertävä kappale. Se putosi keskellä talvea ja katosi jäätikölle niin ettei mitään löydetty.
- Semmoinen rosvokapitalistien keksintö kuin "built-in obsolescence" eli sisäänrakennettu vanheneminen. Kun tuotteet tehdään tarkoituksella kestämään vain vähän aikaa, saadaan myytyä enemmän.
- Suure on mikä tahansa numeroilla mitattava asia. Pituus, paino, tilavuus, väkiluku, hinta...
Fysiikassa suureet jaetaan vektoreihin ja skalaareihin. Vektoreilla on suunta , esim. pituus, nopeus, aika. Skalaareita ovat esim. massa ja lämpötila. - Hiukan särähtää minun korvaani vieläkin, kun radion junttikanavan toimittajat käyttävät sitä jo ihan vakioilmaisuna.
Toisaalta vielä joskus 60-luvun loppupuolella sanonta "mennä pieleen" oli hieman huolimatonta teinislangia.
Ja noin vuonna 1960 jKr. jos koululainen sanoi toiselle: "Älä soita poskee!" niin opettaja huomautti sitruunan näköisenä: "Onko hänellä vain yksi poski?" - Multinikki Manasse Jäppinen otti taas itkupotkuraivarin. Miksi teiniressukka ei mene päälääkäriin, kun on noin paha pipi päässä?
- Muistaakseni ne olivat punaisia.
- Höpö höpö! Tieteen ja scifin suhde on aina ollut hyvin löysä. Tuhansissa löperöissä scifi-romaaneissa matkustetaan valoa nopeammin, liikutaan ilman avaruuspukua maankaltaisilla planeetoilla, jopa tehdään lapsia valkoisten jenkkien näköisten alkuasukkaiden kanssa. Joskus koulupoikana tuli luettua muutama Edgar Rice Burroughsin Mars-romaani, mutta ei ne oikein todellisilta vaikuttaneet siinäkään iässä.
- Ja kaikille tiedoksi, minä kirjoitin tuon ylläolevan tällä nimimerkilläni, mutta tämä paska palvelin ei sitä tunnistanut, taas piti läpytellä liikennemerkkejä.
- Mistä näitä Manasse Jäppisiä aina riittää tälle palstalle? Vai onko kyseessä yksi ja sama asenteellinen vajukki, joka vaihtelee nimimerkkiä? "En sano iitä! En opettele lukemaan!"
- Missä tilanteessa nyt oltaisiin, jos 1917 olisi vain hattu kourassa pyydelty Kerenskiltä tai Leniniltä lupaa erota Venäjästä?