Valikko
Aloita keskustelu
Hae sivustolta
Kirjaudu sisään
Keskustelu
Viihde
Alennuskoodit
Black Friday 2024
Lainaa
Treffit
Säännöt
Chat
Keskustelu24
profiilit
Kuusenjuuret
profiilit
Kuusenjuuret
Kuusenjuuret
Vapaa kuvaus
Aloituksia
37
Kommenttia
6146
Uusimmat aloitukset
Suosituimmat aloitukset
Uusimmat kommentit
Tässä+Heimo+Enbuskan+kaunis+versio+laulusta:
https://www.youtube.com/watch?v=FBAOCmswdTs
13.09.2017 00:21
Mitä+tässä+kohtaa+siis+Jeesus+kehottaa+tekemään?
"Ja+anna+meille+meidän+syntimme+anteeksi,"
Eikö+tuo+ollut+Jeesuksen+meille+antama+ohje,+vai+haluatko+vain+saivarrella+Jeesuksen+käyttämistä+sanoista?
12.09.2017 23:33
"Armokin+kuuluu+julistaa+mutta+armoa+julistetaan+katuville,+-ei+suinkaan+paatuneille+pilkkaajaroistoille+jotka+vain+kiuysatakseen+kyselevät+pahantahtoisia+"kysymyksiään"."
Mikä+tekee+ihan+normaalin+oloisesta+kysymyksestä+sinun+silmissäsi+pahantahtoisen?+Eikö+kysymyksiin+pitäisi+vastata+silti+asiallisesti+vaikka+kokisi+ne+pahantahtoisiksikin?+Minä+näen+tämän+palstan+lähinnä+keskustelun+alustaksi,+en+käännytyspalstana.+
"Sanokaahan+eikö+teitä+sureta+se+missä+nykyään+mennään?+Lässytetään+yleisimelää+hempeyttä+esim.+sanomalla+ja+ajattelemalla+"ettei+meidän+tehtävämme+ole+sanoa+kenenkään+uskoa+vääräksi+tahi+oikeaksi",+lässytetään+imelästi+myös+että+"meidän+tehtävämme+ei+ole+puhua+niitä+kovia+sanoja+joita+Jeesus+puhui""
Kyllä+minua+surettaa+missä+nykyään+mennään.+Minua+ei+sureta+se,+että+tähän+pahaan+maailmaan+tuodaan+myös+hieman+sitä+lempeyttä,+vihaa+ja+tuomiota+on+jo+ihan+kyllin.+En+koe+saaneeni+Jumalalta+kehoitusta+arvioida+toisen+uskoa,+siksi+sitä+en+tee.+Miksi+muuten+käytät+ilmaisuja+"lässytetään",+"imeliä"+jne.?+Koitapa+joskus+esittää+asiasi+ilman+noita+vähätteleviä+adjektiiveja.+Voit+hämmästyä.
12.09.2017 23:04
""Ole+kylmä+tai+kuuma+-+mutta+älä+ole+haalea"+eli+mitäänsanomaton+hurskastelija+kauniine+ja+maailmaa+syleilevine+puheineen."
Onko+kaunis+puhe+mielestäsi+haaleaa?
12.09.2017 22:50
"Et+varmaan+itse+tiedä+kuinka+suuri+viha+tuosta+viestistäsi+tulee+esiin?
Ymmärrän,+että+olet+pahasti+loukkaantunut+ja+näköjään+kasvatat+näitä+loukkaantumisia+itsesi+vahingoksi."
Minun+tunteeni+on+kaukana+loukkaantumisesta+ja/tai+vihasta.+Sitähän+sinä+et+tietenkään+voi+tietää,+koska+et+tunne+minua.+Mutta+taitaa+olla+niin,+että+yritänpä+esittää+sinulle+mitä+vain,+niin+käännät+ne+ivaamiseksi,+uhriutumiseksi,+loukaantumiseksi+jne.
"Tämän+haluan+nyt+sanoa+sinulle!+Jos+on+kysyttävää,+niin+kysy+-+vastaan+kyllä."
Kiitos.+Olen+lukenut+sanomasi.
12.09.2017 22:03
Minä+en+kyllä+usko,+että+ihminen+koskaan+tekee+mitään+täysin+pyyteettömästi,+olipa+uskossa+tai+ei.+Aina++siinä+löytyy+joku+oma+juttu+takaa.+Eikä+se+ole+huono+asia+tai+tee+ihmisestä+muuta+kuin+ihmisen,
12.09.2017 21:02
Ei+mene.+Ei+minulla+täällä+mitään+"porukoita"+ole.+Keitä+ne+uskovat+ovat,+joihin+suhtaudun+nurjasti?+Pyrin+kommentoimaan+keskustelussa+esiin+tulleita+kommentteja,+en+uskovia+tai+uskomattomia.
12.09.2017 20:52
Ei+se+mitään+ivaamista+ollut.+Asiallinen+kysymys+minusta.+Olen+nähnyt+monesti,+kuinka+uskovaksi+itsensä+esittävät+tuomitsevat+toisten+uskon+omilla+määreillään,+tietämättä+ko.+ihmisestä+oikeastaan+kovinkaan+paljon.+Jos+Pyhä+Henki+sinulle+tai+jollekin+teistä+oikeista+uskovista+sanoo+minua+saat***palvojaksi,+niin+siitä+tiedän+minä+ihan+varmasti,+että+ei+voi+olla+Pyhästä+Hengestä+se+ilmoitus.
"Yritä+nyt+olla+ivaamatta+edes+yksi+kerta!+Keskustellaan+vain+asiallisesti.+Uskon+että+osaat!"
Miksi+sinun+pitää+esittää+asiasi+tuolla+tavalla?+Keskustellaan+vain+asiallisesti.+Uskon,+että+osaat.
12.09.2017 20:49
Kerro+toki,+ketkä+näitä+"suosikkejani"+ovat.
12.09.2017 20:33
Saattaa+olla+sama+henkilö,+mutta+en+mene+väittämään.+Eikä+sillä+sinänsä+väliä+ole,+hiukan+vain+helpottaisi+keskustelua,+mutta+meneehän+se+näinkin.
12.09.2017 20:31
"Tarjoat+upeasti+Kuusenjuurelle+tilaisuuden+uhriutua.+Uskoisin,+että+hän+tulee+käyttämään+näin+oivaa+tilaisuutta+hyväkseen?"
Tulihan+se+sieltä.+Ah+ja+voih,+tuokaa+tuhkaa,+että+saan+ripotella+sen+päälleni.+😀+
"Aina+täytyy+muistaa,+että+oikean+ja+totuuden+mukaisen+uskon+ei+määritä+yksikään+uskovainen!!+Me+olemme+vain+sanansaattajia!+Amen"
Kyllä+täällä+aika+suoraan+määritetään+toisten+uskoa,+vai+etkö+ole+huomannut?+Vai+evätkö+he+siis+olekaan+oikeita+uskovia?+Sitäkö+sinä+tarkoitat?
12.09.2017 20:26
Vähän+siltähän+tuo+vaikuttaisi,+mutta+nyt+tietenkin+uhriudun,+kun+näin+totean.
12.09.2017 20:22
Oletko+sama+henkilö+kuin+edellinen?+Oletatko,+ettei+uskooni+liity+tekoja+vai+miksi+tuo+kommentti?
12.09.2017 12:17
Höpön+höpön.+Uhriutuminen+ei+ole+lähelläkään+minun+ajatuksissani.+Lähinnä+huvitti+tuo+pisteajatus.+Hienoa,+että+luotat+Jumalaan,+niin+minäkin.+Siunausta+sinulle.
12.09.2017 10:17
Toivottavasti+et+vaihda+palstaa,+sinun+tekstejäsi+on+mukavaa+lukea.+Mutta+ymmärrän+kyllä,+että+epäasiallinen+kommentointi+on+ikävää+luettavaa.+Siunausta+elämääsi.
12.09.2017 09:41
Vai+positiivisuuspisteitä+minä+keräilen.+Onko+ne+vähän+kuin+plussapisteitä?+Olen+edelleen+sitä+mieltä,+että+asiat+voi+esittää+monella+tapaa.+Ne+ikävämmätkin.+Ja+toisaalta+pitää+olla+aika+varma+toisen+tilasta+ennen+kuin+alkaa+henkilökohtaisia+tuomioita+jaella,
12.09.2017 09:32
En+kommentoinut+kirjoitusvirhettä+vaan+usko.vaisen+kommenttia+hikoilusta.+Mutta+kiitos+vähättelystä.+Kas+kun+et+muuten+hänelle+mitään+sanonut.
12.09.2017 09:01
Olisiko+vähän+johdatteleva+kysymys?+Totuudenkin+voi+esittää+niin+monella+tavalla.
12.09.2017 08:57
"Ja+silti+tietoisesti+valehtelette,+vaikka+mielikuvitusjumalanne+kielsi+väärää+todistusta+antamasta?"
Oikein+kun+tuota+pohtii,+niin+huomaa,+että+siitä+puuttuu+logiikka.+No,+eihän+sitä+tarvita.
12.09.2017 00:20
Olisikohan+hän+vaikka+ihminen?+Olisiko+mahdollista?+Jumalan+luotu?
12.09.2017 00:10
259 / 308